Mode & Beauty alle pijlers

winkel met laarzen op (schacht) breedte maat

20-08-2010 10:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Met ineens zoveel regen deze week, lijkt de herfst dichtbij...



Wil graag een paar laarzen, maar heb altijd problemen gezien mijn wat dunne kuiten (opgemeten nav ander topic: 35 cm), waardoor normale laarzen als kaplaarzen uitvallen. Dit doet bij mij altijd de moed vergaan om verder te passen...



Wil dus graag naar een winkel waar het wel gaat lukken: waar ze breedte maten van de schacht verkopen dan wel te bestellen zijn.



Hebben jullie tips voor zulke winkels? Liefst Randstad...



Thnx,

Ket
Alle reacties Link kopieren
http://www.duoboots.com/nl/
Alle reacties Link kopieren
weekendje londen er van maken!
Alle reacties Link kopieren
das goed idee.... maar wat lastiger in te plannen...



Zou er ook so iets zijn in NL, want een eerste keer passen is wel handig...
Alle reacties Link kopieren
je zou ze nog kunnen mailen?
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft een keer laarzen in laten nemen bij de schoenmaker, heel mooi geworden! Je zag er bijna niks van
Alle reacties Link kopieren
.....
quote:diedietje schreef op 20 augustus 2010 @ 10:40:

Vriendin van mij heeft een keer laarzen in laten nemen bij de schoenmaker, heel mooi geworden! Je zag er bijna niks vanDat dusm vind een goede schoenmaker en wordt vrienden.
Alle reacties Link kopieren
In de winkels hebben ze meestal alleen maar zwart.

Het beste adres is Omoda en daar kan je zelfs selecteren op kuitwijdte.



Als je ook een smalle voet en enkel hebt dan zijn Tremp (hoewel die voor de slanke bolle kuiten is bedacht) en Lamica goede merken. De laatste heeft meer keuze.

Normale voetwijdte dan heb je meer keuze en dan kun je Omoda hun selectie gewoon gebruiken. JJ Footwear en Gabor heeft enkele laarzen voor smalle kuiten. Ook heeft Dolcis ieder jaar 1 paar voor de smalle kuit, maar die zijn niet zo fijn.



In laten halen door een schoenmaker kost veel geld en het resultaat is twijfelachtig. Er zijn kant en klare laarzen te koop.



De zoekmachine van Omoda moet je wel steeds controleren, omdat bij bepaalde keuze de eerdere keuzes weg zijn en alles opnieuw moet worden ingevuld. http://www.omoda.nl/

Als je lange laars invult dan komt de kuitwijdte vanzelf.

Je kunt ook bellen en via chat advies vragen.

http://www.omoda.nl/shop/ ... messchoenen/lange-laarzen



Als het nu niet lukt dan weet ik het echt niet meer.

Er zijn vrij recent een heleboel nieuwe laarzen bij gekomen.
Alle reacties Link kopieren
O ja, Ravelli is ook zo'n merk.

Daar kan je via hun site selecteren op verkoopadressen.
Alle reacties Link kopieren
In Alkmaar heb je Wijdeman (ik weet niet zeker of ik het goed schrijf) dat zit op de Magdalenenstraat in de binnenstad. Die staat er om bekend schoenen in alle maten op allerlei manier te hebben. Speciale zolen, breed en smal, en verschillende maten van die schacht. Anders kan je op de site kijken naar hoe en wat.



Het is wel een duurdere winkel, maar dan ook een goede.



Hoop dat je er iets aan hebt
I'm a Grouch and I only like to do Grouchy Things
Alle reacties Link kopieren
woow, dat zijn goede tips... Ben al blij aan het rond kijken op omoda...

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Van der Assem en Dungelman in Rotterdam hebben beiden laarzen met XS schachten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Omoda daar niet zo betrouwbaar in. Al 2x een paar laarzen met kuitmaat small gekocht en beide keren flapperde het eindeloos om mijn kuiten. Dus beide keren gelijk weer teruggestuurd en dat doe ik nu nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga ook liever in een winkel passen en dan meerdere paren. De filialen van Omoda zijn voor mij net iets te ver weg.

Meestal ga ik in een winkel passen waar ze de smalle uitvoering hebben of ik bel of over de wijdte en heb tot nu bijna altijd een goed antwoord gehad. Ik heb ook nog een smalle voet en dan wordt het nog beperkter. Mooi is ook zoiets.

Ze hebben bij Omoda in de laarzen die mij passen wel meer keuze in kleuren en zelfs modellen. Het is en blijft beperkt.

In de speciale winkels ben ik meestal na 2 paar al klaar.

Zoeken op merken met meer kans dat helpt ook om iets te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaring met de laarzen van DUO Boots. Maar ik heb brede voeten en brede kuiten.



Mocht je ooit nog in de buurt zijn van een filiaal dan moet je zeker even gaan kijken en een paar modellen passen. Modellen blijven een aantal jaar lopen dus als je een paar modellen past zou je een tijdje vooruit moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Roheko in het centrum van Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
online via Bagoes.nl of in Alkmaar Ivaroshoes (daar zit ie naast een Bagoes winkel. En inderdaad Duoboots, zowel online als de winkel in A'dam.
Alle reacties Link kopieren
Bagoes heeft alleen voor extra brede kuiten.

Voor smalle kuiten hebben ze niets.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar het merk Bladelli. Ze verkopen het bij Domino X.
Alle reacties Link kopieren
Met een kuitomvang van 33 cm. en schoenmaat 43 heb ik altijd een (groot) probleem. Ik heb laarzen van Lamica waar ik door de rechte neus net in maat 42 pas (43 maken ze niet), en die heb ik door de schoenmaker laten innemen.

Toevallig heb ik vandaag laarzen van Gabor gepast bij Ziengs met een extra smalle schacht. De laars valt groot, ik had maat 41 aan en die was net iets te kort, en de schacht was niet te wijd. Wel erg hoge hakken (minstens 7 cm), daar voel ik me een reus op dus ik neem ze niet. Ik vond ze wel mooi, ze waren er in glad zwart leer en donkerblauw nubuck.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe collectie JJ die niet helemaal goed is wat de plaatjes betreft, maar die gaan t/m 44. Hoe ruim XS is dat weet ik niet. Ik heb zelf S en het leer is wat steviger waardoor het mooier zit.

Ze hebben in elk geval wel modellen en een tabel.

Per model kan je winkel erbij zoeken waar je kan proberen of ze wat op voorraad hebben.



Helioform heeft een heel smalle schacht. Voor mij te krap. Ik weet alleen niet tot welke maat die gaan. Ik kwam ze toevallig een keer tegen in een winkel in Nijmegen waar ze Lamica, Ravelli hadden staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 21 augustus 2010 @ 09:50:

Ik heb goede ervaring met de laarzen van DUO Boots. Maar ik heb brede voeten en brede kuiten.



Mocht je ooit nog in de buurt zijn van een filiaal dan moet je zeker even gaan kijken en een paar modellen passen. Modellen blijven een aantal jaar lopen dus als je een paar modellen past zou je een tijdje vooruit moeten kunnen.De fittingroom van duoboots in Amsterdam is vorig jaar gesloten, helaas, maar de maten kloppen goed. Dus om te passen moet je nu naar Engeland, ook niet verkeerd, maar om nu alleen voor laarzen de boot te pakken
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Alle reacties Link kopieren
klopt, daarom zeg ik ook, als je in de buurt ben een keer veel passen, dan merk je welke maat je hebt.



Vervolgens kun je online bestellen.



Ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden via Internet en ook genoemd hier.

Ze hebben ook een web-shop en meerdere winkels.

http://www.assem.nl/onze-winkels.php

Voor mij weer net iets te ver weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven