Nieuwe "vrienden" maken klinkt zo makkelijk

25-05-2017 16:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

Ik ben hardstikke nieuw hier dus .. joehoe hallo iedereen .

Nu mijn kwestie . Ik ben single al weer een tijdje en de vrienden van mijn ex waren mijn "vrienden" .
Nu ben ik na de breuk ook nog eens verhuisd naar een andere plaats dus jullie raden het al .. only the lonely.
Nu heb ik allemaal semi bejaarde collega's en mijn vriendinnen die ik al jaren heb wonen ver weg en hebben een gezin .
Nu heb ik niet het gevoel dat niemand mij mag of leuk vind maar nieuwe contacten maken op mijn leeftijd (33) lijkt nog al moeizaam te gaan .
Mensen hebben al een vaste vrienden groep of een gezin . Ik ben ook niet on sociaal maar op de een of andere manier is er zelden iemand die vraagt of ik het leuk vind eens wat te gaan doen. Ik vraag zelf nieuwe contacten geregeld maar vaak kan(of wil)men niet en stopt het contact . Ik wil mij ook niet opdringen . Als ik 3x aan iemand vraag wat te doen en diegene wijst dat af dan vraag ik het logischerwijs niet nog een keer . Als ik wel eens ergens voor gevraagd wordt en ik ben er bij is het ook echt heel gezellig waardoor ik ook niet het gevoel krijg dat ik ongewenst gezelschap ben.

Vooral nu de zomer er aankomt zou het zo leuk zijn om af en toe er eens op uit te kunnen gaan en niet altijd maar jezelf te hoeven vermaken .

Kennen jullie dit of hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft geholpen om me in te schrijven bij een vereniging. Dan je opgeven dat je beschikbaar bent voor een klusje en toen ging het contact heel erg snel.
Zoek een hobby- of sportclub.
Zet een oproepje op de Facebookpagina van je wijk (als die er is).
Spreek met je vriendinnen af om een vriendinnenweekeind te boeken (met z'n allen in een huisje, bijvoorbeeld)
Alle reacties Link kopieren
Heey blueeyes,

Mijn vriendinnen hebben allemaal gezinnen en een baan .. dat weekendje plannen we 1x per jaar . Het gaat vooral om dagen als deze dat het lekker weer is en zomaar even aan kan sluiten of iemand kan bellen. Ik ben naast mijn baan begonnen met een opleiding en sport 3x in de week . Ik heb wel " contact " maar er wordt gewoon echt nooit aan mij gedacht als men wat leuks gaat doen. ( het ergste is nog dat ik wel appjes krijgt met foto's hoe leuk het was ... en bedankt hè) .
De afgelopen weken heb ik misschien wel 10x iemand( verschillende iemanden anders zou het freaky zijn) gevraagd wat te doen maar er is altijd wel een reden waarom iemand niet kan . Ik wordt op de een of andere manier altijd vergeten of er zijn anderen " leuker " .... nu woon ik ook niet in de meest sociale provincie ben ik bang hahaha
Alle reacties Link kopieren
Misschien volgende keer als reactie op zo'n appje: He dat lijkt me leuk, vergeet me volgende keer niet, of wil ik ook wel een keer doen.
Laten horen dat je er bent dus. Dan vragen ze je de volgende keer mee, of ze verwijderen je uit hun app, maar dan weet je waar je aan toe bent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Was jij er wel voor je vriendinnen in de tijd dat je een relatie had?
Heb je al die tijd aandacht aan ze besteed?
Alle reacties Link kopieren
@sinnombre. De vriendinnen die ik al jaren heb hebben een gezin en wonen erg ver weg omdat ik verhuisd ben . Ik spreek en zie ze nog steeds . Het gaat meer om dat je eens spontaan een terrasje kan gaan of de kroeg in . Of even langs kan gaan voor een kopje thee 😊
Alle reacties Link kopieren
DjoC11 schreef:
25-05-2017 16:58
Heey blueeyes,

Mijn vriendinnen hebben allemaal gezinnen en een baan .. dat weekendje plannen we 1x per jaar . Het gaat vooral om dagen als deze dat het lekker weer is en zomaar even aan kan sluiten of iemand kan bellen. Ik ben naast mijn baan begonnen met een opleiding en sport 3x in de week . Ik heb wel " contact " maar er wordt gewoon echt nooit aan mij gedacht als men wat leuks gaat doen. ( het ergste is nog dat ik wel appjes krijgt met foto's hoe leuk het was ... en bedankt hè) .
De afgelopen weken heb ik misschien wel 10x iemand( verschillende iemanden anders zou het freaky zijn) gevraagd wat te doen maar er is altijd wel een reden waarom iemand niet kan . Ik wordt op de een of andere manier altijd vergeten of er zijn anderen " leuker " .... nu woon ik ook niet in de meest sociale provincie ben ik bang hahaha
In welke provincie woon je? Wellicht kun je een oproepje doen?
Alle reacties Link kopieren
In Friesland 😀😀
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huidige vriendinnen spontaan ontmoet op het werk. Het contact met oude vriendinnen verwaterde toen iedereen een relatie kreeg behalve ik. Nu hebben de meesten van de oude garde een gezin. In de jaren tussen mijn vroegere en huidige vriendschappen ben ik best eenzaam geweest. Ik had alleen mijn moeder nog om ergens heen te gaan. Toen ben ik weer gaan sporten en heb verschillende hobbycursussen gedaan. Maar daar kwamen geen vriendschappen van. Het contact bleef nogal oppervlakkig. Ik voelde verder geen echte klik met die mensen. Mijn huidige vriendinnen heb ik leren kennen tijdens het samenwerken. Ik merkte dat ik met een paar leuk kon praten en ik werd eens uitgenodigd voor een bakkie. Het is bij mij wel zo dat de ander de 1e stap moet zetten. Zelf vind ik dat moeilijk. Toen het ook privé klikte vroeg ik ook terug en gingen we ook wel eens samen iets doen. Zoals shoppen, zwemmen, bioscoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven