Mode & Beauty alle pijlers

Laarzen smalle kuiten

23-10-2021 07:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic over kinderlaarzen voor smalle kuiten/voeten, bedacht ik me dat ik deze vraag ook wel eens hier kan stellen.

Ik draag heel graag lange laarzen maar de laatste jaren kan ik nooit meer nieuwe vinden die goed passen! Echt waardeloos. Ik heb blijkbaar smallere kuiten dan gemiddeld. Jaren geleden was het nog geen probleem om iets passends te vinden, maar blijkbaar wordt de gemiddelde kuitomvang van laarzen steeds groter. De meesten staan echt flink af, heel lelijk. Ook stretch laarzen is geen succes, die zakken af, of lubberen bij de enkels. Mijn laatste succes (jaren terug) was Tamaris met xs schacht via marktplaats, maar die kan ik ook niet meer vinden. Ik zoek m'n heil nu maar in de enkellaarsjes, ook leuk, maar ik wil ook gewoon weer lange laarzen! Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Is zoiets niks? Die schacht kan je achter strakker trekken met de veter :)

Afbeelding

https://www.sarenza.nl/gabor-nomus-s840 ... 0000283614

Bij Sarenza kan je op smalle schacht selecteren. Dan krijg je vanalles.

https://www.sarenza.nl/damesschoenen-la ... le-schacht
Alle reacties Link kopieren
Die zijn er wel hoor! Je moet er wel voor naar de betere (veel duurdere) schoenenwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laars van Gabor. Die hebben ook schachtmaten. Heb zelf ook dunne kuiten. Zitten prima. Nu ik zwanger ben zitten ze zelfs strak 🙈🙈
Ik heb volgens mij hele gewone benen maar elke laars die ik pas laat een opening aan de bovenkant open, zo lelijk inderdaad

Ik heb ooit bij Manfield wel laarzen gekocht die smal waten.
Alle reacties Link kopieren
Duoboots heeft kuitmaten, van heel smal tot heel wijd. https://duoboots.com/collections/knee-high-boots
Het komt ook deels doordat de mode nu minder aansluitende laarzen heeft.
Ik heb ook smalle kuiten en ook altijd die opening bij de schacht. Geen cm maar net genoeg om veel laarzen niet mooi te vinden staan. Ik los dat op door lange sokken (thermosokken) te dragen die ook wat dikker zijn en dan een beetje losjes een klein randje boven de laars uit te laten komen. Thermosokken bijvoorbeeld. Bij big Bazar, action en regelmatig bij Dirk. Van de week 3 paar voor 1,99.

Ik heb nu gewoon even het geld niet maar ook de tijd er niet voor om op zoek te gaan naar laarzen met xs schacht. Ik heb ze ooit wel eens gekocht en zitten idd mooi. Maar het is nu even Van Haren om de hoek waar ik kom.

Ik hoorde van de week dat de beenwarmers weer terug zouden komen dus een randje mag weer 😀.
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
23-10-2021 09:05
Ik heb een laars van Gabor. Die hebben ook schachtmaten. Heb zelf ook dunne kuiten. Zitten prima. Nu ik zwanger ben zitten ze zelfs strak 🙈🙈
Ik heb ook smalle kuiten, maar Gabor zit mij idd als gegoten.
Geen idee wat de mode nu is, maar ik ga altijd naar dure zaken toe. Daar kan je vaak laarzen kopen in verschillende maten omtrek. Dan ben ik vaak wel een paar honderd euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Jj footwear. Misschien een raar advies omdat er vooral mensen zoals ik (Hollandse klapkuit) kopen. Maar juist omdat ze hun laarzen in verschillende kuitwijdte verkopen, leveren ze ook laarzen in maat xs of s. Op de site kun je je centimeters ingeven, dan komen zij terug met de juiste maat.
Alle reacties Link kopieren
kweepeer schreef:
23-10-2021 09:40
Duoboots heeft kuitmaten, van heel smal tot heel wijd. https://duoboots.com/collections/knee-high-boots
+1

Zelf ooit twee paar daar gekocht vanwege omgekeerd probleem, je kunt er idd gewoon op maat bestellen. Goedkoop zijn ze niet, maar kwaliteit leveren ze wél!
No stress bij Manfield. Lopen nog eens heerlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al deze tips! :cheer:
Ik ga ze allemaal eens even nazoeken.
Arena89 schreef:
23-10-2021 10:40
Geen idee wat de mode nu is, maar ik ga altijd naar dure zaken toe. Daar kan je vaak laarzen kopen in verschillende maten omtrek. Dan ben ik vaak wel een paar honderd euro kwijt.
Ja, ik heb een paar van Sergio Rossi die ook goed aansluiten. Maar die zijn alweer van even geleden en momenteel is dat gewoon net even moeilijker te vinden in de winkels. Je ziet het ook bij de modellen op de foto, het is niet dat het wijder uitvalt, het is zo bedoeld. Dat maakt het wat lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Peter kaiser, en dan die suède zwarte :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven