hogeschoolproblemen

17-10-2017 23:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging normaal beginnen aan de hogeschool en had me ingeschreven. Maar ik heb een psychische stoornis, ik durf niet buiten komen (drempelvrees) en ben onzeker en heb faalangst. Ik ben nog naar geen enkele lessen geweest en ben dus niet instaat om naar school te gaan. Maar als ik mij uitschrijf moet ik mij inschrijven om te werken en werk zoeken. Maar dit is ook geen optie voor mij als ik al niet naar de hogeschool durf hoe kan ik dan werken? Daarom heeft mijn mama beslist om ingeschreven te blijven en dit jaar te verspillen door niet te gaan. Ondertussen krijg ik psychiatrische hulp waardoor ik volgend jaar opnieuw mijn eerste jaar begin.
Iemand die me raad kan geven of een soortgelijke situatie heeft gehad? Of iemand kent met zo'n soort situatie?
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet zomaar opnieuw diezelfde studie gaan volgen volgend jaar want je krijgt nu een negatief bindend studieadvies (BSA) omdat je geen punten hebt gehaald. Wat je doet is ontzettend ondoordacht en je moeder maakt het ook wel erg gemakkelijk door dingen zomaar door te laten lopen. Waarom zoek je niet via de website van je Hogeschool naar de contactgegevens van een studiebegeleider of studentenpsycholoog om het probleem voor te leggen. En waarschijnlijk moet je straks ook nog de examencommissie contacteren om misschien de mogelijkheid te krijgen om volgend jaar opnieuw te beginnen.Kunnen je ouders je niet onderhouden en ondersteunen terwijl jij de rest van dit studiejaar gaat werken aan je problemen?
violetskies wijzigde dit bericht op 18-10-2017 00:28
35.94% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Hogeschool?
Waarom moet je werken als je niet ingeschreven bent voor een studie? Zo te lezen woon je bij je ouders in? Ontvang je nu ook studiefinanciering. Het kan je duur komen te staan en je zult inderdaad een negatief bindend studieadvies krijgen.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
18-10-2017 00:38
Waarom moet je werken als je niet ingeschreven bent voor een studie? Zo te lezen woon je bij je ouders in? Ontvang je nu ook studiefinanciering. Het kan je duur komen te staan en je zult inderdaad een negatief bindend studieadvies krijgen.



Dit ook. Je krijgt niet makkelijk een uitkering onder de 27, maar een beetje fatsoenlijke ouder in een normale financiele situatie zal een kind toch zolang financieel ondersteunen zolang je hard werkt om beter te worden d.m.v therapie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Als je 18 bent en stopt met school moet je je laten inschrijven in de vdab om te werken. En als je niet komt opdagen voor jobinterviews kunnen ze je oproepen voor een gesprek om het uit te leggen. Wanneer je daar niet naar toe gaat kun je problemen krijgen. Volgens mijn mama.
Alle reacties Link kopieren
Kom je wel uit Nederland.?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon inderdaad nog thuis maar dit is niet een gewone thuissituatie. Namelijk een eenoudergezin, alleen mijn mama en ik heb nog een oudere broer die nog studeert en nog een tweelingszus die ook studeert. Ondertussen krijg ik ondersteuning via een psycholoog maar die heeft gezegt dat het minstens een jaar duurt om beter te zijn. Maar het kan zijn dat ik volgend jaar een andere richting en of school ga kiezen die dichter in de buurt ligt.
Alle reacties Link kopieren
Als je minderjarig bent en HBO doet, heb je een startkwalificatie (HAVO)? Dan hoeft je niet naar school of te werken.
Hoe oud ben je?
Heb je een havo of vwo diploma?
Zijn de inkomsten van studiefinanciering een reden voor jou om ingeschreven te blijven staan op een studie of is het je vrees te moeten werken?
Woon je in België?

Zijn er geen uitzonderingen mogelijk wat betreft dat moeten werken als je niet ingeschreven bent voor studie? (werkt dat echt zo in Belgie!?) Op medische gronden bijvoorbeeld. Kan je psycholoog daar niet in bijdragen?

Ik denk dat het niet slim is om ingeschreven te staan bij een studie terwijl je niks gaat doen. En ook niet weet hoe het er volgend jaar voor staat. Ik vind het geen slim advies van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met de decaan, die kan je het beste adviseren in deze situatie. Hier zijn regelingen voor.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik woon in belgië. Ik ben 18 dus meerderjaardig. De wet hier is als je meerderjaardig bent en stopt met studeren moet je je inschrijven aan de vdab om te werken. Ik ga samen met mijn moeder zo snel mogelijk met de school gaan praten.
Merci voor jullie advies allemaal, ik hoop dat ik hiermee verder kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven