Mode & Beauty alle pijlers

Strak zwart truitje welke niet pluist

28-09-2021 11:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke stof moet ik hebben van een strak truitje die niet of nauwelijks pluist? Ik zag een mooie van kasjmier maar ook dat gaat pluizen volgens mij?
Alle reacties Link kopieren
Laatst klaagde ik hierover tegen een vriendin (heb vaak ook pluis), die aangaf dat ik dan een waszak moest gebruiken om de truien te wassen.
Daarnaast kun je pluisjes verwijderen als ze er toch komen, o.a. met scheermesje.
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met katoen, een mix van katoen en rayon, polyester, en merinowol.

Laten liggen: acryl.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het liefst kasjmier en ja, dat gaat wel iets pluizen (waar er wrijving is) maar ik gebruik een pluiskam daarvoor.

Merino hetzelfde eigenlijk.
Altijd binnenstebuiten wassen en op een lage temperatuur.

Ik was truien ook altijd apart van spijkerbroeken en ander spul, dan blijft het het mooist.
In een waszak wassen inderdaad, in de machine koud en op laag aantal toeren.

Maar de beste tip tegen pluizen is betere kwaliteit kopen, goedkope truitjes pluizen vaak het meest omdat de wol niet helemaal glad is.
Heeft niets met gladde wol te maken, maar alles met de lengte van de haren.
Goedkope truienwol wordt gesponnen met een korte haar, en dure met een lange haar.
Alle reacties Link kopieren
wol altijd op wolprogramma draaien met speciaal wolwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
alles wat iedereen zegt. ik heb overigens goede ervaring met massimo dutti truitjes, als ik ze goed verzorg.
Alle reacties Link kopieren
Viscose blijft bij mij altijd mooi.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Viscose pluist ook niet maar is wel een heel ander materiaal natuurlijk. Ik vind het zelf heel koud, brrr.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
28-09-2021 14:45
Viscose pluist ook niet maar is wel een heel ander materiaal natuurlijk. Ik vind het zelf heel koud, brrr.
Ligt denk aan wat van viscose.. T-shirtjes zijn koeler als truien of truitjes. Ik heb heerlijke truitjes van viscose.. maar ze zijn niet zo warm als wol, dat klopt. Maar ze pluizen en pillen absoluut niet.
ach.. ik doe ook maar wat..
Viscose voert warmte af, daarom is het ook zo fijn voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging er eigenlijk van uit dat TO een herfst of winterding zocht omdat ze het over kasjmier had.

Zelf ben ik totaal geen fan van viscose maar ik snap dat sommigen het wel prettig vinden dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
28-09-2021 16:45
Ik ging er eigenlijk van uit dat TO een herfst of winterding zocht omdat ze het over kasjmier had.

Zelf ben ik totaal geen fan van viscose maar ik snap dat sommigen het wel prettig vinden dragen.
Het hoeft niet heel dik te zijn. Viscose ligt er een beetje aan. Die truitjes van bijvoorbeeld Nikkie vind ik echt niet fijn dragen, maar die pluizen idd niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven