Mode & Beauty alle pijlers

Onzeker over fijn haar + bruidskapsel tips

31-07-2021 22:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vind het lastig om dit te delen, maar ik voel mezelf erg onzeker over mijn haar. Ik heb erg fijn haar maar daarnaast ook weinig haar. Ik merk dat ik me daar heel onzeker over voel en veel mee bezig ben. Mijn haar is nu boven mijn schouders qua lengte, maar eigenlijk is het al te lang.... merk dat het heel futloos is en dat ik als ik mijzelf in de spiegel zie mezelf erg onzeker voel over mijn haar... Nu gaan ik en mijn vriend binnenkort trouwen en volgende week ga ik kapsels uitproberen voor onze trouwerij. Ik wil eigenlijk geen haarstukjes of haar extensions oid, maar ik weet dat ik iets moois wil voor onze bruiloft en ik voel me erg onzeker. Iemand uit ervaring tips? Ik dacht iets met krullen maar in mijn fijn en weinig haar blijft dat naar mijn ervaring slecht zitten...
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook fijn haar ( en niet heel veel). Mijn kapper wist er een fantastisch kapsel van te maken. Door mijn haar te krullen en dit in de basis te touperen had ik mega volume. Je zag hier niets van terug. En met een bus haarlak kon het in de cabrio geen kant meer op
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Heritage. Ik heb ook heel dun/futloos haar. Heb bij mijn vaste kapster een proef kapsel laten zetten om te zien of het überhaupt wat was. Dat was al geweldig. Op de dag zelf, voor mijn gevoel vier bussen lak er in een prachtige coupe, volledig opgestoken, zonder nephaar.

Laat een proef kapsel zetten en kijk of je het wat vind!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook dun haar maar sinds ik een andere shampoo en conditioner ben ga gebruiken is t het futloze er af.

Loreal botanicals ginger & coriander

En Osis volumepoeder is ook van dat geniale.spul :cheer:

Probeer er van te genieten volgende week
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig dat je je er zoveel zorgen over maakt voor je bruiloft. Misschien kan je naar de kapper voor een proefkapsel. Dan weet je alvast wat er mogelijk is met jouw haar en hoe dat er dan uitziet. Dat kost natuurlijk een paar centen, maar zelfs als het 200 euro kost is dat in de aanloop naar je bruiloft denk ik heel erg de moeite waard.

Mijn haar is ook erg dun en het neemt inmiddels af in hoeveelheid (shit!). Ik zweer bij het gebruik van mousse en een rootbooster. Nou ja, vóór corona, want al dat föhnen is een hoop heisa als je toch de deur niet uitgaat. Maar producten die goed bij je haar en hoofdhuid passen maken echt het verschil tussen piekeren en zorgeloos de deur uit fladderen voor mij.

Ik hoop dat je een hele fijne bruiloft gaat hebben!
Alle reacties Link kopieren
Vooral geen extensions of troep gebruiken inderdaad. Dat maakt al dat fijne haar gewoon stuk.
Ik heb ook precies het haar dat jij omschrijft en een enorm stressvolle periode gehad voor onze bruiloft (dus nog minder dan normaal door alle haaruitval).
Ik heb het gewoon losjes naar boven/achteren gewerkt met een knip. En daarin de linten die bij de jurk zaten verwerkt.
Als ik nu naar de foto’s terugkijk, moet ik zeggen dat ik mezelf toch echt wel een hele mooie bruid vond.
Gelukkig besta je niet alleen uit haar (al was dat in ons geval natuurlijk wel wenselijk geweest :P ), maar is het totaalplaatje uiteindelijk echt wat er toe doet. Een mooi gezicht, een leuk figuur, een prachtige uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook twee maanden geleden getrouwd en heb erg fijn en ontzettend steil haar. Het was voor mijn doen ook te lang, normaal heb ik echt een korte bob om het nog iets te laten lijken maar nu was het tot iets over mijn schouder. Maar mijn visagiste / kapster heeft het echt zo mooi gekruld en ik heb er zelfs zo’n ding in gehad met kraaltjes enzo, stond echt super! Heel veel complimenten gekregen en bij de proef al goed gekeken of het lang genoeg bleef zitten en niet teveel uitzakte. Ik was zo blij met hoe mijn haar er uitzag!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een flip-in een idee?
Dat is een strook haar wat je d.m.v. een soort visdraadje kunt dragen en dikte en eventueel ook lengte kunt toevoegen aan je haar. Binnen n paar minuten zit ie erin, en je haalt m er ook zo weer uit en zit niet vast aan je eigen haar. Geen schade aan je eigen haren dus.
De strook haar zit halverwege de achterkant en zijkanten van je hoofd, en het draadje rust op de bovenkant. Ik gebruik m zelf voor evenementen als ik een dagje mooi dik lang haar wil hebben.
Misschien iets voor de iets langere termijn, heb je je weleens verdiept in no poo/ low poo? Dan gebruik je natuurlijke shampoo (zonder siliconen en sulfaten) of producten zoals klei. Mijn haar kreeg daar veel meer volume van.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je huwelijk!

Er zijn al goede tips gegeven, ik zou ook een proefkapsel doen.
En een eenderug kweken.
Dit is het. Dit ben jij. Je hebt je best ervoor gedaan en dit is wat er dan staat.
Ik ken je niet, maar ik gok zo dat het er goed uit gaat zien.
En hij houdt van jou. Van je lijf, je haar en jouw onzekerheid daarover. En wat je allemaal nog meer bent.

Dus zeker wel je best doen er zoiets moois mogelijk van te maken. En daarna de credits te pakken. De complimenten te omarmen, vol dankjewel, geen mitsen en maren.
Het mooiste dat je kunt zijn is jezelf.
Als je alles los kan laten en genieten denk ik dat je een stralende bruid zal zijn. Haar is dan een detail.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne en lieve reacties allemaal zeg!
Ik weet ook dat het uiteindelijk niet draait om enkel mijn haar, en mijn vriend geeft ook aan dat hij me mooi vindt zoals ik ben. Het is nu meer aan mij om dit deel van mezelf ook te accepteren denk ik zoals ook al gezegd wordt. Over de rest van mijn lichaam ben ik niet erg onzeker (natuurlijk wel eens af en toe net als ieder ander) maar dit is iets wat mij al jaren dwarszit (mijn dunne en fijne haar)en ik merk dat nu ik bijna ga trouwen dit alleen maar erger wordt... een soort druk vanuit mezelf om er perfect uit te moeten zien denk ik.

Ik ga inderdaad deze week dus een kapsel uitproberen bij de kapster, en het is inderdaad een goed idee om bijv bij krullen te kijken of het lang genoeg blijft zitten, en er genoeg spul in te doen.
@sprankelend, wat is een rootbooster precies?
En @Ronja, ik ben sinds afgelopen week begonnen met het wassen van mijn haar met inderdaad een shampoobar waar alleen natuurlijke producten in zitten. Ben benieuwd of dit wat gaat veranderen(heb nog maar 1 keer gebruikt dus moet het effect beetje afwachten natuurlijk)
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel fijn haar tot op mijn schouders. Draag het meestal opgestoken.
Toen ik trouwde had ik een enorme bos krullen en het heeft drie dagen zo gezeten.
Een goede kapper kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Een spulletje dat je aan de wortels van je haren spuit voor het föhnen. Niks bijzonders hoor, ik haal het gewoon bij Etos. Het is van John Frieda en zit in een flesje met blauw en zwart. Als ik mousse helemaal tot aan het begin van mijn haren smeer wordt het één groot vies slierterig drama, maar ik heb wel een beetje die oompf nodig vanaf mijn hoofdhuid. Met dit spraytje lukt dat wel.

Veel plezier bij de kapper! Luister goed naar alle fijne dingen die er gezegd worden en hou ze allemaal in je achterhoofd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven