EMDR therapie

19-04-2017 13:04 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Vanaf volgende week start ik met emdr therapie omdat best spannend en eng vindt.



En de meest wilde cowboy verhalen hoor dacht ik misschien hebben jullie tips om beetje gerust te stellen.



Hoeveel sessie hebben jullie gehad??

Na hoe lang merkt je dat het hielp??

En kan je daarna nog iets of ben echt te moe?



Stronggirl
Ik heb het 3x gehad. Met tikjes op een koptelefoon. Deed wel iets. Daarna wat moe-ig, maar niet mega ofzo. Merkte het na ongeveer een week, denk ik.
Ik heb het 3 weken geleden gehad. 2 sessies was voor mij voldoende. Na de eerste sessie was ik heel moe, vond ik ook erg heftig. Daarna voelde ik echt aanzienlijk minder spanning.



De tweede sessie viel mee.



Bij mij was het echt om een hele hegtige gebeurtenis te verwerken en ben er dus heel positief over!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er echt enorm veel aan gehad, ongeveer 4 sessies, kan 1 meer of minder geweest zijn maar is al weer een tijd geleden en eigenlijk merkte ik meteen al dat het hielp.

Zijn mensen die er inderdaad enorm moe van worden of heel emotioneel maar eigenlijk heb ik er helemaal geen bijwerkingen van gehad, ik had dan ook een hele goede therapeut die mij geweldig heeft geholpen.



Succes met je behandeling, voor mij is het de beste keuze ooit geweest
Ik heb 4 behandelingen nodig gehad, overigens met succes.



Wel rare dromen gehad. En 1 keer direct na een sessie het gevoel dat ik in een bubbel zat, afgescheiden van de buitenwereld. Maar ik werd er niet angstig van.



Mijn dochter heeft vorig jaar emdr gedaan, drie sessies. Zij is echt flink opgeknapt nadien. Heeft het gebeurde een plek kunnen geven. Ik had echt mijn kind weer terug.



Succes!
Ook hier een succesverhaal, mijn zoon heeft het gehad om een heftige gebeurtenis te verwerken. Drie sessies. Ook heel moe, maar daarna had hij er geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind vorig jaar twee sessies gehad, dat was genoeg. Het werkte heel goed! Het haalde de heftigheid van het incident af, de angst, de voortdurende spanning. Desalniettmin heb ik er nog wel drie maanden 'gewone' therapie achteraan gehad, om alle twijfels, boosheid en schuldgevoelens een plek te kunnen geven.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik was erna trouwens wel heel moe en kon me nergens op concentreren of focussen. Dat was de volgende dag weer weg.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik een stuk of 8 sessies van anderhalf uur.

Vind het vooral de eerste keren erg zwaar ook heel moe en emotioneel daarna.

Kreeg het voor een trauma van heel lang geleden.

Of ik er wat aan gehad heb ?

Moeilijk de mindfulness cursus die ik tegelijkertijd had heeft me meer geholpen denk ik.

Ik had die met koptelefoon en tv .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer EMDR sessies gehad en geen last meer van de nare flasbacks.

Eigenlijk zou ik er verder mee moeten gaan maar het is er niet meer van gekomen.

Hou er rekening mee dat er ontzettend veel emoties vrijkomen.

Althans dat was bij mij zo. Heel veel gejankt.



Heb geen last meer van herbelevenissen.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een heftige therapie gehad. Alleen dit was emdr therapie in combi met exposure therapie. Dit was bij Psytrec.



Het ligt heel erg aan het trauma (de heftigheid of als je meerdere trauma's hebt) en hoe goed de emdr aanslaat hoeveel sessies je nodig hebt.



Maak je niet te druk! Het is heftig en het kan zijn dat je er in eerste instantie heel moe van wordt. Ook kan het zijn dat er emoties loskomen omdat de emdr nog doorwerkt (om het zo te noemen).

Alleen je zult je er uiteindelijk beter door voelen. Heel veel succes (en sterkte), ga ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Iedereen....

Super fijn dat jullie allemaal gereageerd hebben. Tja vooral dat ik meerder trauma heb uit mijn jeugd. Dus ligt best gevoelig.



Vindt nu best eng !!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stronggirl1987



Ik herken je angst zelf ben ik in November/December begonnen en zit er nog steeds en het gaat nog enige tijd duren. Ook ik heb meerdere traumas van me jeugd waar door het zo lang duurt. Wat ik tot nu toe heb ervaren is dat ik darna niet zo moe ben dat ik niks wil doen vind het juist fijn om wat te gaan doen en even niet aan te denken. Nou is het wel zo sommige van traumas heb na een sessie minder tot geen last van andere weer wel. Soms ervaar ik meer angst en verdriet voel me depressief maar weet dat het een face is waar ik eff door heen moet bijten. Ik blijf het spannend vinden elke keer dat we een nieuwe trauma ingaan omdat ik niet weet hoe heftig ik er op ga reageren en wat allemaal los gaat komen. Wel denk ik dat ik er veel uit kan halen en ik gewoon door moet gaan.



Dus met andere woorden het is niet erg om er tegen op te kijken verdrietig of zelf depri van te worden weet dat dat kan gebeuren maar heey het hoeft niet en miss valt het reuze mee. Maar geeft de moet niet op hou voor ogen voor wat je het doet en dat je uiteindelijk sterker uit gaat komen.

P.S hier heb je een lotgenoten je bent niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Het voelt best alleen en eng ....

Begin maandag inplaats woensdag.



En ben gewoon bang voor de inpact.



Nu vandaag de laatste gewoon keer therapie.



Ben zo bang dat ik het niet red .
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet gek dat je het eng vindt!

Je redt het wel echt, je komt hier doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Meid je kant het en het geeft niet dat je het eng vind het is ook eng. Uiteindelijk ga je je beter voelen miss niet gelijk maar die licht aan de einde van de tunnel is er. En als je je alleen voel en je verhaal kwijt wilt kom je toch hier je verhaal doen houden we elkaar gezelschap.
Ik heb 9 sessies gehad. Ik vond het persoonlijk wel heel erg heftig. Ik hield de 'EMDR-dag' verder ook helemaal vrij, omdat ik daarna niet alleen moe maar ook super verdrietig en labiel was. Maar het heeft me fantastisch geholpen.
Alle reacties Link kopieren
@rooom

Thanks voor je steun!



@marysol

Het komt hopelijk goed....

Tja wel ff verveeld worden enzo

Maar denk wel dat er ergs lucht komt om te leven.



Verhip

Van terapeut moest wel beetje afspreken met vriendinnen of iets leuks voor mezelf gaan doen .... alleen mocht niet schoonmaken of meteen slapen.





Ben echt gestrest erom....

Maar goed we gaan het wel zien.

Nu vandaag maar me gewoon therapie overleven.
Alle reacties Link kopieren
Zo nu nog een knuffel of steen kopen voor naar therapie!!!
Alle reacties Link kopieren
Pff nog steeds niet echt iets gevonden !



Iemand misschien een tip of iets wat hij zei meeneemt !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje. Ik loop nu al een tijdje therapie (cliëntgerichte therapie), maar lijkt niet te helpen. We hebben wel al gevonden dat er best wel wat 'traumatische dingen' gebeurd zijn, maar weet niet EMDR hierbij zou kunnen helpen.



1) Toen ik 6 was stierf mijn overgrootopa en moest ik naar zijn lijk gaan kijken dat opgebaard is. Sindsdien heb ik schrik van elk artikel dat met de dood te maken heeft en dit is heel irritant bij een studie waar je ook vakken als forensische geneeskunde hebt.

2) Gedurende mijn hele kindertijd/jeugd heb ik veel agressie gekend, mijn vader heeft mijn moeder meermaals bont en blauw geslagen. Ik woon wel nog steeds bij deze agressieve vader, dus weet niet of dit dan zou helpen?

3) Als jonge tiener heb ik, op aandringen van een slecht vriendje toen, naaktfoto's gestuurd. Deze had die toen doorgestuurd naar de hele school, en de eerste 4 jaren van de middelbare school was dit gepest, uitgesloten worden, en overal in de stad nagekeken worden 'kijk eens, dat is dat jonge meisje dat die naaktfoto's heeft gestuurd) en heb het hier nog steeds moeilijk mee.



Heb nu last van een angststoornis, OCD en een (lichte) depressie.

Dit zijn dus geen dingen waarvan ik steeds een bepaald beeld voor mij haal, maar eraan denken geeft mij wel rillingen. Vaak hoor ik dat EMDR gebruikt wordt voor verkrachting bv, maar weet niet of dit in mijn geval mss ook zou kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je behandelaar hierover?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
quote:VickyP schreef op 22 april 2017 @ 13:24:

Wat zegt je behandelaar hierover?Deze zegt dat ze niet bekend is met dat soort therapieën. Mijn therapie bij haar zit er op (ze doet maximaal 12 sessies per patiënt) dus moet een nieuwe zoeken. Zij wil per sé dat ik verder ga in de cliëntgerichte omdat dat volgens haar de beste stroming is (zelfs over Cognitieve gedragstherapie zegt ze dat dit niet even goed is). Zou dus graag wat meer weten over EMDR, dat ik haar dat desnoods kan laten lezen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees, denk ik dat het zou kunnen helpen. De info is uiteraard veel te beknopt on er écht iets over te kunnen zeggen. Wel weet ik dat EMDR ook bij dit soort trauma's wordt toegepast.



Wat voor behandelaar heb je?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een heel efficiënte therapie. Vooral bij traumatische en/of heel pijnlijke dingen. Het haalt de lading van pijn, schaamte enz eraf. Op een blijvende manier.

Ik ben er pas vorig jaar mee begonnen, na eerdere therapieën. Die hadden best hun waarde, maar ik vond ze niet altijd zo diepgaand. Je voelt je wel even beter door erover te praten en bepaalde inzichten te krijgen. Maar meestal kwam de pijn dan later terug en dat intellectuele, rationele van therapie is interessant en kan zeker helpen. Maar op den duur kwam ik in: ik wéét het allemaal heel goed, maar ik voel het niet. EMDR werkt wél op dat voelen, op het emotionele. Dat vond ik het bijzondere en het efficiënte.

Ik kan het zeker aanraden.



Ik was er soms erg moe van, of van slag door. Maar niet altijd. Er waren ook keren dat ik heel blij buiten kwam...

Hangt ervan af wat je precies gaat aanpakken, denk ik. En hoe de sessie verloopt. SOms ga je steeds dieper in meer en meer pijn en trauma's. En soms draait het opeens en ga je naar het 'licht'. Zo was het bij mij in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven