Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten BH's

26-09-2007 18:41 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb een grote maat BH nodig. 75G/H om precies te zijn.

En dat is werkelijk, helaas niet overdreven, onmogelijk om te krijgen.

Allereerst moet je al naar een speciaalzaak, want in gewone winkels, ook hunkemoller en livera gaat het maar tot D of E.

En wat er is, is meestal extreem oubollig (ik ben 22). Nou moet ik ook zeggen dat mijn anti-voorkeur voor halfdoorzichtige BH's ook niet meehelpt, aangezien dat er heel veel is. Vind het gewoon niet zo charmant als er zo'n tepel bovenuit piept.



Weet iemand waar ze die maat verkopen, en waar er liefst 'veel' keus is? Ik woon in Nijmegen en kom ook regelmatig in Den Haag.
Kijk eens op deze site. Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Die gaat ook niet tot H, en ik zie het ook niet zo zitten om via internet te bestellen, wil het toch liever zelf passen



Maar bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
zelfs als je in maat E zit , zijn er niet veel leuke modellen hoor, kom je ook al gauw wat ik noem in de "ouwe wijfe" modellen. En daar baal ik dan ook zo van. Net of je niet leuke lingerie aan wilt als je wat forser van boven bent.Maar mischien dmv googlen kom je een heel eind??



succes
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens gekeken bij de collectie van Marlies Dekkers? Die heeft ook cup G, niet ouwbollig en ook niet van die doorschijnende gevalletjes. Lekker zittende, mooie en aparte BH's.



Daarnaast; veel speciaalzaken hebben tegenwoordig heel veel mooie lingerie, ook grote maten. Je betaalt wat meer, maar keus te over. Groot voordeel van een goede speciaalzaak; je krijgt ook goed advies over je maat en modellen, waardoor je met een echt goede BH de deur uit gaat. Dat mis ik bij zaken zoals Hunkermoller en Livera.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Felina is een supermooi merk... maar ik geloof dat zij maar tot G gaan. Ik heb zelf cupmaat G, maar kan bij het merk Felina altijd erg goed slagen en de prijs is ook best te doen. Zo rond de 50/60 euro.



Ik koop ze gewoon bij de lingerie-speciaalzaak hier in het dorp.



Overigens vond ik (voordat ik hierheen verhuisde) het zoeken naar een leuke BH ook een vreselijke opgave, want ik houdt niet van kant. En inderdaad hebben die oubollige grote maten-BH's allemaal kant en doorzichtige stukken.. afschuwelijk. En wat dacht je van de kleuren... huidskleur.. erg handig onder een wit truitje... maar niet bepaald sexy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas ook gezegend met een grote maat (75 H) en ik heb in Eindhoven echt een fantastische winkel gevonden. Ik weet niet of het voor je te ver uit de richting is, maar ze hebben echt veel keuze ook in bikini's. Kijk maar eens op www.nickyslingerie.nl



Veel succes, ik weet hoe vervelend het is :cry:
Alle reacties Link kopieren
Nicky's lingerie is inderdaad ook super!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt veelbelovend, bedankt voor de goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Niet in die plaatsen maar wel de moeite waard: Naron in Breda. Ook op internet te vinden, door er www voor te zetten en .nl erachter ;)
Alle reacties Link kopieren
Qua bh-merken was ik (was omdat ik een borstverkleining heb gehad en nu dus praktisch alle bh's aankan) altijd enorm fan van Aubade, omdat ze ook van die 'halve' bh's hebben - dus niet enorme bh's die je met de neus op je borsten-feiten drukken, maar echte sexy bh's, waar je borsten als het ware opliggen. En ondertussen krijgen je borsten er ook een hele mooie vorm van en zijn ze goed stevig. Perfect dus.



Kost wel wat - maar in bijna alle speciaalzaken verkrijgbaar en gaan jaaaaaaaaren mee!!



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf precies dezelfde maat, 75G..

Best moeilijk om leuke Bh's te vinden! Maar met wat goed zoeken lukt het meestal wel.

De winkels in en rond Den-Haag:



De Magneet (vlierboomstraat den haag), hele bakken met dezelfde maat erin..zodat je ook daadwerkelijk wat te kiezen hebt. Wel wat prijzig.



Bonnie B (In de Boogaard, Rijswijk), best een mooie winkel, maar goed zoeken en erg duur. Een reden voor mij waarom ik er niet zo vaak meer kom. Maar voorheen wel wat mooie dingen gekocht.



Lady Service (Doezastraat Leiden, zie ook http://www.ladyservice.com/ ) Dit is mijn favoriet. Een hele fijne zaak, veel mooie BH's, niet al te duur en ontzettend goede service. Ook voor dames met bijv. borstprotheses is dit een hele fijne winkel. Eventueel maken ze dingen op maat.



Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb G,het merk Prima Donna heeft daar hele mooie modellen in.
Alle reacties Link kopieren
Zelf werk ik bij een Livera.

Wij hebben wel bh's tot G/H



Wat mooie merken daarvoor zijn, zijn:

Chantelle

Triumph

Felina

Anita
Alle reacties Link kopieren
Ik heb cup F/G en ben dit weeknd geslaagd bij Hunkemoller. Die hebben deze week de aktie 3 halen, 2 betalen.

Ik heb daar ook minimizer-BH`s gekocht. Niet bijzonder fraai, en heb ook niet het idee dat mijn borsten er kleiner in lijken maar ze zitten als gegoten, staan mooi onder een T-shirt, en kosten nog 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf cup F en slaag altijd in no time bij Licherie. Mooie sexy BH's in allerlei kleurtjes. Prima Donna is absoluut mijn favoriete merk!

Geen urenlange martelingen meer om 1 leuke bh te vinden!!

Ze zitten door het hele land.

http://www.lincherie.nl/lincherie/index.php
Alle reacties Link kopieren
Ik draag veel Felina en Prima Donna... Weet dat Prima Donna iig grote maten heeft. Er zijn ook ateliers waar je zelf je lingerie kunt maken. Misschien is dit iets voor je?? Je kunt dan zelf bepalen welke kleuren en cups je wilt hebben. D.
Alle reacties Link kopieren
Er zit tegenwoordig een Triumph shop in Nijmegen, daar verkopen ze ook grotere maten. Ik ben laatst met 7 bh's (cup F) de paskamer ingegaan en ze zaten allemaal goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik al een paar keer geweest, maar ik kon nix vinden dat hoger ging dan F

Zo'n atelier klinkt wel tof, maar duur ook. Ik weet ook niet waar ik die zou moeten vinden, maar ik zal het eens opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hier al vaker aangeraden, maar doe het nog maar een keer omdat ik ze zelf helemaal te gek vind ( heb zelf maat 75G/70H)



www.bravissimo.com



Heeeeeeeeeeeele mooie en/of functionele lingerie voor grote maten, in alle kleuren en modellen.



En een snelle levering.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik kan ook alleen maar zeggen; kijk eens op de site van Bravissimo, hierboven door Beukenootje genoemd. Ik heb al vaak bij ze besteld en ben nog nooit teleurgesteld. Lekker thuis passen met je eigen kleren eroverheen, en wat je niet leuk vindt of past stuur je terug. Ook de prijzen zijn vaak lager dan wat ik gewoon in de winkel moet betalen voor een goede grote maten bh.



Ik hou zelf erg van de balconette-bh's van Panache; simpel en mooie vormgeving, en gaan heel lang mee!
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik heb zelf nog wel een ander vraagje op dit gebied. Waar dragen jullie nu bh's met kant e.d. onder? Ik bedoel, soms zie ik best wel een mooie bh met mooi kant erop of erlangs maar dat zie je altijd door je (aansluitende) shirts heen toch? En aangezien de meeste kleding toch wel aansluitend is zie ik niet in wanneer ik zo'n mooie kanten bh dan aankan doen.
Alle reacties Link kopieren
Marlies Dekkers vind ik ook erg sexy, en in grote maten verkrijgbaar. Leve MD!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg persoonljk de kriebels van kant. Probleem van kant vind ik dat je van die enorme borsten erin krijgt en inderdaad ben ik er ook niet weg van dat de beha zichtbaar wordt onder kleding (of ik moet het bewust erop uitkiezen). Ik heb liever een glad modelletje.



Een tijdje geleden leek het de goede kant op de gaan, maar tegenwoordig hebben lingeriezaken weer veel voorgevormde cups die er dus weer niet zijn boven de D. *zucht*



Overigens deels off-topic, maar ik moet het even kwijt. Een aantal jaar geleden in een lingeriezaak geweest in Rotterdam. Grote maten waren standaard kant. Ik heb toen gevraagd waarom men geen andere soorten verkochten en het blijkt dat deze heel veel worden verkocht. Pfff, vast omdat er niets anders te verkrijgen is. Ik hoor uit mijn omgeving toch hele andere verhalen...
Alle reacties Link kopieren
Haai, ook het merk Freya heeft érrug mooie en leuke BH's. In Utrecht koop ik die bij Sandrabra (speciale grote maten BH winkel) en Livera (iig in winkelcentrum overvecht, Roelanddreef). Er zijn inmiddels juist veeeeel meer mogelijkheden dan een paar jaar geleden.



Succes!



Anderen ook bedankt voor de tips trouwens, ga gelijk eens op Bravissima kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven