Mindfulness

27-02-2008 11:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cursus mindfulness gedaan en ik heb daar veel aan gehad. Ik probeer nu nog steeds mindful te leven, maar dat lukt niet zo goed als ik wel zou willen. Vooral op momenten dat ik het juist nodig heb, gun ik mezelf niet die rust en tijd.

Wie van jullie is ook bezig met mindfulness en hoe integreren jullie dat in je dagelijks leven? Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
wat houdt dat precies in?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lucy,

ik heb de cursus ook gedaan vorig jaar. Ook mij valt het tegen dat ik het aangeleerde alweer zo snel laat versloffen. Ik heb een bewogen jaar gehad, en net als jij geef je jezelf niet de tijd en de rust ervoor idd. Ook volg ik nog psychotherapie, wat niet echt aansluit bij dat wat ik op deze cursus heb geleerd (in therapie pak je je gedachten en gevoelens juist aan ipv er ze te laten zijn!).

Wél doe ik nog enkele keren per week de meditatie-oefeningen. werkt goed bij pijnklachten, waar ik last van heb. Ik denk erover de cursus over een jaar ofzo weer eens te doen. Ons werd toen verteld dat mensen dat wel vaker doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Tirzah: hier kun je lezen wat het inhoudt: http://www.simplifylife.nl/simp-nieuws0610_01.asp



@ Robin75: herkenning dus!! De cursus nogmaals doen trekt mij niet zo. Ik zou het fijn vinden om bijv. 1x per maand een soort van terugkom-avond te hebben. Ik heb hiernaar gezocht op internet, maar kan niet echt wat vinden. Er zijn wel dagen / weekends, maar die zijn hartstikke duur @-(

Simpelste zou zijn om mezelf een schop onder mijn kont te geven en er "gewoon mee aan de slag te gaan". Als het gewoon lekker loopt in mijn leven lukt me dat best, maar juist als het ff niet zo lekker loopt krijg ik het om de een of andere reden niet voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijk is om elke dag hiervoor wat tijd uit te trekken. Een moment van bezinning zeg maar. Ik heb die cursus nooit gedaan dus weet niet wat je meekrijgt aan materiaal om ook thuis mee verder te kunnen gaan werken. Maar het is belangrijk met dit soort dingen om er actief en bewust mee bezig te blijven, zelfs wanneer je merkt dat je mindset echt veranderd is. Zelfs dan zijn die momenten fijn, bevestigend en stimulerend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment bezig met 'Mindfulness', een cursus van 8 avonden.

Het doet me goed om mee bezig te zijn, maar ik vind het ook wel confronterend. Je ziet heel helder hoe je omgaat met jezelf, hoe druk het in je hoofd is, en wat je vaste denkpatronen zijn. Op dit moment doe ik vrij trouw alle oefeningen/meditaties die aangereikt worden iedere week. Maar ik kan me goed voorstellen dat het snel versloft na de cursus. Zelf zat ik al te denken om tegen die tijd te kijken of er een groepje mensen binnen m'n cursus is die het ziet zitten om bv. 1 of 2 keer per maand bij elkaar te komen om samen te oefenen. Als stok achter de deur, zeg maar.

Ik merk nu al wel dat ik met meer aandacht eet, of m'n gezicht was bv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven