1 van een tweeling maar toch niet

16-10-2017 11:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 6 ofzo was ,
Zaten we met familie bij ons thuis.
Opeens zegt mijn nichtje dat ik anders een broer of zus zou hebben gehad...

Huh?????? WTF...
Mijn moeder woof het wat weg.

Ik was dus idd tweeling , 1 was 3maanden en gestorven in mijn moeders buik.
Ze dacht dat ze niet meer zwanger was....mijn moeder ging gewoon naar huis, je had toen nog geen echo apparaten Maarr HALLO IK ZIT ER NOG IN😢
natuurlijk weet ik daar niks meer van.
.

Maar heb me altijd "alleen" gevoeld

Denk zomaar eens dat ik daardoor best wel wat klAchtsn heb...

Miss onzin... Geen idde

Zijn er meer mensen die dit kennen?
Alle reacties Link kopieren
Ik niet
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
ik neem aan, dat je al heel lang geen 6 meer bent.
Je richten op de toekomst heeft meer zin, dan graven in het verleden, naar zaken die je niet op kunt spitten
Alle reacties Link kopieren
Ben je geboren voor 1953??
Zo niet, dan waren er echt wel echo apparaten hoor.
Alle reacties Link kopieren
"Ik was dus idd tweeling , 1 was 3maanden en gestorven in mijn moeders buik.
Ze dacht dat ze niet meer zwanger was....mijn moeder ging gewoon naar huis, je had toen nog geen echo apparaten Maarr HALLO IK ZIT ER NOG IN😢
natuurlijk weet ik daar niks meer van.
Maar heb me altijd "alleen" gevoeld
Denk zomaar eens dat ik daardoor best wel wat klAchtsn heb..."

Welke klachten heb je dan allemaal? Als je gaat zoeken is er altijd wel iets wat je als excuus kan gebruiken. Het is belangrijker en constructiever hoe jij er mee omgaat. Je kunt je moeder wel verwijten dat ze niet wist dat de andere helft van de tweeling nog wel leefde (en "gewoon" naar huis gaan, hoe kón ze), je kunt doen alsof een halve miskraam jouw hele leven heeft beïnvloed, je kunt ontzettend zielig gaan zitten doen om een tweelingbroer/zus die je helemaal nooit hebt gekend, maar het brengt je helemaal niets.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 16-10-2017 11:36
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal overdreven.

Hoe oud ben je nu, dat je denkt dat er destijds geen echo-apparatuur bestond?
Heel veel mensen voelen zich weleens eenzaam en alleen. Dat jij je altijd alleen voelde kan ook met karakter te maken hebben en niet met hetgeen wat er met je moeder gebeurde in de zwangerschap. Althans, ik geloof daar geen barst van.
Alle reacties Link kopieren
Ok laat maar...
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Het kan er toch over gaan, ook al hebben de meesten hier een andere visie dan jij? En er zijn je vragen gesteld.
Alle reacties Link kopieren
op je status zegt je dat je uit '70 bent. Toen waren er misschien wel echo apparaten, maar die werden echt niet bij elke zwangerschap gebruikt. De medische zorg was toen anders, ook rondom zwangerschappen.

In die tijd gebeurde het sowieso veel vaker dat vrouwen niet doorhadden dat ze zwanger waren en gewoon hun leventje leven. Ook komt het veel vaker voor dat er meerdere eicellen bevrucht worden, maar dat ze niet allemaal eindigen als gezonde baby.

Je probeert waarschijnlijk oorzaken te zoeken voor problemen waar je tegen aan loopt. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Geen idee, er zijn genoeg tegenstanders, maar ook voorstanders voor deze theorie.

De waarom vraag is niet zo belangrijk. Het feit kan je niet meer veranderen. Maar hoe je daarmee omgaat, daar heb je wel invloed op. Ga opzoek naar hulp voor je problemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe oud ben je dan? Ik was in 1983 zwanger en toen heb ik toch echt wel een echo gehad. Heb zelfs de foto's nog ;-D
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ben uit de jaren 80' en mijn moeder was in eerste instantie ook zwanger van een tweeling.
Andere vruchtje is ook na 3 maanden afgestorven en ik ben blijven zitten.

Voel me niet alleen of anders.
Weet het ook pas sinds ik zelf zwanger probeer te worden (nu 4 jaar). Toen heeft mijn moeder het vertelt.

Denk dus niet dat het een oorzaak van je problemen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik las op een ander topic dat je een depressie hebt. Ik denk dat je een reden zoekt voor die depressie. Dan kun je dat de schuld geven en daar je tanden inzetten zodat die depressie weggaat. Begrijpelijk, maar niet gezond. Je kunt beter hulp vragen bij de huisarts. Er zijn wel meer zwangerschappen die beginnen als tweeling maar eindigen met 1 baby. De mytische band tussen tweelingen is ook erg overdreven, bij mijn tweeling is eerder het tegenovergestelde het geval. Dus het beeld dat je je soulmate of de andere helft van je ziel oid mist en daarom zo depressief bent klopt niet.
Creativity is intelligence having fun
Er zijn mensen die zo'n verhaal aangrijpen om zich hun hele leven lang zielig te voelen. Bij jou krijg ik dat gevoel ook een beetje. Wat levert het je op om hier zo op te focussen?

Richt je op de toekomst. Als je je eenzaam voelt probeer dan meer lieve mensen om je heen te verzamelen, die bijvoorbeeld een interesse of hobby delen. Zet stappen om gelukkig te worden ipv te zwelgen in het verleden.
Alle reacties Link kopieren
tja, mijn moeder heeft voor ze van mij zwanger was een stilgeboren kindje gekregen. Na heel veel stampij heeft ze toen ze zwanger was van mij 1 (één) echo gehad. Was echt niet gebruikelijk rond die tijd.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
16-10-2017 11:47
Maar hoe oud ben je dan? Ik was in 1983 zwanger en toen heb ik toch echt wel een echo gehad. Heb zelfs de foto's nog ;-D
Nou, ik ben in 1982 geboren en mijn moeder kreeg echt geen echo hoor ;-) alleen vrouwen bij wie het vermoeden bestond dat er wat aan de hand was, kregen een echo toendertijd (volgens mijn moeder dan he?) Mijn man is uit 1979 en zijn moeder kreeg wel een standaard echo (maar dat was in het buitenland)

TO, lijkt me wel schrikken voor je moeder toen ze met 3 maanden een miskraam kreeg (althans, dat dacht ze) en dat jij dan 6 maanden later geboren werd. Heb je het er wel eens met haar over ? Hoe merkte ze dat ze nog steeds zwanger was ?
Op een bepaald moment zal ze wel dikker geworden zijn en nog steeds geen menstruatie gehad hebben, neem ik aan. De kans lijkt me klein dat je er pas na 9 maanden achterkomt. Al komt dit heel zelden wel voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik geloof dat het wel kan en je diepe 'alleen' gevoel daarvan kan komen.
Ik geloof dat we heel veel registreren en ervaren voor we geboren zijn. En op heel diep niveau.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ooit een tweeling verloren en ben lid van een FB-groep van allemaal mensen die een tweelingzwangerschap hebben gehad en één of beide kinderen hebben verloren.

Van de ouders die één kind hebben verloren lees ik regelmatig dat het levende kind problemen heeft die dan worden gelinkt aan het verlies van het tweelingbroertje of -zusje.
En eerlijk, zonder uitzondering zijn dat allemaal moeders die daarin geloven en dat alsmaar tegen hun kind zeggen.
Ik geloof niet dat er ook maar één kind dit uit zichzelf is gaan ervaren.

Kortom: praat jezelf niks aan en laat je ook niks aanpraten.
Klachten kunnen allerlei oorzaken hebben, maar deze oorzaak geloof ik niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat sneu om dat je kind aan te praten! Net als ouders die al voor de twaalf weken een miskraam krijgen en dit dan presenteren aan hun kinderen alsof ze een broer/ zus verloren hebben inclusief herdenkingssteen enzo.

Ik wil het verdriet van een miskraam absoluut niet bagatelliseren, maar ik vind het niet verstandig om dit op deze manier te communiceren naar je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
16-10-2017 12:13
Nou, ik ben in 1982 geboren en mijn moeder kreeg echt geen echo hoor ;-) alleen vrouwen bij wie het vermoeden bestond dat er wat aan de hand was, kregen een echo toendertijd (volgens mijn moeder dan he?) Mijn man is uit 1979 en zijn moeder kreeg wel een standaard echo (maar dat was in het buitenland)

TO, lijkt me wel schrikken voor je moeder toen ze met 3 maanden een miskraam kreeg (althans, dat dacht ze) en dat jij dan 6 maanden later geboren werd. Heb je het er wel eens met haar over ? Hoe merkte ze dat ze nog steeds zwanger was ?
Dit idd. Ik ben uit 1979 en mijn moeder heeft wel echo's gehad. Idd, medische indicatie. Mijn moeder liep in het Academisch ziekenhuis voor de controles. Daarbij komt ook nog dat de echo's uit die tijd echt niet de echo's van tegenwoordig zijn. Mijn moeder is mee geweest bij 1 van mijn echo's toen ik zwanger was en het viel haar op dat je het zo goed kon herkennen, zij heeft destijds wel meegekeken, maar kon er zelf niet zoveel van maken.

Ik ken ook een aantal mensen die dachten dat ze een miskraam hadden gehad, maar later alsnog zwanger bleken te zijn. En dat was eind jaren 90 en iemand rond 2005 of zo. Het kan gewoon en het gebeurt ook nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het onzin is TO, ik herken er deels ook wel wat in.

Je zou je eens kunnen gaan verdiepen in familie-opstellingen, middels een opstelling zou je zelf ook afscheid kunnen nemen van je andere helft (broer of zus). Ik denk dat het je goed kan helpen. Ik heb verschillende familie opstellingen gezien en meegedaan en wat er daar gebeurt is slecht verklaarbaar, maar helpt een heleboel mensen wel verder. Google hier eens over en besluit voor jezelf of dit iets is wat je verder kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
petra12345

Hoi Petra,
Aller eerst wil ik zeggen dat ik het heel knap vind dat je over je nare gevoelens durft te praten, ook al is het anoniem, het is zeker een begin!
Wat een hoop narigheid krijg je zo over je heen, dit is natuurlijk niet de insteek van je vraag geweest.
Ik zou op zoveel reacties willen reageren, maar doe het toch maar niet...
Hopelijk heb je aan sommige antwoorden wel écht iets.
Als je googled op alleen geboren tweeling vind je gelijkgestemden
Alle reacties Link kopieren
lijkt me ver gezocht om dit als oorzaak van je problemen te zien!
Gooi het dan op trauma's uit je vorige leven, das helemaal hip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven