Mode & Beauty alle pijlers

droog haar, pluis en fohnborstel

14-01-2022 17:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Hellup, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een fohnborstel aanschaffen. Nouh daar begint de ellende al. Want heel veel keuze en bij alles zowel positieve als negatieve recensies te vinden.
En dan wil ik daarnaast ook nog een goede heatprotector die gelijk mijn droge pluis haar kan temmen.
Wie heeft er tips? Zijn er mensen aanwezig die hier ervaring mee hebben? Met hun eigen haar of als kapper o.i.d.?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Met droog pluishaar is föhnen volgens mij wel het laatste wat je zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook droog pluishaar. En het pluist nog meer als ik het fohn. Ik doe alleen de voorkant fohnen, om er het juiste model in te krijgen maar de rest laat ik zo drogen.

Verder moet je je haar zo min mogelijk wassen, hooguit één x per week, want ook dáar wordt het droog van. En dan raad ik je een goede shampo aan, van Kerastase voor droog haar. En als je je haar dan wast, weinig shampoo gebruiken, want hoe meer het schuimt, hoe droger je haar.
Stoppen met föhnen om te beginnen.
1x in de week wassen met shampoo en de andere dagen een co-wash doen (een conditioner met een reinigende werking)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dysons supersonic föhn, echt een rib uit m’n lijf maar werkt wel. Er zit een opzet stuk bij waarmee je na het fohne van je haar het mee kan glad strijken zeg maar, en ik zeg het eerlijk het werkt ook gewoon echt. Het wordt daardoor glad en pluis vrij, zelfs toen in in een bloedheet land op vakantie was. Duur maar zeker het geld waard. Je moet de filmpjes maar eens kijken op YouTube
Alle reacties Link kopieren
Een ronde fohnborstel kan wel degelijk het haar glad, glanzend en gepolijst maken in tegenstelling tot pluizig of kroezig.
Maar het gaat meer om techniek dan om de borstel zelf. Welke heatprotector hangt af van je haar type. Ik heb die van Biosilk geprobeerd, maar die is voor mijn dunne, rechte haar niet geschikt. Voor jou waarschijnlijk dan weer wel.
Kijk eens wat video's over de techniek van polijstend föhnen met een ronde borstel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar wordt door mijn fohnborstel heel mooi glad. Het maakt niet zoveel uit welke heatprotector je gebruikt, ze doen allemaal hun werk.

Ik heb nu mijn 2e fohnborstel van Babyliss, alleen het nadeel is, dat er tijdens een reis in mijn koffer, "een lipje" is afgebroken waardoor de ronde kop niet meer goed blijft zitten. Ik moet binnenkort een nieuwe kopen.

Kijk op You Tube of er filmpjes over de door jouw gekozen fohnborstels zijn en maak dan je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote ovale/brede föhnborstel van Carmen. Werkt perfect en mijn haar wordt er mooi zacht en glad van.
Als heatprotector gebruik ik van Nivea.
Ook gebruik ik na het wassen altijd conditioner. Echt een must wat mij betreft.

Ik ben zo blij met deze manier van föhnen en wilde dat ik het eerder had ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
14-01-2022 17:51
Met droog pluishaar is föhnen volgens mij wel het laatste wat je zou moeten doen.
Ja, dat dacht ik eerst dus ook. Totdat ik iemand met mijn haar opeens met een mooie gestijlde bos zag. Helaas was zij niet te spreken over haar fohnborstel want die ging stuk. Naar wel met het resultaat. Zie ook de andere reacties op mijn bericht
Alle reacties Link kopieren
cilly2 schreef:
14-01-2022 18:15
Ik heb de dysons supersonic föhn, echt een rib uit m’n lijf maar werkt wel. Er zit een opzet stuk bij waarmee je na het fohne van je haar het mee kan glad strijken zeg maar, en ik zeg het eerlijk het werkt ook gewoon echt. Het wordt daardoor glad en pluis vrij, zelfs toen in in een bloedheet land op vakantie was. Duur maar zeker het geld waard. Je moet de filmpjes maar eens kijken op YouTube
Super vet maar echt veels te duur
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
14-01-2022 18:52
Mijn haar wordt door mijn fohnborstel heel mooi glad. Het maakt niet zoveel uit welke heatprotector je gebruikt, ze doen allemaal hun werk.

Ik heb nu mijn 2e fohnborstel van Babyliss, alleen het nadeel is, dat er tijdens een reis in mijn koffer, "een lipje" is afgebroken waardoor de ronde kop niet meer goed blijft zitten. Ik moet binnenkort een nieuwe kopen.

Kijk op You Tube of er filmpjes over de door jouw gekozen fohnborstels zijn en maak dan je keuze.
Ja bij babyliss lees ik dus vaak dat ie snel kapot gaat. Gaat denk ik een ander merk worden
Alle reacties Link kopieren
Moneypenny36 schreef:
14-01-2022 20:17
Ik heb een grote ovale/brede föhnborstel van Carmen. Werkt perfect en mijn haar wordt er mooi zacht en glad van.
Als heatprotector gebruik ik van Nivea.
Ook gebruik ik na het wassen altijd conditioner. Echt een must wat mij betreft.

Ik ben zo blij met deze manier van föhnen en wilde dat ik het eerder had ontdekt.
Top tip! goed betaalbaar ook
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reactie alvast . Geeft weer wat input. Ik denk dus ook dat het polijsten gaat helpen. Bijna droog haar (bij nat haar ben ik een dag aan het fohnen) en dan heel eventjes er doorheen dus zo min mogelijk fohnen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook zo'n borstel voor als ik stijl haar wil. Ik heb lichte krul dus als ik er niets aan doe veel pluis. Maar vaak draag ik het stijl en dan gebruik ik de fohnborstel.

Ik heb sinds een jaar een nieuwe, en wat ik fijn aan deze vind is de roterende borstelkop. Dan hoef je zelf bijna niets meer te doen. ik zal straks even kijken welk merk het is.
Hiervoor had ik de witte philips, ik vond die helemaal niet fijn en was ook snel kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven