Slecht slapen....

04-05-2017 08:10 16 berichten
Ik slaap zo slecht s'nachts word ik wakker om een uur of 01:00 als ik om 23:00 naar bed ga en daarna slaap ik niet meer. Tot 14:00 s'middags dan voel ik me zo slaperig dat ik even een middagdutje doe als ik geluk heb wat niet altijd lukt.



Ik worstel gewoon met slapen ik heb een ritme en probeer de hele dag vol te plannen en express mijzelf moe maken. Dat helpt ook niet. Telefoons en elektronica zijn niet aanwezig in de slaapkamer.



Wie heeft de gouden tip want ik zit er doorheen door slaapgebrek. Ik wil niet aan de medicatie.
Slaap je echt niet meer na 2 uur of wat hazenslaapjes ?

Als je echt geen oog dicht doet en maar 2 uur per nacht slaapt zou ik rap naar de dokter gaan .

Al iets van natuurlijke slaapmiddelen gebruikt bv melatonine ?
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als je wakker wordt? Ga je dan uit je bed of blijf je liggen en slaap je nog wel wat? Hoe lastig ook ik zou niet 's middags gaan slapen, daarmee help je je slaapritme alleen maar verder om zeep. Is je slaapkamer niet te warm toevallig? Een slaapkamer moet niet te warm zijn om lekker te slapen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Heeft zich iets voorgedaan waardoor je slecht slaapt? Stress, te veel op je nemen? Dit was namelijk bij mij de oorzaak van het slecht slapen. Ik zou als ik jou was als het pas begonnen is in ieder geval niet zomaar naar de slaappillen of iets dergelijks grijpen.



Wat mij goed geholpen heeft is de nachtrust extra sterk van a vogel.



Het is enorm klote, sterkte!
Bij mij is het meestal spanning waardoor ik wakker lig, dus zet ik in op ontspanningsoefeningen. Ik heb geluidsopnames van een bodyscan op mijn telefoon staan, en ademhalingsoefeningen. Als ik snachts wakker wordt doe ik die vaak, en dan val ik uiteindelijk wel weer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de oorzaak dat je weinig slaapt?

Pieker je teveel? Misschien kan mediteren voor het slapengaan je helpen?



Sowieso is het het beste om uit bed te gaan als je niet kunt slapen. Dan kun je ergens anders in huis een boek lezen, puzzel maken etc.

Daarna ga je weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Je plant je dag te vol.



Je hersens willen alles verwerken wat je doet/meemaakt. Jij maakt daar geen tijd voor vrij, dus doen ze het ´s nachts. Je kunt beter overdag regelmatig een kwartiertje niks doen. Rustig muziekje op en verder even niks. Een eenvoudig boek of tijdschrift is ook prima. Met eenvoudig bedoel ik; je hoeft er niet bij na te denken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Geen middagdutjes doen en zorgen voor hulp voor alle onnodige dingen waar je je altijd zo druk over maakt. Lees al je eigen topics nog even door op al je nicks. Daar zit je probleem.
Je kunt ook té veel doen, dan zit je lijf helemaal vol prikkels. Drukte in je hoofd neem je ook mee naar bed. Probeer eens wat vaker te wandelen, diep door je buik te ademen en zeg tegen jezelf dat het wel wat losser kan. O, zie wat Fee hierboven zegt, dat dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Eet je nog veel of zwaar voor het slapen gaan?
In slaap gevallen ;)?
Alle reacties Link kopieren
Het valt wel op dat er de laatste tijd best wat topics worden geopend over slecht slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 04 mei 2017 @ 09:39:

Het valt wel op dat er de laatste tijd best wat topics worden geopend over slecht slapen.



Heeft vast met de zomertijd te maken. Ik slaap momenteel ook niet al te goed. We hebben op netflix een serie ontdekt en kunnen maar niet stoppen met kijken. En vervolgens schijnt om half zes het zonnetje de slaapkamer in. Eenmaal wakker is het lastig om nog in te slapen.

Maar goed, dan heb ik dus toch wel vijf á zes uurtjes slaap gehad.



Tas, weet je zeker dat je het niet (onbewust) te koud hebt? Want dan slaap je meestal ook een stuk slechter. Neem eens een extra deken. En een drupje lavendelolie op je hoofdkussen kan ook goed helpen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 04 mei 2017 @ 09:51:

[...]





Heeft vast met de zomertijd te maken. Ik slaap momenteel ook niet al te goed. We hebben op netflix een serie ontdekt en kunnen maar niet stoppen met kijken. En vervolgens schijnt om half zes het zonnetje de slaapkamer in. Eenmaal wakker is het lastig om nog in te slapen.

Maar goed, dan heb ik dus toch wel vijf á zes uurtjes slaap gehad.



Tas, weet je zeker dat je het niet (onbewust) te koud hebt? Want dan slaap je meestal ook een stuk slechter. Neem eens een extra deken. En een drupje lavendelolie op je hoofdkussen kan ook goed helpen.Idd. kun je ook te koud, of juist te warm, liggen! Ik word wel eens wakker en dan smijt ik ook het sprei weg. Mijn man houdt van warm slapen, ik slaap daar idd. slecht van. En zet je raam op een kier, frisse lucht is ook echt nodig!
Alle reacties Link kopieren
Slecht slapen heeft te maken met....overdag. Aan die wijsheid heb ik veel gehad. Dus piekeren, teveel cafeine, negatieve gedachten, te weinig bewegen, noem maar op. Zoek uit wat het voor jou is. De sleutel ligt op overdag :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Chris Kooijman. Ik kan niet goed slapen en heb al van alles geprobeerd. Hebben jullie misschien wat tips voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven