Bloosangst

19-09-2017 19:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb last van bloosangst. Ik heb al veel gelezen over bloosangst, maar heb toch het gevoel dat het me niet alleen lukt hier vanaf te komen. Ik wil graag praten met een coach/psycholoog die me een paar handige tips kan geven. Hebben jullie tips/ervaring met een goede psycholoog/coach? En weten jullie hoe het zit met vergoeding van basisverzekering? Moet je eerst naar de huisarts als je naar een psycholoog wilt?

Bedankt alvast voor de reacties!
Groet, M.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik je kan vertellen is dat je voor de psycholoog inderdaad eerst een verwijzing nodig hebt van de huisarts. Maar bel alsjeblieft de verzekering voor de vergoeding want alleen zij kunnen je exact vertellen waar je recht op hebt en wat je moet doen om er voor in aanmerking te komen (heb 6 jaar bij een zorgverzekeraar gewerkt).

En wat betreft je bloosangst, je bent bang om te blozen of je bloos op ongewenste momenten? Tja, ik heb daar ook wel eens last van (dat blozen op ongewenste momenten) en het boeit me niet meer. Dus ik bloos soms, dus? Sommige mensen gaan stotteren als ze aandacht op zicht krijgen, andere krijgen zweethanden en miljoenen zijn zenuwachtig voor openbaar spreken.

Mensen zijn niet perect, jij niet, ik niet niemand niet. Trek je minder aan van je 'tekortkomingen' en bedenk dat iedereen onzeker is over alles. Wees niet bang wat anderen over je denken (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan).
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
19-09-2017 20:11
Het enige wat ik je kan vertellen is dat je voor de psycholoog inderdaad eerst een verwijzing nodig hebt van de huisarts. Maar bel alsjeblieft de verzekering voor de vergoeding want alleen zij kunnen je exact vertellen waar je recht op hebt en wat je moet doen om er voor in aanmerking te komen (heb 6 jaar bij een zorgverzekeraar gewerkt).

En wat betreft je bloosangst, je bent bang om te blozen of je bloos op ongewenste momenten? Tja, ik heb daar ook wel eens last van (dat blozen op ongewenste momenten) en het boeit me niet meer. Dus ik bloos soms, dus? Sommige mensen gaan stotteren als ze aandacht op zicht krijgen, andere krijgen zweethanden en miljoenen zijn zenuwachtig voor openbaar spreken.

Mensen zijn niet perect, jij niet, ik niet niemand niet. Trek je minder aan van je 'tekortkomingen' en bedenk dat iedereen onzeker is over alles. Wees niet bang wat anderen over je denken (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan).
Ik heb ook last gehad van bloosangst en dat ligt echt veel dieper. Ik durfde op een gegeven moment niet meer naar buiten in de angst om te blozen als iemand tegen mij praat. Voor jou lijkt blozen iets kleins maar voor iemand die bloosangst heeft is het heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Freeminded_ schreef:
20-09-2017 11:32
Ik heb ook last gehad van bloosangst en dat ligt echt veel dieper. Ik durfde op een gegeven moment niet meer naar buiten in de angst om te blozen als iemand tegen mij praat. Voor jou lijkt blozen iets kleins maar voor iemand die bloosangst heeft is het heel groot.

Ik relativeer gewoon heel veel. Ik kan mij enigzins bedenken waar de irrationale angst vandaan komt, want het is niet rationeel als je er over nadenkt, en waarom je het als een probleem ziet. Maar dan relativeer ik en kom ik uit op, ik ben in ieder geval blij dat ik niet stotter. Kan jij je voorstellen hoe groot hun schaamtegevoel is? Tenzij ze accepteren dat het maar zo is en het hun niet meer boeit wat anderen er van denken. Al snap ik dat het niet altijd even makkelijk gaat.

Overigens probeer ik hier mee niet te zeggen dat jij je er zo makkelijk over heen moet zetten, het is gewoon hoe ik er tegen aankijk.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kijk jij er tegenaan als een ander bloost, zweethanden krijgt of iets. Waarschijnlijk net zo als zij tegen jou aankijken , met totaal geen gedachten er over.
En probeer je ongemakkelijkheid eens weg te doen met humor Joh volgens mij doe ik weer eens een sneeuwwtije. En als men dan vraagt wat je bedoelt (neem aan dat velen het niet meteen snappen) Je weet wel, die ene dwerg bloosje.
En hup spanning verbroken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mrlijn en andere zontomaatjes😜

Allereerst er is een oplossing welke ook echt werkt voor jullie.
Ik heb het laatst mogen ervaren en ben compleet van het blozen af! Ik heb jarenlang internet afgezocht voor antwoorden en pas nu op deze leeftijd de oplossing gevonden. Dat kan dus veel eerder!!
Ik ben 36 en zou mijzelf niet als verlegen willen beschouwen, maar tóch heb ik jaaaarenlang last gehad van bloosangst. Ik kan me niet meer heugen wanneer de eerste keer was dat ik er last van had, maar ik kan wel miljoenen keren herinneren dat het mijn doen en laten en dus mijn leven belemmerde.

Van make up, therapie, een extra borrel Op een dag met veel mensen bijv een verjaardag.
Ziekmelden wanneer er vergaderingen zijn en ik aan het woord kan komen, man wat een dagtaak om er mee bezig te zijn.
Ik leer makkelijk en heb een hoge studie genoten, maar heb er jarenlang voor gekozen om onder niveau te werken omdat ik simpelweg niet teveel aan het woord wilde komen en ook niet voor mezelf durfde te komenop in discussies, want ja dan kreeg ik een rood hoofd.

Uiteindelijk en vraag me niet hoe, ik was weer na een dag baken van Mn tomatenhoofd aan het struinen op internet, zelfs een operatie overwogen!!!
Ik kwam op de site van Brenda Vader uit.

http://www.hypnosehaarlemmermeer.nl/brenda-vader/

Ik las de site en de veelbelovende verhalen/ervaringen.
Ik moet zeggen dat ik het zo graag wilde geloven, maar ik was natuurlijk erg sceptisch na alles wat ik al geprobeerd had.
De eenmalige sessie kost ook 175 euro en ik dacht .. wat als het nou bij mij niet werkt dan ben ik mijn 175 euro kwijt Haha.

Ik ben tóch gegaan, als een soort laatste strohalm voor de bloosoperatie.
En ik ben zooooo dankbaar dat ik dit gedaan heb!!!!!

Ik kwam aan bij de praktijk van Brenda.
Een super aardige down to earth relaxte vrouw.
Ik kreeg een formulier welke ik heb ingevuld over Mn klachten en zo.
Toen hebben we zo ongeveer 3 kwartier gezeten en gepraat over wat ik nou zo graag wil veranderen... Mn blozen dus.

En toen ging het gebeuren...
Niks zweverigs, niks spannends , maat gewoon super relaxt in een stoel onder hypnose.
Ik had al een angst dat het uitgerekend bij mij niet zou lukken/werken, en na de hypnose had ik echt zon gevoel van “ nee hoor ik heb niks gemerkt” kan niet geloven dat het werkt. Daarnaast las ik op de site dat veel mensen gelijk na hun hypnose van hun klacht af waren, dat had ik dus niet.

Brenda vertelde me dat het Soms even kan duren een week of 2 totdat het echt doordringt.

Ik was net twee weken begonnen aan een nieuwe baan( wél op niveau) en ik stond doodsangsten uit, om deze reden heb ik deze sessie dus ook gelijk gedaan.

Ik ging naar werk en tot mijn teleurstelling merkte ik niets, sterker nog, de eerste week werd het erger, en de tweede week nog een stukje erger!!!
Ik baalde zo en had Brenda gemaild.
Zij had mij verzekerd tijdens de sessie “ mocht de eerste sessie niet de gewenste resultaten geven dan in het ergste geval kan je een tweede sessie doen en dan werkt het zeker, maar ik kan je garanderen dat een tweede sessie echt niet nodig zal zijn”.

Ik zei haar nu dat ik een verergering had en een tweede sessie wilde, waarop Zij zei “ wacht nou nog even” als je nu nog geen enkel resultaat hebt werkt een tweede ook niet erbovenop.

Ik was van slag en baalde enorm!!
Ik had enkele dagen erg veel hoofdpijn en droomde erg heftig en veel en kreeg ook nog eens keelpijn, verhouden en koortsig.
Maar!!!!! Als een soort van magische dag enkele dagen later, werd ik wakker en ik kan het niet uitleggen maar ik had een heel blij gevoel, vol vertrouwen of zoiets, weet niet hoe ik dat kan uitleggen.
Ik ging naar mijn werk en INEENS (ja echt zo plotseling) kon ik niet meer blozen! En dat was echt serieus SUPERRAAR!!!!!!

Ik ging expres met iedereen praten als een soort van test Haha, maar blozen lukte gewoon niet, als een soort blokkade.
Als ik mezelf zo hoor klinkt het enorm als een soort verkooppraatje of zweverig 😂
Omdat ik het zelf nog niet kan geloven gewoon, het is ook niet uit te leggen!!!!
Ik ben 18 april naar de sessie geweest en vandaag 10 mei ben ik al enkele dagen geheel van het blozen af. Ik kan het gewoon niet meer!!!

Ik ben superblij en het is jammer dat ik dit niet 20 jaar geleden heb kunnen doen, had me veel leed bespaard, maar het is ok.
Ik hoop echt van harte dat ik iemand kan overhalen met mijn verhaal om dit te doen. Ja 175 euro is veel geld, maar echt als ik dit wist had ik er zelfs duizenden euro’s voor willen neerflappen.
En ik weet zeker dat dit ook voor jullie gaat werken!
Ik hoop ook echt dat mocht iemand dit gaan doen de resultaten met mij wil delen!

Zoiets simpels verandert gewoon echt je leven!

✌️💪
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mrlijn,
'
Hoe gaat het nu?
Ik snap je probleem! Ik bloos ook heel snel.

Zeker op de middelbare school heb ik er echt veel last van gehad, bij het geven van een presentatie of als ik de beurt kreeg in de klas. Werd altijd gezegd ''ooh je wordt rood''.

Zelfs toen ik tijdens mijn opleiding stage ging lopen, waren er (volwassen!) collega's die mij pestte met het blozen. Hierdoor ging ik uiteindelijk met tegenzin naar stage/werk toe. Uiteindelijk was het zo erg dat ik daar midden in de zaak in huilen ben uitgebarsten.

Nu werk ik ergens anders en ik heb hele lieve collega's, ik weet dat ik hier ook nog veel bloos maar nog niemand heeft er wat van gezegd, gelukkig.

Ik heb maar van mezelf geaccepteerd dat ik snel bloos, het is niet anders.
En vriendlief vind het schattig, dus we zullen de positieve kant er maar van bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven