Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)







Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.



Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.



Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.



Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Alle reacties Link kopieren




Van harte gefeliciteerd Norre!
Alle reacties Link kopieren
Bo sterkte vandaag, ook voor Ro, alweer snotverkouden! kijk maar uit dat hij je niet aansteekt, misschien een stomme vraag, maar slik je echineaforce? ik kijk vanmiddag op mijn werk nog als het lukt.

Zoebie dat is nog eens lullig, het is wel vreselijk hard allemaal, maar ik heb het ook meegemaakt, voor ieder mens 10 anderen, helemaal in deze tijd BAH!
Alle reacties Link kopieren
Bloed is keurig geprikt, Ro is naar de HA geweest en heeft allerlei medicijnen mee; en ik zit te wachten op het telefoontje over de bacterie.



Zoeb, ik zit me af te vragen: is er ergens een plek, een vertrouwenspersoon binnen de arbodienst of iets dergelijks, waar je terecht kunt met klachten over de aanpak van de arbo-arts?

Misschien weet je advocaat daar meer van; goed plan om hem weer in te schakelen. Dit verhaal begint steeds gekker te worden, kon je er nog net bijhebben zeg!



Ing, welk boek lees je? En heb je eigenlijk last van misselijkheid of andere kwaaltjes?



Nor, worden ze hard van, die kids Nee serieus, geen lolletje om in dit weer te moeten fietsen, brrr.

Alvast veel plezier voor vandaag, krijg je veel bezoek?



Sjur, sterkte vandaag! Is je moeder er echt weer aan toe om thuis te komen? Ik hoop het maar!



Its, wat leuk, heb je al een echt zwangerig loopje? Ik vind van die waggelende zwangere vrouwen altijd zo aandoenlijk; maar ik denk dat het minder schattig is als je er zelf zo bijloopt
Alle reacties Link kopieren
Gelukkeling, werk ze!

Ik slik geen echinaforce, wel veel vitamines. Ro is zieker dan ik, momenteel; ik geloof dat ik dit jaar weer geluk heb qua griep, hij krijgt tot zover geen vat op me!
Alle reacties Link kopieren
Bo, ik voel me bij vlagen misselijk, maar het is met iets eten elke keer wel weer af te wenden. Hartig vooral, zoet is niet bevorderlijk (raar, ik ben normaal echt van het zoetigeheid!). En ik word misselijk als ik alleen iets drink en er niks bij eet. Maar goed, misselijk is eigenlijk een groot woord. Weeig, dat is het meer. Ik heb niet het gevoel dat ik moet overgeven ofzo.

Het rare is dat ik er 's ochtends als ik uit bed kom geen last meer van heb en 's avonds na het avondeten ook niet meer. Maar goed, vandaag pas 7 weken, dus wat niet is, kan nog komen



Ik lees Bonita Avenue van Peter Buwalda. Echt een goed boek, maar wel dik en als je geen puf hebt om je ertoe te zetten, best wel heel veel werk



Fijn dat het prikken goed ging. Ik duim voor de bacterie (of eigenlijk tegen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Ik roep nog steeds dat ik niet waggel. En dan aait itsman me maar weer eens over mijn hoofd en zegt hij als jij dat denkt lieverd.



En de rest die kijkt alleen maar vertederd naar me



Ik heb vooral moeite met het feit dat ik bepaalde schoenen niet meer aankrijg. Hoge gympen is een no go. Gisteren heb ik er 20 minuten over gedaan maar toen had ik ze aan. De overburen dachten dat ik op de trap aan het bevallen was want die keken heel opgelucht toen ik naar mijn auto liep. Nog maar 8 dagen werken en dan kan ik de hele dag op sloffen rond waggelen



Ingh ik ben ook nooit misseljjk geweest overigens. Het hoeft niet te komen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Nog geen nieuws van Bo.



Ik moet nog negen Fysio behandelingen. Maar ik heb er een hard hoofd in. Toch wil hij er nu nog alles aan gaan doen. Ik ben er toch heel pessimistisch over. Volgens hem gaan de andere behandelingen ook niet helpen. Ik moet nu per half uur een doe en pijndagbioek bij gaan houden. Tot volgende week woensdag en dan gaan we kijken wanneer de pijn het ergste is. En hoe het komt. In de hoop dat er iets naar voren komt waardoor het opeens zo hevig is. En waar misschien iets aan te doen is. We laten de krampen nu voor wat het is. Omdat ik daar geen controle op krijg. Misschien wel op de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niks gehoord inderdaad!



Wat naar Zoeb, je klinkt helemaal niet hoopvol over de toekomst, wat betreft de dystrofie. Ik hoop toch zo dat er nog eens iets komt waar je echt baat bij hebt, want zo wordt het wel een chronische aandoening onderhand



Its, wat snel al, over 8 dagen met zwangerschapsverlof dus?

En wat lief van Itsman, dat hij je in de waan laat dat je ondanks je buik nog heel bevallig bent :-)



Ing, wat fijn dat je niet constant ziek bent van de misselijkheid! Je hoort wel eens verhalen van zwangere vrouwen, daar word je niet blij van.

Vanaf wanneer houdt de kans op misselijkheid op trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Jeet Zoebie, dat is een vervelend vooruitzicht. Ik kan me voorstellen dat je het nu nogal zwart in ziet, omdat ook de AA niet meewerkt. Ik hoop dat er dan in ieder geval nog een lichtpuntje komt uit de gesprekken met je advocaat, want het zit je echt niet mee



Pff Bo, ik hoop dat je vandaag nog wat te horen krijgt!



De kans op misselijkheid wordt aanzienlijk kleiner vanaf week 12 en is nihil vanaf week 16. Hoewel er ook vrouwen tot en met de negende maand kotsend boven het toilet schijnen te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Norre van harte gefeliciteerd!!!!!!!!



Bo weet je al wat meer over de kleine gemeene basillen?



Ing ik hoop dat de misselijkheid snel voorbij mag zijn.



Zoeb het schiet dus echt niet op met de AA enzo. Maar het zullen wel weer de regels zijn waar ze zich aan moeten houden, zo ook spoor 2. Maar het is alles behalve leuk, mede ook omdat je nog steeds 4 uur werkt. grgrgrgrgrgrgr



Its je buik zit je dus soms even in de weg, maar dat hoort er gewoon bij. Nog even en dan heb je zwangerschapsverlof en dat laatste stukje doe je dus op je sloffen



Hier vanochtend natte sneeuw.

Vanmiddag ben ik wezen lunchen met de dames van het sporten en daarna een kerststukje gemaakt.

Straks komt mijn zoon en vriendin weer eten, ik heb gezegd niet te koken want de lunch was zo uitgebreid. Maar wel iets warms bij de boterham.

Wat wel leuk is om te melden is dat hij met mij, als zijn vriendin weg is om te gaan dansen, wil overleggen hoe hij zijn vriendin ten huwlijk kan gaan vragen. Ik laat hem met ideeën komen want wil niet mijn stempel er op drukken. Ik ben benieuwd of hij zelf al iets heeft bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf Meepie, een bruiloft in het vooruitzicht!!

En wat lief dat je zoon het met je bespreekt, hoe hij De Vraag zal stellen :-)

Veel plezier vanavond!



Ik ben net teruggebeld en ik moet gewoon de huidige AB doorslikken vandaag, en morgen hoor ik meer van de oncoloog.

Euuhhh.... nu weet ik dus nog niets! Nou ja, we zien het dan morgen wel weer, maar zo schiet het allemaal niet op.
Alle reacties Link kopieren
He bah Bo, daar zit je nu de hele dag op te wachten.

Ben benieuwd wat ze dan morgen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bo nog weer een dag onzekerheid, bah.
Alle reacties Link kopieren
Beetje onduidelijk hè Bo, weet je nog niet waar je aan toe bent. Neem je morgen voor de zekerheid vast een tasje mee voor als je moet blijven? Ik weet trouwens niet wat het is, maar elke keer als ik een berichtje aan het typen ben, komt mijn rode jeweetwelkater kopjes geven of over het toetsenbord lopen. Op andere momenten dat ik de laptop op schoot heb doet hij dat niet, dus bij deze een "hallo!" van onze rooie! Morgenochtend ben ik vast niet op tijd om je toitoitoi te wensen met weer een chemo, dus doe ik het nu vast. Ik zal aan je denken!



O Meepie, wat leuk! Dat je zoon bij jou raad komt vragen zegt wel wat over jullie band hè. Mooi hoor Wanneer wil hij haar hand gaan vragen?



Zoebie, goed van je dat je je advocaat erbij gehaald hebt. Dit wordt te groot om alleen te dragen. De tips van overstappen (of eventueel een second opinion?) en/of een vertrouwenspersoon binnen de a-dienst vind ik goeie. Hoop dat je er iets mee kunt.



Mijn moeder is inmiddels weer thuis. Sjurman en ik hadden gisteravond en vanochtend al wat kerstspulletjes neergezet, zodat het huis (ondanks dat er héél erg opgeruimd moet worden wil het weer een "net" huis zijn) een beetje in kerstsfeer is. En hoe groot mijn moeder zich ook heeft gehouden, toen ze binnenkwam en ze zag de lampjes en van die kersthuisjes staan, kwamen de waterlanders. Ben blij dat ze die even heeft laten gaan. Dat betekent voor mij iig dat er ook emotionele connectie is, ipv dat ik er momenteel alleen voor de praktische regelzaken ben. Dat gevoel kreeg ik de laatste dagen een beetje en dat ging me wat tegenstaan... Ik weet wel dat onze band goed is, maar om me niet te belasten roept ze me voor allerlei klusjes in, ipv als ze ergens ècht mee zit. En juist dat belast me veel meer. Krijg ik haar maar niet aan haar verstand gepeuterd geloof ik. Daar gaan we nog wel en keer een boom over opzetten, als de kerstboom de deur weer uit is in ieder geval



Vanmiddag ben ik in mijn eigen huisje aan het poetsen geweest. Dat was een beetje blijven liggen de laatste tijd. Het knapt wel erg lekker op dan. De komende dagen zullen we stukje bij beetje uit gaan pakken qua kerstversiering, wordt het hier extra knus.



Norre, heb nog een fijne verjaarsavond!
Alle reacties Link kopieren
Nou Bo geen zekerheid dus? mag de professor het beslissen? Nu Ro ook al niet lekker is wel erg lastig dan kan hij niet zo makkelijk bij je zitten, of even iets langsbrengen ofzo....





Sjur wat een toestanden met je moeder, het is wel tobben zo.

Krijg je nu wat meer rust nu ze er weer is? of juist niet?

Die van mij is behandeld aan haar oog, ze was echt onder de indruk van alles eromheen, een hele operatiekamer met alles steriel voor die tien minuten werk, qua pijn viel het erg mee, ze kreeg verdovingsdruppels. Nu maar hopen dat het de aandoening stoppen kan, want dat is helemaal niet gegarandeerd.



Zoebie heel k*t is het allemaal voor je, ik hoop zo op een wonderbaarlijke genezing, je weet maar nooit.



Meepie wat leuk, heb jij daar zelf ideeen over?, ik denk dan altijd aan een groots iets, zoals een vaandel achter een vliegtuig ofzo, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Happy Birthday to you, happy Birthday to you lieve Norre! Ik hoop dat je lekker verwend bent door iedereen om je heen.



Bo: vervelend dat je nu idd nog niets weet. Weer een dag in de spanning....



Zoeb: wat een gedoe blijft het toch met die AA, zeg! af en toe vraag je je af hoe ze dat soort mensen hebben kunnen aannemen.... brrr.... Ook voor jou een



Sjur: fijn dat je moeder weer lekker thuis is en fijn dat ze laat blijken dat ze het enorm waardeert wat jullie voor haar gedaan hebben.



Zit hier nog steeds met een lekkende oksel, wist niet dat er zoveel zooi uit kan komen. Zitten 3 gaten in. Sorry voor de mensen die in beelden denken!



Ga nu naar huis, was gelukkig vandaag niet zo heel erg druk op het werk.



Fijne avond!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Alle reacties Link kopieren
Oh en Meepie: wat leuk dat je zoon met jou wil bespreken hoe hij het allemaal moet doen. Veel plezier met de voorpret!!!



en nu ben ik echt weg!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met Ro? Helpen de medicijnen al een beetje? Nou ja, dat zou wel snel zijn natuurlijk. Iedereen loopt ook te snotteren. Het is er ook wel het weer voor. Nog zo'n 12 weken dan kunnen we het voorjaar weer verwelkomen. Ik kan niet wachten. (Optimistisch wel hé). Maar over een week worden de dagen alweer langer. Dnek je trouwens zelf dat je morgen misschien al moet blijven Bo? Of moet het ziekenhuis dan eerst nog eens de kweek over doen?



Ing ik mag hopen dat het heel erg meevalt met de misselijkheid. Al moet je natuurlijk wel zo af en toe eens merken dat je zwanger bent. Tot nog toe gaat het redelijk.



Sjur wat lief van jullie dat het al een beetje versierd was voor je moeder. Dat is gezellig thuiskomen. Ze wil je vast sparen door niet over de moeilijke dingen te praten, maar dat is heel frustrerend voor jou.

En dat opruimen komt me erg bekend voor. Hier slipt het ook weer dicht. Jou kat is net als Siep. Die gaat bovenop mijn muis liggen als ze aandacht wil.



Saar is beledigd dat Jan weg is gegaan zonder haar. Ja echt, zo kijkt ze. Raar beest.



Its, ik zie je zo voor me. Al waggelend, maar Itsman is wel een lieverd. Wat gaat het snel zeg. Nog even en je kunt echt gaan genieten zonder zorgen om je werk.



En ik moest wel lachen om die nieuwe dienstregeling van Ing. Ik zit er ook mee. Ik kijk in Maastricht op het infobord. De trein naar het AZM vertrekt van spoor 4. Ik had nog een kwartier, dus ik loop even de Bruna in. Kom ik er uit staat de trein er al, dus ik stap in. Rijdt ie weg, maar de verkeerde kant uit. Verdikkeme, zit ik in de verkeerde. En natuurlijk krijg ik dan voor het eerst in weken weer controle. Je had het gezicht van die conducteur moeten zien toen ik zei dat ik geen kaartje had. Heel gemeen ook van me natuurlijk. Ik kon hem dan wel het kaartje naar het AZM laten zien. Hij deed niet moeilijk. En ik had geluk dat in Bunde de trein naar het AZM te laat was, de machinist was onwel geworden?? Dus ik kon zo overstappen terug naar M. Volgende keer beter opletten.



Jan en ik hebben besloten dat we alles laten rusten tot het nieuwe jaar. Ik ga niet stressen met de feestdagen, maar genieten. In zoverre dat dit bij hem lukt. Ze zitten hem en zijn collega's nogal achter de vodden. Maar hij laat eerst uitrekenen wat het opbrengt om eerder te stoppen. En ik steek nog even mijn kop in het zand. Ik heb de rust nog even nodig. Morgen eerst maar eens een gesprek met mijn tl.



Vandaag is frietdag. Dus ik hoef lekker niet te koken. Fijn is dat.
Alle reacties Link kopieren
Netje, ik wil het niet weten. Ik wil het niet weten.



He Meep, heb ik jou post helemaal gemist. Wat leuk zeg dat je zoon het er met jou over gaat hebben. Dus weer een bruiloft in het verschiet. Van wie was die andere ook weer? Oh ja, die van Its, maar da's alweer een tijdje geleden.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, hier een beelddenker... Heb je soms hidradenitis Netje? Had een ex van me en die had idd af en toe eieren in zijn oksel. Tot zover de vieze praatjes



Gelukkeling, fijn dat de "operatie" achter de rug is. Tussen aanhalingstekens, maar het is zo te horen toch een beste ingreep. Ik hoop dat ze het gelukt is en ze goed herstelt.



Mijn moeder belde me net, ze heeft zich geïnstalleerd op haar bank, kat bij haar (die heeft een paar uur de beledigde poes uitgehangen), ze is helemaal blij. En hartstikke moe van alle gebeurtenissen vandaag, maar dat geeft niet. Ze kan zo lekker haar schone bed in, zonder een in het Indiaas dromende meneer naast haar Ik hoop zó voor haar (en ook voor mezelf, zeker!) dat ze zich weer redt, met de nodige hulp van thuiszorg en lieve buren.
Alle reacties Link kopieren
Als je bewust de struisvogel doet (namelijk weten dat er nog dingen zijn die je even parkeert), lijkt me dat voor nu alleen maar heel verstandig hoor Zoebie! Wat hebben jullie eraan om te stressen voor jullie duidelijkheid hebben? Ik hoop voor je dat Jan het ook even los kan laten en goed de feestdagen in kan gaan



Nu de laptop toch aan is, ga ik eens googlen voor een lekker kerstdessert. Ik ben van plan een chique trifle te maken. Als iemand een idee heeft hou ik me aanbevolen! Soep, voorgerecht, hoofdgerecht en kaasplank zijn al bekend voor het kerstdiner, nu nog een amuse en het dessert. Soep wordt een pittige bietensoep, voorgerecht "potted ham" met toast en zoute boter, hoofdgerecht een rollade van buikspek gevuld met gehakt en kruiden (bijgerechten weten we nog niet, waarschijnlijk iets met bergeten groenten), kaasplank wordt van mild tot heftige stal. Nou, veeg alle speeksel maar van het toetsenbord, eet smakelijk voor zo meteen (niet misselijk geworden, Ingh?)



(vandaag gaan wij ook aan de friet,dit is alleen maar voorpret...)
Alle reacties Link kopieren
Netje, hydradenitis zeker?

Want daar ken ik dat van, die enorme, pijnlijke ontstekingen.

Ik hoop dat je wat verlichting hebt nu!



Sjur, wat fijn dat je moeder het zo heerlijk vindt weer thuis te zijn!!

En wat lief, van de kerstversierselen

Qua kerstdessert: waarom niet een lekkere tiramisu, maar dan met vruchten? Ik vind rode-bessentiramisu echt heel erg lekker, en het ziet er zo mooi uit ook.



Gelukkeling, sorry, het was me ontschoten dat je moeder vandaag geholpen werd!

Jemig, wat een spannende dag ook voor jou! Ik hoop dat de behandeling effect heeft; het zou zo fijn zijn!



Zoeb, is Saar alweer een beetje happy? Gek beest, beledigd dat de baas vertrokken is; ze lijkt Joe wel!

Wat je plan betreft voor de feestdagen: wij doen met jullie mee. Geen stress, geen doemdenken, geen discussies over "wat nou als" en "als het misgaat dan".

Nee, kop in het zand en genieten. Jullie hebben het verdiend ook; even geen stress. Het komt vanzelf weer, dat je je druk moet maken, neem maar wat rust om je te ontspannen.



Ik word morgen om 9u opgehaald, eerst naar de oncoloog en daarna chemo, maar geen Avastin morgen *phew gelukkig*
Alle reacties Link kopieren
Sjur wat lief het huis van je moeder in kerstsfeer. Kan me voorstellen dat dat wat met haar deed.



Zoebie wel opletten hoor welke trien je instapt voor je het weet zit je in China Ik denk een juist besluit even alles te laten voor wat het is. Wel knap dat je dat kan.



Geluk ik hoop dat alles goed is met je moeder.



Bo sterkte weer voor morgen gelukkig geen avastin.



Zoonlief is weer naar huis. We hebben het eigenlijk meer over de kosten van de bruiloft gehad, zijn vriendin wil het heel uitgebreid met de hele familie ( wat bij haar familie zo gaat) en van mijn zoon mag het wel wat minder. Dus daar mogen ze zich samen nog over ontvermen. Ik heb gezegd dat het hun trouwerij is en zei dus samen beslissen hoe die dag gaat worden. Ze weten al een tijd dat ze willen trouwen en hij vind het wel leuk om haar nog een keer echt te vragen als ze een weekendje weg zijn. maar al met al best leuk dit zo samen te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen Avastin Bo. Dat zou ook veel te veel zijn. Zijn de bloedneuzen een beetje geminderd nu?



Gelukkig dat we dat kunnen. Kop in het zand en even alles op een zijspoor zetten tot in het nieuwe jaar. Ik heb er ook helemaal geen zin in. In die sores. Ik ben het ene nog niet te boven of het andere komt er alweer op. We waren net zo blij met alle goede uitslagen. Lekker laten voor wat het is en we zien wel.



Gelukkeling ik hoop dat het net als bij mijn moeder, gaat helpen bij jou moeder. Ze merkt het al snel als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Even vanaf de iphone... Leuke verjaardag gehad. Bedankt voor jullie felicitaties! Morgen meer.

Bo, succes morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven