Ze hebben gelijk ik ben een egoist

25-09-2017 03:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In her verleden heb ik iemand onterrecht niet zo netjes behandelt , ik dacht alleen maar aan mezelf en de relatie die ik toen net had.
Ik had het met de andere persoon die dingen van mij verwachtte al eerder moeten afsluiten wat ik nooit gedaan heb.
Na mate ik wat ouder word voel ik me enorm schuldig en begrijp ik dat ze me voor egoist uit maken en geen contact meer met me willen.
Ik moet aan mezelf werken dat is wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Succes
Alles komt goed
Duidelijk ja.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Misschien starten met corrigeren van je OP. Het is nu slecht leesbaar en essentiële informatie ontbreekt.
Wat fijn dat je dit met ons wil delen.
Alle reacties Link kopieren
Knap en goed dat je naar jezelf durft te kijken en aan jezelf wil werken TO!
(Is sowieso niks mis mee, met aan jezelf werken)

Succes :cheer2: !
Alle reacties Link kopieren
Iedereen begint zijn leven als een volslagen egoïst; je ligt in je wieg lekker uit volle borst te blèren als je honger hebt, eenzaam of nat bent en hups daar komt moeder hulpeloos aanzetten om je elke wens uit de ogen te kijken, maar als je ouder wordt werkt dat steeds minder en als je dan iets wil bereiken is dat geven en nemen, anders willen ze niet meer met je omgaan. Niemand wil een outcast worden dus is het schaamtegevoel over je egoïsme functioneel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Retro, je haalt egoïsme en egocentrisch door elkaar. Een baby is niet egoïstisch, die is egocentrisch. Dat is een behoorlijk wezenlijk verschil.

TO, goed dat je dit nu inziet. Mensen die naar zichzelf kunnen kijken en daarnaar kunnen handelen zijn mensen die over het algemeen prettig zijn om mee om te gaan. En als je jong bent is het niet zo heel gek om eens een misstap te maken, leer ervan en steek hand in eigen boezem, en handel vervolgens anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 25 ik had duidelijk moeten wezen tegen iemand en lag al met me benen wijd voor de volgende , dit is niks voor mij maar Her is toch gebeurd. Ik heb Diegene waar ik nog wat mee moest afsluiten nooit meer Durven aan kijken. Ik Schaam me enorm voor mijn gedrag het was niet te bedoeling om mensen pijn te doen.
Ik voel me ordinair door me gedrag maar dat Ben ik niet.
anoniem_355278 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 10:44
8.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik ga echt aan mezelf werken me huidige relatie wil ik goed houden. Zou hem nooit pijn kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
Irma2016 schreef:
25-09-2017 10:31
Ik was 25 ik had duidelijk moeten wezen tegen iemand en lag al met me benen wijd voor de volgende , dit is niks voor mij maar Her is toch gebeurd. Ik heb Diegene waar ik nog wat mee moest afsluiten nooit meer Durven aan kijken. Ik Schaam me enorm voor mijn gedrag het was niet te bedoeling om mensen pijn te doen.
Ik voel me ordinair door me gedrag maar dat Ben ik niet.
Wanneer is iemand een vreemdganger? Als hij/zij vreemdgaat.
Dat je je er voor schaamt en je schuldig voelt is een teken dat je geweten in elk geval werkt, maar je bent dus blijkbaar wel 'zo'. Je beschermt je eigen ego door te zeggen dat je 'eigenlijk' niet zo bent, maar wat telt voor anderen is je gedrag, toch? Je ziet nu in dat je zo niet wilt zijn, maar je kunt daar pas iets aan veranderen als je eerst accepteert dat je je dus wel zo gedragen hebt.

Is het lang geleden?
Een oprecht excuus waarbij je niets van de ander verwacht kan misschien een eerste stap zijn om dit goed te maken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
het is al n tyd geleden , me excuses aanbieden durf ik niet eens dat had ik al veel eerder moeten doen.
zin heeft t niet meer.
nu ik wat ouder word zie ik nu pas wat ik gedaan heb toen was ik meer met mezelf bezig
Alle reacties Link kopieren
ik wil gewoon niet dat ze gaan denken dat ik zo ben dat zou heel erg zijn
Alle reacties Link kopieren
Wie bedoel je met 'ze'?

Als jij nu rekening houdt met anderen en van je fouten geleerd hebt, dan hoef je toch niet bang te zijn dat mensen je nu nog steeds een egoïst vinden? De persoon (personen?) die je vroeger gekwetst hebt zullen dat misschien nog wel denken. Het enige nuttige dat jij ermee kunt doen is accepteren dat je acties gevolgen hebben en je richten op de toelomst, dus zorgen dat het niet meer gebeurt.

Bang zijn voor hoe anderen over je denken is trouwens nog steeds op jezelf gericht. Heb je spijt van je acties of van het feit dat het is uitgekomen? Vertrouw je jezelf dat je niet meer zo zal handelen?
What a nuanced anxiety
De manier waarop je er naar kijkt klinkt niet gezond.. Overmatig schuldgevoel over iets dat lange tijd geleden is.
Alle reacties Link kopieren
ik ga me nu richten op de toekomst ik heb geleerd van mijn fouten. moet er zelf mee leven en wat ze over me denken kan ik niks aan veranderen.
ik zal mijn huidige relatie schoon houden hoe dan ook.
ben gewoon niet zo handig bezig geweest bedankt voor jullie adviezen
Alle reacties Link kopieren
Je bent mijn ex toch niet ? Dat was ook zo'n slet.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
ik heb het nu over mezelf niet over anderen, ik heb fouten gemaakt ik ben geen slet duik niet zomaar met iedereen in bed en zet me relatie al helemaal niet op t spel voor lust alleen als er gevoelens spelen maar daar ben ik niet trots op
Alle reacties Link kopieren
had m nooit willen doen echt niet, kan gewoon niet iedereen tevreden houden
We maken allemaal fouten in het leven. En leren daarvan.
Maar er jaren later nog zo mee bezig zijn en jezelf egoist noemen voor 1 minder geslaagde actie, is wel redelijk overtrokken hoor. Laat het los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven