Binnenkort definitief alleen wonen...

19-09-2017 17:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
hebeenvraag wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:35
98.96% gewijzigd
Zie het als een nieuw avontuur.
Alles nieuw, woning, inboedel, omgeving, er valt zoveel te ontdekken.

Veel plezier ermee. :)
Je schrijft:

Op kamers kon ik altijd nog langs bij mijn ouders, en dat deed ik soms op willekeurige momenten ook gewoon. Nu ik iets heb gekocht houdt dat, volstrekt logisch ook, natuurlijk op.

Ik zie dat verschil niet helemaal. Je kunt toch nog steeds gewoon langs bij je ouders, of denk je dat je nu minder vaak welkom bent? Verder zou ik er eigenlijk alleen maar de voordelen van inzien hoor. Je hebt je eigen plekje, hoeft je huis niet meer te delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mezelf hier wel gedeeltelijk in. Toen ik op mezelf ging, ongeveer een jaartje geleden, vond ik dit ook erg moeilijk. Ik was (en ben) ook heel erg gehecht aan mijn ouders en aan het bekende. Vond het dan ook verschrikkelijk toen mijn ouders wegreden nadat we mijn studio hadden ingericht. Ik woon nu inmiddels een halfjaar samen met mijn vriend in een appartement en ga eigenlijk nog steeds elke week minimaal 1 keer, bijna een hele dag, langs bij mijn ouders, dit geeft mij gewoon best veel rust. Daarnaast stuur ik bijna elke dag wel een appje naar mijn ouders of zij naar mij. Neem aan dat jou ouders dit ook niet zo erg vinden om contact te blijven houden?

Ik merk doordat ik dingen in huis heb die ik ook bij mijn ouders had, dat dit mij wel veel rust geeft. Daarnaast kun je ook gewoon elke week eens langsgaan bij je ouders of ze juist bij jou uitnodigen? Zo zie je ze toch nog redelijk veel. Of je facetimed af en toe een keer met je ouders? Ik moet zeggen dat het bij mij al een heel stuk is afgenomen doordat ik gewoon veel afleiding zocht en mijn huisje zo gezellig mogelijk ingericht heb zodat ik me hier ook zo goed mogelijk thuis voel. Kun je trouwens zelf ook geen hond nemen?
Alle reacties Link kopieren
Mij leek het juist altijd heerlijk, dus daar heb je weinig aan. Een huisje helemaal voor mij alleen.

Probeer het positief te zien: alles inrichten zoals jij het wil, doen wat je wil, eten waar jij zin in hebt, mensen opzoeken of uitnodigen wanneer jij zin hebt. Je mag rommel maken, luieren, het maakt allemaal niet uit.

Ik zou als ik jou was de eerste tijd gewoon vaak familie (broer, zus) en vriendinnen vragen om langs te komen en zelfs te blijven slapen en ik zou spullen meenemen van thuis. En er gewoon een lekker knus huis van maken.
Mijn zus ging nog regelmatig een weekend naar mn ouders en bleef daar ook slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel TO, ik woon al meer dan 3 jaar weer alleen na 10 jaar samen.
Toen ik aan die relatie een einde maakte zag ik er ook wel tegen op, alleen in dat grote huis.
Die angst was snel over, ik merkte al snel hoe heerlijk het is om alle ruimte te hebben en te kunnen doen en laten waar je zin in hebt.
Het gaat als ik over mezelf spreek vooral erom dat ik iets nieuws van te voren vooral even spannend vind en er gewoon even aan wennen moet.
Herken je dat? Is niks mis mee hoor, het spannend vinden.

Ik woon trouwens niet meer in dat 'enge grote huis', was te groot en de wijk was ver van het centrum in een vinex- wijk, niet echt leuk voor iemand alleen.
Ik heb vorig jaar een hele leuke bovenwoning gekocht vlakbij het centrum en daar woon ik in mijn eentje met mijn katjes.

Ik ben serieus iedere dag erg blij dat ik na 8 jaar weg ben gegaan uit mijn eerste huis, ik zat daar echt niet fijn. (Roddelbuurt)

Geef jezelf tijd om te wennen, maak het gewoon gezellig, lekker spulletjes opruimen met een muziekje aan.
En dat je het even eng en gek vindt in een nieuwe woning is heel normaal.
Komt echt wel goed.
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 19:18
0.36% gewijzigd
Alicereturns schreef:
19-09-2017 17:56

Ik woon trouwens niet meer in dat 'enge grote huis', was te groot en de wijk was ver van het centrum in een Phoenix- wijk, niet echt leuk voor iemand alleen.
Wat voor wijk?

TO, waarom maak je het zo groot? Waarom kun je niet meer een weekendje naar je ouders als je daar zin in hebt. Schoppen ze je eruit?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het met deze stap beter wordt voor je. Want je opent wel steeds hetzelfde topic...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een Phoenixwijk?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-09-2017 18:16
Wat is een Phoenixwijk?
Die brandt elke vijf jaar af en wordt dan weer opgebouwd denk ik :proud:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
19-09-2017 18:18
Die brandt elke vijf jaar af en wordt dan weer opgebouwd denk ik :proud:
:lightbulb: :proud:
MevrouwJack schreef:
19-09-2017 18:18
Die brandt elke vijf jaar af en wordt dan weer opgebouwd denk ik :proud:

:HA:
Is een Phoenixwijk nóg vreselijker dan een Vinex-wijk?!
Alle reacties Link kopieren
Echt ontzettend jammer dat er zo flauw gereageerd wordt op het feit dat ik even een black out had. (Ik wist even de correctespelling niet meer, je suis desolee y lo siento mucho)
Best wel kinderachtig.
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 19:22
24.46% gewijzigd
hebeenvraag schreef:
19-09-2017 17:09
Op kamers kon ik altijd nog langs bij mijn ouders, en dat deed ik soms op willekeurige momenten ook gewoon. Nu ik iets heb gekocht houdt dat, volstrekt logisch ook, natuurlijk op.
Huh ik denk dat ik dan iets niet goed doe in het leven. Ik ga regelmatig langs mijn ouders, aangekondigd en onaangekondigd. Soms zijn ze er niet, lees ik even de krant en vertrek ik weer. Als ze er wel zijn, plof ik even op de bank en praten we even, soms ga ik er eten. En ja, ze komen ook bij mij over de vloer.
Alicereturns schreef:
19-09-2017 19:21
Echt ontzettend jammer dat er zo flauw gereageerd wordt op het feit dat ik even een black out had. (Ik wist even de correctespelling niet meer, je suis desolee y lo siento mucho)
Best wel kinderachtig.
Je had dit natuurlijk ook gewoon sportief kunnen opvatten en mee kunnen lachen :yes: :whistle:
Alicereturns schreef:
19-09-2017 19:21
Echt ontzettend jammer dat er zo flauw gereageerd wordt op het feit dat ik even een black out had. (Ik wist even de correctespelling niet meer, je suis desolee y lo siento mucho)
Best wel kinderachtig.
Tja, sommige mensen staan te serieus in het leven. Echt ontzettend jammer.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
19-09-2017 19:24
Je had dit natuurlijk ook gewoon sportief kunnen opvatten en mee kunnen lachen :yes: :whistle:
Ja dat klopt.. :shame:
Ik denk maar één ding: je kan dit!
Ja, het is spannend. Dat mag hè. Aan de andere kant is het een kans om allemaal nieuwe dingen te ontdekken over jezelf. Ik denk dat jij meer kan dan je zelf denkt.
jellybelly schreef:
19-09-2017 17:22
Je schrijft:

Op kamers kon ik altijd nog langs bij mijn ouders, en dat deed ik soms op willekeurige momenten ook gewoon. Nu ik iets heb gekocht houdt dat, volstrekt logisch ook, natuurlijk op.

Ik zie dat verschil niet helemaal. Je kunt toch nog steeds gewoon langs bij je ouders, of denk je dat je nu minder vaak welkom bent? Verder zou ik er eigenlijk alleen maar de voordelen van inzien hoor. Je hebt je eigen plekje, hoeft je huis niet meer te delen!
Precies dat begrijp ik ook niet.
Bovendien: TO; misschien is het een leuke gelegenheid om je familie eens bij jou uit te nodigen? Dat zal vast ook een leuke stap zijn. Nodig ze bijvoorbeeld uit voor koffie of het eten. Waarderen ze vast (en jij ook).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven