Ontkennen van kind/kleinkind

15-11-2017 20:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin ging van december 2015 t/m maart 2016 met een jongen, dit liep stuk.
Begin juni 2016 werd ze niet ongesteld voor het eerst. Nou slikte ze weleens de pil door dus dacht ze dat het daarmee temaken kon hebben. Toch deed ze een zwangerschapstest en ja hoor.. zwanger.. ze dacht misschien een week of 7 (inmiddels nieuwe partner) en maakte een afspraak bij een abortuskliniek.
Daar bleek dat ze al 24 weken zwanger was.. dit was dus van haar ex en er was geen weg meer terug.
Dit was een heftige periode.. haar ex had ze ook ingelicht en hij is op gesprek geweest en vertelde dat hij ook zijn verantwoordelijkheid wilde nemen hiervoor.
Even later kreeg hij een nieuwe vriendin en zij zei als hij wat met zijn kind temaken wilde hebben het klaar zou zijn tussen hun. Hij, zo laf als hij is, trok vanaf toen zijn handen er vanaf.
In september 2016 is er een prachtig ventje op de wereld gekomen en mijn vriendin zou zich nu geen leven zonder hem kunnen voorstellen.
Hij is zo leuk, lief en vrolijk.
Ze heeft de ouders van haar ex een brief gestuurd met foto’s van haar zoontje en dat ze open stond voor contact.
Hier heeft ze nooit een reactie op gehad.
Vader twijfelde eraan of hij de vader was dus Ze zouden een DNA test doen. Hier nam hij verder geen initiatief in en reageerde ook nergens op dus had zij besloten om het via een rechter te doen na 9 maanden tijd.
Inmiddels is de uitslag binnen en is hij zeker de vader van dit kind. Hij kan het nu niet meer ontkennen en zijn familie ook niet. Wat ze wel al die tijd hebben gedaan.. en nu dus nóg.
Inmiddels is hij in september 2017 opnieuw vader geworden van een dochtertje met zijn nieuwe vriendin. Hypocriet dat ze hem zijn zoon ontneemt en zelf zwanger wordt.
En laf van hem om daar in mee te gaan.
Zijn moeder speelt trotse oma van dat meisje.. maar het andere (klein)kind wordt genegeerd.
Mijn vriendin wilde voor haar zoontje het beste en stond open voor contact met vader en zijn familie. Dit jongetje heeft nergens om gevraagd en ik vind het zo knap hoe zij ermee omgaat.
En bizar.. dat hun zo harteloos kunnen zijn.
Maar die mensen ben je liever kwijt dan rijk.
Wat is je vraag?

Hoe je ze kan dwingen?
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
15-11-2017 20:26
Wat is je vraag?

Hoe je ze kan dwingen?
Nee dat niet..
Wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen..
Alle reacties Link kopieren
Ok. En nu? Wat wil JIJ met dit topic?

zij zei als hij wat met zijn kind temaken wilde hebben het klaar zou zijn tussen hun.

Belachelijk verzoek van je vriendin. Zij heeft geen enkele zeggenschap over zijn liefdesleven, en terecht.

Hypocriet dat ze hem zijn zoon ontneemt en zelf zwanger wordt.

Zijn vriendin heeft niets te maken met jouw vriendin, en haar keuzes hebben niets met hypocrisie te maken. Zijn vriendin staat los van de situatie die jij beschrijft en is niet verantwoordelijk voor de keuzes die die man maakt.
Ik vind het verdrietig.
Maar verder kun je er niets mee.
Verdrietig, maar het kind is in dit geval beter af zonder vader dan met zo'n soort vader.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-11-2017 20:30
Ok. En nu? Wat wil JIJ met dit topic?





Belachelijk verzoek van je vriendin. Zij heeft geen enkele zeggenschap over zijn liefdesleven, en terecht.

dit zei zijn nieuwe vriendin tegen hem als hij voor zijn kind zou zorgen



Zijn vriendin heeft niets te maken met jouw vriendin, en haar keuzes hebben niets met hypocrisie te maken. Zijn vriendin staat los van de situatie die jij beschrijft en is niet verantwoordelijk voor de keuzes die die man maakt.
Tantebep2017 schreef:
15-11-2017 20:29
Nee dat niet..
Wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen..
Niets. Hij wil niet. Hij is ongewenst de zaaddonor voor andermans kind geworden. Hopelijk laat ze hem met rust. Hij heeft gekozen voor 'n andere vrouw en gezin met die vrouw. Geen behoefte aan gedoe met 'n kind wat ie niet wilde en gezeik over alimentatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij dit soort situaties altijd af hoe het komt dat er zo makkelijk met levens wordt omgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-11-2017 20:30
Belachelijk verzoek van je vriendin. Zij heeft geen enkele zeggenschap over zijn liefdesleven, en terecht.
Nee, de nieuwe vriendin 'verbood' de man om contact te hebben met zijn zoontje en zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
15-11-2017 20:44
Nee, de nieuwe vriendin 'verbood' de man om contact te hebben met zijn zoontje en zijn ex.
Ah, mijn fout.

Ja, lullig.. Wat ik zou doen is er proberen voor mijn vriendin en haar zoontje te zijn. Zij hebben geen vent in hun leven nodig die ze zo behandelt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 20:43
Niets. Hij wil niet. Hij is ongewenst de zaaddonor voor andermans kind geworden. Hopelijk laat ze hem met rust. Hij heeft gekozen voor 'n andere vrouw en gezin met die vrouw. Geen behoefte aan gedoe met 'n kind wat ie niet wilde en gezeik over alimentatie.
Maar wel makkelijk praten voor hem..
Zij had geen kinderwens en kwam er dus te laat achter (nu zou ze niet anders willen) maar heeft haar leven omgegooid voor de kleine.. alimentatie komt nog wel en voor de rest zal ze hem wel met rust laten. Sneu voor het jochie..
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-11-2017 20:45
Ah, mijn fout.

Ja, lullig.. Wat ik zou doen is er proberen voor mijn vriendin en haar zoontje te zijn. Zij hebben geen vent in hun leven nodig die ze zo behandelt.
Precies...
Tantebep2017 schreef:
15-11-2017 20:47
Maar wel makkelijk praten voor hem..
Zij had geen kinderwens en kwam er dus te laat achter (nu zou ze niet anders willen) maar heeft haar leven omgegooid voor de kleine.. alimentatie komt nog wel en voor de rest zal ze hem wel met rust laten. Sneu voor het jochie..
Vooral sneu voor haar dan als ze geen kinderwens heeft en nu toch de rest van haar leven er aan vast zit. Wil ze het nu wel houden?
Tja, da's dan weer 't voordeel van man zijn: die kunnen makkelijker weglopen.
Heeft zij zich inmiddels laten steriliseren zodat ze niet nog 'n keer zo onaangenaam verrast kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
15-11-2017 20:43
Ik vraag me bij dit soort situaties altijd af hoe het komt dat er zo makkelijk met levens wordt omgegaan.
Echt he, sommige mensen maken er zo'n puinhoop van..
Verdrietig, maar het is wat het is. Ik zou niks doen, proberen het achter me te laten en genieten van mijn kind.
Waarom toch het persoonlijk verhaal van een vriendin zomaar op het internet gooien?
Alleen om te vertellen dat je bepaalde mensen niet snapt? Dat blijft altijd zo, ik snap jouw actie in deze bijvoorbeeld ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n figuren ben je toch liever kwijt dan rijk. Het is jammer voor de kinderen, dat zeker.

Je vraagt wat wij zouden doen. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen dus de energie steken in iets positiefs zoals het kind. Als eventuele grootmoeder: Hell no dat ik mijn kleinkind zou negeren. Ik zou mij voor mijn zoon schamen denk ik. En met die geweldige schoondochter zou ik ook geen warme band hebben opgebouwd schat ik zo in.
Kan mij gewoon niet voorstellen dat als mijn broer zoiets zou flikken dat er nog contact was met broer. Hij zou in ieder geval mijn moeder niet onder ogen moeten komen of binnen slipperbereik. Kan het mij ook gewoon niet voorstellen van mijn broer dat hij zijn eigen kind zou negeren. Blinde paniek, stress, gedoe: ja. Maar een kind ontkennen, negeren, nee dat heeft hij niet in zich denk ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
ingelise schreef:
15-11-2017 20:56
Waarom toch het persoonlijk verhaal van een vriendin zomaar op het internet gooien?
Alleen om te vertellen dat je bepaalde mensen niet snapt? Dat blijft altijd zo, ik snap jouw actie in deze bijvoorbeeld ook niet.
Misschien gaat 't wel om haar zelf?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 20:50
Vooral sneu voor haar dan als ze geen kinderwens heeft en nu toch de rest van haar leven er aan vast zit. Wil ze het nu wel houden?
Tja, da's dan weer 't voordeel van man zijn: die kunnen makkelijker weglopen.
Heeft zij zich inmiddels laten steriliseren zodat ze niet nog 'n keer zo onaangenaam verrast kan worden?
Ja hij is inmiddels 1 jaar en ze is trotse moeder.. gelukkig maar!!
Hij is ook echt heel leuk en soms emotioneert het me als ik ‘m zie slapen en dan besef dat er een kant van de familie is dat er niks mee temaken wil hebben..
bizar!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2017 09:36
Reden: ongepast
98.10% gewijzigd
redbulletje schreef:
15-11-2017 20:43
Niets. Hij wil niet. Hij is ongewenst de zaaddonor voor andermans kind geworden. Hopelijk laat ze hem met rust. Hij heeft gekozen voor 'n andere vrouw en gezin met die vrouw. Geen behoefte aan gedoe met 'n kind wat ie niet wilde en gezeik over alimentatie.
Ben ik het niet mee eens. Omdat zij toevallig vrouw is moet zij alle kosten maar ophoesten? Zij had net zo min een keuze als hij.

Is het zo dat abortus nog mogelijk is, dan zou ik het wel met je eens zijn trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Tantebep2017 schreef:
15-11-2017 20:29
Nee dat niet..
Wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen..
Ik vind dat hij wel heel snel kinderen op de wereld zet.. zijn eerste was dan misschien totaal onverwacht maar die tweede dan? Echt bizar zo snel.

Verder is hij gewoon echt een debiel, zeker nu hij wel een kind heeft waar hij blijkbaar van houdt moet je dan toch contactmet je andere kind willen hebben. Maarja.. zal wel door z’n opvoeding komen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
redbulletje schreef:
15-11-2017 20:57
Misschien gaat 't wel om haar zelf?
.
Zou kunnen...
Heel rot. Gewoon verder gaan met het leven zoals het is, dus zonder vaderfiguur en opa/oma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven