Mode & Beauty alle pijlers

Haar care.

12-05-2021 07:33 25 berichten
Hey allemaal,

Ik ben gisteren bij de kapper geweest na een maand of zes en heb mijn steile haar ( met lichte slag ) weer in een mooie lange bob laten knippen tot iets boven mijn schouders.
Staat lekker fris en voelt goed.
Nu heb ik een gevoelige hoofdhuid en chronisch last van schilfers en roos en heb op advies van de kapper besloten daar eindelijk iets aan te doen met medicinale shampoo die ik nu 2 weken dagelijks moet gebruiken. Volgens de kapper is er 95% kans dat het over gaat met dit product. Hopen dat ze gelijk heeft want ik stoor me er al jaren aan. :)

Maar goed, verder ben ik qua haar nogal lui, ik gooi er shampoo en conditioner in en draag het meestal vrij simpel, dus een staartje, knotje of los.
Nu het korter is en een leuk modelletje erin wel nodig, heb ik besloten zo'n fohnborstel van Babyliss te bestellen die ik vandaag binnen krijg. Zo'n vier in een ding waar je ook mee kan stylen, golven, etc.
Deze is het geworden ( ook op aanraden van de kapper ):
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-air-s ... oductTitle

Ze heeft me laten zien hoe het werkt en ik denk dat zelfs ik dat wel moet kunnen. Voor ze hem gebruikte heeft ze wat serum/hittebestendige lotion in mijn haar gesmeerd. Volgens haar is een serum zeker voor mijn droge, pluizige haar altijd aan te raden.
Verder zou ik er sowieso wat meer aandacht aan willen geven en wat meer producten willen gebruiken om mijn haar mooi te laten glanzen en in model te krijgen. Ik heb al hittebestendige spray van Elnett en een mousse van hetzelfde merk maar dat gebruik ik dus zelden.
Ik ben op zoek naar ervaringen met serums/olie/leave in conditioner, weet ik het wat, om het haar glanzend, gezond en zacht te maken. Wegens tijdgebrek bij de kapper heb ik het daar helaas niet over kunnen hebben.

Welke producten gebruiken jullie?
Is Chi serum wat of die van Biosilk? Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker hè weer zo’n fris kapsel! Heerlijk voor je :)

Chi enBiosilk zijn beide fijn voor mijn haar, dat redelijk steil is met medium dikte. Het maakt mega glad en soms wat té vind ik. Je moet er heel spaarzaam mee zijn. Echt alleen in de punten.

Maar voor de dagelijkse dingen spray ik (vrij royaal, totaal zeker 10-15 pompjes) gliss kür anti klit leavi in spray erin.
Is 2 kleuren en moet je goed schudden voor gebruik. Vaak wel in de aanbieding bij Kruidvat enzo. Ruikt heerlijk. Gebruik het ook voor het super steile haar van mijn kind en dat wordt er niet zwaarder van ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze:

https://www.notino.nl/chi/keratin-herst ... rYQAvD_BwE

Voordeel is dat het in verschillende formaten te koop is, ik heb een kleintje (59 ml) om te proberen en doe er al maanden mee. Volgens mij heb ik voor een jaar genoeg. Ik gebruik het niet altijd, omdat ik eigenlijk te dun haar heb voor zulke producten. Ik moet er dus héél zuinig mee zijn. Het heeft wat mij betreft voor- en nadelen.
Het verzwaart het haar niet, althans niet bij de kleine hoeveelheid die ik gebruik. Het laat zich makkelijk gelijkmatig verdelen en geeft een mooie glans. Nadeel is dat het een crime is om het daarna van je handen af te krijgen. Ik heb echt een hekel aan hoe het voelt op mijn handen, glad en glibberig en moeilijk eraf te wassen. Ik zou het ook echt vaker gebruiken als dat niet zo was.
Het kan op vochtig en op droog haar, dat vind ik dan weer een voordeel.
Weer een nadeel is dat het niet specifiek een hittebeschermer is.

Voor hittebescherming gebruik ik dit:

https://www.deonlinedrogist.nl/l-oreal- ... _4QAvD_BwE

Daar ben ik op zich wel tevreden over. Doet voor mijn gevoel niet méér dan beschermen tegen hitte. Ik zie of voel geen verschil of ik het wel of niet gebruik, dus ik hoop maar dat het wel beschermt. Het maakt het haar niet gladder of glanzender of zwaarder. Deze is voor op vochtig haar.
Bedankt voor de tips alvast! Goed te lezen dat Chi en Biosilk goede merken zijn en dat je lang met een flesje doet. Ik vind het ook nog wel betaalbaar en heb mezelf echt voorgenomen om nu eens wat meer aandacht aan mijn haar te geven.
Moet ook wel want dit kapsel zit voor geen meter als je het niet een beetje in model brengt. Vandaar de fohnborstel.
Maar ja met mijn haar moet ik het wel goed verzorgen en daar heb ik nul verstand van, vandaar.

Hoop sowieso van die ellendige roos af te komen nu, er lijkt vanochtend al wel minder schilfers op de scheiding te zitten dan gisteren dus dat is hoopvol.
Die hitte spray heb ik ook JufJoke.
Waar bestellen jullie je haarproducten? Zijn er nog goedkope sites voor. Bol.com is niet erg goedkoop vind ik.

En ja, zeker fijn zo'n nieuwe coupe. Ben er erg blij mee. Maar nu wil ik ook eens echt mooi haar dat glanst en roosvrij is en nog in model zit ook. :P
Chi biosilk deed bij mij niet zoveel, het werd alleen iets vetter. Ik heb krullend haar en het bleef frizzy.
Ik heb zelf heeeeel veel geprobeerd, en ook schilfers gehad, maar heb er nagenoeg geen last meer van.
Ik gebruik sinds een paar jaar deze: https://www.haarshop.nl/product/lanza-h ... -treatment
En koop dan de liter fles. Mijn dochter gebruikt het ook en we doen er anderhalf jaar mee.
Ik kreeg schilfers trouwens sinds ik mijn haar verf, en dan altijd een week of drie na het verven. Als het net geverfd was, was het over. Maar nu dus geen last meer
Ziet er goed uit aardbeienslof, is dat een shampoo zonder sulfaten, parabenen en siliconen? Ik gebruik momenteel al een tijdje shampoo zonder al die rommel erin, dat is volgens mijn kapper ook beter voor mijn gevoelige haar.
Geen idee of het door het verven komt, naar mijn idee heb ik er altijd last van gehad, van die schilfers. Ik verf het al wel sinds mijn vijftiende denk ik.

Gebruiken jullie geen haarspray of iets dergelijks om je vers gestylde coupe in model te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ja, altijd Elnett, bij voorkeur die met het roze etiketje erop.
Ik koop mijn haar spul gewoon bij Kruidvat.
Chi en Biosilk is echt 10 jaar geleden dat ik het kocht, destijds gewoon bij een kapsalon maar ik vind haarwereld en kappersshop fijne webshops en niet te duur.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
12-05-2021 08:43
Ziet er goed uit aardbeienslof, is dat een shampoo zonder sulfaten, parabenen en siliconen? Ik gebruik momenteel al een tijdje shampoo zonder al die rommel erin, dat is volgens mijn kapper ook beter voor mijn gevoelige haar.
Geen idee of het door het verven komt, naar mijn idee heb ik er altijd last van gehad, van die schilfers. Ik verf het al wel sinds mijn vijftiende denk ik.

Gebruiken jullie geen haarspray of iets dergelijks om je vers gestylde coupe in model te houden?
Waar je wel even goed op moet letten, is kijken of een shampoo zonder sulfaten nu wel geschikt voor je is. De ene vorm van sulfaten is de andere niet, en het blijft een feit dat nou net die sulfaten het reinigende werk doen. Ja, ik gebruik styling producten. Mijn haar ziet er echt niet mooi uit zonder. Ik gebruik soms volume poeder, soms een soort gelwax, en altijd een beetje haarlak. Een shampoo zonder sulfaten maakt mijn haar niet schoon genoeg. Er zijn milde shampoos te koop die wel sulfaten bevatten. Ik kan in ieder geval niet zonder, dan heb ik geen schoon haar. Als jij van plan bent om producten in je haar te gaan gebruiken, dan ben ik bang dat dat niet lekker samen gaat met sulfaatvrije shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik trouwens haarlak van Wella, in die groene bus. Sterkte 3, die wordt niet zo hard, maar houdt mijn coupe tamelijk goed in model. Ik heb Elnett geprobeerd, maar ik vind de geur daarvan te walgelijk voor woorden, niet te doen. De Heat protector van Elnett heeft dat niet, maar de haarlak vind ik echt :sick:
Bedankt voor alle tips, ik reageer later weer uitgebreid, moet nu weg.
Zal volgende week nog eens bellen met mijn kapster voor wat meer tips.
Alle reacties Link kopieren
Haar care Hair care / Haar verzorging

Verder: zoveel mogelijk weg blijven van je haar met warmte zoals fohn/stylingtang...
Het wordt er niet mooier van. Zeker als je al droog en pluizig haar hebt.

Een hittebestendige spray of serum klinkt leuk, maar als je even nadenkt snap je zelf ook wel dat dat niet werkt om je haar te beschermen tegen uitdrogen en beschadigen als je er daarna een stoot hitte op loslaat.

Ik fohn nooit, was met nivea 2 in 1 en doe er cremespoeling in, en na het wassen nog een krullencreme en soms een beetje olie in de puntjes. Merk maakt niet zoveel uit. Dure doen niks meer dan goedkope heb ik gemerkt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
12-05-2021 10:23
Haar care Hair care / Haar verzorging

Verder: zoveel mogelijk weg blijven van je haar met warmte zoals fohn/stylingtang...
Het wordt er niet mooier van. Zeker als je al droog en pluizig haar hebt.

Een hittebestendige spray of serum klinkt leuk, maar als je even nadenkt snap je zelf ook wel dat dat niet werkt om je haar te beschermen tegen uitdrogen en beschadigen als je er daarna een stoot hitte op loslaat.

Ik fohn nooit, was met nivea 2 in 1 en doe er cremespoeling in, en na het wassen nog een krullencreme en soms een beetje olie in de puntjes. Merk maakt niet zoveel uit. Dure doen niks meer dan goedkope heb ik gemerkt.
Ja, dat is in theorie helemaal waar. Maar in de praktijk is het toch anders. Niet iedereen heeft het soort haar dat je zo aan de lucht kan laten opdrogen en dat het dan nog steeds leuk zit. Als ik geen warmte gebruik, zie ik eruit als een verzopen kat met een paar dunne rechte sprieten die slap naar beneden vallen. Daar is zonder warmte echt niets van te maken. Of het nou kort is of lang.
Jij zult vast mooi haar hebben, anders zou je dit niet schrijven. En dat is hartstikke fijn, maar daar is niet iedereen mee gezegend.
Ik gebruik nu de hele serie van Olaplex. Ik ben er niet enthousiast over. Voor mijn haar doet het niets en het lijkt vetter. Mijn haar is altijd een beetje pluizig als ik heb geföhnd. Ik denk dat zo’n borstel het haar alleen maar meer beschadigd. Stylen met plakspul etc doe ik niet aan. Wel soms een leave in conditioner. En verder wissel ik vaak van shampoo en conditioner. Ik gebruikte vroeger altijd hennaplus hair repair maar ze hebben de samenstelling veranderd en de geur spreekt me niet aan. Ik zou op zich wel een olie willen hebben om het wat gladder te maken. Dus ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik de shampoo bar heb ontdekt, wil ik niets anders meer. Geen droge hoofdhuid meer, het voelt schoner en frisser na het wassen. Ik spoel uit met koud water en laat het aan de lucht drogen. Verder gebruik ik voor de puntjes om de dag een beetje haar olie en dat is het.

Verder geef je aan dat je je haar graag wil laten glanzen. Eet en drink je gezond, dat helpt ook mee je voor gezond en sterk haar.

Verder zou ik niet teveel en verschillende producten gebruiken.
Het moest uiteraard hair care zijn maar ja stomme autocorrect op mijn telefoon. :P

Anyway, mijn haar is nu op dag 2 met de medicinale shampoo alweer een stuk opgeknapt vergeleken met gisteren. Zie minder schilfers. Ga zo de fohnborstel voor het eerst proberen, spannend. :cheer:
Ik ga hem sowieso niet dagelijks gebruiken hoor, ik weet dat teveel hitte slecht is voor het haar, zeker voor pluizig haar. Heb allemaal manieren gevonden om je haar te krullen zonder hitte ( slapen met vier van die grote papillotten bijvoorbeeld, altijd leuk om eens te proberen ).

Ik wist niet dat sulfaten niet altijd slecht zijn voor je haar, goed om te weten. Mijn huidige shampoo en conditioner hebben dus geen sulfaten. Ga vandaag in de stad even kijken voor zo'n serum/creme van Biosilk of Chi.
Ik moet wel een beetje opletten met het geld, het is een dure week geweest met de kapper, super dure shampoo en een fohnborstel van vijftig euro. Zit niet zo breed.
Ben benieuwd of mijn haar ook gaat glanzen van die borstel, volgens de reviews wel maar ja dat zegt niets natuurlijk. :)

Ik eet en drink zeker gezond, veel groente en fruit, slik mijn vitamines braaf ( ook biotine voor het haar ), geen alcohol, sport veel, etc.
Madrid87 schreef:
12-05-2021 08:43
Ziet er goed uit aardbeienslof, is dat een shampoo zonder sulfaten, parabenen en siliconen? Ik gebruik momenteel al een tijdje shampoo zonder al die rommel erin, dat is volgens mijn kapper ook beter voor mijn gevoelige haar.
Geen idee of het door het verven komt, naar mijn idee heb ik er altijd last van gehad, van die schilfers. Ik verf het al wel sinds mijn vijftiende denk ik.

Gebruiken jullie geen haarspray of iets dergelijks om je vers gestylde coupe in model te houden?
Het is een leave in voor na het douchen.
Ik weet niet of er sulfaten etc in zitten. Bij shampoo/conditioner let ik daar wel op maar deze werd een keer ergens aangeraden en toen wilde ik het toch proberen.

Haarspray gebruik ik niet
Ah oke, hij ziet er goed uit maar vind hem wel erg duur.
Maar goed, is wellicht nog een optie om ooit eens te proberen als mijn huidige shampoo op is.

Mijn coupe is verrassend goed gelukt, zal wel niet lang in model blijven omdat er alleen hitte spray in zit maar ben er verder heel blij mee. Voor een beginner heb ik het niet slecht gedaan. Het zit bijna net zo als dinsdag toen ik bij de kapper vandaan kwam.
Zij deed het heel anders met die ronde borstel dan ik maar goed het resultaat is blijkbaar aardig hetzelfde. Blij mee. :cheer:

Ik wil graag van die jaren 40 krullen maken, iemand enig idee wat ik daar voor kan gebruiken? Heb nu korter haar dus moet te doen zijn. Ik heb een carmen set maar daar ben ik echt enorm onhandig mee. :|
Alle reacties Link kopieren
Olaplex maakte dat mijn haar ook voor geen meter zat. Ik gebruik chi keratin shampoo en conditioner% verder van chi het aloe vera serum in de puntjes. Mousse van schwarzkopf een rose en beetje haarlak van chi een rode bus. Ben laagjes op een lengte aan het laten groeien. Behalve schuine lok. Ik heb fijn haar maar niet dun.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
13-05-2021 09:17
Ah oke, hij ziet er goed uit maar vind hem wel erg duur.
Maar goed, is wellicht nog een optie om ooit eens te proberen als mijn huidige shampoo op is.

Mijn coupe is verrassend goed gelukt, zal wel niet lang in model blijven omdat er alleen hitte spray in zit maar ben er verder heel blij mee. Voor een beginner heb ik het niet slecht gedaan. Het zit bijna net zo als dinsdag toen ik bij de kapper vandaan kwam.
Zij deed het heel anders met die ronde borstel dan ik maar goed het resultaat is blijkbaar aardig hetzelfde. Blij mee. :cheer:

Ik wil graag van die jaren 40 krullen maken, iemand enig idee wat ik daar voor kan gebruiken? Heb nu korter haar dus moet te doen zijn. Ik heb een carmen set maar daar ben ik echt enorm onhandig mee. :|
Die ‘40’s krullen maak je met repen stof. Op YouTube zie je daar talloze tutorials van. Ook voor de victory rolls als je die eens wil testen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
12-05-2021 08:43
Ziet er goed uit aardbeienslof, is dat een shampoo zonder sulfaten, parabenen en siliconen? Ik gebruik momenteel al een tijdje shampoo zonder al die rommel erin, dat is volgens mijn kapper ook beter voor mijn gevoelige haar.


Als jij Chi silk spul (meeste serums hebben siliconen) gebruikt wat bomvol moeilijk uitwasbare siliconen zit heeft het weinig zin om een shampoo zonder siliconen te gebruiken. Je hebt dan juist een shampoo met sulfaten nodig om die siliconen eruit te krijgen anders krijg je build up in je haar.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
12-05-2021 08:23
Chi biosilk deed bij mij niet zoveel, het werd alleen iets vetter. Ik heb krullend haar en het bleef frizzy.
Ik heb zelf heeeeel veel geprobeerd, en ook schilfers gehad, maar heb er nagenoeg geen last meer van.
Ik gebruik sinds een paar jaar deze: https://www.haarshop.nl/product/lanza-h ... -treatment
En koop dan de liter fles. Mijn dochter gebruikt het ook en we doen er anderhalf jaar mee.
Logisch dat Chi biosilk niks deed voor je. Het is een serum met siliconen, dat is alles. Een laagje om je haar zodat het even fijn voelt maar je haar droogt uit. Verdiep je eens in de curly girl methode, dat is het enigste wat mijn haar geholpen heeft. Echt een wereld van verschil.
verliefdopiemand schreef:
14-05-2021 01:52
Logisch dat Chi biosilk niks deed voor je. Het is een serum met siliconen, dat is alles. Een laagje om je haar zodat het even fijn voelt maar je haar droogt uit. Verdiep je eens in de curly girl methode, dat is het enigste wat mijn haar geholpen heeft. Echt een wereld van verschil.
Ik ken de CG methode en gebruik nog steeds een CG conditioner, mijn kapper verwees me er ooit eens naar. Maar ik wil mijn haar gewoon niet niet wassen met shampoo, ik was het nu eens per week. En sowieso wordt het gewassen als het geverfd wordt.
Die l’Anza hierboven werkt voor ons heel fijn.
Inmiddels geeft diezelfde kapper trouwens aan dat men er al van terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
14-05-2021 07:41
Ik ken de CG methode en gebruik nog steeds een CG conditioner, mijn kapper verwees me er ooit eens naar. Maar ik wil mijn haar gewoon niet niet wassen met shampoo, ik was het nu eens per week. En sowieso wordt het gewassen als het geverfd wordt.
Die l’Anza hierboven werkt voor ons heel fijn.
Inmiddels geeft diezelfde kapper trouwens aan dat men er al van terugkomt.

Je kunt je haar gewoon wassen met shampoo. Zolang ze shampoo geen siliconen of sulfaten bevat. Of je kunt af en toe toch een sulfaten shampoo gebruiken. Het belangrijkste zijn de stylingproducten die je gebruikt.
Bedankt voor de tips weer. Ga dat filmpje zeker opzoeken Lemoos.

Ik wist niet dat er in Chi producten siliconen zaten, goed om te weten. Heb jij een tip voor een goed serum/leave in lotion zonder al die rommel verliefdopiemand?
Ik moet sowieso mijn kapper bellen over anderhalve week, zal het haar ook vragen. Wellicht dat spul kopen wat zij in mijn haar gesmeerd had. Er is ook zoveel te vinden op die sites, van serum tot leave in conditioner, olie, haar poeder, ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn kapster weet natuurlijk wat voor soort haar ik heb dus ik wil het haar sowieso vragen.
Ik heb ook nog niets besteld van Chi trouwens.

Vandaag laat ik de fohnborstel lekker uit, wil het zo min mogelijk doen, zeker nu ik het behandel met die medicinale shampoo. Mijn haar ziet er alweer beter uit dan gisteren en ik verlies veel minder haar tijdens het douchen. Valt echt enorm op.
Ben er blij mee tot nu toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven