Mode & Beauty alle pijlers

Beste kledingontwerpers, Graag even uw aandacht:

24-09-2021 18:36 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke kledingfrustraties heb jij?
Wat hebben modeontwerpers niet begrepen of willen ze maar niet snappen?
Waar loop je tegenaan?
Weet je misschien een oplossing?

Deel het hier. Misschien lezen ze mee.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Beste ontwerpers van jassen,

Waarom hebben jassen nooit meer een binnenzak? Die zak heb ik nodig voor mijn sleutels en portemonnee, want daar zitten ze veiliger dan in een zijzak. Graag met een ritsje, zodat de hele boel er niet uit dondert als ik mijn jas over een stoel zwier.

Willen jullie ook de zijzakken lekker diep maken. Dat hangt wat lekkerder als ik op een koud perron sta te wachten en zo vallen mijn handschoenen er niet uit.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Beste bh-ontwerpers voor grote maten,

Een grote onderwijdte wil niet zeggen dat de schouders ook twee keer zo lang zijn. Het schoudergewricht zit op dezelfde plaats als bij slanke mensen. Schouderbandjes die dus recht omhoog gaan vanaf de onderband komen midden op de bovenarm terecht. Laat de schouderbandjes op de rug kruisen of zet ze meer naar het midden.

Maak de onderband het liefst glad en niet van kant. De huid onder zware borsten is vaak wat zweterig en daardoor kwetsbaarder. Kant schuurt en doet pijn. Niet doen.

Waarom worden bh’s met voorsluiting alleen gemaakt voor kleinere maten? Juist volle vrouwen hebben meer moeite met sluitingen op de rug.
Ik vind hier dingen van.
Een constante maatvoering. Ik draag veel King Louie en heb maat S, M en L in de kast hangen en ze zijn allemaal (bijna) even groot...
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook fijn vinden als broekzakken wat groter worden.

Mijn man kan in 1 broekzak zijn privé- en werktelefoon kwijt, terwijl ik moeite moet doen om 1 telefoon in mijn zak te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Eens, en eens!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ontwerp wat meer voor brote maten vanaf maat 50.
Niet iedereen heeft maatje s of m.
Alle reacties Link kopieren
stippeltjes schreef:
24-09-2021 18:38
Zou het ook fijn vinden als broekzakken wat groter worden.

Mijn man kan in 1 broekzak zijn privé- en werktelefoon kwijt, terwijl ik moeite moet doen om 1 telefoon in mijn zak te krijgen.
Inderdaad in een spijkerbroekzak kan je niet eens je telefoon kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Graag meer grote maten inderdaad.
En graag ook zakken in een jurk.

Meer katoen en minder polyester gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Beste modemerken,

Schei toch eens uit met die vage maataanduidingen. Wat is in hemelsnaam maat XL? Is dat 40? 42? 48?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Beste makers van sjaaltjes en pareo's,

Dat enorme witte label precies op de hoek van het sjaaltje waar je hem altijd ziet hoe je hem ook knoopt, kan dat niet anders?
Ik vind hier dingen van.
Naai de knopen toch eens wat beter vast!
Alle reacties Link kopieren
Beste kledingontwerpers,

Ik wil niet altijd een tas mee hoeven nemen. Stop met dichtgenaaide en nep zakken en maak ze idd diep genoeg voor een gemiddelde smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Noen een jas geen winterjas als hij zo dun is dat je het bij plus 10 graden al koud hebt.
Alle reacties Link kopieren
Stop aub met bijna alles in polyester te maken.
Alle reacties Link kopieren
Maak shirts weer eens lang genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wat ik fijn zou vinden dat er ook eens verschillende lengtes voor mouwen komen. Dochter is 1.80 en heeft lange armen. Veel winterjassen hebben te korte mouwen voor haar.

En verder eens met veel punten hierboven genoemd. Die enorme labels op sjaals vind ik zo stom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vreselijk dat polyester.
Gelukkig is er steeds vaker viscose of bamboe.

En dan noemen ze een jurk van gerecyclede petflessen duurzaaam....
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
24-09-2021 18:38
Beste bh-ontwerpers voor grote maten,

Een grote onderwijdte wil niet zeggen dat de schouders ook twee keer zo lang zijn. Het schoudergewricht zit op dezelfde plaats als bij slanke mensen. Schouderbandjes die dus recht omhoog gaan vanaf de onderband komen midden op de bovenarm terecht. Laat de schouderbandjes op de rug kruisen of zet ze meer naar het midden.

Maak de onderband het liefst glad en niet van kant. De huid onder zware borsten is vaak wat zweterig en daardoor kwetsbaarder. Kant schuurt en doet pijn. Niet doen.

Waarom worden bh’s met voorsluiting alleen gemaakt voor kleinere maten? Juist volle vrouwen hebben meer moeite met sluitingen op de rug.
Je kunt ze toch gewoon ‘achterstevoren’ dicht doen en dan de sluiting naar achteren draaien?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil bordeauxrode beha's van Freya. Ooit een seizoen kleur, ze zijn nu versleten.
Heel graag bij rokjes genoeg ruimte bij de heupen, fatsoenlijke voering erin en ingenaaid broekje. Maat groter draait namelijk om mijn middel, eigen maat kruipt op omdat er niet genoeg ruimte is voor mijn eeeh heupen en met een ingenaaid broekje hoeft er geen losse tent meer over mijn panty. Ik hou namelijk erg van rokjes maar draag ze nooit om het ontbreken van deze drie dingen. Dank u wel.
Alle reacties Link kopieren
Het zou heel fijn zijn als er eens een wat minder truttige kledinglijn komt voor lange vrouwen. Niet alle lange vrouwen hebben dezelfde oersaaie smaak
.
Alle reacties Link kopieren
Beste kledingontwerpers voor grotere maten,

Ook volle mevrouwen moeten wel eens solliciteren en een net jasje aan. Een jasje van joggingstof zit misschien wel lekker, maar representatief is het niet. Maak die nette blazers, colberts en kostuums ook eens voor grotere maten. We zijn niet arbeidsongeschikt boven een bepaalde maat.
Ik vind hier dingen van.
Marelyse schreef:
24-09-2021 19:08
Heel graag bij rokjes genoeg ruimte bij de heupen, fatsoenlijke voering erin en ingenaaid broekje. Maat groter draait namelijk om mijn middel, eigen maat kruipt op omdat er niet genoeg ruimte is voor mijn eeeh heupen en met een ingenaaid broekje hoeft er geen losse tent meer over mijn panty. Ik hou namelijk erg van rokjes maar draag ze nooit om het ontbreken van deze drie dingen. Dank u wel.

Nog nooit gezien
En lijkt me ook niks
Het merendeel van de vrouwen heeft onder en boven niet dezelfde maat. Bij aansluitende jurkjes zou het leuk zijn als ze én om mijn heupen passen én boven niet veel te wijd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven