Mindfull (leren) leven, in het 'nu'.

13-08-2017 12:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_257823 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:39
98.96% gewijzigd
Onderdeel van mindfulness is juist ook accepteren dat je dit soort gevoelens hebt, jezelf er niet om veroordelen. Er zijn wel technieken om minder op de loop te gaan met je gedachten en gevoelens, dit vind ik zelf een goed boek: https://www.bol.com/nl/p/uit-je-hoofd-i ... bPEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cursus mindfullness gedaan en ik kan dat echt aanraden.

Je bent verslaafd aan fantaseren en piekeren. In het nu leven zal niet vanzelf gaan. De cursus geeft je handvatten om het onderdeel van je dagelijks leven te gaan maken. En sleurt je er doorheen als het niet meteen lukt.

Want het gaat niet meteen lukken. En dat is ok.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ben ook wel een beetje zoals jij. Fantasievol en dromerig. En het is tijd dat ik met beide benen op de grond kom en serieuze plannen maak voor de toekomst.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon nostalgisch en melancholiek aangelegd. Is dat erg? Heb je er veel last van? Persoonlijk denk ik dat je in dat geval meer baat hebt bij een coach (of een psycholoog ) dan bij een cursus mindfulness.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hoort het inderdaad bij jou, dat terugkijken. Delen van wat je schrijft herken ik wel, hoor. Ik kan alleen zeggen dat het bij mij sterker aanwezig is, als ik eigenlijk niet zo goed in mijn vel zit. Dus misschien is het zinvol om daar wat aandacht aan te besteden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven