Mode & Beauty alle pijlers

Hoe slag maken in halflange bob?

25-11-2021 11:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik mijn haar laten knippen naar dit idee: Afbeelding[/i

Van mezelf heeft mijn haar niet zoveel slag. Met wat voor hulpmiddel kan ik deze slag het beste maken? Kapster noemde een föhn met diffuser, maar die heb ik niet in huis.
Kan dit ook met een stylingborstel bijvoorbeeld of een krultang? En wat werkt het makkelijkst / fijnst?
Alle reacties Link kopieren
Met een stijltang, en dan halverwege draaien zeg maar. Ken je die techniek?

https://www.youtube.com/watch?v=9g2CZwwKGSM
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een dikke krultang om slag in mijn haren te maken, na het krullen borstel ik het door en voilá! De tang die ik gebruik is ook nog eens heel goedkoop. Hoe groter de plukken die je krult, hoe grover het effect.

https://www.bol.com/nl/nl/p/ci9532-pear ... 012835255/
Alle reacties Link kopieren
Met een krultang, niet te grote diameter. Krullen maken en dan wat uitkamen. Ik vind youtube echt ideaal hiervoor.

Hier wordt heel goed verteld hoe je kan 'preppen' zodat het lang blijft zitten. (verder wel over lang haar) https://youtu.be/vAMreTrf2V4

Als je hier op zoekt op youtube krijg je heel veel leuke dingen: how to create volume in short hair
Alle reacties Link kopieren
Sauvage- schreef:
25-11-2021 11:57
Met een stijltang, en dan halverwege draaien zeg maar. Ken je die techniek?

https://www.youtube.com/watch?v=9g2CZwwKGSM
Nee dit kende ik nog niet, ik ga het eens uitproberen :). Blijft deze slag dan lang in je haar zitten?
Ik heb nl. fijn, maar wel veel haar.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
25-11-2021 12:29
Nee dit kende ik nog niet, ik ga het eens uitproberen :). Blijft deze slag dan lang in je haar zitten?
Ik heb nl. fijn, maar wel veel haar.
Ik vind het effect niet per se korter of langer dan met een echte krultang, ligt inderdaad een beetje aan je haar.
Misschien een beetje hairspray erin aan het eind (niet te veel, dan wordt het weer te zwaar...)
Diffuser heb je alleen wat aan als je van jezelf slag of krullen hebt, die kan je daar mee oppompen. En met krullenspul erin.

Meeste slag van dat soort foto's zijn met stijltangen gemaakt. Je hebt zelfs speciale stijl/krultangen voor. En youtube filmpjes hoe je met welke tang welke slag of krul kan maken.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
25-11-2021 12:49
Diffuser heb je alleen wat aan als je van jezelf slag of krullen hebt, die kan je daar mee oppompen. En met krullenspul erin.

Meeste slag van dat soort foto's zijn met stijltangen gemaakt. Je hebt zelfs speciale stijl/krultangen voor. En youtube filmpjes hoe je met welke tang welke slag of krul kan maken.
Ja ik probeer het nu uit met mijn stijltang op droog haar...maar verder dan wat slag kom ik niet. Mijn haar is ongeveer schouderlengte
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een krultang. Ik heb supersluik zwaar haar, er zit van zichzelf nul slag in, en met die krultang krijg ik een heel klein beetje slag.
Ik heb een wavertang gekregen. Maar ik heb van zelf al flink slag met difusser en die tang bestaat uit 2 stangen eigenlijk.

Mijne is een goedkoop merk gok ik maar je hebt ze ook duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iets kortere bob al jij ik gebruik een föhn met n dikke borstel erop.
Eerst wat schuim erop dan haar om de borstel en schuin houden dan heb je een mooi soort krul,aan de achterkant hou je de borstel recht.
Veel succes.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Sauvage- schreef:
25-11-2021 11:57
Met een stijltang, en dan halverwege draaien zeg maar. Ken je die techniek?

https://www.youtube.com/watch?v=9g2CZwwKGSM
Ik vind het bij de vrouw uit het filmpje nu niet echt geweldig lukken. Alleen in de onderste punt zit een krul.

Zelf vind ik de tulp van Philips snel en handig. Style care prestige heet hij volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
25-11-2021 12:49
Diffuser heb je alleen wat aan als je van jezelf slag of krullen hebt, die kan je daar mee oppompen. En met krullenspul erin.

Meeste slag van dat soort foto's zijn met stijltangen gemaakt. Je hebt zelfs speciale stijl/krultangen voor. En youtube filmpjes hoe je met welke tang welke slag of krul kan maken.

Ik heb een gewone / eenvoudige stijltang van de Hema. Ik probeer de techniek uit van het Youtubefilmpje maar het lijkt alsof ik alleen een krul krijg direct op de plek waar ik de tang in mijn haar zet...en niet in de lengte van de pluk zeg maar....doe ik het niet goed? Ik draai een pluk haar een volledige ronde om de tang, hou dan de tang schuin en laat hem naar beneden glijden...
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
25-11-2021 13:30
Ik heb een iets kortere bob al jij ik gebruik een föhn met n dikke borstel erop.
Eerst wat schuim erop dan haar om de borstel en schuin houden dan heb je een mooi soort krul,aan de achterkant hou je de borstel recht.
Veel succes.
Maar trek je dan niet weer de krul uit je haar wanneer je de borstel uit je haar trekt? Of draait?
Alle reacties Link kopieren
Niemand die me hierbij kan of wil helpen...?
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
28-11-2021 10:44
Niemand die me hierbij kan of wil helpen...?
Je zou het aan je kapper kunnen vragen. Zelf vind ik het heel onhandig met een krultang. Ik zou voor een automatische krultang kiezen, dus eentje die het haar zelf om de stang draait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven