Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar, ik zal je wat tips geven.

Winkelen, shoppen op marktplaats al is het maar voor wat kleins.

Het boek de secret lezen.

Ik wordt blij van de zon. Van sporten. En ik wordt blij door te beseffen wat ik heb.

Mensen die je veel energie kosten en waar je verder geen meerwaarde aan hebt...., geen energie instoppen. Dat is heel moeilijk, maar het heeft mij wel geholpen.

Wees vooral blij met jezelf.

Dat was het wel voor nu even, succes met alles!
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik een zware depressie had en daar uitkrabbelde merkte ik dat ik blij werd van terug naar de basis gaan in en om mijn eigen huis. Boodschapjes halen van de markt. Iets lekkers voor mezelf klaarmaken. Uurtje gaan zwemmen. Lekker koken. Huis weer wat schoonmaken (op mijn gemak). Planten en bloemen neerzetten. Mezelf weer leuk aankleden en een make-upje op doen.



Groter en heftiger hoefde niet en was nog veel te vermoeiend.



En nu nog steeds merk ik dat ik weer rustiger en blijer wordt als ik aandacht aan mezelf en mijn aller directste omgeving geef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk waar je blij van wordt. Dat kan heel erg verschillen. Ik kan mij ook voorstellen dat het even een zoektocht is voor je momenteel, je bekijkt de wereld vast iets anders dan voorheen vermoed ik. Daar mag je ook blij van worden: het besef dat je nu mag gaan zoeken naar wat je wél leuk vindt en wat je wél wilt gaan doen. Probeer een hoop nieuwe (of oude) dingen uit en dan kom je er gaandeweg wel achter wat werkt voor jou.

Waar ik altijd erg vrolijk van wordt: naar het tuincentrum waar de lente volop in gang is. Of mezelf verwennen met dingen als een massage of wellness, even naar het strand uitwaaien, met de puppy van de buren dollen, doosje speciale chocolaatjes uitzoeken, in een boekenzaak struinen om hopelijks iets leuks tegen te komen.... Tal van mogelijkheden, probeer er gewoon een paar. Succes!! :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, precies! Dit soort tips bedoel ik!

Gewoon kleine dingen die zich makkelijk in laten passen.

Het is idd op dit moment al snel allemaal 'teveel', en dan begin ik er al niet aan.
Wat voor mij 't beste werkt: reizen! Een roadtrip USA/Canada, veel ruimte en natuur om me heen.
Verder lekker naar de sauna/wellness

lekker eten en drinken

7 seizoenen van je favoriete tv-serie achter elkaar doorkijken

lange wandeling in de natuur

paardrijden in de natuur
Ik zou naar de kapper gaan, en daar de kapster haar gang laten gaan. Doe maar iets nieuws, nieuw/ander kleurtje en model. Je bent nu een 'nieuwe' jij. Make up uitzoeken bij het Kruidvat/Etos.

Andere kleren kopen. (ok daar moet je wel het geld voor hebben) Hoeft niet gelijk een compleet nieuwe gaderobe te zijn maar een nieuw shirt of jurk of jasje. Ondergoed kopen. Schoenen kopen.



De tuin in inderdaad. Ik wordt erg blij als mijn tuin er mooi uitziet met mooie bloeiende planten of een struik met een aparte kleur bladeren.



Langzaam aan de rotzooi in huis opruimen. Ik kan me voorstellen dat je met een depressie niet zo'n zin hebt om je huishouden bij te houden. Doe een ruimte per keer. Niet gelijk als een dolle razende Roeland door het huis gaan.



Plan een weekendtrip naar een favoriete stad in het buitenland.



Ga een museum in je eigen woonplaats bezoeken.



Mensen die alleen maar over zichzelf kunnen praten uit je vriendenkring zetten. Kan zo'n opluchting geven dat je daar geen energie meer in hoeft te steken.



Succes en heel veel plezier bij het verzinnen van wat je allemaal gaat doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij de sportschool!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker eten. Filmpje met te zoetsappig happy end kijken op de bank onder een dekentje( love actually werkt erg goed).

Muziek hard aanzetten en achterlijke dansjes doen in de woonkamer.

Een lange hete douchebeurt met heel veel scrub.

Boswandeling, winkelen, leuke bloemen en planten kopen voor in huis....
Toen ik met soortgelijke klachten thuis zat kreeg ik van mijn psycholoog het advies om een lijst te maken met 50(!!) dingen waar ik van genoot. Ik moest proberen elke dag iets te doen. Het ging om hele simpele, kleine dingen. Bijv: een kaartje sturen naar iemand, in de tuin bezig als de zon schijnt, uit eten met vriend, theeleuten met mn beste vriendin, een leuk jurkje kopen, lekker koken, in de tuin liggen met een boekje, wandelen in het bos/strand, de tuin opfleuren met mooie planten, inrichting in huis (een beetje) veranderen, een baddersessie met maskertjes, scrub, etc., series kijken in bed, een tripje plannen en urenlang op zoek gaan naar hotels, bezienswaardigheden, reviews ed, sporten, beginnen met hardlopen (bijv. start to run), naar de sauna, een massage krijgen van je partner of van een professioneel iemand, oude fotoboeken terugkijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel simpel, een mooie bos bloemen kopen, flesje cava of prosecco, een lekkere bodylotion. Begin heel klein, zodat je dicht bij jezelf blijft. Kijk wat je draagkracht is. Een uurtje winkelen, vertellen tegen je omgeving dat je behoefte hebt aan positiviteit.



Lukt het een dag niet, wees dan lief voor jezelf! Met een dekentje op de bank en hapjes die jij lekker vindt.



Sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan als maris.

Daarbij gaf ik mezelf iedere dag een cijfer voor die dag. De bedoeling was dat ik zou gaan zien dat ik me fijner voelde, als ik meer positieve dingen had gedaan.



Ik ben nogal een beestenmens. Toen mijn huisdier (toen nog bij mijn ouders) bij mij kwam wonen, vond ik het contact met het beest heerlijk, maar ook het feit dat een levend wezen zich goed voelde door mijn goede zorgen. Ik was belangrijk voor iemand. Dat deed mij goed.



Verder is de lente voor mij altijd een anti(winter)depressivum: alle bloemetjes, lammetjes, bloesem, lekkere natuurgeuren. Stukje fietsen dus, klein eindje door het park wandelen, en die zintuigen prikkelen!

Succes ermee, je bent er bijna! (En na het overwinnen van mijn depressie kwam ik in een enorme roes waarin ik de hele wereld aankon, als ik die k*tdepressie eronder kreeg, kon ik alles, dat gevoel. Best leuk )
borrelen met je beste vriendin

online shoppen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om al deze ideeën te lezen! Is op zichzelf staand al een positief iets! Krijg er al helemaal 'goede zin' van! Ik denk dat ik ook zo'n lijst-van-50 ga samenstellen; dat is echt een goed idee; en ook heel praktisch/concreet en haalbaar! Daar kan ik vandaag al mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op een ochtend als deze (hier schijnt de zon) even een half uurtje wandelen. Lekker alleen, mijn gedachten de vrije loop laten.
- Mooie bos bloemen, liefst met roze gerbera's

- Een rondje fietsen, de wind door je haar voelen

- Cake/taart bakken

- Iets naaien of haken

- Hard meezingen met leuke liedjes van de radio

- Kus en knuffel van m'n vriend

- Tante genoemd worden door de kids in mijn omgeving.

- Lekker kroelen/spelen met mn huisdieren (katten/cavia's).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuinkers kweken in de vensterbank van de keuken. Elke dag even kijken hoe het opkomt en na een paar dagen knippen en lekker opeten op een goede boterham met kaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:JanneJip schreef op 20 april 2012 @ 09:11:

Verder is de lente voor mij altijd een anti(winter)depressivum: alle bloemetjes, lammetjes, bloesem, lekkere natuurgeuren. Stukje fietsen dus, klein eindje door het park wandelen, en die zintuigen prikkelen!







En een lijstje maken van dingen die je (voor weinig) kunt gaan doen de komende maanden. Leuke uitjes, gratis festivals, een wandeling met een boswachter etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
* Over de dijk fietsen in de zon.

* Cakejes maken, mooi versieren en weggeven aan vrienden of familie.

* Iets weggeven is sowieso leuk: een kaartje naar mijn oma sturen met een foto van Peuter, bloemen plukken -op de dijk tijdens je fietstocht- en aan de oude buurvrouw geven.

* Luisteren naar het draaiorgel in de stad (en Peuter geld in het bakje laten doen).

* Chocola (niet teveel van eten)

* Fruitsalade (heul veul van eten)

* Plantjes kopen en in de tuin/ op balkon/ voor het raam zetten.

* Iets in huis een ander kleurtje geven. Kan een muur of de tafel zijn, maar je kunt ook minder eng doen en andere kussensloopjes om de kussens op de bank doen.

* Naar de markt gaan, stofjes uitzoeken en nieuwe kussensloopjes maken.

* 's Avonds op de bank (na je fietstocht, cakjes bakken, plantjes in de tuin zetten en kussensloopjes maken) met een wijntje, stokbroodje en kaasje en languit liggend een film kijken.

* Vrolijke kinderen (niet die van mij per se, gewoon op straat)

* Vogels

* Lammetjes

* Schoon huis



Ik word van veel dingen blij. Soms moet je gewoon goed om je heen kijken om al die leuke dingen echt te zien.



Alvast om je blij te maken: en (niet zelf geplukt helaas)
quote:elninjoo schreef op vrijdag 20 april 2012 08:47 Wat voor mij 't beste werkt: reizen! Een roadtrip USA/Canada, veel ruimte en natuur om me heen.Dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Elynn schreef op 20 april 2012 @ 09:29:

Tuinkers kweken in de vensterbank van de keuken. Elke dag even kijken hoe het opkomt en na een paar dagen knippen en lekker opeten op een goede boterham met kaas.



Ja! Super leuk!



Ik vergeet nog: mooie muziek luisteren!
Lekker in bad zitten, boek lezen op de bank, shoppen, theeleuten of borrelen met vriendinnen, hardlopen, fietsen als het zonnetje schijnt, een schoon huis (al heb ik nooit zin om te beginnen met schoonmaken maar het is wel lekker als het eenmaal schoon is), zwemmen, massage.



Zelf wordt ik ook heel blij om gewoon door de stad te lopen en naar mensen te kijken. Iets leuks in plannen zodat ik daar de rest van de week naar uit kan kijken werkt voor mij ook, zo geniet ik nu al van het feit dat we in augustus op vakantie gaan. En live muziek, daar kan ik echt heel blij van worden!



Ik wens je in elk geval heel erg veel succes maar vooral ook veel plezier. Bedenk dat je vooral niet te streng voor jezelf moet zijn en niet teveel moet vastleggen, probeer te genieten van het moment (wat soms heel lastig kan zijn).
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij werkte koken altijd heel goed, kookboeken lezen, lekkere producten uitzoeken, uren in de keuken staan. De blije gezichten van de mensen voor wie ik kookte, hun complimentjes dat het lekker was maate dat ik weerkon glimlachen en een warm gevoel kreegvan binnen.



Lange wandelingen maken en dan extra aandacht besteden aan de natuur, dat paard dat een rare sprong maakt, bloemen die uitkomen, een onverwachte vlinder....



Manicure/pedicure



Oh en als ikeven instant blij moest worden... Damn you autocorrect website lezen. Het klinkt echt idioot maar ik lig nog steeds altijd helemaal in een deukk als ik dat lees. Soms is het gewoon ff lekker goed te kunnen lachen om iets compleet doma :-)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren Quote
- de ochtend beginnen met een kop koffie

- een warme douche of bad nemen, scrubben, maskertje en daarna met een lekker ruikende bodylotion mezelf insmeren

- met een goed boek op de bank onder een dekentje met daarnaast een grote pot thee.

- genieten van de eerste zonnestralen door in de tuin te gaan zitten

- iets lekkers bakken zoals een cake

- koken: voor mij is er niets rustgevenders dan het snijden van de groenten en het roeren in de potten en pannen

- een boekje lezen of hoge blokkentorens bouwen met mijn dochter.

- de aanblik van mijn dochter die door het huis loopt te struinen en nog oprecht blij en gelukkig kan zijn met de kleine dingen in het leven... niets mooier dan je eigen kind

- het huis opruimen

- een mooie bos bloemen

- de wind door je haren voelen terwijl je over het strand loopt met het ruizende geluid van de golven.

- genieten van de stilte.



Eigenlijk zijn het de simpele dingen in het leven die niets kosten maar ontzettend waardevol zijn.



En heel veel succes en sterkte met het oppakken van je leven. Dikke knuffel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven