Ik weet het niet meer. Heel erg eenzaam.

01-09-2017 22:41 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Een vrijdagavond alleen? Je hebt niemand die je echt kan bellen en als je kijkt naar de sociale media heeft iedereen een fantastisch leven?

Momenteel leef ik een kluizenaars leven in extreme. Ik werk en kom thuis en that's it. Maanden leef ik alleen, ben ik alleen en kom ik alleen thuis. Een vriendengroep heb ik niet, laat staan vrienden of een vriendin. Ik hunker echt naar een vriendengroep. Mensen waar je mee in de kroeg kan lachen. Dagjes weg kan gaan of naar festivals of gewoon chillen op de bank met een toffe film. Contacten van vroeger zijn helaas verwaterd of komt vaak van 1 kant wanneer ik contact zoek. Hier word ik best verdrietig van en vertik het om in de slachtofferrol te gaan zitten. Al ben ik wel depressief en straal dit uit. Binnenkort ga ik daarom met iemand praten.

Al maanden en eigenlijk al meer dan 3 jaar ben ik vrijdagavond en zaterdagavond alleen en probeer ik dingen alleen te ondernemen zoals naar de bioscoop, sporten, museum of soms naar een kroeg in mijn eentje. Helaas heb ik al geprobeerd in contact te komen met mensen middels deze acties maar tot op heden zonder enig resultaat. Dit allemaal maakt mij heel erg eenzaam. Familie heb ik niet en naaste familie is of overleden of geen contact. Als man in de twintig is dit niet echt het leven wat ik mij had voorgesteld. Met de week lijk ik mij eenzamer te voelen en soms weet ik het echt niet meer. Ik stel mij wel eens voor wat er zou gebeuren als ik er niet meer zou zijn. Wat zou er dan gebeuren? Wat laat ik achter? Wie gaat mij missen? Dit moest ik van mij afschrijven al kan ik het verhaal en mijn gevoel nog wel verder delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat gevoel, ik heb dat zelf heel erg lang gehad. Werk je? Heb je daar collega's? En anders misschien via internet mensen ontmoeten.

Ik weet hoe vreselijk dit gevoel kan zijn maar geef alsjeblieft niet op, :hug:
Alle reacties Link kopieren
Silvertjj schreef:
01-09-2017 22:44
Ik ken dat gevoel, ik heb dat zelf heel erg lang gehad. Werk je? Heb je daar collega's? En anders misschien via internet mensen ontmoeten.

Ik weet hoe vreselijk dit gevoel kan zijn maar geef alsjeblieft niet op, :hug:
Dank voor je reactie :)

Wat heb jij eraan gedaan? Ik kan zeker via internet met mensen in contact komen, lijkt mij hartstikke leuk. Zelf werk ik en heb daar enkele collega's. Enkele malen heb ik zeker voorgesteld wat te doen maar dat bloedde elke keer dood. Dit doet mij erg twijfelen aan mijzelf en merk ik dat ik hier erg onzeker over word. Alsof ik een soort van ziekte heb. Zelf ben ik woonachtig in een grote stad in Nederland die erg in de lift zit. Vooral rond de zomer merk ik dat het gevoel erger is dan normaal. Enerzijds vind ik het fantastisch om mensen allemaal fijn met elkaar te zien maar wil mij niet vergelijken met andere. Dit zullen andere ook zeggen tegen mij. Maar ik denk dat je snapt dat ik mijn kop niet in het zand kan steken als ik op de fiets zit van a naar b.
anoniem_353935 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 22:50
23.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je je zo eenaam voelt. En het klinkt ook wel echt eenzaam.
Heb je hobby's? Kun je daar mensen ontmoeten? Zorg dat je op vrijdag- of zaterdagavond ene sport/hobbie oid beoefend. Kun je zoiets bedenken?
Alle reacties Link kopieren
skylinecityfuture schreef:
01-09-2017 22:48
Dank voor je reactie :)

Wat heb jij eraan gedaan? Ik kan zeker via internet met mensen in contact komen, lijkt mij hartstikke leuk. Zelf werk ik en heb daar enkele collega's. Enkele malen heb ik zeker voorgesteld wat te doen maar dat bloedde elke keer dood. Dit doet mij erg twijfelen aan mijzelf en merk ik dat ik hier erg onzeker over word. Alsof ik een soort van ziekte heb.
Het moeilijke met ouder worden is dat veel mensen al een druk sociaal leven hebben en eventueel ook een gezin. Dee mensen staan er dan ook vaak niet voor open om nieuwe vriendschappen op te bouwen. Probeer niet aan jezelf te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
skylinecityfuture schreef:
01-09-2017 22:48
Dank voor je reactie :)

Wat heb jij eraan gedaan? Ik kan zeker via internet met mensen in contact komen, lijkt mij hartstikke leuk. Zelf werk ik en heb daar enkele collega's. Enkele malen heb ik zeker voorgesteld wat te doen maar dat bloedde elke keer dood. Dit doet mij erg twijfelen aan mijzelf en merk ik dat ik hier erg onzeker over word. Alsof ik een soort van ziekte heb.
Hoe zijn de contacten met je collega's op het werk? Goed? Of ben je sociaal niet de handigste?

Ik vraag me een beetje af of het domme pech is dat je geen netwerk hebt of dat je er misschien iets in te leren hebt
Alle reacties Link kopieren
Noerie schreef:
01-09-2017 22:48
Wat rot dat je je zo eenaam voelt. En het klinkt ook wel echt eenzaam.
Heb je hobby's? Kun je daar mensen ontmoeten? Zorg dat je op vrijdag- of zaterdagavond ene sport/hobbie oid beoefend. Kun je zoiets bedenken?
Bedankt voor je reactie! :) Ik heb zeker hobbies en daar kan ik wel met mensen in contact komen. Zeker een poging waard. Ik zal voortaan gaan fitnessen op vrijdag/zaterdagavond.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
01-09-2017 22:51
Hoe zijn de contacten met je collega's op het werk? Goed? Of ben je sociaal niet de handigste?

Ik vraag me een beetje af of het domme pech is dat je geen netwerk hebt of dat je er misschien iets in te leren hebt
Zelf ben ik sociaal handig, mensen vinden mij erg praterig, vriendelijk en goedslach. Hoewel ik ook hier de laatste tijd steeds meer aan ga twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
skylinecityfuture schreef:
01-09-2017 22:53
Zelf ben ik sociaal handig, mensen vinden mij erg praterig, vriendelijk en goedslach. Hoewel ik ook hier de laatste tijd steeds meer aan ga twijfelen.
Kijk dat scheelt!
En hoe ben je op dates? Misschien Tinderen?
Alle reacties Link kopieren
Noerie schreef:
01-09-2017 22:50
Het moeilijke met ouder worden is dat veel mensen al een druk sociaal leven hebben en eventueel ook een gezin. Dee mensen staan er dan ook vaak niet voor open om nieuwe vriendschappen op te bouwen. Probeer niet aan jezelf te twijfelen.
Helemaal waar en dat steekt best wel eens aardig. Ooit zou ik ook zoiets willen opbouwen. Mensen zullen dit niet van mij verwachten. Volgens dates/ex zie ik er erg goed uit, open en "fris" en bovenal sociaal. Men (zakenrelaties) vragen soms aan mij "en wat ga je dit weekend doen?". Soms moet ik echt gewoon liegen om maar niet desperate te willen overkomen. O man het is echt een kutgevoel.
Wat vervelend dat je je zo voelt. Kan je niet via je sportschool vrienden opdoen en hun eens mee uit vragen? Of eens op een Internet site contacten opdoen? Hoe komt het dat je geen contact meer hebt met je familie? En op social media lijkt het altijd of mensen een heel rijk vol leven hebben, maar vaak is niet alles wat het lijkt. Van mij iig een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
01-09-2017 22:55
Kijk dat scheelt!
En hoe ben je op dates? Misschien Tinderen?
Volgens de dates volgens mij goed en alles daarna ook ;) maar ben niet echt op zoek naar dates of een relatie. Dit heeft met mijn onzekerheid te maken. Zelf wil ik eerst deze uitdaging aangaan voordat ik met iemand ga daten enz. Ben namelijk van mening dat als je je beste ik bent, veel betere relaties en dates er aan over houdt.
Niet gaan twijfelen aan jezelf.
Ga lekker daten en ga op een sport teamsport met een wedstrijd in het weekend bv.
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een mogelijkheid om een oproep te plaatsen op de pijler "contact'.
Ik geloof er niet zo in om vriendschappen op te bouwen via hobby's of sport. Althans niet vanaf een bepaalde leeftijd, mensen doen de sport/hobby en gaan weer naar huis. Er zullen vast wel mensen zijn die op die manier toch wel vriendschappen krijgen maar waarschijnlijk zijn dat mensen die toch al makkelijk contacten leggen, dus in feite hebben ze die sport niet eens nodig om vriendschappen te sluiten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
sassa_82 schreef:
01-09-2017 22:57
Wat vervelend dat je je zo voelt. Kan je niet via je sportschool vrienden opdoen en hun eens mee uit vragen? Of eens op een Internet site contacten opdoen? Hoe komt het dat je geen contact meer hebt met je familie? En op social media lijkt het altijd of mensen een heel rijk vol leven hebben, maar vaak is niet alles wat het lijkt. Van mij iig een dikke :hug:

Thanks! Dat is aardig :)

Ik ga bij de sportschool mensen vragen of ze eventueel willen relaxen.
Rot dat je je zo voelt! Ik zou je graag een privé bericht willen sturen. Als je wilt kan je die functie aanzetten zodat je berichten kan ontvangen
anoniem_636f8d1aa2c47 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 23:05
55.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
01-09-2017 23:00
Niet gaan twijfelen aan jezelf.
Ga lekker daten en ga op een sport teamsport met een wedstrijd in het weekend bv.
Wow, behalve het date gedeelte klink je als mijn ex ;) maar voor de rest goeie tips. Ga er over nadenken.
Wat ben je er heerlijk eerlijk over. Ik lees even mee en hoop dat het je gaat lukken om je minder eenzaam te voelen.
Fitness lijkt me zelf nou eigenlijk niet echt een sport waar je echt goed contact kunt op doen. Dat is zo totaal op jezelf gericht Ik denk dat ik eerder een teamsport zou proberen.
En op een vereniging gaan? Bijv. wandelvereniging of op een koor. Fitnessen is ook weer zo solo.
Hou je van sauna? Bij ons in de sauna komen er ook mensen alleen, altijd op dezelfde avond, en dan ontstaat er vanzelf een praatje. De volgende week: hee, ben je er weer? Inmiddels is er zo een vast ploegje ontstaan, ze gaan nu ook tegelijk eten.
Zoek eens op internet naar sites om mensen te ontmoeten met dezelfde hobbies.
Ga eens op een alleengaanden reis.
Alle reacties Link kopieren
Naar de sportschool is een goeie. Bij mijn sportschool worden er ook veel aciviteiten georganiseerd. Dat is harstikke gezellig en leuk.
Een teamsport is ook geen gek idee...
skylinecityfuture schreef:
01-09-2017 23:01
Thanks! Dat is aardig :)

Ik ga bij de sportschool mensen vragen of ze eventueel willen relaxen.
Niet geschoten is altijd mis :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Rinkels schreef:
01-09-2017 23:05
Wat ben je er heerlijk eerlijk over. Ik lees even mee en hoop dat het je gaat lukken om je minder eenzaam te voelen.
Fitness lijkt me zelf nou eigenlijk niet echt een sport waar je echt goed contact kunt op doen. Dat is zo totaal op jezelf gericht Ik denk dat ik eerder een teamsport zou proberen.
Snap ik, en je hebt met andere zeker een punt. Echter doordat ik en mediteer EN fitness word ik echt zelfverzekerder. Sport vind ik solo wel erg lekker maar naast fitness een andere sport wil ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je reacties niet zo bij de OP passen. Je bent sociaal, staat open voor contact via internet, werk en hobbies... waar gaat het mis dan?
Alle reacties Link kopieren
Ga vrijwilligerswerk doen (met andere vrijwilligers). Wordt jeugdtrainer in je favoriete sport, wordt scoutingleiding op vrijdagavond of zaterdagmiddag, ga bomen knotten met een groep natuurliefhebbers, sluit je aan bij hardloop/wielren trainingsgroepjes in je eigen plaats.
skylinecityfuture schreef:
01-09-2017 23:04
Wow, behalve het date gedeelte klink je als mijn ex ;) maar voor de rest goeie tips. Ga er over nadenken.
Ah wel nee joh. Ik ben nog veel erger :winkie:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven