Positieve praat

17-01-2017 15:54 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik ben depressief. Terwijl ik in afwachting ben voor de zoveelste therapie zien mijn dagen er leeg en uitzichtloos uit en ik heb nog maar weinig sociale contacten in mijn directe omgeving. Voor mensen in een (minder of meerdere mate) soortgelijke situatie zal het wel herkenbaar zijn dat het lastig is om je te richten op de positieve punten in het dagelijks leven. Dat je bijvoorbeeld even naar buiten bent geweest, voor jezelf gekookt hebt of op tijd je bed bent uitgekomen. Het lijkt me fijn om het daar met anderen over te hebben en elkaar wellicht daarmee ook te kunnen helpen.



Dus, wat heb jij vandaag voor positiefs gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ook depressie en in afwachting van therapie, tevens overspannen thuis van werk. Ik ben er trots op dat Ok vanmorgen heb gesport (gister ook al!) en dat ik eten voor vanavond heb voorbereid omdat een vriendin komt eten. Kleine dingen!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik ben herstellende van burnout. Werk nu al weer 1,5 jaar fulltime, maar voel me regelmatig nog slecht. Met name de laatste tijd. Ik heb geen conditie, maar er aan beginnen lukt niet erg.



Voor morgen heb ik vrij gevraagd. Dat voelt goed!



Ik heb wel een planning voor morgen, maar dat is 3x zoveel dan in 1 dag gedaan kan worden. Dus ik ga strepen in de lijst. Vanavond lekker koken voor mijn man en ik wil de droger nakijken, die maakt een hels kabaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 17 januari 2017 @ 15:59:

Ook depressie en in afwachting van therapie, tevens overspannen thuis van werk. Ik ben er trots op dat Ok vanmorgen heb gesport (gister ook al!) en dat ik eten voor vanavond heb voorbereid omdat een vriendin komt eten. Kleine dingen!Goed bezig! En kleine stapjes zijn ook een vooruitgang! Wat gaan jullie eten vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hartenkoningin schreef op 17 januari 2017 @ 16:21:

[...]





Goed bezig! En kleine stapjes zijn ook een vooruitgang! Wat gaan jullie eten vanavond?Ik ga wraps maken met veeeeel groente en een soort saus van avocado en crème fraiche, wat eet jij voor lekkers??
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:ChantalZr7 schreef op 17 januari 2017 @ 16:09:

Ik ben herstellende van burnout. Werk nu al weer 1,5 jaar fulltime, maar voel me regelmatig nog slecht. Met name de laatste tijd. Ik heb geen conditie, maar er aan beginnen lukt niet erg.



Voor morgen heb ik vrij gevraagd. Dat voelt goed!



Ik heb wel een planning voor morgen, maar dat is 3x zoveel dan in 1 dag gedaan kan worden. Dus ik ga strepen in de lijst. Vanavond lekker koken voor mijn man en ik wil de droger nakijken, die maakt een hels kabaal.Herkenbaar, een te lange lijst met taken. Ga je morgen ook nog wat leuks doen voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 17 januari 2017 @ 16:23:

[...]





Ik ga wraps maken met veeeeel groente en een soort saus van avocado en crème fraiche, wat eet jij voor lekkers??Dat klinkt lekker! Ik denk dat wij vanavond de restjes van gisteren gaan eten. Mooi makkelijk haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hartenkoningin schreef op 17 januari 2017 @ 16:27:

[...]





Dat klinkt lekker! Ik denk dat wij vanavond de restjes van gisteren gaan eten. Mooi makkelijk haha.Dat had ik gister! Heerlijk haha.
Internagelaktisch
Ik heb net een heel erg lekkere vegetarisch soort filet op, van het merk Vivera, met spinazi en kaas er in. Echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar mijn werk geweest vandaag. Nu ben ik heeeeeeeeeeel moe -_-

Maar dat is oké. Werken is het enige wat ik van mezelf 'moet' doen op dit moment.
Ondanks sterk vermijdend gevoel toch naar therapie geweest. Wat goed was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veeel gelopen, vergaderd op werk over hoe verder (ik moet tijdelijk stoppen ivm therapie). Heb pasta bolognesesaus gemaakt en al opgegeten. Nu wil ik ff proberen uit mijn hoofd te komen met Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Lekker eind wandelen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar therapie geweest en heb een brief op de post gedaan, daarna wat boodschapjes gedaan.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Leuk topic! Ik schrijf ook graag mee, want ik kan (vanwege een burnout icm een depressie) ook wel wat positiviteit gebruiken. Wat je schrijft over de uitzichtloosheid van de dagen is zeer herkenbaar.



Ik ben vandaag naar de psychiater geweest en heb een rondje gelopen. Heerlijk weer was het!
Alle reacties Link kopieren
Heb een lekker stuk gewandeld, huis gepoetst en eten gekookt. Ben ook helemaal uitgeblust nu, maar was het wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee schrijven ? Ik ben herstellende van een burn out en heb een gegeneraliseerde angststoornis. Ik ben nu een jaar "onderweg". En het gaat zoooo veel beter dan een jaar geleden. Maar ik heb zo af en toe nog wel behoefte aan meepraten en wat positieve mindset, vooral als ik , zoals de afgelopen week , ontzettend moe ben. Slecht geslapen.



Dus ... Ik ben er trots op dat ik vandaag een drukke werkdag goed heb volbracht terwijl ik me heel slecht voelde en ik vervolgens mijn kind uit school heb gehaald en we samen nog een gezellige middag hebben gehad. Nu hopen op een goede nachtrust. Morgen gelukkig vrij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een positiviteit!

Ik heb wat gedronken in de stad met wat lekkers erbij, jammie.



Jullie voor vanavond nog leuke plannen?

Ik ga een film kijken gewoon thuis en misschien wel ijs eten. Kachel lekker hoog
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag met jullie mee! In het verleden al eens een depressie gehad, nu 5 weken zwanger en ik begin mij helaas weer slecht te voelen, therapie wordt gestart. Ik heb niet zozeer een depressie maar denk de heeeeeele dag na over wereldproblematiek. Iets van obsessief denken. Afijn dit maakt dat ik mij veel verdrietig en moe voel. Ik doe dus graag mee aan wat positiviteit!



Vandaag een halve dag gewerkt, en een soepje gemaakt, verder vandaag weinig energie. Tv aan om hopelijk even uit mijn hoofd te gaan.

Mrg staat een flinke wandeling op het programma.
Alle reacties Link kopieren
Lange wandelingen in de natuur en een work-out om de dag. Gezonde geest in een gezond lichaam, dat idee. En het werkt, niet snel, maar elke dag weer een beetje beter. Nu voel ik me eigenlijk wel weer goed, ik probeer het vol te houden om een terugval te voorkomen.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te zien dat er zo veel mensen meeschrijven! Is voor mij ook wel een positief puntje van de dag.



Verder heb ik vandaag een aantal achterstallige huishoudelijke klusjes gedaan en ben in gisteren met de hond gaan wandelen, ook al voelde ik me slecht.



Heeft er iemand misschien tips om jezelf te motiveren als je je slecht voelt? Natuurlijk lukt dat niet altijd en zou het wel erg makkelijk zijn als er een hapklare oplossing hiervoor is maar het is het proberen waard. Jezelf belonen o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Mijn stok achter de deur is mijn moeder, haha. Die komt 2 x in de week mij halen om een stuk te wandelen.

Verder verplicht ik mijzelf te blijven werken. En af en toe een dagje bijtanken.

Zag ergens een leuke link met filmpjes om vrolijk van te worden, zal het straks eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Real heroes heet het, kun je vinden op youtube
Ik heb vandaag voor het eerst in 4 maanden een stuk gefietst, en het was zo fijn! Blij dat het gelukt is
Alle reacties Link kopieren
Hartenkoningin , ik heb geen depressie dus ik weet het niet zo goed maar misschien helpt het om niet heel veel aandacht te besteden aan hoe je je voelt . Snap je een beetje wat ik bedoel ? Ik heb me heel erg slect gevoeld maar toen ik ging accepteren dat het zo was en me niet meer omver liet blazen door hoe ik me voelde werd het beter. En vooral ook dingen blijven doen. Je moet als het ware je geest weer resetten , een andere mindset krijgen. Afleiding hielp mij. Toch gewoon dingen blijven doen en op een gegeven moment merkte ik dat ik al een paar uur niet stil had gestaan bij hoe rot ik me voelde. Die paar uur werd een dag en zo werd het steeds beter. Ik troostte mezelf ook met de gedachte dat het een kwestie was van uitzitten. De tijd maakt het ook beter. Dat vertrouwen moet je wel eerst krijgen natuurlijk. Het wordt bij jou ook echt beter , echt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven