Jezelf zien

15-10-2017 23:21 10 berichten
Haayy

Heb ff een vraagje
Als ik droom, zie ik 9 van de 10 keer mezelf. Ik dacht dat dat normaal was, maar het schijnt dus dat de meeste mensen dat niet hebben. Nu ben ik beniuwd of dit een betekenis of iets heeft en waarom dit zo is. Wie kan mij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt dat je van buitenaf jezelf ziet?
Dat heb ik niet nee. Meestal kijk ik vanuit mezelf in dromen, net als bij het wakker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik soms half, zoals je soms bij video games ziet. Maar meestal gewoon hetzelfde als wanneer ik wakker ben.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet jezelf dus alsof je naar een film kijkt?

Dat ken ik niet, wat niet wil zeggen dat het apart zou zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kijk ook vanuit mezelf in dromen als ik denk aan de dromen waarin mijn tanden uitvallen of dat ik op straat erachter kom dat ik nog in pyama loop.
Eigenlijk nooit zo bij nagedacht, apart TO dat jij het anders hebt, klinkt als een uittreding :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook soms, lijkt mij niks aparts aan eigenlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je jezelf in een droom ziet,dus "observeert",kan dit betekenen dat je op een introspectieve manier bezig bent met het oplossen/verwerken van een probleem,herinnering e.d.

Indien je vanuit jezelf de droomwereld ziet,dan kan dit betekenen,dat je óf dingen herinnert van wat je hebt beleefd/gezien/gehoord e.d. van b.v. een dag of een aantal dagen geleden(b.v. van tv) die weer naar boven komen in je droom of het zijn eerdere
(in het onderbewustzijn opgeslagen)
herinneringen/ervaringen van vroeger,b.v. uit je jeugd/kinderjaren, die zich op de wijze van beelden d.m.v. een droom uiten.

De ervaring kan dus verschillend zijn: de éne keer kun je jezelf wél waarnemen (helikoptereffect) als waarnemer/-ster in je droom,terwijl in een andere droomsituatie jijzelf de actief deelnemende "hoofdrolspeler" bent .


Volgens :
https://www.startpagina.nl/v/religie-sp ... een-mensen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
15-10-2017 23:27
Ik kijk ook vanuit mezelf in dromen als ik denk aan de dromen waarin mijn tanden uitvallen
Dat droom ik ook vaker. Zo akelig!
Wilde alleen zeggen dat ik dit een leuke vraag vind. Ik kijk ook naar mezelf in mijn dromen, alsof het een film is. Ik ging er ook vanuit dat bijna iedereen zo droomde maar schijnbaar niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat altijd,dat ik mezelf in mijn dromen zie alsof het een film is.
Soms niet zo leuk want een tijdje terug droomde ik dat ik mezelf opgebaard zag liggen met mijn ouders,zoon en vriend huilend naast me en toen ik wakker werd door mijn wekker was ik behoorlijk van slag! :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven