Ik stop met bloeen

05-05-2017 23:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 25 jaar blowen heb ik 14 dagen niets van cannabis of hash tot me genomen.

Ik zag erg op tegen het afscheid nemen van mijn beste vriendje en heb in deze 14 dagen fascinerende inzichten gekregen, sommigen wist ik al, anderen zijn nieuw.

Op dit moment heb ik t erg moeilijk, dus ben ik gaan surfen en vond deze site. Ik vind t fijn om mijn ervaringen , winstpunten en... ja...ook mijn gevoelens van afscheid en het bijbehorende verdriet te delen.

Afkickverschijnselen vielen reuze mee. Ik had gedacht dat ik moeilijk zou slapen, maar ik slaap diep en lang. Alleen het INslapen is moeilijk... zo alleen met mijn eigen gedachten die ik normaal gesproken zou wegblowen... maar een voordeel van nuchter zijn is dat ik ook weer kan lezen... dus vul ik mijn gedachten met andermans woorden... neem ze tot me en laat ik ze verworden tot de abstracte beelden en zinsneden die verzanden in een droom... en weg ben ik.

Een ander winstpunt is, dat ik weer droom. En dus verwerk. Heftige avonturen beleef ik in mijn eigen wereldje... een wereldje dat ik met een jointje creeerde door een flink rookgordijn om me heen te zetten waardoor ik geen of weinig verbinding hoefde te maken met anderen... helaas ook niet met mezelf, mijn behoeften en verlangens verdoofde of in elk geval vrede te kunnen hebben met mijn falen, gebrek aan daadkracht , geestelijke ontwikkeling en productiviteit.

Ja... ik zweet me rot in de nacht... maar ik ben bijna 47 jaar en hou me voor dat t een overgangsverschijnsel is en dat t mijn lichaam reinigt. Toen ik zowat wegdreef en mijn tshirtje kon uitwringen, en het ook koud kreeg, ben ik salvia gaan slikken. Een natuurlijk middel tegen opvliegers en nachtzweet... maar niet elke dag... want blijkbaar moet mijn lijf iets kwijt. Zweten met mate dus.

Het belangrijkste inzicht voor mij is, dat t meer een gewoonte is dan een verslaving. Voor mijn werk ben ik soms drie maanden naar andere werelddelen gegaan... daar peinsde ik er niet over... in sommige landen kun je ervoor in de gevangenis komen... soms zelfs de doodstraf... en in 1 land in de Hymalaya groeide het zelfs in mijn achtertuin. Ja... het kostte me moeite ja... maar een halszaak was het niet. Echter eenmasl thuis in eigen land bij eigen haard... rende ik na een halve dag al naar de koffieshop onder t mom van jetlag, cultuur-schock... maar de waarheid voor mij is, dat de gewoonte bij mijn huiskamer hoorde en ik daarvoor zwichtte.., hoe overtuigd ik er ook van was dat ik het niet zou doen!

Het gast dus eerder om het doorbreken van een gewoonte... daar loop ik hier en nu ook weer tegen aan. Ook loop ik tegen de mensen aan die ook blowen... en in mij een blow-maatje zien en dus denken mij te helpen met verzachtende goed bedoelde woorden als: beloon jezelf gewoon en geef jezelf een jointje... dan doe je het gewoon morgen weer 14 dagen niet... op dat punt zit ik nu en ben in de pen ( knopjes van mijn smartphone) gekropen.

Ik heb een nieuwe gewoonte nodig!

Valkuil is: meer sigaretten, een flinke borrel want ik wil graag onder invloed zijn om mijn gedachten de vrije loop te kunnen laten. Voor sommigen zou meer en vaker eten een valkuil kunnen zijn maar dat geldt voor mij niet. Ik heb zwaar ondergewicht en wil graag aankomen en ik eet met smaak nu ook volle borden. Een snoepkont ben ik niet... dus dat is mazzel want suiker is minstens zo giftig en verslavend als nicotine.

Op de 1 of andere manier heb ik er ook gratis bij gekregen dat ik geen behoefte meer heb aan Netflix... een marathonkijker was ik, ik kerk zo een seizoen in twee dagen weg.

Dus: mijn vriendje was mijn vriendje al lang niet meer. Het heeft me best ook wel goeds gegeven...ik ben nou niet ineens anti ... maar dienen doet t me al lang niet meer.

Het is als een slechte relatie waar je maar niet uitkomt, een comfort zone die je niet kan verlaten uit angst voor t onbekende... uit angst niemand meer te zijn zonder diegene... je hoort toch bij hem/ haar.. en hij/ zij toch bij jou? Dat voelt als een amputatie... maar de realiteit is dat je er iets bijkrijgt... dat iets anders sterker wordt.

I m dying for my joint right now! Maar zie genoeg redenen om te overbruggen... want ook dit gevoel gast vroeg of laat weer even over... tot de volgende vlaag van zwakte.. en tegen die tijd heb ik weer wat zelfvertrouwen opgebouwd, door er nu overheen te stappen en zo word ik stapje voor stapje weer een beetje sterker en liever voor mezelf!
anoniem_345005 wijzigde dit bericht op 06-05-2017 01:14
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, succes. Ik weet zeker dat je het kunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kootsies schreef op 05 mei 2017 @ 23:55:

Goed bezig, succes. Ik weet zeker dat je het kunt.

+1

Je bent goed bezig en op de goede weg. Dit gaat je lukken!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Dank Kootsies!

Btw: excuses voor de spelfouten... ik kan goed spellen maar niet typen op kleine knopjes en moest t snel kwijt
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoop dat je hier steun en ervaringsdeskundigheid vindt. Ik vind het mooi dat je schrijft dat je het zweten ziet als reinigend. Kan me voorstellen dat je zowel geestelijk als fysiek echt door een reinigingsproces heengaat als je zo'n gewoonte probeert te doorbreken. Omdat je ook nog zoveel oud zeer blijkbaar moet opruimen, jaren niet gedroomd hebt. Misschien kan iets als mindfulness, yoga of therapie helpen om het vol te houden en het verlangen naar een roes te overwinnen? Of sporten, zodat je door je letterlijk in het zweet te werken behalve reinigend ook versterkend bezig bent? En wie weet leer je dan ook andere mensen kennen om andere dingen samen mee te ondernemen dan je blowmaatjes. Sterkte in elk geval!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met verslavende middelen maar ik vind het heel knap hoe je het volhoudt en meer jezelf wil zijn zonder drugs of drank, Succes en veel sterkte! Je verhaal wordt gelezen!
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Alle reacties Link kopieren
Heel goed bezig en je kan dit gewoon !



Een zoektocht naar een nieuwe hobby of bezigheid is overigens ook een heel leuk proces

Zijn zoveel leuke dingen
Gefeliciteerd met nuchter zijn En geweldig dat je het al twee weken volhoudt!



Die trek gaat weer over. En niets aantrekken van mensen die zeggen dat je jezelf beloont met een jointje. Je beloont jezelf juist door clean te blijven. Ik hoop dat je wat leuke alternatieve activiteiten vindt!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de hartverwarmende reacties.

Mindfullness begin ik steeds meer te ontdekken en brengen me op een goede manier heel dicht bij mezelf.

Oud zeer hebben me ( ook) gemaakt tot wie ik nu ben...ben er nog niet helemaaaal blij mee maar ik mag er best zijn ( zei IK dit?!)

Ben niet bepaald een teamplayer als t gaat om sport en erger me rot aan andere mensen bij de yoga...( met name de leraren die naderen als ik t niet goed doe...;-) dus voorlopig hou ik t nog even op zwemmen... discipline moet nog wel wat verbeteren. Dank voor de stimulerende tip! Ik ga morgen weer zwemmen!

Btw: excuses voor de spelfouten... ik kan goed spellen maar niet typen op kleine knopjes en moest t snel kwijt
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft dit ook moeten doorstaan! Als ik je een rare tip mag geven (vind het echt jammer dat wij het niet gedaan hebben) schrijf je dromen op! In deze periode droom je echt de meest gekke dingen. Mijn vriend heeft gedroomd dat ik bij hem de slaapkamee binnen kwam met een zebra, ik bleef bij hem slapen en die zebra die moest en zou bij ons in bed haha. Hoe kan je het dromen..

Verder wil ik je heel veel succes wensen. Een borreltje drinken voor het slapen gaan kan prima maar je moet het niet als vervanging gaan zien. Anders ga je straks leven met het idee dat je niet kan slapen zonder borrel.

Voor het inslapen kan je melatonine halen. Dit is een natuurlijk product wat er voor zorgt dat er extra slaaphormonen aangemaakt worden. Werkt niet verslavend en helpt goed.
quote:NM1717 schreef op 06 mei 2017 @ 00:12:



Voor het inslapen kan je melatonine halen. Dit is een natuurlijk product wat er voor zorgt dat er extra slaaphormonen aangemaakt worden. Werkt niet verslavend en helpt goed.Over melatonine zijn de meningen verdeeld ;) kan ook je natuurlijke slaappatroon flink verstoren. Eigenlijk is het een middel dat je neemt wanneer er iets mis is met je natuurlijke melatoninehuishouding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 00:15:

[...]





Over melatonine zijn de meningen verdeeld ;) kan ook je natuurlijke slaappatroon flink verstoren. Eigenlijk is het een middel dat je neemt wanneer er iets mis is met je natuurlijke melatoninehuishouding.Je moet het ook niet dagelijks gaan gebruiken nee. Maar als je slecht inslaapt (heb ik al vanaf begin van mijn jeugd) dan is het handig om in huis te hebben. Je moet het inderdaad niet voor een middag dutje gaan gebruiken. Ik pak het alleen als ik een aantal nachten echt slecht in slaap ben gevallen. (Lees het duurt langer dan 2 uur)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cellion schreef op 06 mei 2017 @ 00:11:

Dank voor de hartverwarmende reacties.

Mindfullness begin ik steeds meer te ontdekken en brengen me op een goede manier heel dicht bij mezelf.

Oud zeer hebben me ( ook) gemaakt tot wie ik nu ben...ben er nog niet helemaaaal blij mee maar ik mag er best zijn ( zei IK dit?!)

Ben niet bepaald een teamplayer als t gaat om sport en erger me rot aan andere mensen bij de yoga...( met name de leraren die naderen als ik t niet goed doe...;-) dus voorlopig hou ik t nog even op zwemmen... discipline moet nog wel wat verbeteren. Dank voor de stimulerende tip! Ik ga morgen weer zwemmen!

Btw: excuses voor de spelfouten... ik kan goed spellen maar niet typen op kleine knopjes en moest t snel kwijt



Herkenbaar..je kan gelukkig tegenwoordig ook makkelijk yoga en dansen in je eigen huis bij een youtube kanaal



Was een openbaring voor me :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja... standjes onmogelijk ( voor mij) doe ik in mijn huiskamer... voor de kachel...Bikram! Nog meer zweten... maar ik denk niet dat ik dat dagelijks vol ga houden.

Melatonine heeft me vaak geholpen... maar ook vaak niet ... op t moment dat ik tijdens dat moment dat je in slaapt valt weer opschrik door een of andete gedachte... slaap ik echt de hele nacht niet meer en ik snap dat de meningen verschillen.. wst me erg goed doet is een diffuser met etherische olie in de slaapkamer, lavendel , kamille... en andere olien. De geur geeft me ook een veilig en geborgen gevoel en daar slasp ik goed op
Waar een wil is, is een omweg
Enig idee waarom je zo'n ondergewicht hebt eigenlijk? Je zegt dat je volle borden eet maar eet je echt genoeg calorieen? En je zegt dat je het vervelend vindt als yogaleraren je naderen, heb je moeite met lichamelijke nabijheid?



Ik wil je niks aanpraten hoor maar zou het niet kunnen dat je het blowen gebruikte als medicatie voor klachten die je hebt? Want dan heb je daar misschien wat hulp bij nodig. Het komt vaker voor dat mensen blowen ter medicatie van klachten zonder dat ze dat zelf door hebben iig. Dus denk daar over na, zou ik zeggen, anders is de kans dat je terugvalt groter. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Te gek zeg! Zo n forum... het steunt me echt!
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Op de VGZ mindfullnes app zit een bodyscan van een half uur! Helpt bij mij ook vaak voor het slapen gaan! Ik doe die bodyscan gewoon liggend op bed. Ook al wordt dat in de app zelf afgeraden.

Kamille thee werkt ook ontspannend (wel natuurlijke halen).

Gewoon doen wat voor jou nu het prettigste is, je zal eerst door deze afkick periode heen moeten, dat is het belangrijkste.

En ik zou inderdaad hulp zoeken voor het oude zeer!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik zou je graag een pb willen sturen om mn ervaring met je te delen, maar je hebt de functie niet aan. Stuur mij maar een berichtje mocht je kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Goede raad Flowers and Roses... heb al e.e.a aan therapie gehad en ben me etvan bewust dat t blowen voor mij ern vlucht was. Heb dat ook nooit verzwegen. Door andere in en met andere culturen te werken heb ik ook andere ingangen leten kennen. Nu ik geland ben ( ik reis niet meer) breng ik alles samen...je kan t vergelijken met religies: ik neem nu dat wat me dient en de rest last ik gaan. Medicatie heb ik altijd geweigerd... blij toe! Ik wil op en met eigen kracht ontwikkelen en sterker worden. Stap 1 is ( weer) verbinding maken en uit mijn isolementje komen. In mijn vak lijk ik erg sociaal en assertief en ben goed met woorden. Masr dat is de buitenkant. In wezen voel ik me tussen de vele mensen erg eenzaam enerzijds... anderzijds wil ik wegkruipen onder een steen en niet meer bestaan dan voel ik me aangezadt in mijn privacy en petsoonlojke ruimte...dat verwarde me. Nu zie ik t en kan ik t doorbreken.
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Fbjewel

Ik heb je een beticht gestuurd
Waar een wil is, is een omweg
Mooi, het klinkt wel of je jezelf door hebt. Dat lijkt me erg belangrijk bij het stoppen met zo'n verslaving. Heb je geen behoefte aan zoiets als AA, of is dat er niet voor ex-blowers? Dat lijkt me iig wel prettig op zo'n moment dat je erg behoefte krijgt aan een joint.



Je zou kunnen informeren, als je AA ziet zitten hoor, ik hoor er ook vreemde dingen over. Maar eigenlijk zou er zoiets moeten zijn, vind ik, iemand die je kunt bellen op moeilijke momenten. Het is er wel voor rokers die willen stoppen met roken, dacht ik dus waarom niet voor ex-blowers?
Alle reacties Link kopieren
De AA...daar heb ik nog niet aan gedacht

De volgende uitdaging is stoppen met roken en heb er al heel wat geld voor uitgegeven...stiekem hoopte ik ook wat te vinden wat me zou helpen met het stoppen met blowen...want dat moest eerst gebeuren...vond ik.

Ik ben erg cinisch geworden over dit soort hulp.

Ik heb gedaan:

Alan Carr

De Opluchting

Hypnose

Lasertherapie

Harde straffen aan mezelf opleggen



moet ik nog even doorgaan...

het werkt voor mij niet

ik ging er alleen maar meer van roken en mijn zelfbeeld kelderde als een steen in het water.

Ik ben begonnen met het schrijven van een boek.

" 10 manieren om te stoppen met je verslaving...die niet werken"

dat werden er 20, 50 nu zijn het er honderd...ik heb besloten het voor mezelf te houden...ondanks het hoge humorgehalte wil ik anderen niet tegenhouden of demotiveren...dat het niet werkt zegt( ook) iets over mij



Ik geloof dat de ingang is, om hiermee door te gaan en mijn geest en lichaam te versterken. Dat zal me kracht en zelfvertrouwen geven...het gaat erom meer om mezelf te gaan geven...het gaat steeds beter met eten en aankomen, ik ga steeds meer natuurlijke middelen (cosmetica) gebruiken en verdiep me in kruiden en heksenmengsels...echter een idee als de AA lijkt me een goeie om met anderen te delen. Dit forum doet me al zo veel goed...dat had ik nooit gedacht. Ik zocht een klankbord en krijg zulke fijne reacties e, adviezen en steun...dus ik zal het overwegen...misschien eentje zelf opzetten als die niet bestaat voor blowers...;-)
Waar een wil is, is een omweg
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik de functie voor prive berichten gevonden Fbjwel...
Waar een wil is, is een omweg
Goed idee van dat zelf opzetten. Why not? Geeft je wel iets te doen en nog nuttig ook en niet alleen voor jezelf. Ik denk zeker dat het ontzettend helend kan zijn om zelf iets te ondernemen om een probleem op te lossen, zoals een soort AA voor ex-blowers.



Er komen hier wel vaker mensen die willen stoppen met blowen en ik hoor ze nooit over zoiets. Ja de jellinek, maar die zijn er niet elke dag zoals bij het buddy systeem van de AA. Succes ermee, je weet maar nooit waar het leven je kan brengen. Soms begint er een nieuw pad vanuit een probleem.
Even reageren op deharde straffen die je jezelfgegeven hebt, doe dat nu juist niet. Wees juist lief voor jezelf, die verslavingsgevoeligheid heeft al al deels te maken met het feit dat je ergens onderweg beschadigd bent geraakt.



Het verleden kun je niet helemaal meer helen, maar hoe je nu omgaat met jezelf kun je wel kiezen. Namelijk, lief zijn voor jezelf. Geef jezelf wat je nodig hebt aan liefde, gezondheid, en aandacht. Daar kom je veel verder mee dan steng zijn voor jezelf en straffen.



Vanuit het gevoel van goed voor jezelf zorgen, komt dan ook meer vanzelf goede keuzes maken.



Sterkte! Volgens mij ben jij goed op weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven