Eenzaamheid

17-11-2017 22:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2018 09:30
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal en heel herkenbaar. Je bent echt geen uitzondering hoor. Tegenwoordig lijkt alles ook om grote vriendengroepen te draaien. Heel veel mensen ervaren dat niet als makkelijk of als iets dat vanzelf gaat. Ik heb een paar vriendinnen, en die spreek ik niet wekelijks. Ben ook wel blij dat je tegenwoordig makkelijk contact kunt houden via whatsapp enzo. Ik heb pas echt mijn draai gevonden toen ik een goeie relatie kreeg en daarbij ook nog eens twee lieve kinderen. Dat is mijn alles, en van mijn vrienden hou ik ook heel veel. Maar heb ook echt mijn eigen ruimte nodig.

Geef jezelf de tijd om te ontplooien. Accepteer jezelf zoals je bent. Stel je open voor anderen en onderneem leuke dingen, maar vooral luister naar jezelf en hou van jezelf.
Ja, heel herkenbaar eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar
Heel herkenbaar dit! Ook hetzelfde met niet gelijk reageren op appjes of niet altijd zin hebben in een belletje. Ik mis het gevoel van écht een leuke vriendin hebben waar ik alles aan kwijt kan maar ook de leukere dingen zoals samen wat drinken of naar de bios. Ik heb wel wat contact geprobeerd te maken maar het loopt vaak stuk. Als voorbeeld een meisje wou graag 1 a 2 keer per week afspreken en tussendoor ook bellen en appen. Voor mij is dat zwaar, helemaal als ik geen klik heb met diegene.
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor veel meer mensen wel, dan niet, herkenbaar. Eenzaamheid lijkt zo'n taboe in de social media flitswereld, maar wordt heel breed gedeeld. Je bent niet raar.
Ik sluit me bij koffiehagedis aan.

Ik heb wel een klein clubje vriendinnen maar die zitten in een hele andere fase (en woonplaats) dan ik. 2 vriendinnen hebben een gezin. We spreken soms af, maar het contact is voornamelijk via whatsapp en facebook. Heel jammer maar het lukt dan natuurlijk niet om spontaan af te spreken. Dat mis ik wel heel erg. Ik heb het weleens uitgesproken en dan zeggen ze dat ze het begrijpen, maar zo komt het niet op mij over. En ik begrijp ze wel hoor, ze hebben nu eenmaal een gezin en ik gun het ze enorm, maar omdat ik geen relatie en geen kinderen heb, voel ik me soms wel eenzaam. Ik ben overigens halverwege de 20.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar. Ik ben zowel een sociaal wezen als een einzelgänger, net hoe m'n pet staat. Teveel van t een gehad, dan heb ik behoefte aan t andere en vice versa. Mijn vriend(inn)en zijn hier intussen aan gewend en accepteren dit van mij. Ook mijn man is zo en dat is top omdat er altijd begrip is.

Niks mis mee dus, zolang je omgeving het accepteert. Maar dat is in jouw geval niet zo helaas...

Misschien een tip: leg je vrienden/vriendinnen uit hoe je in elkaar zit. Dat het geen desinteresse is maar dat je soms gewoon ff in je eigen bubbel wil zitten om je op te laden.
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig om te lezen dat er meer zijn zoals ik. Soms voel ik me echt een aso als ik weer eens dagen "vergeet" te reageren op een social talk berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Alweer herkenbaar, je hebt ermee te dealen....valt soms niet mee, en je hebt vast wel wat "vrienden of vriendinnen" maar die kunnen niet geven wat je nodig hebt...maar wees daar toch zuinig op, dat kan opbloeien....en daarnaast, always look on the bright side of life, gaat het nu ronduit kut, het kan alleen maar beter worden......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven