Ik ben ontzettend onhandig

11-06-2013 19:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik weet niet of het te verhelpen is, maar ik ben gewoon al mijn hele leven ontzettend onhandig, fysiek gezien. Met gym was ik altijd de stuntel en ben blij dat ik dat vak nooit meer heb.



Ik laat regelmatig dingen uit mijn handen vallen of doe dingen net iets te langzaam of op een omslachtige manier. Nu dat ik veel bezig ben met een fysiek druk bijbaantje en het huishouden merk ik dat enorm. Die onhandigheid vind ik zelf namelijk erg lastig en hoop toch ooit vooruitgang te boeken. Maar ik weet niet hoe.



Iemand die zich hierin herkent of weet hoe ik mezelf kan verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar 40 geworden, en ik heb zo ondertussen maar geaccepteerd dat ik standaard onder de blauwe plekken, schrammen, bulten en schrammen zit...



Dus nee, niet echt een tip waar je echt wat aan hebt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat summerdance zegt alleen ben ik iets jonger



Ik ben gewoon een lompe boself en daar heb ik me bij neergelegd. Zal ook nooit meer goedkomen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren


Nee, ik heb besloten om het goed te vinden. Scheelt geen tijd en wel heel veel onvrede en onrust.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dochter op ballet gedaan vanwege haar wat onbehouwen motoriek, misschien dat dat bij volwassenen ook nog helpt?
Ja hoor, my middle name is 'kluns' (volgens vriend ) tja, ik doe gewoon geen fysiek drukke banen (wat bedoel je daar precies mee?), haal koffie voor meerdere collega's niet in 1 keer en schaf niet te duur servies aan. Verder vind ik er gewoon niet echt iets van. Ik heb weer andere kwaliteiten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 11 juni 2013 @ 20:01:

Ik heb mijn dochter op ballet gedaan vanwege haar wat onbehouwen motoriek, misschien dat dat bij volwassenen ook nog helpt?

Nee.

Ik trok gelijk dat pak verkeerd om aan. Geen succes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
40+ en eens met summerdance.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 11 juni 2013 @ 20:01:

Ik heb mijn dochter op ballet gedaan vanwege haar wat onbehouwen motoriek, misschien dat dat bij volwassenen ook nog helpt?

Daar ben ik als 11 jarig meisje vanaf gestuurd



Mevrouw Summer is TE lomp voor ballet, misschien is judo meer haar ding
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je dat zegt Beeldig, maar ik heb vroeger (van mijn vierde tot mijn twaalfde) klassiek ballet op hoog niveau gedaan. Dit heeft helaas niet geholpen.



Wel fijn dat er hier meer van die blutsen zoals ik zitten.



En met fysiek drukke baan; bakkerij (waaronder vakken vullen op hoog niveau, werken met hete ovens en volbelegde platen etc.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens we een fysiek drukke baan maar mijn collega's weten ook hoe ik ben dus dat scheelt

En met mijn gezonde dosis zelfspot kom ik een heel eind



Beeldig mijn moeder stuurde me turnen. Toen ik mezelf met mijn hoofd tegen een muur aanturnde bleek dat het maar beter was dat ik niet zulke dingn deed
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 11 juni 2013 @ 20:02:

[...]



Nee.

Ik trok gelijk dat pak verkeerd om aan. Geen succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 11 juni 2013 @ 20:04:

Ik heb trouwens we een fysiek drukke baan maar mijn collega's weten ook hoe ik ben dus dat scheelt

En met mijn gezonde dosis zelfspot kom ik een heel eind



Beeldig mijn moeder stuurde me turnen. Toen ik mezelf met mijn hoofd tegen een muur aanturnde bleek dat het maar beter was dat ik niet zulke dingn deedOch germ . Dat soort dingen gebeuren mij dagelijks nog, zonder turnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat dochter geluk gehad heb dan. Of ik heb net genoeg genen van mijn materiaal doorgegeven, want bij dochter komt het van vaders zijde.



Maar geen tips dan verder, behalve acceptatie.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt maar beter om jezelf lachen, heb je er nog wat aan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 11 juni 2013 @ 20:02:

[...]



Nee.

Ik trok gelijk dat pak verkeerd om aan. Geen succes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik loop tegen glazen deuren.

Struikel over heeeeeel kleine randjes (zelfs een keer een verbrijzeld been gehad door een afstapje fout te nemen...)

Gooi emmers water om

Breek veel glazen/mokken/borden



Dochter heeft het geërfd... arm kind.
Leuk topic.Grappige reacties. Als ik weer eens een blunder maak, dan gooi ik er meteen een overdosis humor tegen aan. Dat helpt altijd wel. Vroeger schaamde ik me vaak dood maar dat maakte het alleen maar erger en stond ik dus echt goed voor paal.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh...glazen deuren!



Ik wilde ooit eens de hele leuke jongen van de telefoonwinkel versieren



Dus ik sta een beetje te wapperen met mijn wimpers, knipoogje...hij gaat lekker....



Ik loop weg en wil nog even zwoel achterom kijken....



Alleen....daar waar ik dacht dat de uitgang was, stond een hele grote glazen pui!!

Afgevoerd in de ambulance....hersenschudding!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Haha deze reacties zijn echt geweldig.



En vreemd genoeg geven die tips 'het accepteren' me wel wat meer vertrouwen in mezelf.



Ben benieuwd hoe het morgen gaat!
Aangezien ik ooit enthousiast zwaaide naar een collega, waarbij in een chocolademunt (die van Sinterklaas) naar z'n hoofd lanceerde, geloven ze op m'n werk ook niet meer dat ik handig ben.



Daarnaast heb ik - jaar of 12 - na m'n eerste les karate m'n vader een gekneusde neus bezorgd omdat ik wilde laten zien wat ik had geleerd. Diezelfde arme man heeft me op m'n tiende de grasmaaier uitgelegd (zitmaaier) en ik mocht zelf rijden. Gelukkig kom hij snel aan de kant springen, anders had ik hem aangereden.

Vriendlief is trouwens ook blij met me als ik hem wil verassen met een knuffel en dan op schoot spring met m'n knie tussen z'n benen. En hoe vaak ik wel niet op de staart van de kat heb gestaan...



En wat doe ik er aan? Niks. Het accepteren, veel om lachen en een beetje zelfspot laten zien. Bijkomend voordeel is dat mannen het vaak schattig vinden!
Alle reacties Link kopieren
Oh Sinterklaas, daar heb ik er ook nog 1 van

Ik was altijd Piet, en als Piet klom ik altijd overal in.

Dus het leek me een heel leuk idee om vanaf het fietsenhok zo tjoep in de lantarenpaal te springen



Wat ik alleen even vergeten was.....zo'n paal buigt niet mee.

En dat doet ZEER...

Ben in een pashokje van de spijkerbroekken winkel even gaan schelden...



2 dagen later ben ik toch maar even langs de EHBO gegaan

Gebroken schaambeen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha, SD!! Geweldig, zou het zo na hebben gedaan. Deed vast wel zeer, hehe.



Ik voel me altijd zo'n enorme olifant in een porseleinkast, maar ach. Gelukkig is m'n omgeving er aan gewend!
Alle reacties Link kopieren
heel herkenbaar allemaal!

Vanochtend zwaaide ik m'n dochter op het KDV uit, liep naar achter en viel zo over een peuter heen Gelukkig was het een robuust ventje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven