Mijn rijbewijs

25-02-2008 17:40 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn rijbewijs

:-|



Ik weet het misschien niet iets groots, maar ik moet a.s woensdag afrijden en echt dagen voor tijd wordt ik al vet zenuwachtig, en een beetje snippie ( kwee niet hoe ik dat anders moet beschrijven ) net als toen ik mijn theorie moest gaan halen, nou heb ik net weer rijles gehad en ik kan gewoon rijden dat is het probleem niet maar ik haal me van alles in m'n hoofd wat fout kan gaan, als ik die fietser in haal raak ik misschien die auto zo zeg maar............



Maar nou was mijn vraag, iemand tips!? alsjeblieft,



Ik probeer mijzelf te kalmeren maar het lukt niet, ik gebruik liever geen pillen hiervoor want ik wil het graag zelf kunnen.



Iemand suggesties, ervaringen? :-|



Tnx. :-$
Alle reacties Link kopieren
MIJN rijbewijs
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde het net zeggen... haha
Alle reacties Link kopieren
dankje he
Alle reacties Link kopieren
nu ja, ik wist zo ontzettend zeker dat ik ging zakken, dat ik ontzettend relaxed was tijdens het afrijden... immers, ik had niks te verliezen...



de examinator had zelden iemand zo ontspannen zien rijden tijdens het examen en mede daardoor ben ik geslaagd...



en nee, dat was geen verstandige beslissing van de beste man, maar goed, ben inmiddels 7 jaar verder dus voel je gerust weer veilig op straat....
Alle reacties Link kopieren
neem valdispert in.......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee keer over gedaan om mijn rijbewijs in de wacht te slepen. De eerste keer had ik voor het examen met mijn rijinstructeur nog een uur gereden, foutloos! Maar mijn god wat een ellende toen die examinator met me de weg op moest. De handrem vergeten er af te halen, hoekje-draaien leidde tot dwars op de stoep belanden, op de snelweg niet een baan op durven schuiven, waardoor we veel langer onderweg waren dan noodzakelijk. Ondertussen nog meer klein leed. En waarom? Puur zenuwen, mezelf gek maken én een examinator die me gewoon niet lag.

De volgende keer begon het al met een fikse lachbui bij de examinator, een andere gelukkig. Hij vroeg of ik altijd zo op pad ging en ik begreep hem eerst niet. Wat bleek mijn mooie witte trui had een vieze zwarte streep over de hele buik. NIet gek, want mijn buik was super van omvang aangezien ik ruim een maand later moest bevallen en het stuur had daar vrolijk een spoor op achtergelaten. Weg was de spanning! Ik heb een superrit gehad, zelfs gezellig en feilloos.

Het kan verkeren! En voor een deel heb je daar wel zelf de hand in.

Bij de tweede keer had ik me er wel ook van te voren op ingesteld dat ik hooguit kon zakken, scheelt toch wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik zenuwachtiger zou zijn voor mijn eindexamen Nederlands als ik jou was.... Rijden kan je blijkbaar wel!



Een kaarsje branden, daar is het nu nooit van bewezen, maar het tegendeel ook niet! Steek lekker dinsdagavond een kaarsje aan! Is nog gezellig ook!
Alle reacties Link kopieren
Pilletje van de dokter zijn een wondermiddel hoor.

Heb zelf net mijn rijbewijs. Ook drie keer over gedaan, door pure stress. Met die pillen was ik een stuk rustiger en kon ik met een prettiger gevoel rijden.

De derde keer was ik gewoon zelfverzekerd, heb ik met de examinator zitten kletsen, en wist ik eigenlijk al zeker hoe laat het was.

Heb zelfs maar heeeeeel kort gereden, en maar één bijzondere verrichting hoeven doen zelfs. Klaarblijkelijk omdat zij vond dat ze genoeg gezien had.



Komt goed!

Zelfvertrouwen is het allerbelangrijkste!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Beetje flauw al dat gemopper op de Nederlandsche taal :)



Denk maar zo, iedereen die je ziet rijden heeft ooit zijn eindexamen moeten halen en is net zo nerveus geweest als jij nu bent. Een examinator is dat heus wel gewend en weet ook dat je pas echt kan rijden als jij je een jaartje regelmatig in het verkeer begeeft.



Ik hoop voor je dat je slaagt. En zo niet, de meeste niet de eerste keer, voelt kut en kost een hoop centen, maar je gaat het halen. Nu of de volgende keer. Komt goed:)
Wat is het allerallerallerergste dat kan gebeuren?

Dat je zakt...



Nou ja, dan draait de wereld verder en is er niks onherstelbaars aangericht.



Als je dat voor ogen houdt valt die ramp ook wel weer mee, toch?
Alle reacties Link kopieren
Heel bedankt voor de aardige reacties! :)



en voor de mensen die lopen zeiken over mijn Nederlands,

Doeiiii! reageer dan niet!!!! >-D
Alle reacties Link kopieren
meid, niet druk over maken..... :-)
Alle reacties Link kopieren
miepie2303 schreef op 25 februari 2008 @ 19:19:

meid, niet druk over maken..... :-)




maak je druk om je afrijden...



beetje flauw ;-)
Alle reacties Link kopieren
sjonge wat een gezeik idd over haar Nederlands...



Als iemand minder goed is in bv:sporten zeg je daar toch ook niets van??....

Zelf kan ik behoorlijk goed tekenen...ik ga dan een ander toch ook niet lopen afzeiken, verbeteren op een kille toon??



Wendy heel veel suc6, laat gewoon zien wat je kan! En dan merk je wel of dat om dat moment goed genoeg was!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet voor niets is. Tenslotte help je er iemand toch ook mee door er melding van te maken?



In je werk kun je er ook behoorlijk op afgerekend worden. Ik ben altijd blij als iemand me corrigeert als ik wat fout doe in Nederlands. Het is gewoon belangrijk, toch?



En dit is geen werk, dat weet ik wel. Maar ME als bezittelijke vorm lijkt bijna ingeburgerd, en als je op een gegeven moment niet beter weet schrijf je voor je het weet in je sollicitatiebrief over me c.v.

:-(
Ik vind ook dat het best gezegd mag worden. Volgens mij weten heel veel mensen echt niet dat het niet "me" maar "mijn" is. :cry:



Eet een uur voordat je gaat rijden 2 bananen. Dat is mij verteld en iedereen die het deed is geslaagd. Ik zelf ook! Klinkt raar, maar het schijnt tegen de zenuwen te helpen :)
Hahah, die bananen, die onthoud ik mocht ik zelf ooit nog in de rijbewijssituatie komen... (Ik heb nog steeds geen rijbewijs, elke keer als ik geld genoeg heb voor rijlessen geef ik het ergens anders aan uit ;-) )



Beste Wendy, ik denk dat niet iedereen die over 'me' begint dat lullig bedoelt hoor.. want eerlijk is eerlijk, het is wel een behoorlijk grove fout en het staat niet heel intelligent. Nu maakt dat op een forum nog niet zoveel uit, maar in een sollicitatiebrief wel ja..



En het is ook jammer als je je rijbewijs wél haalt en je komt stralend het gemeentehuis binnen, roept uit dat je 'me rijbewijs' mag halen, en de baliemedewerker lacht je uit toch?
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 25 februari 2008 @ 19:35:

Ik denk dat het niet voor niets is. Tenslotte help je er iemand toch ook mee door er melding van te maken?



In je werk kun je er ook behoorlijk op afgerekend worden. Ik ben altijd blij als iemand me corrigeert als ik wat fout doe in Nederlands. Het is gewoon belangrijk, toch?



En dit is geen werk, dat weet ik wel. Maar ME als bezittelijke vorm lijkt bijna ingeburgerd, en als je op een gegeven moment niet beter weet schrijf je voor je het weet in je sollicitatiebrief over me c.v.

:-(




Oke als jij dat bij iedereen gaat doen...veel suc6, je zal er een dagtaak aan hebben :)



Ik weet dat mijn spelling erg beroerd is...ik zoek heel veel woorden op in de dikke van dale...als ik dat niet doe staan mijn stukjes vol met fouten.

Maar hoe vaak ik ook word verbeterd ik krijg het niet in mijn kop!



Ik ben er gewoon niet goed in....(en ja daar is ook weer een term voor)...

Wel helpt het om hier te posten....ik leer er idd wel iets van....Ik heb er ook schijt aan wat een ander zegt, ik post gewoon door. Maar als je al moeite hebt met de nederlandse taal en je wordt op zo'n manier verbeterd ( niet alleen dit topic) Dan helpt dat in mijn ogen geen reet. Ik vind het erg kinderachtig.

En kwa werk? Mijn raportages waren misschien niet top kwa spelling. Ze waren wél kort en bondig! Maar hoe ik met de mensen ( de zorg) omging....daar ging het om. Er zijn genoeg beroepen waar spelling en zinsbouw veel minder belangrijk zijn. Gelukkig wel zeg!
Alle reacties Link kopieren
@ Claire: ik ben echt niet iemand die iedere fout zal verbeteren, iedereen maakt tikfouten, of fouten in de snelheid. Maar zoals Tangerine ook al zegt: ME is wel een grove fout, en het is gewoon zo zonde, dit heeft namelijk niks met wel of niet goed kunnen spellen te maken. Het is gewoon een beetje logisch nadenken.



Als iemand slecht is in spellen, D's en T's dan kan ik me dat nog voorstellen. Maar ME ipv MIJN is gewoon een kwestie van taalverloedering en niet van slecht in Nederlands zijn.
Ik kan al helemaal niet spellen en mijn grammatica is ruk.



Dat maakt mij hier op het forum ook niet uit. Maar in een serieus schrijfsel kijk ik dat keurig na. Mensen die ME schrijven weten volgens mij echt niet dat dat MIJN moet zijn. Dat heeft niks met spelling te maken :) Is echt een taalfout.
Alle reacties Link kopieren
pruttel schreef op 25 februari 2008 @ 19:52:

Ik kan al helemaal niet spellen en mijn grammatica is ruk.



Dat maakt mij hier op het forum ook niet uit. Maar in een serieus schrijfsel kijk ik dat keurig na. Mensen die ME schrijven weten volgens mij echt niet dat dat MIJN moet zijn. Dat heeft niks met spelling te maken :) Is echt een taalfout.
Precies, dat bedoelde ik te zeggen! X-D
Eet dan ook een banaan voor je aan zulke moeilijke discussies begint X-D
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 25 februari 2008 @ 19:49:

@ Claire: ik ben echt niet iemand die iedere fout zal verbeteren, iedereen maakt tikfouten, of fouten in de snelheid. Maar zoals Tangerine ook al zegt: ME is wel een grove fout, en het is gewoon zo zonde, dit heeft namelijk niks met wel of niet goed kunnen spellen te maken. Het is gewoon een beetje logisch nadenken.



Als iemand slecht is in spellen, D's en T's dan kan ik me dat nog voorstellen. Maar ME ipv MIJN is gewoon een kwestie van taalverloedering en niet van slecht in Nederlands zijn.




Tkwam op mij nogal aanvallend over en op TO ook, zo te lezen iig.

Verder is het voor jou misschien een kwestie van logisch nadenken...dat kan ik wel begrijpen want dat heb ik ook als een schets maak. Maar das dus niet voor iedereen zo.



Tja wat is nou logisch



X-D
Alle reacties Link kopieren
pruttel schreef op 25 februari 2008 @ 19:55:

Eet dan ook een banaan voor je aan zulke moeilijke discussies begint X-D
2 bananen he? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven