Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 17 juli 2014 @ 15:56:

Moest vandaag 4 x naar/van school fietsen om de kinderen te halen. Ik zat bijna te huilen op de fiets.



Ik heb last van zowel de hitte als de zon en word nu al panisch bij de gedachte aan zaterdag, dan moet mijn zoon buiten sporten
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Fijne plaatjes!



Ik ben gelukkig nu vrij, dus kan lekker binnen zitten met de gordijnen dicht, lekker rustig aan doen.



Ik word wel knettergek van mijn katten, die willen perse naar buiten nu (waarom?!?! er is bijna nergens schaduw), maar als het zo heet is zet het slot van de achterdeur uit en kan de deur dus niet open.

Ze mogen alleen in de tuin komen, dus ik kan ze ook niet door de voordeur doen. Dus ze zitten hier al een uur keihard te mauwen voor de deur. Ik kan er wel eentje door het raam doen, maar hij moet aangelijnd, en die lijn hangt te ver weg om te kunnen pakken, dus dan moet ik zelf ook door het raam klimmen.

Bleh wat irritant.
Alle reacties Link kopieren
LunaLoona, ik vind de warmte lastiger omdat ik dat niet goed kan bestrijden. Zelfs als het straks (hopelijk) weer wat koeler wordt blijft dat beroerde gevoel nog een poos in mijn lichaam zitten.

Dat heb ik bij kou minder. Hoewel ik vorig jaar, toen het zo enorm koud was, tijdens het uitlaten van de hond een soort verkramping in mijn lijf kreeg waardoor ik bijna van mijn stokje ging Het meest vervelende van kou is voor mij dat ik 's avonds in bed mijn voeten met geen mogelijkheid warm krijg en dat ik dan moeilijk in slaap val.

Ik vind het wel fijn dat hier een topic over is want als ik hier irl over praat vinden mensen me altijd een enorme zeur...

Wat ik ook wel een beetje begrijp hoor, want niemand kan het weer immers veranderen. We moeten het er toch mee doen.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:witbloempje86 schreef op 18 juli 2014 @ 13:39:

Fijne plaatjes!



Ik ben gelukkig nu vrij, dus kan lekker binnen zitten met de gordijnen dicht, lekker rustig aan doen.



Ik word wel knettergek van mijn katten, die willen perse naar buiten nu (waarom?!?! er is bijna nergens schaduw), maar als het zo heet is zet het slot van de achterdeur uit en kan de deur dus niet open.

Ze mogen alleen in de tuin komen, dus ik kan ze ook niet door de voordeur doen. Dus ze zitten hier al een uur keihard te mauwen voor de deur. Ik kan er wel eentje door het raam doen, maar hij moet aangelijnd, en die lijn hangt te ver weg om te kunnen pakken, dus dan moet ik zelf ook door het raam klimmen.

Bleh wat irritant.



Dank je! Ik vind het zelf altijd fijn om aan koele dingen te denken tijdens dit weer. Dus niet aan terrasjes, zonnebaden en overvolle stranden, maar aan ijsvlaktes, ijsberen en natuurlijk waterijsjes!



Bah, wat vervelend met die katten en die deur. *denkt hard mee voor een oplossing* Een kattenluik werkt waarschijnlijk ook niet als ze aangelijnd moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 18 juli 2014 @ 13:44:

LunaLoona, ik vind de warmte lastiger omdat ik dat niet goed kan bestrijden. Zelfs als het straks (hopelijk) weer wat koeler wordt blijft dat beroerde gevoel nog een poos in mijn lichaam zitten.

Dat heb ik bij kou minder. Hoewel ik vorig jaar, toen het zo enorm koud was, tijdens het uitlaten van de hond een soort verkramping in mijn lijf kreeg waardoor ik bijna van mijn stokje ging Het meest vervelende van kou is voor mij dat ik 's avonds in bed mijn voeten met geen mogelijkheid warm krijg en dat ik dan moeilijk in slaap val.

Ik vind het wel fijn dat hier een topic over is want als ik hier irl over praat vinden mensen me altijd een enorme zeur...

Wat ik ook wel een beetje begrijp hoor, want niemand kan het weer immers veranderen. We moeten het er toch mee doen.



Dat heb ik zelf ook. Als het heel erg koud is, kan ik altijd nog een extra laagje aan doen. Als het echt moet thermo-ondergoed en extra dikke truien en vesten. Terwijl als het warm wordt je op een gegeven moment aan de limiet zit van wat je uit kunt trekken.... Vooral in het openbaar,



Een tip voor koude voeten in de winter: donspantoffels. Ik heb ze zelf lang geleden gekocht in Noorwegen. Maar afgelopen winter zag ik ze ook bij de Ikea. Dat zijn een soort donzen dekbedjes voor je voeten. Ook lekker op de bank, maar bij uitstek geschikt voor in bed!
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 17 juli 2014 @ 15:34:

Hallo Mario,

Welkom! Wat fijn voor je ouders dat ze zo'n lieve en zorgzame zoon hebben. Klinkt echt als een zomerdepressie, ik heb het ook en ben ervoor naar de huisarts gegaan die het erkende en me medicijnen voorschreef. Sterkte deze dagen!



Het is echt heet, ook buiten ook al staat er een windje. Maar het goede nieuws is dat ik net terug ben van een verkoelende duik in het plaatselijke zwembad! Heerlijk fris koel water. Heb flink wat baantjes getrokken en genoten van het water. En natuurlijk als afsluiter in het bubbelbad! Enige nadeel waren de gillende kinderen want het is nu natuurlijk vakantie. Maar zelfs dat mocht mijn waterpret (in het volwassenbad) niet bederven!



Wat heerlijk, Blue Lagoon! Als ik ooit een tuin heb, wil ik zo'n zwembad, helemaal voor mij alleen... Vooral dat dak erop vind ik geniaal, dan blijft het extra koel.



Alle reacties Link kopieren
Inderdaad handig ja, badje met dak, dan zit je ook niet in de brandende zon!



Luna ik mag denk ik geen kattenluikje in de deur doen van de woningbouw. Maar het is gelukt om eentje via het raam naar buiten te doen (de lijn binnengehengeld met de bezem :P). De andere heeft het denk ik inmiddels te warm om te zeuren en te mauwen, die ligt nu in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 18 juli 2014 @ 09:28:

Waar is trouwens Hilary?Present
Alle reacties Link kopieren
quote:witbloempje86 schreef op 18 juli 2014 @ 14:53:

Inderdaad handig ja, badje met dak, dan zit je ook niet in de brandende zon!



Luna ik mag denk ik geen kattenluikje in de deur doen van de woningbouw. Maar het is gelukt om eentje via het raam naar buiten te doen (de lijn binnengehengeld met de bezem :P). De andere heeft het denk ik inmiddels te warm om te zeuren en te mauwen, die ligt nu in de badkamer. Fijn dat het gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 18 juli 2014 @ 15:16:

[...]



Present hoe is het met jou met de hitte vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik een zomerliefhebber, maar ik snap heel goed waarom sommige mensen zo'n probleem met de warmte hebben. Warme temperaturen kun je niet omheen.



Of het in de winter nou 7 of -7 is, als je weinig buiten komt zul je het verschil ook niet echt merken. Binnen is het een warme cocon waarin je gewoon je ding kan doen. Maar als het warm is merk je dat binnen ook.



Ik heb nog nooit gehad dat ik bijvoorbeeld niet kon werken omdat het buiten te koud was, maar nu met de hitte gaat alles binnen ook een stuk langzamer...
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 18 juli 2014 @ 15:28:

[...]





hoe is het met jou met de hitte vandaag?



LunaLoona

Het is hier net een sauna, net nog maar een keer gedoucht ben er net onderuit. Het is hier echt niet om uit te houden... Vriend gaat straks flesjes Spa Rood halen om in de vriezer te leggen, daar heb ik wel zin in!



En dat zwembad met dak

Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Prachtig, dat zwembad, lijkt me wel wat! Nu 26.5 graden binnen, maar laat ik maar positief blijven: dat is in ieder geval koeler dan het buiten is...

Straks nog naar een familiefeest, heel gezellig om iedereen weer te zien en te spreken maar ik zie er erg tegenop om naar buiten te gaan
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Alle reacties Link kopieren
Morgen 34 graden

SCHIJTzomer!! Het is nu al niet om uit te houden, laat staan dat het nog erger wordt... en de komende twee weken blijft het ook hel op aarde!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een eigen zwembad
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 18 juli 2014 @ 15:16:

[...]





Present



Hi Hilary gevonden!



Was inderdaad in een ander topic tegengekomen dat je een andere nick zou nemen maar was je kwijt. Moet wel ff wennen aan blue_lagoon hoor (word gewoon blue denk ik )



Ik zit op tropenrooster sinds gisteren, 6.00 uur op dan wat kleine dingetjes doen, dan slapen en nu net weer wakker!
It's hip(ster) to be square!
quote:blue_lagoon schreef op 18 juli 2014 @ 17:39:

Morgen 34 graden

SCHIJTzomer!! Het is nu al niet om uit te houden, laat staan dat het nog erger wordt... en de komende twee weken blijft het ook hel op aarde!



Twee weken? Ik durf het weer niet meer te kijken, ik voel er toch niet beter door.

Vreselijk vandaag, overal jeuk, misselijk, benauwd en maar zweten.



Je nieuwe nick is wel heel mooi, blue lagoon!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet twee weken



Ik doe gewoon mijn struisvogel-act en doe net alsof het alleen morgen is, elke dag totdat het over is; wat een hel!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Hipstercat en Tricella

Leuk jullie weer te zien! Ik hou het niet meer uit, de zon schijT superfel en het is hier helverlicht. En ik zweet me kapot

Wat een vies, ranzig schijtweer!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Dat is het: vies, ranzig schijtweer!!!!

Ben het helemaal met je eens!



Het is hier nu 27, 5 graden in de huiskamer (bleh) en in de slaapkamer nog erger dus denk dat ik vannacht maar met de balkondeuren tegenover elkaar open in de woonkamer ga liggen.



Zit al sinds gisteren met een nat gemaakt sjaal om mijn hoofd en een natte zakdoek op mijn borst, in de ventilator. En zo moet ik nog 1,5 week doorbrengen



Getver, getver, getver, getver.................
It's hip(ster) to be square!
quote:blue_lagoon schreef op 18 juli 2014 @ 15:16:

[...]





Present



Owwwww gelukkig! Dacht dat je bekeerd was, overgestapt naar het 'ik heb moeite met de winter ' topic



Wat is het warm he.
Alle reacties Link kopieren
Fijn he een topic vol medestanders

Net kwam het topic van de tegenhangers voorbij. Echt, dat er mensen zijn die dit 'heerlijk en goddelijk weer' vinden, ik kan er met mijn goede verstand niet bij. Maar goed, als je zoals ik al zei een privé-zwembad hebt en het liefst ook nog een huishoudster en een boodschappenmeisje kan ik me er beter een voorstelling van maken dan nu. Dan is het in ieder geval nog om uit te houden en dat is ook al heel wat waard. Pfffffft zelfs mijn haren zweten, bah!



Bij jou is het dan ook goed warm Hipstercat! Balen he... En inderdaad het idee dat het nog zo tergend lang duurt, Bah, ik HAAT de zomer!
Alle reacties Link kopieren
Blue, hoe vind jouw poezekind het warme weer? Kan hij zich een beetje koelen?



Mijn poezekind zat vanmiddag bij me op de zitkussens en die heb ik lekker ff afgenomen met een vochtige doek. Ze vond het heerlijk!
It's hip(ster) to be square!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven