ga ik mij ooit gelukkig voelen?

18-10-2017 09:24 20 berichten
Ik hou het kort,

ik ben 21 jaar en inmiddels aardig wat nare gebeurtenissen meegemaakt. Dit vooral de laatste jaren. Maar wat mij opvalt is dat ik al jaren (ook voor heftige gebeurtenissen) opsta met een leeg verdrietig gevoel. Ik ben hier aan gewend geworden maar op sommige momenten is het erg vermoeiend. Professionele hulp krijg ik dus ook al jaren, maar soms vraag ik mij af of dit gevoel van binnen ooit wel gaat veranderen? Ik kan mij soms niet meer voorstellen hoe het is om 'normaal' opstaan en je je 'normaal of goed voelt'.

Ik doe mijn best om zoveel mogelijk bezig te zijn met werken en opleiding en het huishouden en omgaan met vrienden. Maar wanneer ik alleen ben, ben ik erg vaak bezig met het opzoeken van bevestiging van liefde bij andere mensen, zo ben ik dan ook in aanraking gekomen met verkeerde mensen of heb ik te snel contact met onbekende mensen. Echter heb ik geen last van een slecht zelfbeeld maar meer het feit dat ik mij even niet alleen voel wanneer iemand mij aandacht geeft en wat dus ook een snelle kick geeft. Alleen is dit proces steeds erg vermoeiend omdat dit vluchtige contacten zijn.

Elk jaar bij oud en nieuw heb ik hoop op een beter jaar maar helaas is dit nog niet gebeurd. Gaat mijn lege gevoel van binnen ooit veranderen? Of hoort dit gewoon bij mij en waarom voel juist ik mij zo van binnen?

Ik weet dat jullie hierop geen duidelijk antwoord kunnen geven maar dit zijn wel de vragen die ik mijzelf regelmatig stel de afgelopen periode.

Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je je eenzaam voelt. Waarom niet op zoek gaan naar een mooie, vaste relatie om samen door het leven te gaan ?
Alle reacties Link kopieren
Krijg je ook medicijnen? Bij mij heeft dat wel geholpen. Veel mensen zeggen dat antidepressiva je gevoel afzwakken. Mijn ervaring is juist dat de sombere sluier verdwijnt, waardoor je je eindelijk weer jezelf voelt.
Ik ben zelf afgestapt van het 'gelukkig moeten zijn'. Tevreden vind ik mooi genoeg.

Dat bevestiging zoeken bij andere mensen herken ik wel. Toch is het beter om te proberen lief te zijn voor jezelf. Daar heb je veel meer aan. Vind ik ook moeilijk hoor, maar ik blijf proberen.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.

Voor mij werd het beter toen ik ouder werd en beter wist wie ik wilde zijn. Op het moment dat ik iets meer rust vond kreeg ik een relatie die nog steeds voortduurt. Ben inmiddels 38 en voel me nu ontzettend sterk en gelukkig. Toen ik 21 was had ik nooit verwacht dat ik me ooit gelukkig of sterk zou voelen.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 09:44
Het lijkt me dat je je eenzaam voelt. Waarom niet op zoek gaan naar een mooie, vaste relatie om samen door het leven te gaan ?
Waar vind je die?
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Alle reacties Link kopieren
LaChatteBlanche schreef:
18-10-2017 10:47
Waar vind je die?
Via dating sites. Niet tinder of zoiets.
Na mijn echtscheiding heb ik op deze wijze enkele (kortere) relaties gehad en uiteindelijk toch een heel lieve partner gevonden waar ik al een hele tijd gelukkig mee ben. En via haar ook andere sociale contacten.
Ellius schreef:
18-10-2017 09:46
Krijg je ook medicijnen? Bij mij heeft dat wel geholpen. Veel mensen zeggen dat antidepressiva je gevoel afzwakken. Mijn ervaring is juist dat de sombere sluier verdwijnt, waardoor je je eindelijk weer jezelf voelt.
Ik ben zelf afgestapt van het 'gelukkig moeten zijn'. Tevreden vind ik mooi genoeg.

Dat bevestiging zoeken bij andere mensen herken ik wel. Toch is het beter om te proberen lief te zijn voor jezelf. Daar heb je veel meer aan. Vind ik ook moeilijk hoor, maar ik blijf proberen.
Dit! Ik ben stukken gelukkiger sinds ik medicatie heb.

Slik je de pil? Is vitamine D wel eens gecheckt? Slaap je goed?
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 10:55
Via dating sites. Niet tinder of zoiets.
Na mijn echtscheiding heb ik op deze wijze enkele (kortere) relaties gehad en uiteindelijk toch een heel lieve partner gevonden waar ik al een hele tijd gelukkig mee ben. En via haar ook andere sociale contacten.
Lijkt me vreselijk om echt op zoek te gaan naar een relatie als je niet gelukkig bent.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Alle reacties Link kopieren
LaChatteBlanche schreef:
18-10-2017 11:05
Lijkt me vreselijk om echt op zoek te gaan naar een relatie als je niet gelukkig bent.
Wat is er dan mis met daten ?
En zeker in het geval van to waar eenzaamheid duidelijk een rol speelt.
Je bent pas 21, geef het leven de tijd.
Alle reacties Link kopieren
ik heb me ook veel afgevraagd hoe ik me moest voelen, of het raar was dat ik me niet gelukkig voelde bijvoorbeeld.
Wat Ellius zegt, dat afstappen van denken dat je gelukkig moet zijn anders is er iets mis, scheelt een boel.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
18-10-2017 11:24
ik heb me ook veel afgevraagd hoe ik me moest voelen, of het raar was dat ik me niet gelukkig voelde bijvoorbeeld.
Wat Ellius zegt, dat afstappen van denken dat je gelukkig moet zijn anders is er iets mis, scheelt een boel.
Tevreden kunnen zijn met wat je hebt en wat er is, is al heel mooi.
Met af en toe een geluksmomentje.
Dat kun je niet afdwingen, het ontstaat spontaan en is ook maar een momentopname.
Meestal leer je dat wel met het ouder worden.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 11:12
Wat is er dan mis met daten ?
En zeker in het geval van to waar eenzaamheid duidelijk een rol speelt.
Lijkt het je leuk om met iemand te daten die met zichzelf in de kreukels ligt? Mij niet.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 09:44
Het lijkt me dat je je eenzaam voelt. Waarom niet op zoek gaan naar een mooie, vaste relatie om samen door het leven te gaan ?
En wat als die relatie toch een keer stuk loopt?
Ik ben bijna 30 maar toen ik 21 was voelde ik me precies zoals jij nu schrijft

Wat mij heeft erg geholpen heeft is het besef dat eenzaam voelen een gevoel is, je bent het niet, je hebt het gevoel eenzaam te zijn.

Net als dat je een dikke buik hebt die gevoed wordt door slecht eten word het gevoel van eenzaamheid gevoed met slechte dingen, en een tijdelijke opvulling van liefde krijgen van iemand anders laat vaker een nog groter honger gevoel achter. (Nog meer behoefte aan liefde)

Hoe cliché ook, ik denk van jezelf houden en jezelf liefde geven (hmm ik klink zweverig) het beste werkt. Waarom zou je niet als je bijvoorbeeld erg kan genieten van een strandwandeling, een strandwandeling gaan maken alleen.
Ik kan erg genieten van een kopje koffie op een terrasje dat is echt een traktatie. Een goed boek lezen.
Dingen waar je blij van wordt doen op momenten dat je je eenzaam voelt en opeens is dat gevoel van eenzaamheid veel minder.
Bovenstaande werkte voor mij tenminste, maar niet van de een op andere dag. En nog steeds voel ik me soms eenzaam, maar dat is dan voor even, en dat kan ik dan accepteren en niet mijn acties laten bepalen.

Dit in vogelvlucht.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
LaChatteBlanche schreef:
18-10-2017 12:02
Lijkt het je leuk om met iemand te daten die met zichzelf in de kreukels ligt? Mij niet.
Dus zolang ze zich niet goed in haar vel voelt, mag ze niet daten ? Ja, wadde.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 13:50
Dus zolang ze zich niet goed in haar vel voelt, mag ze niet daten ? Ja, wadde.
Jij had het over op zoek gaan naar een vaste relatie. Daten is veel algemener.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
voor alle vragen;

- ik slik anticonceptiepil
- ik slaap niet goed, vaak nachtmerries
- vitamine d niet gecheckt
- ik zou graag een goede relatie
willen maar ik wil daar niet te geforceerd naar op zoek gaan want ik wil niet afhankelijk van een persoon worden om mezelf gelukkiger te voelen, ik date immers wel maar verwacht er dan niet zoveel van (werk in de horeca dus snel contacten) en dit loopt meestal ook op niets uit.
- Ik ben misschien nog jong maar heb al jaren het gevoel stil te staan terwijl al mijn andere vrienden vrolijk door het leven huppelen en dat doet mij pijn. Echter als ik naar mijn omgeving kijk ben ik degene die nog het meest leuke dingen alleen doet (de rest durft dat eigenlijk niet, bijv alleen ergens wat gaan eten)
Alle reacties Link kopieren
sweetmadness schreef:
18-10-2017 13:29
En wat als die relatie toch een keer stuk loopt?
Ik ben bijna 30 maar toen ik 21 was voelde ik me precies zoals jij nu schrijft

Wat mij heeft erg geholpen heeft is het besef dat eenzaam voelen een gevoel is, je bent het niet, je hebt het gevoel eenzaam te zijn.

Net als dat je een dikke buik hebt die gevoed wordt door slecht eten word het gevoel van eenzaamheid gevoed met slechte dingen, en een tijdelijke opvulling van liefde krijgen van iemand anders laat vaker een nog groter honger gevoel achter. (Nog meer behoefte aan liefde)

Hoe cliché ook, ik denk van jezelf houden en jezelf liefde geven (hmm ik klink zweverig) het beste werkt. Waarom zou je niet als je bijvoorbeeld erg kan genieten van een strandwandeling, een strandwandeling gaan maken alleen.
Ik kan erg genieten van een kopje koffie op een terrasje dat is echt een traktatie. Een goed boek lezen.
Dingen waar je blij van wordt doen op momenten dat je je eenzaam voelt en opeens is dat gevoel van eenzaamheid veel minder.
Bovenstaande werkte voor mij tenminste, maar niet van de een op andere dag. En nog steeds voel ik me soms eenzaam, maar dat is dan voor even, en dat kan ik dan accepteren en niet mijn acties laten bepalen.

Dit in vogelvlucht.
Ik sluit mij hier volledig bij aan!
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
oohja medicijnen heb ik ook een periode geslikt maar werd erg moe ervan en rusteloos in me lichaam waardoor ik er al
gauw van af ben gestapt.
Ga naar de huisarts en laat je vitamine D checken.

Sport je trouwens ook?

Bespreek je nachtmerries eens met je behandelaar. Soms hebben zij goede tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven