42 en kinderloos, best wel bewust maar ook niet helemaal....

13-11-2017 19:00 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De topictitel vat eigenlijk wel samen waar het over gaat. En omdat ik niet zoveel mensen ken in mijn situatie, hoopte ik om hier wat gelijkaardige ervaringen te horen. En hoe jullie er dan in staan en het beleven.

Even verder uitleggen:
Ik ben dus nu 42, single, en heb dus geen kinderen. De meeste van mijn vriendinnen hebben wel kinderen. Maar zelf heb ik de behoefte nooit zo gevoeld. Vooral omdat het me simpelweg niet zo leuk leek. Baby's en kinderen doen mij emotioneel niet zo heel veel (behalve wanneer ik ongesteld ben, gek). En ik hou ervan om in een bepaalde vrijheid te leven, op allerlei vlakken (tijdsindeling, vakanties, financieel enz). En toen ik zelf een kind was, hield ik ook al niet zo van babypoppen (wel dol op Barbie). En ik was als kind zelf ook liever bij volwassenen ipv leeftijdsgenootjes (nu ook een aantal vrienden van 10 jaar ouder en meer). Ik sloot kinderen krijgen nooit uit, maar het hoefde gewoon niet zo dringend. Ik zei altijd: nou ja, als ik een man tegenkom die het écht wil, dan zou ik het wel doen, we zien wel...

En intussen verstreek er allemaal tijd, en opeens ben ik 42. Die man is er niet meer van gekomen (intussen 10 jaar zonder langdurige vaste relatie, latere korte relaties niet meegerekend), dus dat kind is ook niet gekomen. En het voelt best wel raar nu. En dubbel. Want al lijkt de dagelijkse realiteit van een kind/gezin me eerlijk gezegd nog altijd niet zo leuk, ik merk dat ik wel bij bepaalde dingen stilsta de laatste dagen. Bvb: bijna iedereen rond me heeft kinderen, en ik niet. Of: Ik zal nooit moeder zijn, maar dus ook nooit oma. Die keuzes (als je het zo kunt noemen bij mij) zullen een blijvend effect hebben. Hoe sta ik daarin? En: ga ik spijt krijgen? Of: Had ik niet toch graag een kleine Tove gewild? Zoiets...

Het is ook gewoon een gek idee om een optie af te sluiten, vind ik.
De meeste dingen kun je altijd nog wel: een mooie reis maken, emigreren, een bepaalde carrièrewending, een relatie krijgen, etc. Maar een kind krijgen moet je op een bepaald moment afsluiten - als vrouw dan toch. Misschien knelt bij mij het schoentje daar - afijn ja, knellen is ook weer zo'n groot woord. Ik ben iemand die graag opties openhoud...

Anderzijds: ik had nooit single mom willen worden. En ik heb ook nooit gedacht: ik ben nu 35, moet dringen gaan daten (in tegenstelling tot vriendinnen)... Niet echt een biologische klok dus.
En ik soms denk ook: ik heb professioneel bepaalde dingen bereikt die niet makkelijk waren en die ik absoluut wilde, als ik echt een kind wilde, had ik dat heus wel voor elkaar gekregen... Misschien wilde ik het echt niet...
En ik denk ook dat wat je als kind wilt en hoe je dan bent, dat dat veel zegt over je echte ik. En toen interesseerde het me dus echt niks. Ik snapte vriendinnetjes niet zo goed die per se wilde babysitten of op de lagere school met de kleuters spelen. Ik hield meer van lezen, tekenen enz. Met een babypop kon ik niks, want was kaal, dik en had geen leuke kleren, in tegenstelling tot Barbie, die ik oogverblindend vond, haha :-)

Maar toch denk ik: geef ik niet iets heel moois op?
Want al klinkt het nu misschien niet zo, ik ben tegelijk ook wel gericht op zorgen en liefde (vrienden, familie, dieren enz, en hoe ik algemeen in relaties en het leven sta), en dié bijzondere vorm van liefde niét in je leven hebben, vind ik ook wel nogal wat...

Geen concrete vraag dus. Gewoon op zoek naar mensen die hier gelijkaardig in staan.
anoniem_154838 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 19:05
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel. Maar ik denk ook dat je dan i.i.g. een stabiele relatie zou willen hebben en dan ben je zo weer een tijdje verder, accepteren dat het niet voor je weggelegd is is moeilijk, zeker als je twijfelt.....
Alle reacties Link kopieren
Juist het definitieve vind je denk ik raar en vreemd. Je kunt er niet meer op terugkomen, het is zo en niet anders. En het is denk ik mens-eigen om ergens controle op te willen kunnen uitoefenen.

Ik heb (ook) bewust geen kinderen, maar heb nooit het ‘ik word dus ook geen oma’ gevoel gehad. Ik denk namelijk dat ik dat op zekere hoogte (en tót zekere hoogte :P ) iets van een oma kan zijn voor kleinkinderen van vrienden en vriendinnen bijvoorbeeld. Ik heb ook leenkinderen waar ik dingen mee onderneem, help met huiswerk of thee mee drink.
Ik vind dat er niet altijd een bloedband hoeft te zijn voor zoiets.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bewust kindvrij, 48 jaar, en nooit dit soort gedachtes gehad.
Hoe ouder hoe meer voordelen ik juist zie van het kindvrij zijn. Want stel dat je jezelf die 20 jaar met kind in huis had doorgeworsteld totdat je eindelijk als volwassenen gezellig met elkaar om kunt gaan en dan neemt jouw kind zelf 'n kind? Dan zit je wéér met dat gezeik van zo'n jong.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is: ik twijfel niet echt denk ik. Het is meer een soort melancholie over de definitieve consequenties van een bepaalde 'keuze'.
Want ik heb op bepaalde momenten in mijn leven wel beelden gehad bij wél kinderen hebben. Bvb bij die ene lange relatie, dan fantaseerden we hoe een kind van ons beiden er zou uitzien, hoe ons leven dan zou zijn. Of toen ik jonger was. Ik ben niet in een heel fijn gezin opgegroeid en dan zag ik mezelf fragmentarisch weleens als wél liefdevolle moeder van zo'n vrolijke reclamespot-achtig gezin. :)

En de vraag die me ook een beetje parten speelt: komt het door mijn ouders en dus dat niet zo fijne gezin dat ik dit niet wilde?
Omdat ik zelf geen goed voorbeeld heb gekregen? Of omdat ik mezelf die liefde niet gunde oid?
Dat vind ik een beetje akelige vragen eigenlijk...
anoniem_154838 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 19:14
1.43% gewijzigd
Als de dagelijkse zorg voor een gezin je niks lijkt, kun je er maar beter niet aan beginnen. Ik ben 48 en kinderloos. Bewust. Nooit spijt gehad. Ook kreeg ik geen rammelende eierstokken als ik op kraamvisite een baby vast moest houden. Sterker nog, vaak gingen ze juist meteen huilen doordat ik me er nogal ongemakkelijk onder voelde. Dat is nu niet meer zo, maar het hoeft van mij ook niet. Van die melkkots over je rug. Yuk. Ik heb wel een partner. Heerlijk om alle tijd voor ons te hebben. Heb ik ooit getwijfeld? Niet echt. Wel herken ik jouw gevoel van het definitieve, en twijfel of je een goede weg in slaat. Maar ik denk dat je beter kunt kiezen voor geen kind, dan voor een last minute kind waar je spijt van krijgt. Het kinderloze leven ben je wel gewend, en er zijn genoeg opa's en oma's die hun (klein) kinderen zelden zien maar er wel op gaan zitten wachten. Ze wonen ver weg of vinden het saai. Als mijn partner en ik oud zijn gaan we lekker met een camper de hort op. Mee met 'we zijn er bijna'. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel persoonlijk. Ik had een kinderwens al mijn hele leven. Pas op latere leeftijd kunnen realiseren ivm een destijds beroerde relatie. Maar desnoods had ik het alleen gedaan. Kinderen zijn voor mij altijd belangrijker geweest dan een relatie. Gelukkig uiteindelijk een leuke man getroffen en op iets latere leeftijd kinderen gekregen.
Maar als je die behoefte en drang niet hebt, is het toch ook goed? Je hoeft niet te doen wat anderen doen. Alleen als je het zelf echt graag wil. En iedere vrouw maakt daarin haar eigen keuzes.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 48 (wat is er met 48 vandaag?) en bewust kinderloos. Ik heb nooit moedergevoelens gehad en nooit getwijfeld. Hoe meer mensen om mij heen kinderen kregen, hoe blijer ik werd dat ik ze niet heb. Al dat rottige opvoedwerk, al die verantwoordelijkheid. Ik heb ook een rotjeugd gehad en was veel te bang om de fouten van mijn ouders te herhalen en ik heb een erg rottige erfelijke ziekte die ik niet door wil geven en die goed moederen voor mij zeer moeilijk zou maken, maar de doorslaggevende factor is altijd geweest dat ik totaal geen moedergevoelens heb.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is mss ook wel gewoon het definitieve idd...
Ik ben na een kraamvisite altijd blij om weer thuis te zijn, lekker rustig, doen wat je wilt, in je eigen tempo, zonder lawaai.
Dat dagelijkse van een kind trekt mij helemaal niet aan.
Wel het idee van liefde, onvoorwaardelijke liefde voor zo'n wezentje denk ik...
Wellicht zijn het wat laatste stuiptrekkingen voor ik het idee opberg...

Een vroegere vriendin van me heeft zich op haar 30e laten steriliseren. Dat zou ik nooit gedaan hebben. Zo definitief. Maar tegelijk deed ik ook werkelijk niks (bvb daten oid) om half 30 en eind 30 aan een man te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 39 en mijn man en ik zijn bewust kinderloos. Ongeveer 10 jaar geleden heeft mijn man zich laten steriliseren en juist dat ‘definitieve’ gaf mij rust. Hoefde ik er niet meer over te twijfelen (als ik dat al deed) en was het een afgesloten hoofdstuk.
Het was eng, dat wel, maar sinds die dag nooit geen moment spijt gehad van onze keuze!
Jij komt zonder een ‘officiële’ dag aan dat moment en dat kan inderdaad eng zijn maar spijt zal je niet hebben, je hebt er nooit intens naar verlangd.
Je zou wel 'ns bedrogen uit kunnen komen wat dat onvoorwaardelijke liefde betreft, want het is helemaal niet gezegd dat 'n kind onvoorwaardelijk van jou gaat houden, of dat toont. Ik heb 'n uitzonderlijk goede band met mijn ouders, maar dat is geen vanzelfsprekendheid. Wederkerigheid kun je dus niet zomaar op rekenen. Denk dat het in de praktijk vaker stank voor dank is.
Alle reacties Link kopieren
@ Redbulletje: ik had het over zelf onvoorwaardelijke liefde geven. :-)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik dat er spijt in je openingspost doorklinkt.

Als je nu een goede relatie had gehad ws je er volgens mij voor gegaan.

Het klinkt alsof je nu heel erg met je verstand beredeneert dat het niet kan en je ook niet wilde maar dat je gevoel wat anders zegt.
Ik snap je wel. Ik ervaar de laatste tijd een soort van knagend gevoel dat ik mijn rol als vrouw (en dochter) niet heb opgepakt. Heeft er ook mee te maken dat mijn vaders naam uitsterft omdat zowel mijn broer als ik bewust kinderloos zijn. Wij zijn de laatste generatie en als ik terugdenk aan mijn vader (die er al heel lang niet meer is) dan vind ik dat droevig. Alsof zijn leven voor niets is geweest want ik geef het leven niet door. Lastig uit te leggen.
Mijn moeder leeft nog maar had heel erg graag oma willen worden. Niet dat ze dat ooit heeft gezegd, daar is ze te empathisch voor. maar ik weet dat het zo is. En dat ik haar dat heb onthouden, daar heeft ze denk ik best wel verdriet van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het je om te denken dat je bij geen enkele keus per sé het 100% gevoel hoeft te hebben. Wie weet had je bij allebei de keuzes wel een beetje spijt gehad of een "is dit het nou gevoel". Misschien ben je nu zonder kinderen (ik noem maar wat hoor) voor 80% gelukkig en was dat met kinderen 70% geweest of andersom. Niet dat je zoiets ooit kan meten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
13-11-2017 19:22
Ik ben 39 en mijn man en ik zijn bewust kinderloos. Ongeveer 10 jaar geleden heeft mijn man zich laten steriliseren en juist dat ‘definitieve’ gaf mij rust. Hoefde ik er niet meer over te twijfelen (als ik dat al deed) en was het een afgesloten hoofdstuk.
Het was eng, dat wel, maar sinds die dag nooit geen moment spijt gehad van onze keuze!
Jij komt zonder een ‘officiële’ dag aan dat moment en dat kan inderdaad eng zijn maar spijt zal je niet hebben, je hebt er nooit intens naar verlangd.
ja, dat van die officiële dag is wel waar, daardoor voelt het mss wat raar.
En ook: ik heb het nooit officieel zo beslist. Maar anderzijds idd ook nooit naar een kind verlangd. En dus is het geleidelijk aan zo gelopen...
Het is op die manier voor mij beslist. Deels hoor. Want ik zeg het: ik heb een vrij doorzettend karakter en wat ik wil, gebeurt vaak doordat ik gewoon een aanhouder ben (bepaalde opportuniteiten qua werk bvb). Als ik echt een drang tot baby's gevoeld had, waren die er wel gekomen. One way or another.

Maar weet je wat ik soms denk? Zo van: ben ik nou een soort ontaarde of kille vrouw? Want niet moederlijk zijn klinkt meteen gelijk aan: niet lief zijn, niet liefdevol zijn. En ik sta wel bekend als dat laatste, weet ik. En omgekeerd: ik ken genoeg vrouwen die wel een moederdrang hadden, maar die ik toch niet lief or zorgend vind... Dus ik weet dat het niet klopt, maar toch voelt het op dit moment een beetje raar...
forsyth schreef:
13-11-2017 19:29
Ik snap je wel. Ik ervaar de laatste tijd een soort van knagend gevoel dat ik mijn rol als vrouw (en dochter) niet heb opgepakt. Heeft er ook mee te maken dat mijn vaders naam uitsterft omdat zowel mijn broer als ik bewust kinderloos zijn. Wij zijn de laatste generatie en als ik terugdenk aan mijn vader (die er al heel lang niet meer is) dan vind ik dat droevig. Alsof zijn leven voor niets is geweest want ik geef het leven niet door. Lastig uit te leggen.
Mijn moeder leeft nog maar had heel erg graag oma willen worden. Niet dat ze dat ooit heeft gezegd, daar is ze te empathisch voor. maar ik weet dat het zo is. En dat ik haar dat heb onthouden, daar heeft ze denk ik best wel verdriet van.
Mijn vaders naam sterft ook uit met mij (geen siblings) en dat is juist 'n mooie afsluiting van ons gezin. Want hoeveel geruststellender kun je het maken als je je geen zorgen meer hoeft te maken over nakomelingen en de wereld die hen rest? De wereld wordt steeds verrotter en het leven steeds zwaarder. Ik vind het bijna een misdaad dat mensen die beschikken over gezond verstand in deze tijd nog 'n kind op de wereld zetten. Ik ben met trots de hekkensluiter van mijn familie!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-11-2017 19:28
Eigenlijk vind ik dat er spijt in je openingspost doorklinkt.

Als je nu een goede relatie had gehad ws je er volgens mij voor gegaan.

Het klinkt alsof je nu heel erg met je verstand beredeneert dat het niet kan en je ook niet wilde maar dat je gevoel wat anders zegt.
Mmm... Denk het niet...
Ik probeer juist te voelen wat het gevoel zegt en wat de ratio zegt. Ik ben iemand die heel erg op gevoel leeft, dus voor mij is het wel belangrijk om gevoelsmatig de juiste keuzes te maken.
Ik weet heel erg hoe ik ben als mijn gevoel zegt: DIT wil ik. Dan doe ik er alles aan.
En doordat ik zo gevoelsmatig in het leven sta, kan ik zelden aan mijn gevoel ontsnappen, ook al zou ik het willen.
Maar hier is het me niet duidelijk. Ik heb bvb nooit gevoelens van verlangen gehad op kraamvisite, of daarna thuis. Integendeel. (Had een vriendin van me wel: thuis huilen na een kraamvisite aan een andere vriendin, herkende ik totaal niet).
Maar die gevoelens van een soort van melancholie heb ik nu wel...
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
13-11-2017 19:30
Misschien helpt het je om te denken dat je bij geen enkele keus per sé het 100% gevoel hoeft te hebben. Wie weet had je bij allebei de keuzes wel een beetje spijt gehad of een "is dit het nou gevoel". Misschien ben je nu zonder kinderen (ik noem maar wat hoor) voor 80% gelukkig en was dat met kinderen 70% geweest of andersom. Niet dat je zoiets ooit kan meten natuurlijk.
Ja, dit vind ik erg mooi!
En waarschijnlijk klopt het. Ik heb het nooit echt geweten en altijd gezegd: ik zou per ongeluk zwanger moeten worden, dan weet ik dat het zou zou moeten zijn of zo.
En inderdaad, dan had ik daar wel wat van gemaakt. Zeker.
Maar ik zou het nooit bewust hebben kunnen kiezen, omdat mijn hart (wat ik erg volg) me nooit in die richting gestuurd heeft.

Maar nu is het anders. En ik voel wel met mijn hart dat het oké is of kan zijn om kinderloos te zijn. Dat dat wel bij me past. Bij wie ik ben en mss altijd geweest ben.
Al zou ik er wel graag een man bij willen, dat nog altijd wel. :)
Dat verlangen voel ik dan wel, en behoorlijk sterk op sommige momenten.
Ik herken het wel. Ik ben nu bijna 48 (om me maar bij de rest aan te sluiten :P), maar heb nooit rammelende eierstokken gehad. Ik vond mezelf ook nooit een moederfiguur, had nooit iets met kinderen. Heel vroeger was mijn antwoord altijd 'misschien later, voorlopig nog niet', als iemand me vroeg of ik kinderen wilde. Ik wist bijvoorbeeld al hoe ik eventuele toekomstige kinderen zou willen noemen en opvoeden. Maar het werd later en later en ik wilde ze nog steeds niet echt. Mijn man heeft zich op een gegeven moment laten steriliseren. Dat was echt wel even slikken, omdat de deur daarmee definitief gesloten werd. Ik zou nooit meemaken hoe het is om zwanger te zijn, hoe het is om zo'n kleintje op te voeden en zijn of haar hele ontwikkeling mee te maken. Natuurlijk heb ik wel kinderen in mijn omgeving, maar dat is anders dan een kind van jezelf. Toch heb ik absoluut geen spijt van de beslissing om niet aan kinderen te beginnen, ik ben gewoon geen geboren moeder. En ik vind mijn leven zonder kinderen veel te leuk, een kind zou het echt niet leuker of mooier kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-11-2017 19:52
Ik herken het wel. Ik ben nu bijna 48 (om me maar bij de rest aan te sluiten :P), maar heb nooit rammelende eierstokken gehad. Ik vond mezelf ook nooit een moederfiguur, had nooit iets met kinderen. Heel vroeger was mijn antwoord altijd 'misschien later, voorlopig nog niet', als iemand me vroeg of ik kinderen wilde. Ik wist bijvoorbeeld al hoe ik eventuele toekomstige kinderen zou willen noemen en opvoeden. Maar het werd later en later en ik wilde ze nog steeds niet echt. Mijn man heeft zich op een gegeven moment laten steriliseren. Dat was echt wel even slikken, omdat de deur daarmee definitief gesloten werd. Ik zou nooit meemaken hoe het is om zwanger te zijn, hoe het is om zo'n kleintje op te voeden en zijn of haar hele ontwikkeling mee te maken. Natuurlijk heb ik wel kinderen in mijn omgeving, maar dat is anders dan een kind van jezelf. Toch heb ik absoluut geen spijt van de beslissing om niet aan kinderen te beginnen, ik ben gewoon geen geboren moeder. En ik vind mijn leven zonder kinderen veel te leuk, een kind zou het echt niet leuker of mooier kunnen maken.
Jouw post herken ik heel erg. Ook de toon waarop je het schrijft, op één of andere manier.
Ik had ook al bepaalde namen. :) En ik had ook een bepaald beeld bij mijn opvoeding.
Ik vind mezelf wel een geboren moeder in de zin van zorgzaam naar mensen toe. Maar niet in de zin van het leuk vinden om kinderdingen te doen. Want die vind ik gewoon niet leuk. Ja, soms wel tijdelijk, bij kinderen van vriendinnen, maar ik ben ook altijd blij dat het aan het einde van de dag ophoudt.

Was je man er van in het begin ook oké mee? (sorry, even nieuwsgierig, beetje off topic)

Zelf denk ik eigenlijk ook wel dat ik genoeg heb aan een fijn leven met een fijne man...
Alle reacties Link kopieren
Uit een nare jeugd komen hoeft dat niet te betekenen. Maar soms speelt dat wel mee. IK had een liefdeloze nare jeugd en heb juist besloten het totaal anders te doen. Ik ben een vreselijk lieve moeder en soms iets te lief. Maar de onvoorwaardelijke liefde voor je kinderen en van je kinderen heeft bij mij juist heel veel goed gemaakt. Maar ook dat hangt er vanaf of je dat wil.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Zo hee...! Wat een herkenbare OP. Had mijn verhaal kunnen zijn op wat details na.
Ik had ws nooit alsnog de keuze gemaakt om moeder te worden, maar ik vind het wel "rot" dat de keus er op een gegeven moment niet meer is. Danwel omdat er geen partner meer is, en later vanwege je leeftijd.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Fauna69 schreef:
13-11-2017 19:13
Als de dagelijkse zorg voor een gezin je niks lijkt, kun je er maar beter niet aan beginnen. Ik ben 48 en kinderloos. Bewust. Nooit spijt gehad. Ook kreeg ik geen rammelende eierstokken als ik op kraamvisite een baby vast moest houden. Sterker nog, vaak gingen ze juist meteen huilen doordat ik me er nogal ongemakkelijk onder voelde. Dat is nu niet meer zo, maar het hoeft van mij ook niet. Van die melkkots over je rug. Yuk. Ik heb wel een partner. Heerlijk om alle tijd voor ons te hebben. Heb ik ooit getwijfeld? Niet echt. Wel herken ik jouw gevoel van het definitieve, en twijfel of je een goede weg in slaat. Maar ik denk dat je beter kunt kiezen voor geen kind, dan voor een last minute kind waar je spijt van krijgt. Het kinderloze leven ben je wel gewend, en er zijn genoeg opa's en oma's die hun (klein) kinderen zelden zien maar er wel op gaan zitten wachten. Ze wonen ver weg of vinden het saai. Als mijn partner en ik oud zijn gaan we lekker met een camper de hort op. Mee met 'we zijn er bijna'. Heerlijk!
Lijkt mij ook super. Totdat je man komt te overlijden of er met een ander vandoor gaat. Dan blijf je dus wel helemaal alleen achter..Tuurlijk hoop je niet dat zoiets gebeurt, maar het kan wel. En dan heb je dus niks meer..
ghost79 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 20:21
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tove82 schreef:
13-11-2017 19:19
Ja, het is mss ook wel gewoon het definitieve idd...
Ik ben na een kraamvisite altijd blij om weer thuis te zijn, lekker rustig, doen wat je wilt, in je eigen tempo, zonder lawaai.
Dat dagelijkse van een kind trekt mij helemaal niet aan.
Wel het idee van liefde, onvoorwaardelijke liefde voor zo'n wezentje denk ik...
Wellicht zijn het wat laatste stuiptrekkingen voor ik het idee opberg...

Een vroegere vriendin van me heeft zich op haar 30e laten steriliseren. Dat zou ik nooit gedaan hebben. Zo definitief. Maar tegelijk deed ik ook werkelijk niks (bvb daten oid) om half 30 en eind 30 aan een man te komen.
Dat gevoel van liefde is idd moeilijk te omschrijven en voel je voor niemand anders dan je eigen kind(eren). Wat je zegt idd, het is onvoorwaardelijk. Zo’n band heb je met niemand anders. Ik had ook nooit veel met kids van anderen, maar des te meer met die van mezelf ;-). Al het andere valt daarbij in gef niets. Maar goed, iedereen is anders. En het is jouw keuze toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven