Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen modellenbureau?

01-02-2010 22:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand van jullie ervaring met het modellenbureau Models in Motion, in Maastricht?

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar modellenbureau, liefst in Limburg.



Over MIM vind ik nergens revieuws.. Is dit goed of slecht?

Wanneer je je bij MIM opgeeft en word toegelaten moet je een fotoshoot laten maken en een curcus volgen waarvoor je meer dan 200 euro betaald. Daarna word je opgenomen in het modellenbestand en krijg je per geleverde opdracht betaald.



Hoeveel opdrachten je krijgt, wat voor soort opdrachten je krijgt, wat je ervoor betaald krijgt; Is allemaal niet bekend.



Ik twijfel heel erg of ik dit moet doen, dus ik hoor het graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met dit of een ander modellenbureau.



* Ik weet niet of ik de naam mag noemen, zo niet laat het me weten dan haal ik het weg.
Alle reacties Link kopieren
Heb vroeger ergens gelezen daat een goed modellenbureau geen geld van je vraagt, maar juist in je willen investeren. Zou toch nog even goed opzoek gaan naar revieuws enzo....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang bij een landelijk bekend buro gewerkt, en ik kan je alleen zeggen dat het betalen van inschrijfgeld not done is. Dat een buro dan per definitie onbetrouwbaar is, is niet gezegd. Maar een goed lopend buro heeft het niet nodig om inschrijfgeld te vragen.

Het dichtstbijzijnde betrouwbare, goede modellenburo wat ik uit mijn hoofd kan opnoemen is Creative Connections, in Eindhoven. Succes
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
corine rottschafer heeft volgens mij nog een aantal modellen buro s maar of die ook in de buurt van limburg zit? het heet agency 4 models, ff googlen
Nooit betalen voor bureaus.
Alle reacties Link kopieren
verplaatst naar M&B
Alle reacties Link kopieren
Oke dat is duidelijk. Ik zal door jullie genoemde bureau's morgen opzoeken en eventueel benaderen.

Het is heel erg lastig om een betrouwbaar bureau te vinden, sommige websites zien er nogal verlaten uit en je krijgt ook geen reactie als je vraagt om verdere info.

Andere vragen weer inschrijfgeld, of hebben zéér hoge eisen bijv. qua lengte/gewicht of ervaring...



En toch zijn er zoveel mensen die wat bijverdienen met modellenwerk; Hoe doen ze dat?! Hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:musiclove schreef op 01 februari 2010 @ 22:58:

....of hebben zéér hoge eisen bijv. qua lengte/gewicht of ervaring...

En toch zijn er zoveel mensen die wat bijverdienen met modellenwerk; Hoe doen ze dat?! Vrijwel elk buro heeft een "fashion" -afdeling, waar de mensen werken met de juiste maten en de juiste lengte. Verder is er meestal ook een "people" of een "special" afdeling, waar alles (wat fotogeniek is) van 0-100 terecht kan, voor uiteenlopende reclame-opdrachten. Dan ben je dus ook model. Denk aan kinderen, bejaarden, streetwise mensen, grote maten, en gewoon alles wat ik niet genoemd heb.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
In Den Bosch zit ook een goed bureau, XistanZ. Ben er ooit op testshoot geweest maar niet aangenomen...lol
Alle reacties Link kopieren
Tja ben altijd net 4 centimeter te klein...
Alle reacties Link kopieren
He!



Ik heb me toevallig een paar dagen gelden ingeschreven. Moest 160,- betalen voor een proffesionele fotoshoot en catwalktraining.... Heb er geen ervaring mee en heb ook nog niets gehoord... Dus ik begin lamgzamerhand wel vraagtekens te krijgen. Zal ik je op de hoogte houden als ik meer weet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar voor een internationaal modellenbureau gewerkt, (deze is ook in Amsterdam gevestigd) daar is mij altijd verteld dat indien je moet betalen als model, het gaat om flessentrekkerij. Kun je niet gewoon een paar foto's naar verschillende bekende bureau's sturen? Als het dan niets wordt, dan ben je waarschijnlijk op dat moment niet wat zij zoeken. Bij dergelijke louche bureau's inschrijven is in ieder geval erg onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 06 februari 2010 @ 11:05:

..daar is mij altijd verteld dat indien je moet betalen als model, het gaat om flessentrekkerij. Mwah. Ik ben zelf jarenlang booker geweest, en flessentrekkerij of louche is niet per se altijd het geval. Maar 't is op z'n minst amateuristisch, en nou ja, gewoon niet nodig. Ik zou i,i,g, een deurtje verder gaan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

het is een betrouwbare modellenbureau. Je betaalt voor de trainingen en je eerste portfolioshoot, zodat je tenminste al iets hebt om te laten zien aan potentiele opdrachtgevers. Verder krijg je ook trainingen aangeboden (ik dacht catwalk en assertiviteitstraining) om je een introductie te geven over het industrie zelf. Persoonlijk vind ik 200+ veel geld, maar als je echt veel potentie hebt, kan je het als investering zien.



En ik zag MIM op de site van mijn universiteit, dus volgens mij is het wel een bestaand professioneel bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2014 15:23
Reden: Verwijderd ivm spam/reclame
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven