Goede dag, slechte dag

23-10-2017 16:15 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
De plek voor iedereen die worstelt met dagindeling, doelen, motivatie en mogelijke depressieve gevoelens.
Mensen die niet precies weten wat ze willen, wat ze niet willen of niet moeten willen.

Elkaar aanmoedigen, bespreken van de dag en alles wat er verder nog langs komt.

Afbeelding

Voor een ieder die het aanspreekt, je bent welkom op zowel je goede dagen, je slechte dagen en alles wat ertussen in zit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
DIt zou iets voor mij zijn, maar ik weet van mezelf dat ik niet zo goed ben in het volgen van topics. Daarnaast weet ik niet of ik wel zoveel over mezelf wil vertellen, ik heb expres deze nieuwe nick aangemaakt om wat anoniemer te blijven.

(grappig trouwens die kleuren, we hebben dat met mijn vorige werk moeten doen, en ik was blauw :))
(hoewel ik bij die slechte eigenschappen duidelijk rood ben).
Ik schrijf graag mee. Ik heb al heel lang heel veel slechte dagen. De goede dagen zijn zwaar in de minderheid. Ik weet gewoon niet waar te beginnen met mijn doelen, kan de motivatie niet vinden en word soms zo verdrietig van de leegte die ik voel. Ik ben gelukkig getrouwd, mijn man is geweldig en ons huwelijk brengt mij immens veel liefde en geluk en binnen ons huwelijk voel ik mij als partner ook echt heel erg goed. Ik worstel echt alleen met mezelf als individu, met de strijd die ik intern ervaar, de leegte en tegelijkertijd met het gevoel dat het me allemaal overweldigt.

Vandaag is een slechte dag. Ik heb de tabbladen in mijn browser openstaan om eindelijk aan het project te beginnen waar ik al zo lang aan wil beginnen, maar ik durf de eerste stap niet te zetten. Ik weet heel goed wat ik wil en ik weet heel erg niet goed hoe ik dat ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Nostalgische gevoelens bij deze topictitel. Wat een handig schema trouwens, kende ik niet :)

Ik begon juist een beetje in het andere topic mee te lezen. Ben zelf het laatste halfjaar niet zo stabiel met een paar lichte depressies. En eigenlijk loop ik er zowel in goede als slechte tijden tegenaan dat ik me moeilijk kan zetten tot de 'dagelijkse dingen'. Hiermee bedoel ik boodschappen, koken, was, schoonmaken, etc.

Of soms ontstaat er een routine dat eten/drinken/afwas en was wel lopen. Maar bijv stofzuigen/wc schoonmaken en allemaal andere dingen niet.

In goede tijden ga ik vaak liever weg dan dat ik thuis blijf om de boel te ordenen. En in slechte tijden doe ik liever iets rustigs zoals TV kijken of forummen.

Maar het kan zo niet doorgaan. Ben op dit moment thuis van werk (werkgerelateerde stress, heb hier professionele hulp bij) maar als ik weer werk moet ik thuis op een of andere manier ook structuur vinden. Vandaag heb ik ook de jobcoach gemaild dat ik het hier over wil hebben. Dus niet alleen 'werk' maar ook hoe ik thuis genoeg kan ontspannen maar ook 'de boel draaiende houden' zonder dat ik hier 24/7 stress van heb.

Ik hoop met jullie e.e.a. te kunnen delen en misschien kunnen we elkaar steunen en van elkaar leren.
Je kunt méér.
Fijn dat je dit topic hebt geopend IBI.
BNa veel slechte dagen heb ik, dankzij Sirius en Jempo een goede dag, die hebben mij een schop onder mijn gat gegeven om te gaan badderen en de dag te beginnen.
Dat is mijn grootste issue, op tijd onder de douche. Ik ga wel, na 4 uur in de middag, als de dag al afgelopen is. Nu wil ik dagelijks een uur na het wakker worden ermee aan de slag, douchen, aankleden en iets doen. Punt is, als dat eenmaal gedaan is, loop ik heel gemakkelijk de deur uit en onderneem van alles. Ik heb geen watervrees, maar waar het dan wel aan ligt, Joost mag het weten.


Sprookjesbos, spendeer er een kwartiertje aan voor de fun, gewoon kijken waar het op uitdraait. Maak wat te drinken, zet er iets te knabbelen bij en begin, als proef en wie weet bevalt het wel zo goed dat je ermee doorgaat en zo niet, dan kan je alles weer uitstuffen, maar ik heb zo'n vermoeden dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt, je er mee doorgaat. Doe maar, je hebt niets te verliezen. :)
Alle reacties Link kopieren
Zowel in de goede dag als de slechte dag blauwer dan blauw.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste mensen heel erg graag geel gezien willen worden.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Bij goede dagen ben ik groen en geel, bij slechte dagen groen.


Wat bedoel je met gezien willen worden mlle?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen cateautje
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn mensen hebben het topic gevonden. Welkom!

Sprookjesbos,
wat maakt het dat je angst hebt om eraan te beginnen? Is het iets waar je op beoordeeld wordt door iemand anders wellicht?

RégineFilange,
je mag altijd dat schrijven wat je wel kwijt wil. Of gewoon meelezen. Toevallig dat je die kleuren net gehad hebt. Ik ben echt groen en/of geel. Zowel in goede als slechte dagen. Hoewel bij slecht ik ook wel blauw ben.

Moon, herkenbaar wat je schrijft. Is je werkcoach ook degene die je hierbij kan ondersteunen denk je?
Op slechte dagen zit ik op de bank. Forummen en tv kijken. Op goede dagen ga ik winkelen of ben ik creatief bezig. Het huishouden schiet er vaak bij in.

Cateautje,
Wat fijn dat het je vandaag gelukt is bijtijds de dag te beginnen. Dat zal je goed doen. Bijzonder dat die stap zo groot voor je is. Goed voornemen van je uur na het wakker worden.
Hopelijk lukt je dat!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik denk dat we er niet alleen voor willen staan en het bij elkaar zoeken, juist daardoor.

Er zijn maar weinig mensen die slecht reageren op een steuntje in de rug. Om het bij mezelf te houden, ik kan de wereld aan als er iemand is die zich om me bekommerd.

Ik hoef niet gezien te worden, wel begrepen, voor het eerst van mijn leven heb ik daar echt behoefte aan.
IBIopviva schreef:
23-10-2017 16:48
Ah fijn mensen hebben het topic gevonden. Welkom!

Sprookjesbos,
wat maakt het dat je angst hebt om eraan te beginnen? Is het iets waar je op beoordeeld wordt door iemand anders wellicht?

RégineFilange,
je mag altijd dat schrijven wat je wel kwijt wil. Of gewoon meelezen. Toevallig dat je die kleuren net gehad hebt. Ik ben echt groen en/of geel. Zowel in goede als slechte dagen. Hoewel bij slecht ik ook wel blauw ben.

Moon, herkenbaar wat je schrijft. Is je werkcoach ook degene die je hierbij kan ondersteunen denk je?
Op slechte dagen zit ik op de bank. Forummen en tv kijken. Op goede dagen ga ik winkelen of ben ik creatief bezig. Het huishouden schiet er vaak bij in.

Cateautje,
Wat fijn dat het je vandaag gelukt is bijtijds de dag te beginnen. Dat zal je goed doen. Bijzonder dat die stap zo groot voor je is. Goed voornemen van je uur na het wakker worden.
Hopelijk lukt je dat!
Ja, echt voor het eerst in lange tijd tevreden over de dag.

Met een goede schop onder mijn gat van jullie moet het lukken. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft mijzelf.
Ik ben weer klimmende uit een behoorlijke depressie. Ik sta al maanden op een wachtlijst voor therapie maar de ergste klachten zijn gelukkig wel al minder geworden.

Vorige maand ben ik op huwelijksreis behoorlijk ziek geworden en ben daar nog steeds herstellende van. Dit maakt mij lichamelijk heel erg moe en dat doet mij psyche geen goed.

Ik werk normaal op 2 plekken als vrijwilliger. 1 van de plekken ben ik nu al een tijd ziek gemeld en uiteindelijk heb ik besloten daar te stoppen.
Ik heb nu dus, heel dapper vind ik zelf, voor morgen een afspraak staan met mijn leidinggevende om dit te zeggen maar oef wat zie ik ertegen op.

Vanmorgen wel gewerkt bij andere werk (ervaringsdeskundige ggz) dit ging wel goed naar mijn idee.
Ik ben bezig in een bullet journall en doe daardoor aan handletteren. Vanmiddag las ik elders dat iemand voorbeelden uitgeprint had en zelf gelamineerd had.
Dus ik ben dingen uit gaan printen en naar het centrum gegaan om een lamineerapparaat te kopen. Ik zie dan al helemaal voor mij dat ik te dom ben om hem te gebruiken maar toch gegaan. En toen via youtube gekeken hoe het werkte en het is mij goed gelukt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik er wel van dat ik me zo in dat blauwe herken, er staat niets bij wat ik tof vind of wat me aantrekt in andere mensen.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat wordt je normaal ongeveer wakker Cateautje?

Dat is voor mij ook wel een aandachtspunt dat wil zeggen ik blijf vaak liggen tot half 11 ofzo. Dan ben ik ook pas net wakker.
Uiteraard niet op werkdagen maar wel als ik vrij ben en ik werk maar 2 dagen per week.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
mlle schreef:
23-10-2017 16:55
Ik schrik er wel van dat ik me zo in dat blauwe herken, er staat niets bij wat ik tof vind of wat me aantrekt in andere mensen.
Misschien ligt het eraan hoe strikt je het leest? Zeker op een goede dag zou ik dat juist wel wat meer willen hebben eigenlijk.

Maar ik snap wel wat je bedoeld, sommige kleuren lijken wat toegankelijker he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Groen ben ik alleen als ik me in een vertrouwde situatie bevind en mensen om me heen heb die ik ken en vertrouw.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
IBIopviva schreef:
23-10-2017 16:57
Hoe laat wordt je normaal ongeveer wakker Cateautje?

Dat is voor mij ook wel een aandachtspunt dat wil zeggen ik blijf vaak liggen tot half 11 ofzo. Dan ben ik ook pas net wakker.
Uiteraard niet op werkdagen maar wel als ik vrij ben en ik werk maar 2 dagen per week.
Op vandaag na altijd om kwart over negen, het maakt niet uit hoe laat ik ga slapen, dus dat valt wel mee. Vandaag was ik laat, ver na tienen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
23-10-2017 16:59
Misschien ligt het eraan hoe strikt je het leest? Zeker op een goede dag zou ik dat juist wel wat meer willen hebben eigenlijk.

Maar ik snap wel wat je bedoeld, sommige kleuren lijken wat toegankelijker he.
Dat is het precies, ik ben meestal niet zo toegankelijk voor de buitenwereld, er is voor mij wel een strikte scheiding tussen buiten en binnen. Ik zou in een groep met mensen die ik niet ken niet geel of groen kunnen zijn, het zou me afmatten.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Ik schrijf ook graag mee. Ik heb zelf geen depressie, maar PMDD. Dit is pre menstruele dysphore stoornis. Wat inhoudt dat ik sommige dagen heel 'normaal' functioneer, terwijl ik andere dagen het gevoel heb dat alles enorm stroperig gaat.

Op goede dagen herken ik mezelf in groen en blauw. Op slechte dagen ook, eigenlijk...


Dan heb ik nog het 'voordeel' dat ik een zoontje van 3 heb,dat zorgt toch wel voor een hoop structuur in de dag. Maar op slechte dagen ook wel voor een hoop irritatie.
mlle schreef:
23-10-2017 17:02
Dat is het precies, ik ben meestal niet zo toegankelijk voor de buitenwereld, er is voor mij wel een strikte scheiding tussen buiten en binnen. Ik zou in een groep met mensen die ik niet ken niet geel of groen kunnen zijn, het zou me afmatten.
Het kan ook erg vermoeiend zijn, daarom is het zaak je tijdig terug te trekken en daarmee voor jezelf te kiezen, anders trekt het je leeg.
@IBIopviva: leuk dat je ook bullet journalt en handlettert. Dit zijn ook mijn hobby's. Maar op slechte dagen vind ik het wel lastig om me ertoe te zetten. terwijl het juist dan ook zo belagrijk is om juist ook positieve dingen te doen. Ik hou bijvoorbeeld een dankbaarheidslijstje bij, maar juist op de dagen dat het belangrijk is om extra op positieve dingen te focussen, omdat ik me rot voel, lukt het me vaak niet om mijn bullet journal de aandacht te geven.
Alle reacties Link kopieren
@IBI, ik heb gevraagd of we beetje kunnen sparren, coach en ik. Ik denk wel dat het goed is dat hij inziet hoe dat gaat, hier. Dat het altijd keuzes zijn: Ga ik sporten of doe ik wat in huis? Ga ik naar mijn familie of doe ik een flinke berg boodschappen op mijn vrije middag? Blijf ik binnen of push ik mezelf om toch de straat op te gaan?

Vaak als ik hem dingen vertel dan begrijpt hij het wel en onthoudt hij het ook. Maar hij zal niet uit zichzelf met allerlei schema's komen oid.
Ik wil wel graag bespreken hoe het eruit ziet als ik na mijn werk nog moet boodschappen doen/koken en hoe ik dan verder ook de boel de boel laat. En dat dat al beter gaat als ik de boodschappen op mijn vrije dag doe en misschien wat kortere dagen werk. Gewoon zulke dingen bespreken.

Bij GGZ is helaas een reorganisatie en krijg ik nieuwe behandelaars. Dus het komende gesprek staat in het teken van overdracht en daarna moet ik afwachten wanneer ik eerste gesprek heb met de volgende mensen. Zal dec/jan/feb worden.

Vandaar dat ik nu even alleen de coach heb. Heb m ook laten weten dat dit de reden is dat ik de dagelijkse dingen nu met hem wil bespreken.

(Nu even verder lezen :$ )
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2017 17:06
Het kan ook erg vermoeiend zijn, daarom is het zaak je tijdig terug te trekken en daarmee voor jezelf te kiezen, anders trekt het je leeg.
Ik moest zo lachen toen ik dit las. Op een hartelijke manier. Ik zat net te denken dat ik waarschijnlijk niet veel aan dit topic zal meedoen omdat ik me dan moet prijsgeven of openstellen op een forum. Precies die drempel die ik nooit over durf te gaan. Maar ik lees wel mee en hoop zodoende wijzer te worden, misschien dat ik door jullie te lezen van mijn koudwatervrees afkom. Dankjewel.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven