Nachtmerrie

09-05-2007 08:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 3 nachten achtereen een nachtmerrie gehad. Ik ben schreeuwend en huilend naast mijn bed wakker geworden. Soms sla ik in mijn slaap op de vlucht en al rennend in mijn kamer word ik dan wakker. Ik heb elk jaar periodes dat ik dit heb. Nu na een paar maanden geen nachtmerries te hebben gehad, beginnen ze weer. Meestal droom ik over spinnen en slangen die me in mijn gezicht aanvallen. Wat zou dit kunnen betekenen? Is dit wel normaal? Heeft iemand er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel heel naar zeg. Je zou op internet naar dromensites kunnen zoeken. Ben je in het dagelijks leven ook bang voor spinnen en slangen? Maar vooral; wat is er nu in je leventje aan de gang? Verdring je iets bijvoorbeeld? Zit je in een heftige periode of maak je veel veranderingen mee?

Even uit mijn eigen ervaring; jaren geleden had ik een nachtmerrie die vaak terugkwam. Ik zat in een auto en merkte dat er geen stuur in zat terwijl ik hard op iets afreed (heb trouwens geen rijbewijs), in die tijd had ik een relatie waar geen toekomst in zat maar kon ook de knoop niet doorhakken. Achteraf snapte ik dat die nachtmerrie daarvoor stond. Dus ik zou vooral je dagelijks leven onder de loep nemen en wat daar niet lekker loopt en je daar bewuster van worden. Sterkte ermee en ik hoop dat je vannacht eens lekker slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was dat je misschien spanningen hebt of ergens mee zit bewust of onbewust. Probeer bij jezelf na te gaan of en wat er speelt.



Ik heb een aantal periodes gehad waarin ook wakker shrok van enge levensechte beelden op de slaapkamer. Het kwam uit de muur of speelde zich naast het bed of elders op de slaapkamer af. Soms waren het gezichten, lichamen of vreemde monster achtige wezens en vaak ook bloederig. Heel beangstigend. Ik had in die tijd veel stress in mijn relatie en vermoed dat dit de oorzaak was. Nu heb ik er bijna nooit last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hiermee zeggen wilde is denk ik duidelijk als je het 'probleem' aanpakt dan verdwijnen de vervelende nachtmerrie's hopelijk vanzelf. Maar misschien heb je helemaal niet zo'n last van stress. Dan is het idd lastig vast te stellen waar het aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanacht goed geslapen zonder nachtmerries te hebben gehad.

In het dagelijks leven ben ik trouwens als de doods voor spinnen en slangen.. vreselijk vind ik ze. Ik denk dat ik erachter ben wat me zo bezig hield onbewust. Mijn vriend gaat volgende week 7 dagen achter elkaar ´s nachts werken, terwijl hij altijd overdag werkt. Ik vind dit eigenlijk helemaal niet leuk en ik zat er al weken mee. We gaan elkaar een week lang niet zien en daar zie ik tegenop. Gisteren hebben we het erover gehad. Ik heb hem ook verteld van de nachtmerries. Hij snapte het wel en we hebben er dus over gehad. Ik hoop dat ik nu van de nachtmerries af ben.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb vanacht goed geslapen zonder nachtmerries te hebben gehad.

In het dagelijks leven ben ik trouwens als de doods voor spinnen en slangen.. vreselijk vind ik ze. Ik denk dat ik erachter ben wat me zo bezig hield onbewust. Mijn vriend gaat volgende week 7 dagen achter elkaar ´s nachts werken, terwijl hij altijd overdag werkt. Ik vind dit eigenlijk helemaal niet leuk en ik zat er al weken mee. We gaan elkaar een week lang niet zien en daar zie ik tegenop. Gisteren hebben we het erover gehad. Ik heb hem ook verteld van de nachtmerries. Hij snapte het wel en we hebben er dus over gehad. Ik hoop dat ik nu van de nachtmerries af ben.
Hee, wat goed dat je er al zo snel achter was wat je zo dwars zat en erover hebt gepraat. Ik hoop dat dit je helpt om ondanks dat je je vriend een week niet ziet je toch lekker kunt slapen. Wel ongezellig die nachtdiensten, mijn man is af en toe 2 dagen weg en de eerste dag vind ik echt heerlijk maar die tweede dag, pffff, dan mis ik hem echt heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Propje,



Toen ik nog geen relatie begreep ik nooit wanneer vrouwen klaagden dat ze hun man of vriend bijvoorbeeld een paar dagen niet zouden zien. Ik vond dat nogal overdreven. :$Nu ik zelf een relatie heb, begrijp ik hun gevoelens maar al te goed. :D Ik ben blij dat we erover gepraat heb, en we hebben afgesproken dat hij me ´s nachts mag bellen, dan hoeven we elkaars stem niet zo lang te missen :).Wat de liefde wel niet met je kan doen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven