Mode & Beauty alle pijlers

Helix piercing (kraakbeen oor)

17-06-2009 19:33 35 berichten
Hallo allemaal,



Ik wil al heel lang een Helix piercing (piercing in het oor, door het kraakbeen) Foto hier

Heeft iemand hier zo'n piercing? Zo ja? wat zijn jullie ervaringen? Deed het pijn? Slaapt het vervelend enzovoort

Ik ben erg nieuwsgierig. Ik wil hem heel graag (morgen al) laten zetten. (omdat dan mijn Propedeuse jaar er op zit) Wie ow wie, kan mij helpen?



(de pijn grens is bij iedereen anders, maar ik heb al een tongpiercing en een tattoo en dat ging allemaal nog wel )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf niet maar de meeste die ik ken hebben dat ding er na een tijdje eruit gehaald omdat het maar niet wilde genezen.



Ga je het laten schieten of echt piercen? Mag het eigelijk nog wel geschoten worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een hele tijd terug laten doen, en ja, het deed zeer, en ja, het slaapt vervelend. Bij mij kwam het ook niet goed. Bleef ontsteken enzo. Dus hij is er weer uitgegaan, en sindsdien heb ik daar nog altijd een gevoelige plek. Je ziet ook waar het gaatje heeft gezeten...
Alle reacties Link kopieren
Ja hier jaaaren geleden eentje laten schieten (nog bij de juwelier), heeft een paar maanden goed gegaan en toen kwam er een bultje op wat later wild vlees bleek te zijn.
Ik heb een helix piercing. Ik heb m niet laten schieten, maar laten piercen (heel belangrijk, echt niet laten schieten). Na een uurtje ofzo kreeg ik een heel warm en rood oor, het voelde wat ongemakkelijk (vooral met de telefoonhoorn tegen je oor houden enzo) maar verder niet pijnlijk. En ik ben best wel een beetje een mietje, maar dit was echt prima te doen!



Edit: ik raad je met klem aan hem niet te laten schieten, omdat je dan meer kans hebt op wildvleesbobbeltjes, kraakbeen dat opzijgedrukt wordt in plaats van verwijderd, dat soort dingen.
Ik heb daar geen piercing, maar een oorbel, dus gewoon gaatje laten schieten. Zo'n 14 jaar terug laten doen, toen deden ze dat nog gewoon bij de juwelier. De eerste keer is het gaan ontsteken, en heb ik het gaatje dicht laten groeien, daarna opnieuw gedaan en er geen last van gehad. Vorig jaar ben ik mn ringetje tijdens het dragen verloren, en het is jammer genoeg daarna dicht gegroeid. Het schieten deed geen pijn, maar omdat het in het kraakbeen is zou ik toch aanraden om het te laten piercen.

Ik heb een piercing in mn tragus en dat deed echt wel even pijn, maar ook daar heb ik daarna geen last meer van gehad..
Ik heb hem gehad, maar heb hem er na 3 maanden weer uitgehaald (bij mij zat ie trouwens wel wat lager).

Ik vond het veel minder pijnlijk dan een tongpiercing, dus dat viel mee



Verdre vond ik het een rotding. Ten eerste genas hij bij mij ontzettend slecht, bleef de kapper er met de kam in hangen, bleef het pijn doen dus in de stress als iemand me een knuffel gaf ("raak mijn oor niet aan!") Ik heb er 3 maanden niet op kunnen slapen en toen was ik hem spuugzat. Ik ben teruggegaan en heb hem er uit laten halen (moest ik nog voor betalen ook )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een industrial, die gaat boven in je oor twee keer er doorheen. Het was niet de eerste piercing (had ook tong en lip) die ik liet zetten maar wel de meest pijnlijke. Het is wel mooie genezen. Toen het nog moest genezen kon ik er niet op slapen, nu wel al lang.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
ik heb er ook een piercing maar laten schieten in een kappers zaak in schotland een hele lange tijd terug. heb daar ook heel weinig last van gehad. daarna wilde ik er nog een naast en die heb ik weer laten schieten maar dan in een piercing shop die heeft twee keer mis geschoten en de derde keer is ie gaan ontsteken.



schieten zal ik ook zeker afraden mijn kraakbeen is erg beschadigd.



die eerste heb ik er nog inzitten en nooit last van gehad zelfs een jaar of iets eruit gehad zonder dat hij dicht groeide. alleen af en toe bij de kapper dat dat ze blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
ECHT NIET laten schieten, kan gevaarlijk zijn, kunnen kraakbeendeeltjes los raken en gaan zweven en kun je zon bloemkooloor krijgen!! bah.. ik heb er ook eentje gehad maar ook na een paar maanden eruit gehaald, wilde niet goed genezen, vaak ontstoken en er bleef aan de ahcterkant zon raar bultje zitten.. nu, een jaar later is het weer helemaal genezen en zie je er niets meer van...



goed laten voorlichten, laten piercen en naar een goede shop gaan!



succes
Oei, dat klinkt over het algemeen niet erg positief. Ik wil het sowieso laten piercing. (volgens mij mogen ze het niet eens meer schieten) Ik ben nu wel veel meer aan het twijfelen geraakt

Jullie worden bedankt, hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hou op, schei uit. Ik heb al 3 jaar een ontsteking. En te eigenwijs om t ding eruit te halen omdat het voor mij een symbolische betekenis heeft. Had ik maar een tatoeage genomen



Ik heb m overigens laten piercen. Heel steriel in een erkende piercing/tatoe shop. Mocht niet baten...
Think outside the box
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al bijna 10 jaar. Laten schieten bij een juwelier en het duurt wel lang voordat het geneest. Bij mij heeft het zeker wel twee jaar geduurd voordat het bobbeltje achter mijn oor wegging. Daarna was het gewoon mooi en groeit ook niet dicht (heb hem al eens ruim een jaar uitgehad). Ik heb er een klein ringetje in, de kans op irritatie is kleiner met een ringetje vond ik. Ik heb meerdere gaatjes in mijn oren en altijd als het wat ging ontsteken deed ik er een ringetje in (wel echt goud of zilver!) en dan ging het over. Je voelt het wel een tijdje met slapen maar ja..zou het gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Dat bobbeltje heeft bijna iedereen trouwens, twee vrienden van mij hadden hetzelfde. Kraakbeen geneest gewoon stuk langzamer dan huid omdat het minder doorbloed is. Dus ja, je moet niet verwachten dat het na zes weken spik en span is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er daar een gehad en ik droeg er een oorbelletje in van een dolfijn, die naar boven sprong, precies in de bocht van mijn oor. Stond heel mooi. Ik heb hem destijds laten schieten en dat is eigenlijk wel goed gegaan. Nu is hij al een paar jaar dicht en je voelt wel dat daar iets zit, maar je ziet er niks meer van. Ik vond het wel vrij pijnlijk, het schieten, maar het genezen ging wel snel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Overigens, ik heb mijn helix piercing al jaren en heb er nooit problemen mee gehad. Geen ontsteking, geen bultje, helemaal niets. Ik was ook bang dat het pijn zou doen bij slapen, omdat je er dan op ligt, dus ik ging heel verkrampt op mijn andere zij liggen. De volgende ochtend werd ik wakker op mijn gepiercete oor.... niks aan de hand! Alleen de dag zelf had ik een wat ongemakkelijk gevoel aan mijn oor, daarna niets meer.

Nare verhalen over ontstekingen en bultjes enzo, ik kan me voorstellen dat het afschrikt. Maar ja, alle piercings zijn een verminking / verwonding van je lichaam in principe en dat kan allerlei problemen geven! Je goed laten voorlichten, bij een goed bekendstaande shop laten piercen en het gaatje hygienisch verzorgen is het belangrijkste, daarmee maak je de kans heel groot dat je geen problemen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem eind december laten zetten. Vond't best wel pijnlijk en slapen was in het begin een ramp. je wilt namelijk echt niet op dat oor slapen, dus lag echt verkrampt in bed. Maar hij is mooi genezen en heb nergens meer last van.
Ok, ik ga (als ik morgen nog durf) naar Skin Art (Utrecht) en laat me informeren. Ze deed ik het ook met mijn tongpiercing, omdat ik daar ook allerlei nare verhalen over las op internet, maar die man had me toen zo gerustgesteld, dat ik hem meteen liet zetten.



Hij praat me morgen vast wel weer over.

Trouwens het piercen, hoe duur zal dat (ongeveer) zijn?
Alle reacties Link kopieren
ik was 35kwijt, maar er zijn ook zaken waar je 45 betaald, maar volgens mij niet veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2, ook laten schieten (allebei achter elkaar) zo'n 10 jaar geleden. Nooit last van gehad, slapen was geen probleem op dat oor, goed genezen. Stelde niks voor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ooit een laten schieten. Het bleef bij mij maar ontstoken. Ik had een keer college en werd gek van dat oor. Heb 'm eruit gehaald, paar uur later was ik thuis en kreeg 'm er niet meer in.

Dit is al heel wat jaren geleden, maar ik heb nog steeds een plekje op mijn oor. Mijn vriend heeft het ook gehad (ook laten schieten) en daar zit nog echt een bultje.
Pfff, Mixed reactions..

I'm Confused... :P
Alle reacties Link kopieren
Het beste is, gewoon doen, het is toch voor iedereen anders. Hem goed verzorgen en als het er niet goed uit ziet terug gaan. Ik had op een gegevenmoment wel een bultje er op, maar met teatreeolie was die zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Het stelt idd niet veel voor hoor. Gewoon doen joh! Laat je niet bangmaken. Ik zou persoonlijk een tongpiercing veel enger vinden! Maar die heb je al dus dan stelt dit niks voor.
Ik heb helix, tragus, industrial, conch, rook, orbital en stretchers. Helixen zijn allemaal geschoten (12 jaar geleden) nooit last van gehad. Je oor is wel wat gevoelig maar slapen gaat best. Had meer last van andere piercings in mijn oor.

Tip: geen sterilon gebruiken, is veel te agressief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven