Ervaring ERT/PMT

28-05-2017 08:57 5 berichten
Hoi allemaal. Binnenkort ga ik starten met emotieregulatietraining gecombineerd met PMT. Ik denk dat ik daar veel aan kan hebben, maar ben ook wel benieuwd naar wat de ervaringen van anderen zijn. Dus vandaar dit topic. Zijn er mensen die het hebben gevolgd en er iets aan hebben gehad? Ook kamp ik een behoorlijke tijd met een eetstoornis, periodes van extreme eetbuien/braken en vasten wisselen zich af. Dit heeft ook een emotie regulerende functie , deels. Ik vraag mij af of ik daar iets aan zou kunnen doen met deze training, wat denken jullie?
Wat ik wel lastig vind, is dat de training in een groep wordt gegeven. Maar ja, dat is niet anders.. Ik heb altijd de neiging mezelf buiten de groep te plaatsen. Maar individueel is niet mogelijk.
Wat goed dat je deze training gaat volgen om aan jezelf te werken!

Natuurlijk gaat het wel moeilijk worden, en zal je vast wel eens denken ik kap ermee. Maar dan is het aan jou om door te bijten. Misschien is het een optie te bespreken dat je graag daarnaast individuele begeleiding wilt van een therapeut of psycholoog.

Sterkte te komende tijd! (en je bent niet de enigste die het spannend vind, je groepsgenoten vast ook...).
Owja, (niet om de positieve stemming misschien deels te verpesten, maar ik hou het wel graag realistisch), hou je wel rekening met wachttijden. Tegenwoordig zijn wachttijden voor behandelingen (dus therapie) van een jaar heel normaal. Misschien heeft een verwijzer wel gezegd dat hij je nu gaat verwijzen, maar het kan best nog een maand of 2 - 3 duren tot intake en 9 - 12 maanden tot aanvang behandeling.

Hou daar rekening mee lieverd, anders geeft het alleen maar meer teleurstelling.
Bedankt voor je reactie! Ik heb al heel lang op een wachtlijst gestaan, als in maanden... Nu kan ik over een paar weken dan eindelijk starten, dus dat is wel fijn. Daarnaast zou ik inderdaad graag individuele begeleiding willen van bij voorkeur mijn vorige psychiater, want ik ben niet zo'n groepsmens en voor echt praten is ook weinig ruimte. Hopelijk is dat mogelijk. De uitdaging is ook echt om dit keer door te pakken. Aan een therapie beginnen is het niet moeilijkste, 'm afmaken wel..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ert gedaan, de VERS training, zal ongeveer hetzelfde zijn. Ik ben er sterker uitgekomen en heeft me veel geleerd, ook al vond ik mezelf in de groep een vreemde eend in de bijt. Mijn hulpvraag was wat afwijkend van de rest. Maar vond het zeker de moeite waard. De andere therapie wilde ik niet, ik hou niet van vreemde mensen dichtbij me, ik word er kriegelig van ;)
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven