Rouw ouders lotgenoten

23-10-2017 15:22 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Recent heb ik het boek 'Leven zonder ouders' van Daan Westerink gelezen en dat heeft me geholpen in te zien dat ik meer aandacht aan mijn eigen rouwverwerking wil besteden. Zelf ben ik sinds februari dit jaar 'wees' geworden: mijn moeder, van wie ik zielsveel hield, is toen gestorven na enkele jaren ernstig ziek te zijn geweest. Mijn vader heb ik vier jaar geleden na zelfmoord verloren en nu ik net 35 ben geworden, is mijn leven in 5 jaar totaal op zijn kop gegaan. Doordat mijn moeder al die tijd ziek was, heb ik weinig aandacht besteed aan mijn eigen rouwen. Na gesprekken met en een psycholoog dringt het tot me door dat ik het verdriet wil leren accepteren en echt wil ondergaan. Gelukkig heb ik een zus met wie ik erover kan praten, maar graag zou ik ook met andere mensen in contact komen die dit verlies kennen. Aangezien ik in omgeving Utrecht woon, hoopte ik dat er lotgenotengroepen in de buurt zijn. Kunnen jullie me daarbij helpen? En wat heeft jullie geholpen om het verlies beter te dragen?

Vriendelijke groeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven