Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)







Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.



Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.



Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.



Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Alle reacties Link kopieren
Wow dames, het 10e topic al. Hoop dat er nog vele mogen volgen en dat we mogen blijven meelezen in jullie levens. Zo mooi wat hier is ontstaan in die jaren.

Allemaal gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen



Bo, succes vandaag



Netje, waarom ben jij zo emotioneel



Zoeb en ingh werkse



Ik ga lekker aanklooien vandaag in huis, morgen en overmorgen weer werken en dan weer lekker vrij. (sorry ik klink echt heel zwanger nu, er lijkt niets over van de nuchtere its)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve allemaal! Ja Ing dat kan heel goed kloppen dat het alweer drie jaar wordt in februari, ik kwam er in juli 2009 bij, dat is alweer 2 jaar en 4 maanden geleden, de tijd vliegt, ik zou hem soms zo graag stop willen zetten, maar helaas en toch....we hebben die tijd toch maar mooi gekregen, die pakt niemand meer af.

Itsje lekker zwanger zijn hoor, je bent het maar zo kort, zorg voor jezelf, straks ben jij de zorgende, fijn dat je het getroffen hebt met een zorgzame man, die zal wel fijn helpen denk ik zo.



Bo moet je al vroeg naar het CPAM en is het ver? als je te ziek bent komen ze dan aan huis?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



@lovelycomplex, je worstelt duidelijk met grote problemen

Een verleden van verwaarlozing en mishandeling is vreselijk zwaar om mee te leven; dat je van jezelf vindt dat je manipulatief bent heeft daar denk ik heel veel mee te maken.

Veroordeel jezelf er niet teveel om; dat je naar jezelf durft te kijken is een grote en moedige stap.

Een psycholoog kan inderdaad een goed begin zijn, ik hoop echt dat je met hulp wat verder kunt komen.



Ik word zelf om 10.45 opgehaald en dan zullen we zien of de CPAM-arts moeilijk gaat doen of niet.

Het zat er wel in dat ik opgeroepen zou worden nadat ik toch de Avastin toegewezen heb gekregen.



Voor iedereen een fijne dag alvast en tot later!
Alle reacties Link kopieren
He bah Bo dus je wordt als het ware op het matje geroepen, sterkte meid, je hebt recht op de beste zorg die er is!



Ik antwoord voor Netje omdat ik het niet kan laten, het is voor haar een moeilijke periode omdat het nu net een jaar geleden is dat haar vriend overleed. Netje
Alle reacties Link kopieren
Is CPAM de Franse variant van UWV? Of moet ik aan een verzekeringsarts van de zorgverzekering denken? Anyway, het klinkt niet als een feestje... sterks Bo!



Afgelopen nacht had ik wat gelukkeling de nacht ervoor had: niet kunnen slapen. Mijn hoofd zat nog zo vol van alle indrukken van gister, plus dat er een lange lijst ontstond van allerlei dingen die nog moeten, plus dat sjurman blijkbaar zijn eigen kerstboom aan het zagen was (plus die voor de rest van de straat, oordoppen voldeden niet meer), dus het was een kort nachtje. Vandaag even alle extra's schrappen vrees ik, eerst bijtrekken...



Ah, sjurman is wakker, ik ga hem eens bestraffend toespreken
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bo, en alle schatten hier.



Van harte gefeliciteerd met je 10e topic.

Ik hoop dat er nog héél veel mooie topics mogen volgen.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bo heel veel succes bij de CPAM. Hoop dat ze begrijpelijker zijn als hier de Nederlandse. Het is natuurlijk veel te laat, maar het was druk op het werk.



Netje een dikke Alweer een jaar geleden. Ik weet hoe moeilijk deze dagen zijn. Laat je tranen lekker vloeien hoor, dat is alleen maar een opluchting en het helpt gek genoeg ook nog echt.



Dan heeft Sjurman het druk gehad vannacht met zagen Sjur.

Moest wel even goed lezen, want ik dacht dat hij echt kerstbomen aan het zagen was. Zag het ook al voor me dat jullie net zo'n landgoed hadden als Bo.



Ik heb vannacht voor het eerst weer eens echt goed geslapen na twee doorwaakte nachten.



En het was weer eens superdruk op het werk met storingen op de app's die met Androïd werken. De iPhones hadden dan gelukkig geen problemen. Leuk als je de eerste bent en nog niets weet van een storing. Zit je zomaar drie kwartier alles te proberen. Ikke dus.



Nog een uurtje en dan moet ik weg, naar de fysio.
Alle reacties Link kopieren
Ben er weer; alles gng goed en ik ben vanaf maart eindelijk van de ziekmeldingen af en ga over in de groep volledig arbeidsongeschikt.

De arts was niet bijzonder leuk of aardig, maar het is nu tenminste wel duidelijk en geregeld; dat ik niet kan werken is nu eindelijk ook blijvend officieel erkend.



Dus ik ga even wat eten en lekker op de bank liggen; toch weer een mijlpaal achter de rug!



Sjur, de CPAM is de algemene ziektekostenverzekering van de staat, waar iedereen bij is aangesloten.
Alle reacties Link kopieren
Bo wat fijn dat het eindelijk is geregeld. Jammer dat de arts niet echt leuk of aardig was, maar je hebt nu wel duidelijkheid. Ben je er tenminste niet voor niets geweest. Is het voor jou ook een opluchting dat je hier nu vanaf bent?



Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met beide tlbalken. Ik heb de vrijdag overdag geblokt staan, twee blokken dus op de ochtend en de middag. Daar kunnen ze me dus niet inplannen. Maar nu mogen we opeens geen twee blokken meer achter elkaar zetten, de or is er al mee bezig. Hebben zij een probleem want ik heb Sam op vrijdag. En ik ga dat echt niet veranderen. Maak me er ook niet druk over hoor. Alleen dat ze met de vaste parttimers wel blijven klojannesen.

Maar mijn eigen tl gaat het oplossen. Wat een verschil is dat zeg. Mijn ex tl keek me niet aan. Ze durfde blijkbaar niet. Haha.
Dat is weer een zorg minder Robo.



Van harte met je 10e! topic. Ik lees nog steeds met jou en de anderen mee. Ik hoop je nog lang te lezen.



Netje, veel sterkte deze dagen. Wat zullen ze moeilijk zijn.



Zoebie, lieve Zoebie. Niet nog meer afvallen hoor, er schiet niks van je over! Wat ontzettend akelig om je verhaal over je pols te lezen en het gedonder op je werk. Ik hoop zó dat het over gaat of dat je minder pijn en kramp hebt.

En wat een poppie van een kleinzoon heb je! Ook voor jou een dikke knuffel



Ingmagh, van harte met je zwangerschap! Het was spannend om te lezen, wel niet wel niet en toen JA! Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Bo sterkte vandaag. Ik hoop dat de arts niet moeilijk gaat doen.



Netje ik denk aan je.



Naar alle anderen zwaai ik even
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mina, wat duurt dat dan lang in Frankrijk, Bo!
Alle reacties Link kopieren
Wat Norre zegt!

(met daarbij de toevoeging dat ik hier altijd word uitgelachen omdat ik jeetje mina zeg en dus blijkbaar niet de enige ben. Jeetje mikkie, wil ik ook wel eens roepen.)

Maar wel fijn dat er iets duidelijk is nu! Nou Ro nog duidelijkheid over zijn werk.

Net ruzie gehad met een collega. Ik heb echt een kort lontje vandaag! Hij verdraaide mijn woorden waardoor het leek alsof ik hem de schuld gaf van een telefoontje dat niet bij mij terecht was gekomen omdat ik op de wc zat. Ik meldde alleen dat als ik weer op het toilet zat, hij die persoon in de wacht moest zetten omdat het Echt Heel Belangrijk was. Tsssk... En ik ben altijd al een emo-doos, en nu moest ik al bijna huilen over het onrecht dat me werd aangedaan dus its, jij bent nog maar 8 weken van je einddatum verwijderd en niet je nuchtere zelf, maar ik ben nog geen 8 weken van mijn begindatum verwijderd en nu al een jankert :-)
Alle reacties Link kopieren
Ing. Lekker bij die collega laten, jij weet hoe het zit. En anders, onder het mom van razende hormonen (onee, ze weten nog niets...) even flink tekeer trekken. Je jobcoach zal trots op je zijn



Netje, ik wil jou nog een stevige geven, deze dagen zijn niet makkelijk (understatement!) voor je. Take care meid!



Ik ben bijna klaar met de weinige "taakjes" van vandaag. Straks alleen nog maar eten koken. Sjurman heeft me zo ongeveer verboden vandaag meer te doen, ik geloof dat hij zich wel een beetje schuldig voelde dat hij mij zo heeft wakker gehouden. Normaal kan ik prima dealen met wat geluid naast me (of doe ik oordoppen in en is het op die manier ok), maar vannacht werd er een laatje oud zeer open getrokken uit de periode dat ik middenin de burn out zat: flink overprikkeld, hartstikke moe, niet kunnen slapen en een partner naast me (oud zeer gaat over ex) die zich omdraait, in slaap valt en doet alsof-ie een helikopter is, waardoor ik m'n eigen bed uit moest om te kunnen slapen.Alleen dat ik me voelde Nouja, zoiets... Ben op de bank gaan liggen (is gelukkig een slaapbank), met de kat bij me, en heb zo nog een beetje geslapen.



Speaking of helikopters: er cirkelt hier steeds een helikopter over de wijk. Nu wonen we niet al te ver van een gevangenis... zou er eentje ontsnapt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal wat er dan lang duurt volgens jullie?

Ik was gewoon ziekgemeld hoor, maar ze verklaren je hier niet zomaar langdurig en onomkeerbaar arbeidsongeschikt. Dus dat dat nu is gebeurd is niet vreemd, en ook niet laat: bijna drie jaar na mijn oorspronkelijke ziekmelding.
Alle reacties Link kopieren
O ingh, je wordt nog erger hoor . Dan loop je in de winkel en pakt iemand het laatste pak milky ways. En dan vind je dat zo erg dat de tranen in je ogen springen (want jij bent toevallig zwanger) en je het liefst het pak uit het winkelwagentje van de desbetreffende persoon zou pakken. Maar dat mag niet van je man



Jeetje mina, dat roep ik op het werk
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
In NL begint na 2 jaar het hele UWV-WIA-circus. Is een klein jaar sneller dan in FR... Maar het lijkt me dat je met een diagnose als de jouwe "niet zomaar" een ziekmelding bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel meevallen, maar goed mijn zusje is verstandelijk gehandicapt en het duurde ook een jaar of vijf voordat ze doorhadden dat die situatie ook niet zo verbeteren.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Het systeem is hier anders dan in NL, er is geen UWV bijvoorbeeld en ook geen arbo-diensten.



De categorie waar ik nu in val is de categorie mensen die niet kunnen werken, niet meer zullen werken en die dus aanspraak maken op een ander soort vergoeding dan iemand die gewoon ziekgemeld is.

In die categorie kom je niet zomaar terecht.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat zowel het NL als het FR systeem voors en tegens kent. In ieder geval fijn voor je dat je nu duidelijkheid hebt en dat je dat los kan laten.



Het is alweer bijna donker... Ik had het er gister in de trein met Luonto en Ingmagh nog over: nog 9 nachtjes slapen en dan gaan de dagen weer langer worden! Maar ik ben allang blij dat het niet regent of waait vandaag, ben er vandaag even met de fiets op uit geweest en dat was best lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh Bo, ik dacht dat ze zich nu pas hadden beseft dat je ziek was. Maar dát was al duidelijk. Het leek uit jouw post alsof ze elke keer opnieuw wilden dat je je ziek meldde, alsof je tussendoor "beter" was geweest.

Althans, dat is wat ik er van maakte.



Its, ik heb gisteren hangend op de bank na het eten van een (door vriend zelfgemaakte en daardoor alleen nog maar lekkerdere) pizza naar Masterchef Junior zitten kijken. Bij elke trotse lach van die kindjes kreeg ik een knoop in mijn maag en toen er bij 1 aflevering een meisje moest huilen omdat ze haar oma net kwijt was en de twee begeleidende koks dat zo netjes aanpakten, gingen de kranen open. Man, wat kan je dan huilen om niks (maar zoals gezegd, dat kon ik tijdens mijn maandelijkse dipje ook hoor)
Alle reacties Link kopieren
Ing, ik moest ook elke drie maanden een ziekmelding aanleveren, getekend door de arts.

Ik stond langdurig ziekgemeld, met een langdurige aandoening.



Nu is dat veranderd van ziekgemeld naar "arbeidsongeschikt zonder uitzicht op werkhervatting". Ik krijg nu ook geld uit een ander potje.



Nou ja, details allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Haha Ing, ja dat kan zomaar........



Bo betekent dat ook dat je recht hebt op een soort uitkering? of gaat dat alleen op als je alleenstaand bent?

Ik zal straks, nou ja over 5 jaar en nog wat, aanspraak op de Franse AOW moeten maken, in ieder geval voor een deel, voor elk jaar dat ik niet in Nederland woonde wordt er twee procent van mijn AOW gekort, daarvoor moet ik dus bij de franse staat zijn, het zal mij benieuwen hoe en of dat wel goed geregeld is, ik zal eens informeren 20 procent is toch ook niet niks.



Sjur wat een ellende vannacht, ik kan daar ook zo'n last van hebben, wat heb jij voor oordoppen? ik vind die dingen zo vervelend zitten, ze dempen maar weinig en ik lig op die puntjes die steken uit mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
sorry Bo ik had jouw post nog niet gelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven