Snel veel afvallen, tips?

21-04-2013 18:44 44 berichten
Ik ga over 10 weken op vakantie en ik ben op zoek naar een manier om in korte tijd veel af te vallen. Dwz in 10 weken 8 kg en ik weet dat t niet gezond is maar ik zie voor nu geen andere mogelijkheid en ik me heel rot zal voelen in dit lichaam op vakantie. Ik ben in september gestopt met roken en sindsdien 10 kg aangekomen, vreselijk! Ik begin morgen sowieso weer met sporten 3 keer in de week. Iemand tips? Cambridge dieet? Ik weeg nu 70kg en ben 1.65m en wil graag weer rond de 60 kg wegen/ mijn zomerkleding weer passen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je er beter uitzien of minder gewicht op de schaal?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Beter uitzien en dus eigenlijk mijn kleding weer passen en kilo's zijn een richtlijn.
Ga gezond eten en laat suiker en bewerkte producten staan. Veel groenten, veel fruit, noten en zaden, matig vlees en regelmatig vis en veel gezonde vetten. Dat is de enige manier om gezond kilo's kwijt te raken. Als je deze levenstijl de rest van je leven volhoudt heb je ook geen last van kilo's teveel.



Succes.
Snel veel gewicht verliezen heeft geen zin hoor dan kom je ook weer heel snel aan. Dan maar je vakantie annuleren?
onhaalbaar, van mij krijg je geen tips want dit is ongezond, je kan in tien weken hooguit 4 kilo verantwoord afvallen.



Overigens kan het best hoor, heel veel afvallen in korte tijd, dat verlies je flink wat spieren en vocht, maar je weegschaal zal je tevreden stellen, dat je er dan papperig uitziet in je bikini en je skinny fat hebt gekregen doet er zeker niet toe? Dat je binnen 10 weken na die vakantie waarschijnlijk 14 kilo aankomt doet er ook vast niet toe?
Als je 8 kilo wil afvallen, dan moet je veel eerder beginnen dan 10 weken van tevoren. Als je het tenminste blijvend wil laten zijn.



Kansloze exercitie dus.
Dus bij voorbaat al kansloos dus. Ik weet dat ik veel eerder had moeten beginnen dat er een groot risico is dat weer net zo hard eraan komt wanneer ik mijn eet- en sportpatroon niet aanpas. Ik ben gewoon op zoek naar een manier om snel gewicht te verliezen en strakker te worden voor mijn vakantie en ook daarna. Dus nu op zoek naar een snelle oplossing want als ik niks doe val ik sowieso niet af...
Alle reacties Link kopieren
Dus je gaat toch crashen?



Misschien beter een langzame oplossing zoeken, zodat je je systeem niet om zeep helpt. En je voorkomt dat je gaat jojo-en.



Als je toch gaat crashen dan maar goed genieten van het lijf dat je tijdens deze vakantie hebt. Later blijkt misschien wel dat dit je slankste vakantie was....
Alle reacties Link kopieren
Ken je veel mensen in het land waar je vakantie gaat houden?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alles voor een strak lijf en dat je je lichaam naar de klote helpt dat maakt je niet uit?



Nou succes dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Heb je je al verdiept in de nadelen van het Cambridge dieet? En zo ja, wil je het dan nog steeds?



Ga niet diëten, maar start met een normaal voedingspatroon!
Alle reacties Link kopieren
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De nadelen van het Cambridge dieet:



- Korte termijn resultaat, dus werkt niet op langer termijn.

- Veel te weinig calorieën.

- Je krijgt veel te weinig essentiële voedingstoffen binnen.

- Je bent futloos gedurende de hele dag. Je bent uitgeput omdat je geen energie hebt binnengekregen via je voeding.

- Je komt aan het eind van de rit alleen maar meer aan. Gevolg: het ‘jo-jo effect’.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks sporten (shredden;-) ), niet te weinig gezond eten alle junkfood en alcohol laten staan. Dan kun je er over 10 weken beter en strakker uitzien dan nu. 8 kilo gaat niet lukken en als het wel lukt ziet het er denk ik nog niet uit.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Laat die 8 kilo los. Ga voor meer bewegen, elke dag wandelen en gaan sporten en gezond eten idd. De momenten dat ik er op mijn best uitzie zijn niet die met weinig kilo's maar na 3x per week hardlopen gedurende 10 weken, daar zou ik voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in de grijze oudheid een keer Weight Watchers gedaan had, werd een pond tot een kilo gewichtsverlies per week als haalbaar en gezond beschouwd. Maar ik begrijp dat dat inmiddels achterhaald is?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic staat in ieder geval op de juiste pijler...
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Begin met elke dag sporten, geen snoep/zoute snacks, geen gesuikerde drank, geen alcohol. Alleen fruit als snacks.

Je verliest dan veel minder spierweefsel en ziet er aan het einde van je rit veel beter uit. 5 kilo moet lukken.

8 kilo moet je loslaten, ach het is maar 3 kilo verschil, ik ben ook 1m65 en 3 kilo zie je bij mij zowat niet.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
8 kilo in 10 weken moet toch wel ongeveer lukken? Zeker als je de laatste tijd misschien meer hebt gesnoept doordat je stopte met roken.

Ik ben zelf net ruim 7 kilo afgevallen, in geloof ik ongeveer 2 maanden. Eerst ging het met ruim een kilo per week en nu gaat het iets langzamer, maar ik word wel duidelijk veel strakker. Het valt mn omgeving nu ook op en ik ben best blij met het resultaat.

Ik ben 4 a 5 keer per week gaan sporten, gezond gaan eten en doordeweeks kcal gaan tellen (bijhouden op een app) nadat ik mn BMR berekend had. Ik heb geen honger, voel me niet slap, barst van de energie, heb duidelijk betere conditie en meer spieren gekregen (zie weer spieren bij armen, benen en buik) en ben twee spijkerbroekmaten naar beneden gegaan.



Dus ik zou zeggen: gewoon beginnen en zien hoe ver je komt. Geen rare dingen doen met maaltijdvervangers of extreem weinig eten, maar gewoon opletten met wat je eet, niet snoepen, geen alcohol en gaan sporten.
Zeg maar Spijker.
Ik begrijp dat 8 kg erg veel is in zo'n korte tijd en ongezond dus ga ik gewoon veel cardio doen, veel water drinken en zeer gezond eten en koolhydraat-arm. Thanks voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 21 april 2013 @ 20:26:

Toen ik in de grijze oudheid een keer Weight Watchers gedaan had, werd een pond tot een kilo gewichtsverlies per week als haalbaar en gezond beschouwd. Maar ik begrijp dat dat inmiddels achterhaald is?

Ligt er denk ik aan hoe zwaar je bent, want een kilo is in verhouding natuurlijk veel meer wanneer je 50 kilo weegt in totaal, dan wanneer je 100 kilo weegt in totaal.



Maar inderdaad, heel ongezond klinkt het niet, ik vind de reacties hier over 'ongezond' en 'crashen' dan ook nogal overdreven.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ook spieren trainen anders houd je geen kont meer over! Ik deed ook veel cardio, geen kracht training. Mijn reet was zo plat, gewoon niet grappig.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Sara_28 schreef op 21 april 2013 @ 20:38:

zeer gezond eten en koolhydraat-arm. Hoe ga je dat doen, koolhydraatarm?
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 21 april 2013 @ 20:40:

[...]



Maar inderdaad, heel ongezond klinkt het niet, ik vind de reacties hier over 'ongezond' en 'crashen' dan ook nogal overdreven.Ze noemt zelf Cambridge, vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven