Mode & Beauty alle pijlers

Maten bij Asos

30-11-2010 22:19 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eens aan het internetshoppen geslagen. Slecht plan, want ik kan eeuwig twijfelen over de maat. Op Asos.com heb ik een jurkje gezien dat ik wil bestellen. Ik dacht eerst: ik neem gewoon twee maten en degene die ik niet pas stuur ik terug. Nu zie ik nog meer leuke jurkjes dus eigenlijk wil ik die ook bestellen. Maar om nu 6 jurkjes te bestellen en er uiteindelijk 3 terug te sturen (of wellicht meer) vind ik niet handig. Ik vind returnen eigenlijk sowieso teveel moeite.



Anyway, wie is er bekend met de maten van Asos? Bij de sizeguide staat dat maat 10 een Eu maat 38 is. Die zou ik dus moeten hebben, maar nu las ik ergens op internet dat ze bij Asos uitgaan van Franse maten en dat zou betekenen dat maat 10 eigenlijk een 36 is. Verder alleen discussies op Tine, Fancy en Yes fora. Dat meetsysteem heb ik ook niet zoveel vertrouwen in.



Wie helpt mij uit de twijfel?



Dank!



ps. Ik heb gezocht naar bestaande topics, maar niet gevonden. Mochten ze er zijn, dan zie ik wel een linkje.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel hun size guide gelezen?

KLIK



Ik heb daar genoeg besteld en het paste altijd, houd rekening met de stof van hetgeen je wil bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 46 en dat is in de UK altijd 18.

10 is dus idd maat 38
Alle reacties Link kopieren
En mijn ervaring is dat het ook precies zo uitvalt.Dus niet groter of kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat een asos 10 een kleine 38 is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook nog het catwalkfilmpje bekijken icm met de info over het model bijv Model wears a UK 8 and her height is 177.5cm/5'10". Dan weet ik na het zien van het uberslanke model dat ik iig een 10 nodig heb, ook al heb ik ook wel eens maat 36 in nederland.
Alle reacties Link kopieren
Die sizeguide had ik gezien ja, maar toen ben ik gaan Googelen en kwam ik iets tegen waar stond dat ze als EU maat een Franse maat bedoelen. En een Franse maat 38 is een Nederlandse maat 36.



Maar idd, wat je zegt Borderwalk.. dat model heeft een maat 8. Ik vraag me dan echt af hoe nóg skinny-er de dames zijn die een maat 6 of zelfs 4 nodig hebben. Dat kan toch bijna niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Asos een jasje besteld van het merk Oasis en daar is een 12 onze 38. Ik weet niet of dat bij alle merken zo is. Misschien kan je het merk opzoeken op internet?



Het kan ook kloppen dat Asos van de Fransen uitgaat, dan moet je dus idd een maatje groter nemen..
Alle reacties Link kopieren
Die modellen zijn wel heel lang he, dat scheelt ook in de maat..
Alle reacties Link kopieren
Ja, waarschijnlijk gaat ASOS inderdaad uit van de Franse EU-maten, die zijn allemaal een maatje kleiner dan de Duitse & Nederlandse maten. Een Franse maat 38 is een Nederlandse maat 36. Je moet dan dus in feite een maat groter nemen. Vaak is een Nederlandse maat 38 wel een UK maat 12.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Nederlandse maat 36, ik heb er tot nu toe altijd maat 10 besteld, ik dacht dat dat 36 was, vond ze altijd zo ruim vallen... maar dan vallen ze kennelijk normaal en zit ik fout..
Alle reacties Link kopieren
Oud topic, maar relevant onderwerp.
Ik heb maat S of 36, cup 70D en ben tenger gebouwd. Ik hoor overal dat Asos kleiner uitvalt dan onze winkels in NL.
Aangezien je vooraf moet betalen, bestel ik liever niet alles in 2 maten.
Iemand eraring met Asos?
Als het Franse maten waren was het FR38, niet EU38.

Ik draag ook UK10/EU38. Ik bestel heel veel bij ASOS. Bij veel items kun je ook de size in label (fabrieksmaat) zien. Dus de maat van het merk zelf.

En anders meet je gewoon een een keer echt je maten op, da’s altijd handig op het internet. In de size guide staan altijd ook de cm/inches.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 00:33
63.81% gewijzigd
-
Irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel altijd uk10 bij Asos, die maat komt exact overeen met mijn maat 36.
Alle reacties Link kopieren
Maat 36 Nl=

Uk10, US 6, 40 France, 42 Italiaans.
Alle reacties Link kopieren
Thx, ik vind het dus verwarrend want zij geven aan dat maat 8 gelijk staat aan maat 36. Terwijl ik hier in NL doorgaans 36 (soms 34) heb of S (soms XS) zit de kleding van Asos dus veel strakker in maat 36.
Als ik maat 10 bestel (38 dus) zit het iets ruimer dan ik gewend ben, maar maat 8 zit echt heel strak.
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
13-08-2018 10:43
Ik bestel altijd uk10 bij Asos, die maat komt exact overeen met mijn maat 36.
Terwijl zij dus claimen dat dat maat 38 is. Gek toch?
Ik heb eigenlijk altijd EU38 (dus FR40, IT44 en UK10) en ik heb nooit problemen met de maat, of ik nou ASOS eigen merk bestel, of een ander merk dat ze in de collectie hebben.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/OBCbEjnjhuY

Bekijk dit filmpje eens over de maten van Asos (o.a.)
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
13-08-2018 21:57
https://youtu.be/OBCbEjnjhuY

Bekijk dit filmpje eens over de maten van Asos (o.a.)
Heel interessant en verklaart mijn struggle met hun maten!
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
13-08-2018 19:55
Terwijl zij dus claimen dat dat maat 38 is. Gek toch?
Er is vaak verwarring als het gaat om Europese maten. In Amerikaanse en Britse kleding staat dan bijvoorbeeld 'Eu 38' terwijl dit per land verschilt.

Er bestaat geen Europese maat 38. In Italie, Frankrijk, Duitsland, Nederland gaat het dan om heel andere maten. Het is lastig als je er online naar zoekt, omdat er geen eenduidigheid over lijkt te bestaan.

Ik bestel bijna al mijn kleding op Ebay, en ook wel Asos en weet nu zeker dat ik met mijn maat 36 voor Uk 10 moet kiezen. Uk 8 (zogenaamd een 36) valt echt veel te strak. en zie ik als een 34.

Het kan helpen om je maten op te meten. Borstwijdte, taille en heupomtrek. Op Asos kunt je vaak klikken op de 'sizeguide' en dan zie je vanzelf voor welk maat je moet kiezen:

http://www.asos.com/asos-design/asos-de ... tyles=6128

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven