En nu even eerlijk....

08-02-2008 21:56 1116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.



Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?



Ik denk persoonlijk van wel.



En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
das bij deze dan alvast twee...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn die mensen er. Verschil moet er wezen.
Oh, ik heb heel veel dingen waar ik niet goed in ben! Ik ben slecht in koken (wegens gebrek aan interesse), te lui om te sporten, niet altijd even sociaal, heb een broertje dood aan het huishouden, en als ik er echt voor ga zitten dan verzin ik vast nog een hele waslijst. Maar om nou te zeggen dat ik totaal mislukt ben en echt nergens goed in ben... nee, gelukkig niet! Godzijdank heb ik ook nog zo mijn kwaliteiten.



En met alle respect, ik denk dat jij die ook hebt. Ik heb hier regelmatig posts van je gelezen en ik vind jou zeker niet totaal mislukt!
Alle reacties Link kopieren
nee sorry en ben nu politiek incorrect als je dat graag wil : )



Maar he, als jij er maar gelukkig mee bent ; )
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet koken. Ik ben al trots als ik een ei heb gebakken zonder hem/haar aan te laten branden (maar ik ben dan ook meestal met teveel dingen tegelijk bezig). Ik heb het eens gepresteerd tomatensoep uit blik te laten ontploffen. Misschien is dat laatste juist weer knap te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Vindt je het eigenlijk niet raar om zo over jezelf te denken? Eigenlijk heeft nummerzoveel een goed punt, ik denk dat zoiets niet bestaat nl. Alle mensen hebben hun kwaliteiten, ook al zijn die misschien minder waarschijnlijk dan je in eerste instantie denkt.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk: dat hangt van mijn stemming af.
Alle reacties Link kopieren
Intiem, dat wordt gewaardeerd, politieke incorrectheid.



Ik kon vroeger echt vanalles, maar nu ik ouder word vind ik mezelf een hopeloze mislukkeling. Sociale contacten, die leg ik snel. Maar ze behouden en diepgaande vriendschappen, nee, dat lukt me niet. Schrijven kan ik best, maar ik ben een middenmootje en zal nooit aan de bak komen als schrijfster. Faalangst, minderwaardigheidsgevoelens, bah bah bah. Het enige wat ik kan is mijn benen spreiden. Een twijfelachtig 'talent', als je het mij vraagt.



Mooi ben ik wel, maar dat is geen talent. Intelligent ben ik ook, maar ervaar ik als een vloek. Ben blij dat mensen durven toe te geven geen talenten te hebben en niet politiek correct doen, want daar heb ik mijn buik wel vol van.



Shoot! If you've got a lack of talent!
Alle reacties Link kopieren
pink11 schreef op 08 februari 2008 @ 22:02:

Ik heb het eens gepresteerd tomatensoep uit blik te laten ontploffen. Misschien is dat laatste juist weer knap te noemen?
:worship:
Alle reacties Link kopieren
ik sluit volledig aan bij nummerzoveel. Er zijn zat dingen waar ik niet goed in ben. Ik kan niet zingen, ik heb een slechte motoriek dus sporten doe ik nooit zoals het moet etc etc



maar ik kan wel goed leren, ben ontzettend sociaal ingesteld en goed in de dingen die ik wel doe. Dat houdt ik me altijd maar voor ogen en dan vallen de dingen waar ik niet goed in ben minder op.



Maar net als nummerzoveel denk ik dat jij (Digitalis) heel veel kwaliteiten bezit
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig, ik zeg net tegen mijn vriend: ik wou dat ik iets kon (zit naar dancing queen te kijken). Tuurlijk kan ik wel iets: kan best wel koken, ben redelijk oke in mijn werk, maar om nou te zeggen: daar ben ik nou echt heel erg goed in, nee.



Ik zoek overigens ook nog steeds een passie. Iemand ideeën?
Tsja, een passie zoeken is een lastige. Volgens mij is dat meer iets wat je op een gegeven moment (bij toeval?) ontdekt.



En dat is denk ik net zo met talent. Ik heb me ook jaren een grote mislukking gevoeld omdat ik niets had waar ik in uitblonk. Ik was wel redelijk goed in een aantal dingen, maar nooit echt geweldig. Via mijn werk heb ik uiteindelijk wel mijn "sterke punt" gevonden en dat was heel prettig. Maar had ik andere keuzes gemaakt en had het toeval me niet een handje geholpen, dan was ik er waarschijnlijk nog steeds nooit achter geweest.



Dus, Chardonnay en Digitalis... gewoon doorgaan met wat je doet en je ogen open houden. Jullie sterke punt komt echt ook nog wel eens boven drijven, het is gewoon een kwestie van geduld (en je ogen open houden)!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel mensen bepaalde dingen niet kunnen, maar die hebben genoeg andere kwaliteiten. Ik geloof niet dat er mensen zijn die helemaal niks kunnen.



Als je iets niet kan, maar je wilt het wel, dan kan je het toch leren?
Alle reacties Link kopieren
;-) Niemand is compleet waardeloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maar lieverds, ik zou het niet weten, dat wat mijn kwaliteiten dan zijn. Dit is niet bedoeld om mijn ego lekker te strelen, maar ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat jankbuien gehad omdat ik echt niet weet wat ik voor kwaliteiten bezit. Kunnen jullie een systematisch voorbeeld geven van mijn kwaliteiten? En ik zal dat ook zeker andersom doen, want egocentrisme vind ik geen mooie eigenschap (al ben ik daar wel veeeel te goed in).
Alle reacties Link kopieren
Digi, ik weet zeker dat jij talenten hebt, alleen jij ziet ze niet.
pink11 schreef op 08 februari 2008 @ 22:02:

Ik kan niet koken. Ik ben al trots als ik een ei heb gebakken zonder hem/haar aan te laten branden (maar ik ben dan ook meestal met teveel dingen tegelijk bezig). Ik heb het eens gepresteerd tomatensoep uit blik te laten ontploffen. Misschien is dat laatste juist weer knap te noemen?






Dat is mij gelukt met blikjes tomatenpuree X-D Heb ik nu toch ook een talent?

In schoonmaken lag dat talent iig niet, de keuken heeft nog tijden onder de rode vlekken gezeten.



Ik heb sowieso mijn talenten nog niet ontdekt, dus wat dat betreft kan ik me bij je scharen, Digitalis.
Kind wat een zwélgtopic!



Je bent helemaal niet nergens goed in. Je bent bijvoorbeeld heel goed in het affakkelen van jezelf en het naar beneden halen van alles wat mooi en goed aan jou is. Daar ben je steengoed in en dat zijn al twee dingen. Daarbij schrijf je heel goed en ben (en blijf) je ook nog boeiend. Dat zijn al vier dingen.



Lieve kind, relativéééééér nou eens een tijdje de boel zonder lelijk te doen over jou. Hoe moeten we hier nou van je blijven houden als jij niets doet dan jezelf naar beneden halen? Wees blij met je mooie uiterlijk en trots op je intelligentie. Je hebt een mooi uiterlijk en je onderhoudt het blijkbaar, anders was je al niet mooi meer, kun je trots op zijn dus.



Je hebt een aangeboren intelligentie maar je voedt die intelligentie met leren, lezen en communiceren, mag je trots op zijn, niet iedereen snapt wat jij snapt tenslotte en jij bent degene die jouw hersenen aan het werk en dus in shape houdt. Jij en jij alleen doet dat lieverd.



Ik ben zelf slim en lelijk en ik koester beide zaken want ík ben degene met wie ik tot mijn laatste zucht doormoet en ik hoop dat ik nog veertig jaar met mij mag leven want ik ben me er een. In mijn universum kunnen we niet zonder mij.



Ik hoop voor jou dat jij nog zeker 50 jaar met jou mag leven en vooral dat je veel lol gaat maken in die jaren.



Ad fundum baby! (of ab fumbum, zoals mijn dochter zegt) En dan met water bedoel ik he!
Oh, en dan nog wat: jij bent tenminste nog mooi, dat zou ik van mezelf niet durven zeggen ;-]
Alle reacties Link kopieren
Dank je Nummerzoveel voor de opbeurende tekst.



Vlindertje, ik zou echt graag kunnen zingen, maar ik denk echt niet dat er van mijn stem ooit iets is te maken (gelukkig vind mijn vriend mijn stem erg grappig). Ik zing echt heel vals. Ach, het is verder niet verschrikkelijk natuurlijk, maar ik wil hier mee aangeven dat ik denk dat je sommige dingen niet kan leren. Of zit ik ernaast?
Alle reacties Link kopieren
Digitalis schreef op 08 februari 2008 @ 22:17:

Dit is niet bedoeld om mijn ego lekker te strelen, maar ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat jankbuien gehad.




Dan streep die mooiheid ook maar meteen weg

X-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar ben je idd goed in, Digi :-]



Ik ben ook zo n middelmatig mens. Blink werkelijk nergens in uit. Maar ik vind mezelf WEL goed genoeg. In de spiegel zie ik een aardige kop met hier en daar een vetrolletje, en toch ben ik blij met mezelf. Ik blink ook niet uit in mn werk, maar ik doe iig iets. Als moeder laat ik ook te wensen over, maar ach, ik krijg geen klachten. Als vriendin ben ik niet altijd even attent, maar ach, er schijnen mensen te zijn die me graag zien.



Ik denk dat je moet stoppen met soppen en beginnen met jezelf te beminnen.



Sjeeeeeeeeeeeeee! Dat rijmt!!! :-d
Alle reacties Link kopieren
Voorbeeldje: vroeger de beste van de klas, mooi kind, sociaal, veel vriendinnetjes, zo muzikaal dat mijn pianolerares me na een maand al naar het conservatorium wilde sturen...en kijk mij nu eens. Schrijfangst als het op scripties aankomt, of met sollicitaties (hoewel ik erg goed kan toneelspelen op die momenten), eigenlijk geen vrienden (wel veel kennissen), ik durf geen pianolessen meer te nemen, mijn Spaans en Duits zijn verwaterd omdat ik het niet meer durfde te spreken en een opfriscursus te durven volgen (voelde me zo stom tussen de anderen). Toch heb ik de afgelopen dagen bij verschillende magazines en fora geprobeerd om aan een job als columniste te geraken, en heb ik zelfs enkele modellenbureaus benaderd. Ik ben niet mooi genoeg, maar wie weet. Het is alleen zo makkelijk vanuit je luie stoel, de directe confrontatie durf ik niet aan.



Ergens denk ik dat de drang om te presteren een soort afleidingsmanoevre is, omdat mijn sociaal leven op zo'n achterlijk laag pitje staat. Ik ben liever gemiddeld of een snul ipv iemand die geen hoog IQ heeft, veel heeft gereisd en spannende dingen heeft meegemaakt, als ik een prachtig netwerk van vrienden zou hebben.



*jankbui nummer zoveel komt naarboven, laat ik het op PMS gooien*
Alle reacties Link kopieren
Een liedje wat ik ooit hoorde: "Je kunt misschien niet vliegen maar je kunt tenminste springen".



Omarm je eigen ....eh.....nou gewoon, omarm je eige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven