Helderziend, zesde zintuig, paranormaal, geloof jij?

25-03-2008 09:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ben benieuwd naar ervaringen en meningen van mensen hier op het forum met helderziende toestanden. Het paranormale was voor mij tot voor kort niet veel meer dan een 'interessante materie' maar stond er zeer sceptisch tegenover. Mensen als Char die voor veel geld letters raden en met geesten praten daar heb ik al helemaal niks mee.



Maar dan... kom ik uitgerekend iemand tegen die bepaalde 'gaven' lijkt te hebben, waar ik af en toe lichtelijk nerveus van word. Hij heeft mij dingen verteld over mijzelf en over vriendinnen die hij absoluut niet kán weten. Hij weet mensen haarscherp te analyseren nadat hij ze één keer heeft ontmoet.



Hij 'doet' er niks mee. Wil zelfs liever niet dat jan en alleman het weten omdat hij het erg vervelend lijkt te vinden als mensen hem dan vervolgens om advies gaan vragen of in een melige bui hem de toekomst willen laten voorspellen. Soms 'overkomt' het hem, dan 'ziet' hij iets bij iemand. Maar hij kan het ook op een bepaalde manier 'oproepen' door zich op een persoon te concentreren en dan dingen te zeggen waar ik de kriebels van krijg.



Ben gewoon benieuwd naar ervaringen en meningen. Hij kán over bovennatuurlijke gaven beschikken, maar het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat hij (zoals te zien was in de 'ontmaskering van Char', afgelopen zondag op tv), heel goed is in het interpreteren van lichaamstaal en daarop inspeelt. Heel bijzonder, het houdt me erg bezig...
Alle reacties Link kopieren
Heb de ontmaskering van Char niet gezien, wel op gewezen maar vergeten te kijken.



Ben zelf naar een paranormaal beurs geweest waar een man een aurafoto van mij maakte.Ik moest na een halfuur terugkomen en dan zou hij me zeggen wat hij gezien had.

Voor de foto zelf was ik nog niet eens voorbereid,. ik ging zitten legde mijn handen zoals hij zei waar die moesten liggen en gelijk ging het 'knip'.

Afijn na half uur ik er weer heen en tegenover hem zitten. Had mezelf stellig voorgenomen niks te laten merken aan hem, niet ingaan op die dingen die hij zei (met bijv knikken, schudden, met ogen knipperen of fronsende werkbrauwen etc) en ik lette op mijn lichaamshouding en koos een bewust zeer onverschillige houding.

Hij bekeek de foto en gaf een uitleg bij de kleuren die hij om mijn hoofd zag en legde uit wat hij kon vertellen over de hoeveelheid van een bepaalde kleur rond mijn hoofd .

Ik zei het al: ik reageerde onbewogen op alles wat ie zei.

Toen hij zei klaar te zijn zei ik hem enkel versteld te zijn van hetgeen hij me had verteld: alles klopte nagenoeg !

meer zei ik hem niet maar met mijn vriendin heb ik alles doorgesproken en ik was zeer verrast over wat hij te vertellen had juist omdat hetgeen hij gezegd had waar was.

Hoe kan dat ?????

Beats me.



ik geloof niet in God maar geloof wel dat er IETS is,. maar wat..?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof in niets paranormaals. Ben gewoon heel skeptisch. Ik denk wel dat jouw vriend (beetje vroeg mischien om hem zo te noemen) een bijzonder talent heeft om mensen te 'lezen'. Dat maakt hem een bijzonder mens. Ikzelf vind het in een relatie heel belangrijk dat een man mij begrijpt, dat zou bij deze man zeker goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Alice, ik kan alleen maar zeggen dat ik het prachtig vind wat jouw vriend allemaal kan en doet. Zelf geloof ik er zeker in en ik zou er dan ook gewoon open in staan als ik jou was en ervan genieten dat hij zulke bijzondere gaven heeft. Je kunt er misschien veel van leren. Ik kijk ook altijd naar het zesde zintuig en sta steeds weer versteld van wat sommige mensen kunnen aanvoelen. Ik zou willen dat ik dat wat meer kon...
Alle reacties Link kopieren
Madiken schreef op 25 maart 2008 @ 10:28:

Alice, ik kan alleen maar zeggen dat ik het prachtig vind wat jouw vriend allemaal kan en doet. Zelf geloof ik er zeker in en ik zou er dan ook gewoon open in staan als ik jou was en ervan genieten dat hij zulke bijzondere gaven heeft. Je kunt er misschien veel van leren. Ik kijk ook altijd naar het zesde zintuig en sta steeds weer versteld van wat sommige mensen kunnen aanvoelen. Ik zou willen dat ik dat wat meer kon...
Ik geniet enorm van hem, maar zijn 'gave' geeft mij ook enigszins de kriebels. We kennen elkaar nog maar kort dus het is heel vreemd om dan te merken dat hij dingen 'weet' die ik liever zelf had verteld (of niet natuurlijk ;-) )
Alle reacties Link kopieren
De een heeft nu eenmaal een sterkere intuitie dan de ander. Heb je zelf nooit een iets gehad dat je een heel sterk voorgevoel had of dat je aanvoelde dat er iets mis was?

Dan ben je niet gelijk zgn. paranormaal begaafd.
Ik geloof niet in bovennatuurlijke verschijnselen. Maar dat wil niet zeggen dat jouw lief niet kan wat hij zegt dat hij kan. Want ik geloof wel in andere dingen.



Ik geloof in intelligentie. Ik geloof in de mogelijkheid om oorzaak en gevolg te onderscheiden. Ik geloof in de mogelijkheid om bij oorzaak het gevolg te kunnen voorspellen. Ik geloof in de mogelijkheid om bij gevolg de oorzaak te kunnen achterhalen.



Ik geloof dat sommige mensen anders naar de werkelijkheid kunnen kijken, en ik geloof dat sommige mensen door hun 'outside the box'-denken andere oorzaak-gevolg-relaties kunnen trekken dan de meeste mensen. En ik geloof dat ze daardoor uit de minimaal aanwezige informatie meer informatie kunnen destilleren dan andere mensen.



Maar ik denk niet dat dat bovennatuurlijk is. Alleen maar rete-slim.
hoi, fijn dat je zo dichtbij hem staat en zo lekker verliefd bent :-)





Op je vraag: nee, ik geloof in niets. Ben atheïst en heb voor mezelf dus uitgesloten dat er "meer" is laat staan paranormale toetelegein ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof zeker in het paranormale en dat van die aura foto heb ik ook meegemaakt evenals een reading die enorm isloeg bij mij ondanks dat ik een nuchter konijn ben.

Ik merk ook dat ik zelf steeds fijngevoeliger word en hoop dat ik dat nog verder ga ontwikkelen. Helaas op het niveau van jou vriend verwacht ik niet te komen maar dat lijkt me wel heel bijzonder.

Blijf jezelf en hou van je vriend om wie hij is niet om wat hij kan.
Alle reacties Link kopieren
En net zoals er bij intelligentie een continuüm is (van zwak tot hoogbegaafd) zou het niet raar zijn als er bij 'sociale gevoeligheid' /intuïtie ook zo'n continuüm is.

Met aan het ene uiteinde autisme, en aan het andere de heldervoelenden of sociaal hoogbegaafden. In dat licht bekeken vind ik het namelijk niet iets om in te 'geloven' maar rationeel goed verklaarbaar of in te denken. Wie weet zijn de meeste mensen hier in de ogen van iemand met autisme ook paranormaal begaafd.
Alle reacties Link kopieren
onderdezon, het schijnt toch ook dat we bij lange na niet alle mogelijkheden van de hersenen gebruiken.



Kijk bijvoorbeeld naar autisten die een fotografisch geheugen kunnen hebben. Zij gebruiken andere delen van de hersenen.
Alle reacties Link kopieren
twompie schreef op 25 maart 2008 @ 12:22:

hoi, fijn dat je zo dichtbij hem staat en zo lekker verliefd bent :-)





Op je vraag: nee, ik geloof in niets. Ben atheïst en heb voor mezelf dus uitgesloten dat er "meer" is laat staan paranormale toetelegein ;-)
Verliefd als ik ben, ben ik dan ook van plan om heel wat van zijn 'paranormale toetelegein' te gaan ontdekken. En niet alleen dat.... :hello:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje soundpost, volgens mij ben ik ook paranormaal gegaafd (of jij) :-p
Alle reacties Link kopieren
Het is de voorzienigheid ;-)
Alle reacties Link kopieren
Soundpost schreef op 25 maart 2008 @ 12:29:

En net zoals er bij intelligentie een continuüm is (van zwak tot hoogbegaafd) zou het niet raar zijn als er bij 'sociale gevoeligheid' /intuïtie ook zo'n continuüm is.

Met aan het ene uiteinde autisme, en aan het andere de heldervoelenden of sociaal hoogbegaafden. In dat licht bekeken vind ik het namelijk niet iets om in te 'geloven' maar rationeel goed verklaarbaar of in te denken. Wie weet zijn de meeste mensen hier in de ogen van iemand met autisme ook paranormaal begaafd.
Soundpost: prachtige uitleg!
Alle reacties Link kopieren
yoyo2 schreef op 25 maart 2008 @ 12:31:

onderdezon, het schijnt toch ook dat we bij lange na niet alle mogelijkheden van de hersenen gebruiken.



Kijk bijvoorbeeld naar autisten die een fotografisch geheugen kunnen hebben. Zij gebruiken andere delen van de hersenen.
En die van jou uiteraard ook Yoyo ;-)
Alle reacties Link kopieren
AliceInWonderland schreef op 25 maart 2008 @ 12:38:

En die van jou uiteraard ook Yoyo ;-)
Moet je nagaan wat mijn hersenen allemaal wel niet kunnen als ze op volle toeren zouden draaien :-p
yoyo2 schreef op 25 maart 2008 @ 12:31:

onderdezon, het schijnt toch ook dat we bij lange na niet alle mogelijkheden van de hersenen gebruiken.



Kijk bijvoorbeeld naar autisten die een fotografisch geheugen kunnen hebben. Zij gebruiken andere delen van de hersenen.




Ja, boeiend toch als je erover nadenkt? Ik denk dat het een vorm van creatieve intelligentie is; dezelfde intelligentie als die we allemaal onbewust gebruiken, als we bijvoorbeeld een film zien. Bij tijdsovergangen (van 's avonds naar 's ochtends bijvoorbeeld) vullen we zelf de tussenliggende gebeurtenissen in. Bij teksten doen we hetzelfde: verwijswoorden worden zonder haperen gedecodeerd in de hersenen. Onbewust begrijpen we zo veel meer dan je op basis van de verstrekte informatie zou mogen verwachten.



Ik denk dat het 'zien' van iemand verleden en het 'voorspellen' van iemands toekomst eenzelfde soort processen zijn: het onbewust invullen van informatie op basis van bepaalde voorkennis. Alleen zien sommige mensen veel meer verbanden dan andere mensen, soms op het griezelige af.



En omdat het onbewust gebeurt en weinig mensen deze verbanden kunnen liggen lijkt het soms paranormaal, ook voor de mensen zelf.



Maar goed, dit is mijn visie natuurlijk, die heel erg gekleurd is door mijn dagelijks werk en door de dingen die ik zelf belangrijk vind. Dus of het de waarheid is? En of er uberhaupt een waarheid is? Al sla je me dood. ;-)
anoniem_648d867ac9e9b wijzigde dit bericht op 25-03-2008 12:47
Reden: +s
% gewijzigd
AliceInWonderland schreef op 25 maart 2008 @ 12:32:

[...]





Verliefd als ik ben, ben ik dan ook van plan om heel wat van zijn 'paranormale toetelegein' te gaan ontdekken. En niet alleen dat.... :hello:
Zijn andere 'toetelegein' is waarschijnlijk ook heel boeiend ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zijn andere toetelegein is inderdaad ook zeer boeiend, daar gebeurt op een bepaald bewustzijnsniveau ook van alles. Maar daarover gaat het in dit topic niet ;-)
Hallo Alice,



Ik was zo'n iemand als wat je beschrijft. Ik kan mensen analyseren en veel dingen weten die normaal gesproken niet zou kunnen weten. Hoe meer ik het oefende hoe enger het werd. Omdat ik het eng vond en ik te populair werd, ben ik ermee gestopt, al jaren lang. Ik kan je wel vertellen dat het is geen bovennatuurlijke kracht. Iedereen die een beetje slim is en inlevingsvermogens heeft, kan het. Jij, dus ook.



Ik geloof niet in geesten, maar wel in de kracht van de mens, zelfs na de dood. Ik geloof dat als iemand doodgaat, nog iets achter blijft. Zo hebben we bijvoorbeeld, bij ons thuis een keer meegemaakt dat bij het overlijden van mijn oom, mijn zus en ik, apart van elkaar, opdezelfde moment iets vreemds meegemaakt hebben: Ik werd wakker en ik wíst dat hij dood was. En toen werd mijn zus gillend wakker: ze zei dat mijn oom bij gaar was en iets wilde zeggen. Niet veel later ging de telefoon: mijn oom was overleden en zijn laatste worden waren dat hij iets tegen mijn zus wilde zeggen.



Dit weekend heb ik weet iets vreemds (maar niet zo indrukwekkend) meegemaakt. Waar we wonen is de vorige bewoner thuis overleden, na een lange ziekte. Ik vond altijd prettig om te denken dat die persoon op één of andere manier thuis bij ons was gebleven, om voor ons te zorgen. In de nacht van zaterdag op zondag, was mijn dochter erg ziek, met hoge korts. Ik was de hele nacht waker, omdat zo hoge koorts kan gevaarlijk zijn. Ik zag twee keer een schaduw heel vluchtig voorbij gaan. Ik dacht dat het door de vermoiheid kwam, misschien door een auto buiten, of zo. Toen werd mijn dochter waker. Ze zei dat ze "bang van die meneer" was, en ze keek dwars door me heen, waar ik de schaduw had gezien. Ze had het heel lang over hem, dat hij naar haar keek en dat hij haar naaapte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit zelf ook vanaf jongs af aan. En ik heb zelf het idee ook dat een groot deel verklaard kan worden door een ander gebruik van de hersenen, ik merk het zelfs wanneer het actiever wordt. Koude rilling langs mijn ruggegraat en een bepaald soort andere druk op mijn hoofd. Ik merk dat mijn vermogen tot interpreteren groeit naarmate ik ouder word en dat toont voor mij aan dat het idd gelinkt is aan leren, een stuk kennis.



Aan de andere kant, waar kwam het vandaan toen ik heel klein was? Toen was het er ook. Waarom werken hersenen bij sommigen direct anders? Geen idee. Ik denk dat grote stukken hiermee te verklaren zijn en sommige dingen die ik ervaar en zie weer helemaal niet. Ik gruwel wel van het etiket paranormaal omdat ik altijd het idee heb gehad dat het in feite iets heel normaals is, een normaal menselijk bewustzijnsniveau.



Feit is wel Alice dat hij voor het meerendeel hartstikke normaal is, net een echt mens X-D . Dus ik zou vooral daarnaar kijken, hoe dat klikt, of je elkaar leuk vindt hier en nu, van persoon tot persoon. Dat andere stuk is een wat vreemd extraatje. Mijn man moest er in eerste instantie aan wennen, het maakt regelmatig mijn reacties en wat ik filter uit situaties anders dan "standaard". Maar hij vond en vindt het ook een verrijking voor zichzelf, hij is anders gaan kijken naar situaties en mensen. En dat waardeer ik weer enorm in hem, dat hij toendertijd heel sceptisch was maar er wel voor open stond doordat hij nou eenmaal verliefd werd op me.
Alle reacties Link kopieren
Soundpost schreef op 25 maart 2008 @ 12:29:

En net zoals er bij intelligentie een continuüm is (van zwak tot hoogbegaafd) zou het niet raar zijn als er bij 'sociale gevoeligheid' /intuïtie ook zo'n continuüm is.

Met aan het ene uiteinde autisme, en aan het andere de heldervoelenden of sociaal hoogbegaafden. In dat licht bekeken vind ik het namelijk niet iets om in te 'geloven' maar rationeel goed verklaarbaar of in te denken. Wie weet zijn de meeste mensen hier in de ogen van iemand met autisme ook paranormaal begaafd.
Ik vermoed dat er inderdaad in datgene wat 'intuitie' wordt genoemd gradaties bestaan. Maar dat autisten nu meteen paranormale begaafdheid denken te zien in zoiets als intuitie, dat lijkt me wat stug :-) (En autisten met een doorsnee intelligentie zijn vaak juist goed in analyseren van rationeel goed verklaarbare zaken.)
Alle reacties Link kopieren
Omen schreef op 25 maart 2008 @ 21:53:

[...]





Ik vermoed dat er inderdaad in datgene wat 'intuïtie' wordt genoemd gradaties bestaan. Maar dat autisten nu meteen paranormale begaafdheid denken te zien in zoiets als intuitie, dat lijkt me wat stug :-) (En autisten met een doorsnee intelligentie zijn vaak juist goed in analyseren van rationeel goed verklaarbare zaken.)




Haha, dat is inderdaad wat overdreven, maar die gradaties zijn wel aanwezig denk ik. Het is al snel een generalisatie, want gemiddeld genomen is er waarschijnlijk ook een verschil tussen mannen en vrouwen. Alhoewel, wat paranormaliteit betreft misschien weer niet.

Ik ben er nog niet uit, want wat Feliciaatje schreef deed me denken aan alfa-golven en meditatie. Daar past ook het creatieve van Onderdezon bij, even heel kort door de bocht. Met die alfa-goven zit je in een andere bewustzijnstoestand wat ik niet snel intuïtie zou noemen. Of misschien is het dan meer toegankelijk of te herkennen?
Alle reacties Link kopieren
Op 'alfa-golven' heb ik even gegoogled. Maar toen kwam ik ook 'theta-golven' tegen en vroeg me af of je die niet bedoelde, Soundpost?



"Buiten de slaap zijn de theta-golven sterker aanwezig als je creativiteit geprikkeld is. Hoe meer ontspannen je bent, hoe groter de kans op 'goede' theta-golven. Theta-golven worden ook wel geassocieerd met intuïtie en buitenzintuiglijke waarneming."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven