Medicijnen en dwanggedachtes

14-05-2017 20:26 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hulp gezocht, ik heb nu therapie en ze proberen me echt goed te helpen! Ik heb dwanggedachtes en dwanghandelingen. Als ik dwanghandelingen niet meer uitvoer, worden mijn dwanggedachter meer en erger. Ik heb elke keer een manier om toch een soort rust te krijgen. Ik voel soms angst want wat als ik manieren blijf zoeken? En ik later alleen blijf? Ik krijg nu tijdelijke medicijnen. Ik heb morgen een kennismaking met een arts. Ik weet alleen niet wat ik kan verwachten. Weet iemand het misschien? Ik heb ook soms het gevoel alsof ik nog alleen rondloop met een deel. Ik heb zoveel last van mijn dwanggedachtes en kan niet vertellen hoe erg het is. Ik heb het meeste last van seksuele dwanggedachtes, angst en ziektes en scheldwoorden. Ik weet niet of iemand therapie heeft met alleen dwanggedachtes? Ik zie het soms allemaal echt niet meer zitten......
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen marijeeeeee....

Ik heb ook erg last van dwanggedachten.. agressieve dwanggedachten.
En ik vind het soms ook heel zwaar om positief te blijven en de gedachten niet te serieus te nemen. Maar het is heel zwaar.

Ik volg nu schema therapie, in een groep, hopelijk gaat dat wat voor mij doen.

Ik heb verschillende ad geprobeerd maar heeft mij nog niet geholpen.
Ik wil wel weer iets anders gaan proberen. Daarvoor krijg ik een gesprek.

Heb je al therapieën gehad?

Groetjes

Ik
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
15-05-2017 10:16
Goedemorgen marijeeeeee....

Ik heb ook erg last van dwanggedachten.. agressieve dwanggedachten.
En ik vind het soms ook heel zwaar om positief te blijven en de gedachten niet te serieus te nemen. Maar het is heel zwaar.

Ik volg nu schema therapie, in een groep, hopelijk gaat dat wat voor mij doen.

Ik heb verschillende ad geprobeerd maar heeft mij nog niet geholpen.
Ik wil wel weer iets anders gaan proberen. Daarvoor krijg ik een gesprek.

Heb je al therapieën gehad?

Groetjes

Ik
Ja, ik heb nu vooral cognitieve gedragstherapie, succes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al vaker cognitieve gedragstherapie gehad?

Heb je veel last van je dwanggedachten? En raak je daarvan ook heel erg in paniek?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft precies hetzelfde, heel veel vloekgedachten die zich maar blijven herhalen, agressieve gedachten waardoor hij heel angstig wordt, angsten voor ziektes. De vloekgedachten zorgen er niet zo zeer voor angst maar meer voor boosheid en irritatie dat ze er zijn en niet weggaan. Mijn vriend heeft er inmiddels al 7 jaar last van, werkt op zich afleiding het best maar is en blijft het moeilijk. Er zijn meerdere therapieën geprobeerd, mindfullness, exposure therapie, afleiding zoeken, positieve gedachten tegenover de negatieve/oncontroleerbare te zetten, cognitieve gedragstherapie, maar hoe dan ook heeft hij er deels nog heel veel last van.

Ik zou eigenlijk heel graag willen weten of u uiteindelijk zodra u zo ver bent wel goed geholpen bent en wellicht heeft u een advies voor ons.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heeft het effect op zijn leven? Heeft hij veel last van angstgevoelens en somberheid?
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen. Ik had/heb last van godlasterlijke gedachten. Mijn vraag is mensen die dwanggedachten hebben praten jullie ook hele dagen tegen jezelf en over het zelfde onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Jhv1991 schreef:
01-04-2018 17:44
Hallo mensen. Ik had/heb last van godlasterlijke gedachten. Mijn vraag is mensen die dwanggedachten hebben praten jullie ook hele dagen tegen jezelf en over het zelfde onderwerp?
Hoe bedoel je dat? Als soort van geruststelling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven