Borderline en kinderen?

18-07-2017 19:43 784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dit topic is overbodig.

Mocht je wat te klagen hebben over borderline? Doe dat dan lekker ergens anders :)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2017 09:32
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
89.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ander oogpunt; mijn moeder heeft borderline en ik heb o.a. daardoor best een heftige jeugd gehad. Wil niet zeggen dat jouw kinderen dat krijgen, afhankelijk van of jij wel hulp hebt?
Internagelaktisch
Kun je beter bespreken met je behandelaar lijkt me. Maar je bent ook erg jong, lijkt me niet het beste moment sowieso als je nog niet eens lang weet dat je borderliner bent.

En bij twijfel niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bespreek het met de behandelaar, die gene die ik ken met borderline is niet in staat om haar kind op te voeden
Je hebt al besloten dat je toch moeder gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
18-07-2017 19:48
Je hebt al besloten dat je toch moeder gaat worden?
Ik heb zeker nog niks besloten, maar ik wil het wel heel graag. En voor het krijgen van mijn diagnose is er nooit een reden geweest om het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk; ik zou het je kinderen niet aandoen.
Geen kinderen nemen dus.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-07-2017 19:46
Kun je beter bespreken met je behandelaar lijkt me. Maar je bent ook erg jong, lijkt me niet het beste moment sowieso als je nog niet eens lang weet dat je borderliner bent.

En bij twijfel niet doen.
Ik heb het zeker besproken met mijn behandelaar, alleen ik ben meer op zoek naar ervaringen van anderen.
Ik was trouwens ook niet van plan om volgende week al zwanger te zijn. Ik wil sowieso eerst mijn pabodiploma halen en dat duurt nog zeker 2 jaar!
eline188 schreef:
18-07-2017 19:51
Ik heb zeker nog niks besloten, maar ik wil het wel heel graag. En voor het krijgen van mijn diagnose is er nooit een reden geweest om het niet te doen.
Hoe kwam je dan bij de behandelaar? Je moet toch een probleem hebben gehad, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
eline188 schreef:
18-07-2017 19:51
Ik heb zeker nog niks besloten, maar ik wil het wel heel graag. En voor het krijgen van mijn diagnose is er nooit een reden geweest om het niet te doen.
Wie heeft die diagnose dan gegeven?
eline188 schreef:
18-07-2017 19:51
Ik heb zeker nog niks besloten, maar ik wil het wel heel graag. En voor het krijgen van mijn diagnose is er nooit een reden geweest om het niet te doen.
Het is niet alsof je een griepje hebt hè;

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... orderline/#

Achteraf zullen mensen -en jij zelf ook- oordelen dat je het niet had moeten doen, gezien de kinderen die een moeder hadden die niet eens aan de minimale eisen van goed ouderschap kon voldoen. Bij voorbaat al niet, dus.
anoniem_332783 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 19:57
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
18-07-2017 19:53
Heel eerlijk; ik zou het je kinderen niet aandoen.
Geen kinderen nemen dus.
Jeetje, die is wel heftig! Wel goed dat je eerlijk bent.

Wat maakte jouw jeugd zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
eline188 schreef:
18-07-2017 19:56
Jeetje, die is wel heftig! Wel goed dat je eerlijk bent.

Wat maakte jouw jeugd zo moeilijk?
Een moeder die constant met zichzelf in de knoop zat en daardoor amper liefde / tijd voor haar kinderen had. Ik loop daardoor nu tegen allemaal psychologische problemen aan waardoor ik zelf moeite heb met het 'leven' en dingen doen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
En dan straks borderline met zwangerschapshormonen. Hoe denkt je partner hier over?
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
18-07-2017 19:58
Een moeder die constant met zichzelf in de knoop zat en daardoor amper liefde / tijd voor haar kinderen had. Ik loop daardoor nu tegen allemaal psychologische problemen aan waardoor ik zelf moeite heb met het 'leven' en dingen doen.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-07-2017 19:54
Hoe kwam je dan bij de behandelaar? Je moet toch een probleem hebben gehad, lijkt me.
Ik ben tot mijn 19e gepest en dat heeft zo zijn sporen achtergelaten. Door een aantal gebeurtenissen in mijn familie ben ik 2 jaar geleden emotioneel ingestort. Ik heb toen een tussenjaar genomen om het een en ander op een rijtje te kunnen zetten. Ik ben eerst gediagnosticeerd met een stress en angststoornis. De behandeling die ik daarvoor kreeg sloeg niet aan en toen heb ik gevraagd of ze mij verder konden testen. Daaruit is Borderline gebleken. Ik ben aan de slag gegaan bij een andere psycholoog en dat gaat al een stuk beter!
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
18-07-2017 20:00
:hug:
Thanks! Komt wel goed met mij hoor! Merk alleen wel zoveel van die shit die ik heb meegemaakt / meegekregen de laatste jaren. Ben nu 30 en heb echt het gevoel dat ik veel opnieuw moet gaan 'leren'.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
18-07-2017 19:58
Een moeder die constant met zichzelf in de knoop zat en daardoor amper liefde / tijd voor haar kinderen had. Ik loop daardoor nu tegen allemaal psychologische problemen aan waardoor ik zelf moeite heb met het 'leven' en dingen doen.
Dat is wel echt ontzettend naar! Bedankt dat je dit met mij wilt delen.
Maaique schreef:
18-07-2017 19:53
Heel eerlijk; ik zou het je kinderen niet aandoen.
Geen kinderen nemen dus.
Ben ik het mee eens, al bekijk ik vanuit beroepsmatig perspectief waarin ik clienten heb gehad met borderline en de invloed heb gezien die het op hun omgeving had. Ook prive meegemaakt trouwens. 1 groot spoor van ellende lieten ze achter.

Aangezien de diagnose onlangs is gesteld, neem ik aan dat er redenen waren om hulp te zoeken?
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 20:06
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
18-07-2017 19:56
Het is niet alsof je een griepje hebt hè;

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... orderline/#

Achteraf zullen mensen -en jij zelf ook- oordelen dat je het niet had moeten doen, gezien de kinderen die een moeder hadden die niet eens aan de minimale eisen van goed ouderschap kon voldoen. Bij voorbaat al niet, dus.
O dat denk ik ook zeker niet. Maar niet alle mensen met Borderline zijn hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
eline188 schreef:
18-07-2017 20:04
Dat is wel echt ontzettend naar! Bedankt dat je dit met mij wilt delen.
Geen probleem. Ik kan er niets aan doen dat ik dat heb meegemaakt (meemaak, ik ben dan wel 30 maar ik vind omgang met m'n moeder nogsteeds erg moeilijk) en hoop dat ik er misschien iemand mee kan helpen.
Internagelaktisch
eline188 schreef:
18-07-2017 20:02
Ik ben tot mijn 19e gepest en dat heeft zo zijn sporen achtergelaten. Door een aantal gebeurtenissen in mijn familie ben ik 2 jaar geleden emotioneel ingestort. Ik heb toen een tussenjaar genomen om het een en ander op een rijtje te kunnen zetten. Ik ben eerst gediagnosticeerd met een stress en angststoornis. De behandeling die ik daarvoor kreeg sloeg niet aan en toen heb ik gevraagd of ze mij verder konden testen. Daaruit is Borderline gebleken. Ik ben aan de slag gegaan bij een andere psycholoog en dat gaat al een stuk beter!
Aangezien borderline een persoonlijkheidsstoornis is, is het geen gevolg van pesten geweest. Hoe uit het zich bij jou in de praktijk? M.a.w. welke criteria heb je aan "voldaan" om deze diagnose te krijgen?
Het maakt nogal een verschil of je wel of geen behandeling hebt gehad en in welke mate je borderline hebt. Ik zou het echt te kort door de bocht vinden om op basis van de info die we hier hebben een advies te geven.
Sowieso is het voor TO belangrijk om te gaan kijken wat ze nog wil en kan met haar diagnose, daarna maar es verder zien.
Ik heb hele prima moeders met borderline ( welliswaar na geslaagde behandeling) gezien.
En uiteraard ook moeders die het tegenovergestelde lieten zien
anoniem_249623 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 20:10
6.92% gewijzigd
Ofdat alle borderliners hetzelfde zijn, dat is natuurlijk onzin. Veel zal ook afhangen van je partner, is die stabiel en hebben jullie een stabiele relatie.
Nicotientje schreef:
18-07-2017 20:07
Het maakt nogal een verschil of je wel of geen behandeling hebt gehad en in welke mate je borderline hebt. Ik zou het echt te kort door de bocht vinden om op basis van de info die we hier hebben een advies te geven.
Sowieso is het voor TO belangrijk om te gaan kijken wat ze nog wil en kan met haar diagnose, daarna maar es verder zien.
Ik heb hele prima moeders met borderline ( welliswaar na geslaagde behandeling) gezien.
Dat dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven