Mode & Beauty alle pijlers

Helix piercing (kraakbeen oor)

17-06-2009 19:33 35 berichten
Hallo allemaal,



Ik wil al heel lang een Helix piercing (piercing in het oor, door het kraakbeen) Foto hier

Heeft iemand hier zo'n piercing? Zo ja? wat zijn jullie ervaringen? Deed het pijn? Slaapt het vervelend enzovoort

Ik ben erg nieuwsgierig. Ik wil hem heel graag (morgen al) laten zetten. (omdat dan mijn Propedeuse jaar er op zit) Wie ow wie, kan mij helpen?



(de pijn grens is bij iedereen anders, maar ik heb al een tongpiercing en een tattoo en dat ging allemaal nog wel )
http://www.piercingforum. ... c.php?f=7&t=4719&p=258628
http://www.ntvg.nl/node/306947/print
Bedankt allemaal voor jullie reacties,



Ik ben vandaag naar Skin Art geweest, om wat meer informatie te vragen over de Helix piercing en of het wel bij mij kon.

Wat blijkt, het kan bij mij niet omdat ik een "onderontwikkeld oor heb". Wat betekend dat het kraakbeen niet zo goed is gegroeid (het kraakbeen is hard), hierdoor heb ik veel meer kans op een dik ook (bloemkool).

Dus ik hoef ook niet meer te twijfelen, nu weet ik het gewoon zeker. Geen Helix voor mij:)
Alle reacties Link kopieren
hm okey kan dat ook nog? nou ja wel jammer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helix al heel lang ongeveer 5 jaar

En heb er nooit last van gehad ja soms

ontstoken maar dan haalden ik heb der weer

uit en 2 weken later er weer in.

heb sinds een week tragus laten zetten.

verder heb ik navelpiercing en nog 4 lobe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm net deze week laten piercen maar het piercen zelf deed me niet zeer en de eerste dag had ik er alleen last van bij het slapen en later had ik er geen last meer van maar nu begint het te onsteken maar ik weet nou niet of ik er betadine op zal doen of niet want op de gebruiksaanwijzing die ik mee heb gekregen stond dat ik dat niet moest doen maar vrienden van me die daar ook een piercing hebben, hebben er wel gewoon betadine op gedaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb die een stuk of 6 keer gehad, elke keer zo'n lelijke dikke bult aan de achterkant.

nu 4 jaar later nog steeds niet helemaal weg.
dat komt omdat je hem hebt laten schieten. Je kraakbeen versplinterd dan met als resultaat, misvorming aan de achterkant van je oor. Dat komt omdat een vrij bot object (de oorbel) met druk door je oor geramd wordt. Met piercen heb je dit niet, de naald is zo scherp, dat je kraakbeen verder intact blijft.
quote:Bambi12 schreef op 15 augustus 2010 @ 17:58:

Ik heb 'm net deze week laten piercen maar het piercen zelf deed me niet zeer en de eerste dag had ik er alleen last van bij het slapen en later had ik er geen last meer van maar nu begint het te onsteken maar ik weet nou niet of ik er betadine op zal doen of niet want op de gebruiksaanwijzing die ik mee heb gekregen stond dat ik dat niet moest doen maar vrienden van me die daar ook een piercing hebben, hebben er wel gewoon betadine op gedaan.



GEEN betadine op doen, dat haalt ook de goede bacterien weg! Daardoor zal je oor niet lekker genezen.

Je moet gaan zeezouten, een compresje maken met zeezoutoplossing (liefst warm) en dat twee keer per dag ongeveer 10 minuten per keer erop houden.



Trouwens, is het echt ontstoken? (kloppende pijn, rood, opgezet, pus) Of is het gewoon na-pijn van het piercen. Want als het nu alleen wat zeer doet dan is dat niet zo gek he. Een piercing door je kraakbeen doet er gemiddeld 9 maanden over om te genezen dus die pijn kun je nog wel even hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven