Mode & Beauty alle pijlers

Wie verft er weleens kleding met kledingverf?

01-09-2009 16:59 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik weet niet of ik de naam van die verf mag gebruiken maar de kenners weten vast wel welke verf ik bedoel.

Verf je weleens je kleding en ziet dat er dan leuk uit?



Wordt het niet enorm vlekkerig?
Alle reacties Link kopieren
Eén tip: was het na het verven een hele tijd apart.



Sowieso kan het een beetje een kliederboel worden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ok goeie tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik dit heel vaak! Dan koop ik bijv. tweedehandskleding, waarvan ik het model leuk vind, maar de kleur niet. Dan verf ik het in de gewenste kleur en dan lijkt het als nieuw!!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel eens gedaan. Zal ook geen naam noemen maar je bedoelt ws de verf in de ronde tinnetjes of doosje. Wordt altijd minder mooi dan je denkt van te voren...

Vaak blijven ook de stiksels een andere kleur (ik denk omdat die dan weer van ander materiaal zijn?)



Kortom; ik ben er niet enthousiast over. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat verven enzo.
je moet ook niet die tinnetjes nemen, maar die pakjes van dylon.

en dan doen wat er op de verpakking staat.

ik verf vaak broeken zwart als er weer eens een chloorvlek inzit.

werkt prima en vlekkeloos....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een zwarte broek die wat vaal was geworden geverfd (zwart dus). Je hebt verschillende soorten verf, ik heb gekozen om te verven zonder gebruik van een wasmachine. De broek zag er daarna goed uit, niet vlekkerig. Heb hem daarna ook gewoon gewassen in de machine en dat ging ook prima (wel met alleen donkere kleuren).



ps dit was wel vanuit een tinnetje, weet het merk niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op de site van dylon, kun je goed uitzoeken welke verf waarvoor geschikt is. Ik wil binnenkort mijn ikea-stoel-hoes gaan verven.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Heb het vroeger wel veel gedaan, toen ik alles graag zwart wilde verfen Werkte altijd prima. Geen ervaring met andere kleuren. ik had trouwens ook die uit een doosje, waar je een kilo zout bij moet gooien. Het is wel aan te raden niet te veel dingen in een keer t doen, gewoon 1 broek voor 1 pakje bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik verf regelmatig kleding, met een ander merk verf maar Dylon zal het ook wel goed doen. Ik vind de kleuren die het andere merk heeft mooier.



Het is belangrijk dat je je aan de aanwijzingen op de verpakking houdt. Niet meer kleding willen verven dan is aangegeven voor die hoeveelheid verf en het juiste materiaal. Daarnaast verven oude vlekken en bleekvlekken ook niet goed mee. Wat helpt is de te verven kleding voor je gaat verven, zo heet mogelijk wassen met een halve fles natuurazijn. De vezels worden dan goed opgeruwd waardoor de verf goed pakt.



Inderdaad verven stiksel niet altijd goed mee omdat deze meer kunststofvezels bevatten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het alleen om verschoten (zwarte, meestal katoenen) kleding weer op kleur te krijgen. Die doosjes die Albion ook noemt, met een kilo zout erbij. Omdat de kleding die ik ermee was al grotendeels zwart is kan ik wel meer stuks tegelijk doen.

Een kliederboel heb ik er nog nooit van gehad, waarom zou 't een kliederboel worden?

Wel doe ik na een zwartverfbeurt altijd een lege wasbeurt op de hoogste temperatuur. Soms met een flinke scheut schoonmaakazijn, twee vliegen in één klap want dan is m'n wasmachine ook meteen lekker ontkalkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het pas ook gedaan met een zwarte broek die helemaal vaal was, maar o zo lekker zit (zonde om weg te doen) en mijn broek is weer als nieuw.

Het is wel zo dat het niet met alle kleding mooi wordt inderdaad, stiksels enzo die niet mee kleuren heb ik ook meegemaakt en dat wordt niet mooi.

Maar voor een zwarte broek prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het morgen proberen met een grijs jurkje, dan wil ik hem donkergrijs maken. Ik koop idd zo een pakje van D.



Dat ik er nooit eerder ben opgekomen....
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: maak de rubbers van je wasmachine na het verven goed schoon. Daar blijft vaak verf zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik verf geregeld vaal geworden zwarte linnen kledingstukken. Worden ze weer prachtig van.

Inderdaad goed de rubbers schoonmaken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik verf mijn shirts regelmatig met Dylon, als ze vaal geworden zijn. Na de verfbeurt was ik ze nog een keer zonder wasmiddel maar met azijn.

En daarna draai ik nog een was zonder wasgoed, op 95 graden met wasmiddel, om de wasmachine goed schoon te spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Nou zie ik in mijn jurkje dat ie bestaat uit 70 procent katoen en 30 polyester.

Op de site van D. staat dat er dan een minder intensief resultaat kan ontstaan.



Verven jullie alleen met 100 procent katoen of ook wel eens iets van gedeeltelijk polyester?
Verander je van kleur? Of wil je de kleur opfrissen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lichtgrijs jurkje en wilde er donkergrijs van maken
Je hebt kans dat de stiksels van ander materiaal zijn dan de stof, en dat ze dan minder goed meekleuren. Dat heb ik wel eens gehad, was geen gezicht.

Ik zou een extra tinnetje erbij doen, voor de zekerheid.

Maar dan nog geen garantie dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ga het gewoon proberen, tis toch een oud jurkje.
Ik heb het pas nog een keer geprobeerd, maar helaas bleken de boorden van het truitje dat ik wilde verven van een ander materiaal te zijn als de rest van het ding.

Resultaat: zwart truitje met donkerblauw gevlekte boorden.

Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee dat ziet er ook niet uit idd.
Alle reacties Link kopieren
He ik bedenk me ineens dat ik mn draagdoek er mee kan verven! Die is van 100 procent katoen en heeft een megasaaie kleur, beige...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven