Twijfelen over dwangstoornis

29-05-2017 14:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
XXXXX
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2017 20:14
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien even bellen met je huisarts?

Je huisarts is je vertrouwenspersoon, het even delen wat je voelt en wat er speelt. Hij/zij kijkt van een afstand.
Wellicht kun je iets kalmerends krijgen of lucht het delen alleen al erg op.

Het lijkt mij sowieso goed dat je regelmatig contact met je huisarts hebt, zodat hij/zij je proces van een afstand kan volgen. En in kan grijpen als andere hulp/medicatie nodig is.

Dat je gevoel steeds wisselend is normaal, dit heeft iedereen. Al is het bij jou nu uit vergroot.
Probeer je te gaan richten op wat anders. Ijsje halen, leuke film, bellen met iemand?

Je ergste gedachten delen bij de therapeut komt vanzelf. Dat kost tijd. Eerst vertrouwen op bouwen.

Het is ook logisch dat soms het ene erger is en dan ineens het andere en dat je twijfelt wat het ergste is.
Het leven is continu anders. Omdat gevoelens steeds wisselen.

Je huisarts kan eventueel wat geven tegen stemmingswisselingen als hij/zij dat constateert.

Bel gewoon even je huisarts, is helemaal niet gek. Gewoon doen.

Jij verdient ook steun.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar je allerergste gedachtes. Je bent hier toch anoniem, dus spill it.
Cognetieve gedragstherapie leert je hoe je bepaalde gedachtes kan ombuigen en soms zelfs kan stoppen. Dus rare therapeute. Ik zou een andere zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
29-05-2017 15:55
Cognetieve gedragstherapie leert je hoe je bepaalde gedachtes kan ombuigen en soms zelfs kan stoppen. Dus rare therapeute. Ik zou een andere zoeken.
Precies, bepaalde gedachtes. Volgens mij gaat het hier meer over (suïcidale) rare dwang gedachtes. Daar helpt gewone cognitieve therapie niet voldoende bij. Dwanggedachten kunnen horen bij depressie, en dan is medicatie soms nodig.

Een afspraak met een psychiater lijkt me niet overbodig. Gewoon om te kijken of alleen therapie voldoende is.
Sommige mensen missen een stofje of hebben tijdelijk een stofje te kort. Dan is gewoon medicatie noodzakelijk.
Ook omdat dwanggedachten erg vermoeiend zijn en als je moe bent meer rare gedachten krijgt, zo kom je in een cirkel waar zeer moeilijk alleen of met alleen therapie uit te komen is.

Heb je je huisarts gebeld?

Mijne legt het zo uit:
het is net als diabetes. Soms is de suikerspiegel zelf niet onder controle te krijgen dan bel je de huisarts.
Zo is het ook met dwanggedachtes, lukt het niet meer zelf, dan bel je de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
29-05-2017 14:59
Misschien even bellen met je huisarts?

Je huisarts is je vertrouwenspersoon, het even delen wat je voelt en wat er speelt. Hij/zij kijkt van een afstand.
Wellicht kun je iets kalmerends krijgen of lucht het delen alleen al erg op.

Het lijkt mij sowieso goed dat je regelmatig contact met je huisarts hebt, zodat hij/zij je proces van een afstand kan volgen. En in kan grijpen als andere hulp/medicatie nodig is.

Dat je gevoel steeds wisselend is normaal, dit heeft iedereen. Al is het bij jou nu uit vergroot.
Probeer je te gaan richten op wat anders. Ijsje halen, leuke film, bellen met iemand?

Je ergste gedachten delen bij de therapeut komt vanzelf. Dat kost tijd. Eerst vertrouwen op bouwen.

Het is ook logisch dat soms het ene erger is en dan ineens het andere en dat je twijfelt wat het ergste is.
Het leven is continu anders. Omdat gevoelens steeds wisselen.

Je huisarts kan eventueel wat geven tegen stemmingswisselingen als hij/zij dat constateert.

Bel gewoon even je huisarts, is helemaal niet gek. Gewoon doen.

Jij verdient ook steun.
Ja ik heb al medicatie, nu wachten of het helpt. Dankje voor je berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
29-05-2017 15:55
Cognetieve gedragstherapie leert je hoe je bepaalde gedachtes kan ombuigen en soms zelfs kan stoppen. Dus rare therapeute. Ik zou een andere zoeken.
Ze is niet raar, ze is heel aardig en voor de rest helpt ze me heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de op verwijderd?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hallo maryeeee.....

Wat zijn die heftige dwanggedachten?

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven