Mode & Beauty alle pijlers

Via internet een bril kopen, iemand ervaring?

08-09-2007 15:42 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte net dat je via internet gewoon complete brillen kunt kopen, incl. glazen dus. Ik was net bij de brillenwinkel omdat ik zin had in een nieuwe montuur en vond een leuk montuurtje van Rayban. Echter, als ik weer een nieuwe bril zou aanschaffen zou me dat ruim 300 euro kosten. Via internet ben ik meer dan 100 euro goedkoper uit.

Alleen dan moet ik wel mijn gegevens hebben: brilsterkte, eventuele afwijkingen, etc.

Ze zien me aankomen daar, als ik met al deze vragen aan kom zetten en vervolgens de winkel uitloop om vervolgens op het internet een bestelling te plaatsen :-|

Maar goed, heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Een complete bril kost me nu maar 160 euro dus ik denk dat het wel de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je sterkte ook laten opmeten bij een oogziekenhuis, brillen passen kan je altijd vrijblijvend doen, ik zou zelf nooit een bril online kopen overigens. (ik ben een brildrager)
Vandaag was ik in de winkel van Specsavers om te kijken voor een nieuwe bril. Wat me opviel was dat ik in vrij korte tijd werd aangesproken door verkopers die me zeiden: 'en als je je ogen wil laten opmeten, reserveer dan een dag vantevoren want het is druk'. Terwijl ik iedere keer zei: hallo, volgens mij moet je eerst een montuur uitzoeken en dán pas je ogen laten opmeten, toch?! Maar dat was helemaal geen probleem, vreemd genoeg. Kortom: bij die winkel kun je sowieso je ogen laten opmeten, ook al heb je geen montuur naar je zin gezien. De vraag lijkt mij wel: hoe krijg je de gegevens van de oogmeting mee? Misschien zeggen ze wel: 'je gegevens staan in ons systeem voor als je hier een bril koopt' maar hoe dat verder in z'n werk gaat, kan ik je niet vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Haihai,



Je kan bij pearle, hans anders etc idd gratis je ogen testen. Dit is alleen wel een 'voortest'. Als blijkt dat je een sterkte nodig hebt krijg je pas een uitgebreide meting. En dan zit je er ook wel aan vast om daar een bril te kopen, tenzij je ervoor betaalt.

Bij mijn opticien is een uitgebreide oogmeting 18 euro, je krijgt dan een formulier mee met alle informatie erop. Als je dan daar een bril koopt halen ze de 18 euro alsnog van de rekening af. Goed geregeld dus. Zelf zou ik geen bril via internet kopen. Als er wat mee is, dan kan ik zo naar de winkel en regelen ze het voor me. Die service heb je dan niet. Maar als je dat niet belangrijk vindt kun je het natuurlijk gewoon doen. Scheelt toch een hoop geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens via intenet lenzen gekocht, dat ging prima.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan gewoon in de winkel een montuur uitzoekt, je ogen laat opnemen en je dan bedenkt dat je er toch nog even over wilt nadenken.

(en dan dus wel je precieze oogsterkte weet welke je vervolgens op internet kunt invullen)

Maar, als je in de winkel een bril koopt dan wordt hij op je gezicht gepast. Niemands gezicht is precies recht, dus de pootjes en neuspootjes moeten altijd een beetje bijgebogen worden zodat het op jou gezicht recht zit. Ook wordt de lengte van de pootjes vaak aangepast aan de exacte positie van je oren. Een bril die je via internet koopt lijkt mij voor geen meter goed zitten.

Ook kan je de bril van te voren niet passen, dus ookal is hij op de foto op internet nog zo leuk, misschien staat hij je voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Hee mensen,

nou het was dus zo dat ik gisteren bij Het Huis was, en dat ik vroeg of ik ook zelf een montuur kon kopen en zij er vervolgens glazen in konden zetten. Dat kon, hoewel ik die verkoopster hoorde denken 'ja, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.' Maar dat is jammer dan, want alleen het frame is al 100 euro goedkoper dan in de winkel. Ik heb die rayban in de winkel gepast en ben toen gaan zoeken waar ik hem goedkoper kon aanschaffen.

De glazen ga ik denk niet via internet aanschaffen. Het moet toch allemaal vanuit amerika komen en dat vind ik toch een te groot risico.

Maar ik begrijp dat niemand ervaring heeft?



Overigens weet ik wel wat de sterkte is van mijn ogen, alleen eventuele afwijkingen zijn mij niet bekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind overigens de verkoper bij specsavers heel vervelend. Even rustig kijken is er niet bij, je wordt van alle kanten aangesproken door opdringerige verkopers die je van alles aan willen smeren.
Alle reacties Link kopieren
hi,



ik heb ook mijn montuur los gekocht in het buitenland, glazen die ik gratis erbij kreeg, waren niet helemaal goed (was ook moeilijk om je ogen te laten meten in een vreemde taal). Cilinder en andere afwijkingen zijn toch lastiger te meten.



Ben vervolgens met het montuur naar Pearle gegaan om te vragen of ik er andere (goeie) glazen erin kon laten zetten en dat was helemaal geen probleem. Moet ook gewoon kunnen, er zijn ook zat mensen die tevreden zijn met hun huidige montuur en alleen nieuwe glazen nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf nooit een bril via internet kopen. Een bril moet toch altijd worden afgesteld op je gezicht. Neusvleugels en oren moeten altijd, althans in mijn geval worden bijgesteld.



Als er iets met je bril is, dan kan je tenmiste bij een 'normale' winkel terrecht. Ik heb zelf goede ervaringen met de Pearl. Niet opdringerig en als je wilt nadenken, is dat geen probleem. Lenzen kan je via hen met de post laten bezorgen, ideaal maargoed, dat was je vraag niet.



Krijg je je bril trouwens niet (gedeeltelijk) vergoed via je zorgverzekeraar? Zo'ja, dan zou ik me helemaal niet druk maken om die ¤100.- extra.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n ogen laten meten bij een zelfstandige opticien en toen ik er om vroeg, kreeg ik de gegevens zo mee. Vervolgens een superleuk RayBan montuur uitgezocht, die kwam met glazen op 295 euro.

Vervolgens ben ik eens lekker aan googlen, en kwam op [...] terecht. Daar vond ik hetzelfde RayBan montuur en met glazen kwam die op maar 150 euro! Gegevens ingevuld en met een week had ik de bril in huis! Ging heel makkelijk en toch weer de helft bespaard.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2011 21:37
Reden: spam
% gewijzigd
Een bril moet toch ook gesteld worden.

Hoe doen ze dat via internet?
Alle reacties Link kopieren
gea... ik zie dat je loopt te spammen, dus vraag even of je verwijderd kan worden.... daaaag...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je je ogen laat meten bij de opticien, krijg je toch zo'n briefje mee waar alle gegevens opstaan? Daar heb je je gegevens dus al. Ik heb trouwens nog nooit hoeven betalen voor een oogmeting. Ik laat standaard 1 à 2 keer per jaar meten en koop dan lang niet altijd een nieuwe bril.



Ik zou overigens geen bril kopen via internet, hij moet ook gesteld worden, je moet weten of hij lekker zit, reparaties en garantie zal ook wel een stuk moeilijker gaan. Dat zou ik de besparing niet waard vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan je allemaal brillen bekijken dan via Internet?



Er is verschil in maten....en daar weten ze bij een opticien alles van. Tenminste, als je een goede hebt.

Ik ga zelf altijd bij een filiaal waar iemand met smaak werkt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb toevallig laatst een bril gekocht via internet bij lensway.nl, hebben ze niet heel veel keus, maar is zoooo goedkoop, was met dunnere glazen slechts ¤55,- kwijt. En je mag als het niet bevalt gratis retourneren. Echt super (durfde andere niet aan, moest idd vanuit buitenland). Had er 2 besteld en eentje is gewoon kosteloos retour gegaan.

Ik had gewoon mijn oude opticien gebeld, de meetgegevens gevraagd en uitgelegd da tik bij hen niet juiste montuur kon vinden (was een zwarte verloren en wilde weer een zwarte), gaf ze me zo. Je kan ook altijd gewoon de brillenwinkel ingaan om te vragen (mits je al een bril hebt) kijken of de huidige sterkte nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
o en stellen als dat nodig is, willen ze bij mij bij hans anders wel gratis doen hoor, heb toevallig nog andere brillen van hen, dus stel deze nieuwe gewoon ff mee, no problemo
Alle reacties Link kopieren
een bril online gekocht voor 33 euro inclusief alles! joepie!



Ik heb 'm alleen nodig voor het rijden en als ik achter in de collegegaal zit na een slapeloze nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ook een bril besteld bij Lensway. Ze hadden een actie via facebook met 50% korting. Dus mijn bril was helemaal compleet voor 22,50 euro!

Gratis thuisbezorgd ook nog. Ik had kort daarvoor mijn ogen laten meten bij Specsavers en de gegevens meegekregen. Ik heb ook glazen met cilinders er in. Het ontspiegelen was ook gratis. Niet te geloven dat het zo goedkoop kan. Kun je nagaan wat die brillenwinkels voor winst maken. De bril zit trouwens perfect en als je even binnenloopt bij Pearl of zo stellen ze bril gratis bij. Tijd terug was er van mijn moeder haar bril een schroefje uit, ik naar de Pearl (weet niet eens waar haar bril vandaag komt) en die zette er gratis een schroefje in en heeft de bril ook nog schoongemaakt.
Mijn opticien meet altijd de afstand tussen mijn pupillen, zodat het middelpunt van de glazen op de juiste plek zit. Dit kan zo'n internet opticien toch niet doen?



Ik zou me trouwens doodschamen als ik wel m;n ogen liet opmeten bij mijn opticien om vervolgens elders m'n bril te kopen. Ik zou wel zeggen dat ik het montuur op internet voor een veel lagere prijs heb gezien, en of hij daar in mee kan gaan.



En ik loop nogal eens bij hem binnen, omdat m'n bril scheefstaat, of dochterlief een neusdingetje heeft afgebroken. Lijkt me echt heel ongemakkelijk als je daarvoor dan wel naar je eigen opticien gaat, terwijl je je bril daar niet hebt gekocht.



Maar goed, dat ben ik. Ik vind het prettig om de winkels in het dorp te bezoeken. Ik wil graag dat ze kunnen blijven bestaan.
Er zijn steeds meer opticiens die goedkope brillen aanbieden.

Zo is het al mogelijk om voor 29 euro een complete bril met glazen te kopen. Moeten de glazen nog wel ontspiegeld worden, maar als het niet dagelijks gedragen hoeft te worden dan heb je wel een bril van een echte opticien. Ja, dat middelpunt dat precies voor de ogen moet zitten. Dat lijkt me moeilijk te meten via internet.



EDIT: Ja, bij Specsavers kan je dat voor die prijs.
Bestaat dit nog=?
Ik zoek even een goedkope vervanging voor een bril die stuk is. Kost veel tijd om een echt leuke te vinden.
Kan een zonnebril met leesdeel wel gebruiken. Kleine lettertjes van smartphone en ik wil niet te lang wakker liggen na gebruik....
Verbazing over de keuze van brilvoorschrift.
Dat mag ik niet zelf beslissen...
Had ik een montuur gevonden dat wel past. De goede kleur heeft.
Beginnen ze te zeiken dat er geen oogmeting gedaan kan worden.
Alleen als ik er een bestel.
Ja, ik weet ondertussen wat mij hoofdpijn geeft.
De laatste bril die ik kocht.

De pasvorm en het brandpunt staat daardoor niet goed.
Verder is en iets toegevoegd wat voorkomt dat ik mijn ogen kan focussen.
Ik moet turen en krijg daardoor last van droge ogen.
Tranen doen ze pas als ik het ding af zet.

Kort: ik kan niks met de grote monturen die nu in de mode zijn.
Anoniem19040102 schreef:
20-05-2011 22:49
Mijn opticien meet altijd de afstand tussen mijn pupillen, zodat het middelpunt van de glazen op de juiste plek zit. Dit kan zo'n internet opticien toch niet doen?



Ik zou me trouwens doodschamen als ik wel m;n ogen liet opmeten bij mijn opticien om vervolgens elders m'n bril te kopen. Ik zou wel zeggen dat ik het montuur op internet voor een veel lagere prijs heb gezien, en of hij daar in mee kan gaan.

Precies dit, het middelpunt moet op de mm nauwkeurig zitten.



En ik loop nogal eens bij hem binnen, omdat m'n bril scheefstaat, of dochterlief een neusdingetje heeft afgebroken. Lijkt me echt heel ongemakkelijk als je daarvoor dan wel naar je eigen opticien gaat, terwijl je je bril daar niet hebt gekocht.



Maar goed, dat ben ik. Ik vind het prettig om de winkels in het dorp te bezoeken. Ik wil graag dat ze kunnen blijven bestaan.

Precies dit, het middelpunt moet op de mm nauwkeurig zitten.
Met -8.25 en -9.00 zijn de speciaal glazen het duurste van mijn montuur, daarmee zit al rond de €300/400, en dan heb ik vaak ook een montuur van net zo’n bedrag.

Maar de kwaliteit is niet te vergelijken met m’n Ace & Tate voor vakantie. Prima, maar zo precies als ze ze slijpen bij mijn opticien lukt het online niet. Een duidelijk kijkverschil. Maar zeker niet slecht hoor.
damesbril schreef:
17-12-2018 18:04
Precies dit, het middelpunt moet op de mm nauwkeurig zitten.
Nee, maar waar je pupillen zitten staat wel in het uitgebreidere recept. Dus als je dat hebt, zouden ze het wel moeten kunnen namaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven