Ik voel me altijd minder

16-11-2017 21:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:21
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jaa blijf gewoon jezelf. en probeer ook te genieten van dingen alleen doen. als je mensen wil ontmoeten zou je zelf ook anders naar andere mensen moeten kijken
Je vult wel veel in voor anderen he? In die zin ben je vooral negatief naar anderen toe. Dus naast de niet zo'n hoge pet van jezelf heb je dat blijkbaar ook niet van anderen.

Je hoeft geen schijt te gaan krijgen van wat anderen van je vinden. Je kunt beter wel kijken naar wat je zelf invult en daarmee kappen.
Alle reacties Link kopieren
Komt omdat je weet dat mensen oordelen.
Je moet voldoen aan bepaalde standaarden en jij voldoet daar volgens jou niet aan.
Afstuderen, werk hebben, relatie krijgen, samenwonen en vervolgens trouwen. Want dat hoort zo. En als je getrouwd bent moet je kinderen krijgen, dat hoort er ook bij.

Mensen verwachten dat van je, bij een bepaalde leeftijd hoort kennelijk een bepaalde periode.

Toch zijn er heel veel mensen die helemaal niets van je denken. Maar je hebt er ook bij die oordelen. Dat is lastig, dat weet ik. Ik weet dat mensen ook over mij oordelen omdat ik niet in de pas loop. Ik vind het moeilijk om daarmee om te gaan want dat geeft je inderdaad een inferieur gevoel.

En toch kun je jezelf niet forceren. Blijf gewoon jezelf.
iones wijzigde dit bericht op 16-11-2017 21:47
4.14% gewijzigd
Je geeft eigenlijk anderen de schuld van hoe je zelf naar jezelf kijkt. Is niet echt fair he?
Iedereen is bezig met onzekerheden over zichzelf, net als jij :)
Wat nou als je begint met de verantwoordelijkheid nemen van je eigen oordeel over jezelf?

Alles wat je opnoemt, zeg je zelf over jezelf en over anderen.

Als je dat doorziet, kan je leren jezelf te beheersen en je gedachten te beheersen om vervolgens fijner in het leven te staan.

Ieder mens is onzeker. Ik herken het wel hoor, het hielp mij dat iemand mij vertelde dat ik helemaal niet bijzonder genoeg ben voor alle oordelen van alle mensen. Zo ook jij niet. En dat is positiever dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Zo, jij hebt het hoog in je bol. Niet alleen denk je dat de hele wereld om jou draait en iedereen een mening over je heeft, je bedenk ook nog eens zelf wat die mening van anderen dan is.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
16-11-2017 21:57
Zo, jij hebt het hoog in je bol. Niet alleen denk je dat de hele wereld om jou draait en iedereen een mening over je heeft, je bedenk ook nog eens zelf wat die mening van anderen dan is.
Ik vraag om herkenning en wat tips. Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen hier ook last van gehad hebben toen ze jong waren. Het is heus niet zo dat ik denk dat de hele wereld om mij draait en iedereen 24/7 iets over mij vind. Zo achterlijk ben ik niet. Het zijn vooral gesprekken wanneer ik iemand tegen kom die ik ken van vroeger en we elkaar “bijpraten” of bij een sollicitatie gesprek. In zulke gevallen gaat het dan ook tijdelijk over mij. Wat de buurvrouw van mijn nieuwe jas vind boeit me niet. Daar ben ik dan weer niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-11-2017 21:46
Komt omdat je weet dat mensen oordelen.
Je moet voldoen aan bepaalde standaarden en jij voldoet daar volgens jou niet aan.
Afstuderen, werk hebben, relatie krijgen, samenwonen en vervolgens trouwen. Want dat hoort zo. En als je getrouwd bent moet je kinderen krijgen, dat hoort er ook bij.

Mensen verwachten dat van je, bij een bepaalde leeftijd hoort kennelijk een bepaalde periode.

Toch zijn er heel veel mensen die helemaal niets van je denken. Maar je hebt er ook bij die oordelen. Dat is lastig, dat weet ik. Ik weet dat mensen ook over mij oordelen omdat ik niet in de pas loop. Ik vind het moeilijk om daarmee om te gaan want dat geeft je inderdaad een inferieur gevoel.

En toch kun je jezelf niet forceren. Blijf gewoon jezelf.
Dankje een stuk herkenning! Hoe ga jij er mee om op bepaalde momenten? Hoe kan ik de kracht vinden in dergelijke situaties. Zo van; dit ben ik en dat is goed.
Alle reacties Link kopieren
rechthoek schreef:
16-11-2017 21:51
Wat nou als je begint met de verantwoordelijkheid nemen van je eigen oordeel over jezelf?

Alles wat je opnoemt, zeg je zelf over jezelf en over anderen.

Als je dat doorziet, kan je leren jezelf te beheersen en je gedachten te beheersen om vervolgens fijner in het leven te staan.

Ieder mens is onzeker. Ik herken het wel hoor, het hielp mij dat iemand mij vertelde dat ik helemaal niet bijzonder genoeg ben voor alle oordelen van alle mensen. Zo ook jij niet. En dat is positiever dan je denkt.
Bedankt! Ik vind het alleen lastig om die gedachten te beheersen.
Minder analyseren.
Jij bent de baas over je hoofd en niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Wat je denkt dat anderen van je denken, denk je eigenlijk zelf.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
niet alles zelf een invulling geven, ik vind het knap dat je blijft doorzetten voor je master
Ik zou trots op jezelf zijn als ik jou was. Toch die titel halen.

Ik ben bijna 28 en heb alleen een middelbare schooldiploma door omstandigheden, ik ga nooit kinderen krijgen/nemen/kiezen/etc door mijn psychische gesteldheid.
Ik zal nooit werken, nooit fulltime en zeker nooit een baan waar mijn interesse ligt want daar moet je een vervolgopleiding voor gevolgd hebben en dat kan ik niet.


Wees trots op wat je wel kan, haal jezelf niet zo naar beneden. Dat is wat ik wil meegeven. Ik ben trots dat ik een huishouden kan draaien en therapie volg.
En dat ik durf toe te geven dat dat mijn max is.

Als ik die eigenwaarde al heb, waarom jij dan niet? En daar is echt geen therapie voor nodig (denk ik, gesprekken kunnen natuurlijk altijd helpen), gun jezelf gewoon trots te zijn op de dingen die je bereikt. Hoe lang je erover doet is echt niet belangrijk. Ja, misschien voor die verre oom maar die spreek je toch haast nooit.
Dan ga je jezelf veel beter voelen over jezelf en dat verdien je.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
16-11-2017 22:11
Dankje een stuk herkenning! Hoe ga jij er mee om op bepaalde momenten? Hoe kan ik de kracht vinden in dergelijke situaties. Zo van; dit ben ik en dat is goed.
Het enige wat ik hierin kan doen is bij mezelf blijven. Me niet anders voordoen dan ik ben. En ik ga ook niet krampachtig proberen aan de standaard voldoen door kinderen te krijgen die ik niet wil.
Ik zou wel graag een baan willen, maar niet fulltime. Ik ben er echter al zolang uit dat ik niet meer interessant ben voor de markt. Maar ook hierin voldoe ik niet en ik weet hoe mensen mij daarin veroordelen.
Alle reacties Link kopieren
Op sovatraining leren kinderen de vier G's: gebeurtenis, gedachte, gevoelens, gedrag. Deze vier G's volgen elkaar op in een cirkel.
Er gebeurt iets (iemand zegt iets over jouw studie), daar heb jij een gedachte over (ze vinden me vast dom), daarop krijg je een gevoel (onzekerheid) en daar pas je je gedrag op aan (minder spontaan reageren). Op de gebeurtenis heb je weinig invloed. Op wat je voelt en doet heb je vaak maar een beetje invloed. Maar wat je denkt kun je wel beïnvloeden. Je kunt er namelijk een helpende gedachte tegenover zetten.

Gebeurtenis (opmerking over studie) gedachte (misschien zijn ze gewoon geïnteresseerd in mij ) gevoel (fijn, iemand toont interesse), gedrag (leuk gesprek over studie).

In het bedenken van helpende gedachten kun je steeds beter worden door te oefenen. Mocht je dit echt lastig vinden, kun je hulp vragen van een professional. Vaak helpt het al om je te realiseren dat je echt de baas bent over je eigen gedachtes.

Misschien kun je hier iets mee?
Alle reacties Link kopieren
probeer vooral tevreden te zijn over jezelf
en probeer geen invulling te geven aan wat anderen denken
hierdoor wordt het te druk in je eigen hoofd
doe goed je best en en wees tevreden met het resultaat
je kan niet meer dan je best doen
sova training is een goede tip
je heb ook rots en branding dat is ook zo een soort training
moet je even kijken wat het besten bij je past
in elk geval succes
Ik beloof je,
Alles wat je nu nog niet kan zal niet ineens vlekkeloos gaan
Je zal soms best stom zijn voor iemand
Of een lelijke jas aan hebbe in andermans ogen
Iets doms doen
Blijven piekeren over dit soort zaken
Onzeker zijn

Net als 100% van de rest van de mensheid:)

Mijn persoonlijke grootste kracht en overwinning is dat ik geaccepteerd heb dat ik mega onzeker ben op bepaalde (veel) vlakken. Daar ben ik dus niet meer onzeker over en daar kan ik ook niet zomaar meer op geraakt/gepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je minder zou zijn, verandert dat dan de kwaliteit van je leven? Accepteer wie je zelf bent, wat andere van je vinden is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Je bent zelf diegene die kan zorgen voor je eigen geluk en met wat geluk maakt iemand anders je ook gelukkig maar als je daar niet vanuit gaat heb je gelukkig jezelf nog.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me heel mijn leven al minder. Geadopteerd als baby en voel me altijd tussen 2 werelden in. Nederlands opgevoed, maar heb wel een Aziatisch uiterlijk. Qua karakter voel ik me ook geen echte Nederlander. Gevoelig, introvert, traag tempo. Donkere huid, een kop kleiner dan de meeste vrouwen hier. Ik word altijd jonger geschat en kan fysiek ook minder aan (niet sterk). Dan heb ik Autisme. Op veel verschillende manieren geprobeerd aan regulier werk te komen. Dit is tot nu toe niet gelukt en ik werk bij een Sociale Werkplaats. Meer zal het waarschijnlijk niet worden. Ik heb ook geen ambitie, blink nergens in uit.
Normaal seks hebben is mij nooit echt gelukt (vaginisme). Nu hebben best veel vrouwen die kwaal, maar voel me op dat gebied dus ook al minder. Nu speelt het niet, omdat ik na mijn 1e sekspartner geen andere meer gehad heb. Een relatie hoef ik ook niet zo, ben een einzelgänger. Maar toch af en toe sombere gedachten dat ik gewoon een niks ben door bovengenoemde punten.
Alle reacties Link kopieren
doe eens niet zo zielig :proud: :facepalm:
alsjeblieft sta je stil in het leven ofzo
Alle reacties Link kopieren
rechthoek schreef:
16-11-2017 23:04
Ik beloof je,
Alles wat je nu nog niet kan zal niet ineens vlekkeloos gaan
Je zal soms best stom zijn voor iemand
Of een lelijke jas aan hebbe in andermans ogen
Iets doms doen
Blijven piekeren over dit soort zaken
Onzeker zijn

Net als 100% van de rest van de mensheid:)

Mijn persoonlijke grootste kracht en overwinning is dat ik geaccepteerd heb dat ik mega onzeker ben op bepaalde (veel) vlakken. Daar ben ik dus niet meer onzeker over en daar kan ik ook niet zomaar meer op geraakt/gepakt worden.


Mooi stukje Rechthoek!
Alle reacties Link kopieren
han111 schreef:
17-11-2017 00:10
doe eens niet zo zielig :proud: :facepalm:
alsjeblieft sta je stil in het leven ofzo
Ik ben alles behalve zielig.. daarvoor open ik dit topic niet... dus ik begrijp je reactie totaal niet. Blijkbaar komt het vaker voor en ik zoek handvaten om daar beter mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hawelry schreef:
16-11-2017 22:35
Ik zou trots op jezelf zijn als ik jou was. Toch die titel halen.

Ik ben bijna 28 en heb alleen een middelbare schooldiploma door omstandigheden, ik ga nooit kinderen krijgen/nemen/kiezen/etc door mijn psychische gesteldheid.
Ik zal nooit werken, nooit fulltime en zeker nooit een baan waar mijn interesse ligt want daar moet je een vervolgopleiding voor gevolgd hebben en dat kan ik niet.


Wees trots op wat je wel kan, haal jezelf niet zo naar beneden. Dat is wat ik wil meegeven. Ik ben trots dat ik een huishouden kan draaien en therapie volg.
En dat ik durf toe te geven dat dat mijn max is.

Als ik die eigenwaarde al heb, waarom jij dan niet? En daar is echt geen therapie voor nodig (denk ik, gesprekken kunnen natuurlijk altijd helpen), gun jezelf gewoon trots te zijn op de dingen die je bereikt. Hoe lang je erover doet is echt niet belangrijk. Ja, misschien voor die verre oom maar die spreek je toch haast nooit.
Dan ga je jezelf veel beter voelen over jezelf en dat verdien je.

Succes.
Bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk en stiekem weet ik dat ook wel maar in de praktijk kukel ik altijd weer in die valkuil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven